Sébastien Ogier v rozhovoru, který byl zveřejněn na serveru motorsport-total.com, mluví o své první sezoně v roli továrního jezdce u Citroënu WRT, zvláštnostech nové DS3 WRC a jeho očekáváních ohledně nových pravidel.
Pro Sébastiena Ogiera byl včerejší den jedinečným: V Paříži se poprvé jako tovární jezdec zúčastnil prezentace týmu Citroën. Co tedy Seb Ogier od sezony čeká?
Otázka: Jak se cítíte za volantem Citroënu DS3 WRC?
Sébastien Ogier: Stejně jako Seb, tak i já, bereme větší kompaktnost DS3 více jako výhodu než jako nevýhodu. Bude však záležet na povrchu. Motor má menší točivý moment, než jsme byli zvyklí, takže ho člověk musí držet v co nejvyšších otáčkách, asi jako normální motor bez přeplňování. Budeme také muset mechanicky řadit, takže změny rychlostí budou trvat trochu déle a pro jezdce je to samozřejmě větší práce. Mimo to neočekávám žádné problémy. Možná jen, když je vůz moc rozehřátý jako třeba na konci dlouhé RZ, tak to bude namáhavé.
Otázka: Jste spokojen s prací, která byla odvedena během zimy?
Sébastien Ogier: Byl jsem hodně překvapen kapacitou týmu. Od konce minulé sezony jsme toho opravdu hodně natestovali. Myslím, že se nám ten čas bude hodit. Už se nemůžu dočkat startu rally ve Švédsku, až pojedeme zase proti stopkám.
Otázka: Myslíte, že nová pravidla jsou pro MS dobrá?
Sébastien Ogier: Cílem je nalákat nové výrobce. V tomto roce přichází třetí výrobce a to je pro všechny pozitivní, počínaje diváky. Myslím, že tato nová auta budou senzační. Budeme vídat více driftů a větší vytáčení motorů. Nepochybně to bude tak vzrušující jako v minulých letech.
Otázka: Jaké jsou vaše cíle pro první sezonu v roli továrního jezdce Citroënu?
Sébastien Ogier: Je zde dost nejasných faktorů, takže je těžké stanovit si nějaké přesné cíle. Výsledek Rally Sweden nám také ještě nepodá jasný obrázek o rozložení sil v šampionátu. Ten získáme teprve po třech nebo čtyřech soutěžích. Co se nás týče, tak to nechceme v prvním závodu přepálit. Doposud jsme jeli jen na dvou sněžných soutěžích a je těžké závodit s jezdci ze Skandinávie. I když je to můj dlouhodobý cíl, tak nejsem ziskem titulu posedlý. Na druhou stranu bych na této soutěži rád získal body, patřil opět ke špičce a získal další zkušenosti s WRC.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.