Sébastien Ogier v rozhovoru, který byl zveřejněn na serveru motorsport-total.com, mluví o své první sezoně v roli továrního jezdce u Citroënu WRT, zvláštnostech nové DS3 WRC a jeho očekáváních ohledně nových pravidel.
Pro Sébastiena Ogiera byl včerejší den jedinečným: V Paříži se poprvé jako tovární jezdec zúčastnil prezentace týmu Citroën. Co tedy Seb Ogier od sezony čeká?
Otázka: Jak se cítíte za volantem Citroënu DS3 WRC?
Sébastien Ogier: Stejně jako Seb, tak i já, bereme větší kompaktnost DS3 více jako výhodu než jako nevýhodu. Bude však záležet na povrchu. Motor má menší točivý moment, než jsme byli zvyklí, takže ho člověk musí držet v co nejvyšších otáčkách, asi jako normální motor bez přeplňování. Budeme také muset mechanicky řadit, takže změny rychlostí budou trvat trochu déle a pro jezdce je to samozřejmě větší práce. Mimo to neočekávám žádné problémy. Možná jen, když je vůz moc rozehřátý jako třeba na konci dlouhé RZ, tak to bude namáhavé.
Otázka: Jste spokojen s prací, která byla odvedena během zimy?
Sébastien Ogier: Byl jsem hodně překvapen kapacitou týmu. Od konce minulé sezony jsme toho opravdu hodně natestovali. Myslím, že se nám ten čas bude hodit. Už se nemůžu dočkat startu rally ve Švédsku, až pojedeme zase proti stopkám.
Otázka: Myslíte, že nová pravidla jsou pro MS dobrá?
Sébastien Ogier: Cílem je nalákat nové výrobce. V tomto roce přichází třetí výrobce a to je pro všechny pozitivní, počínaje diváky. Myslím, že tato nová auta budou senzační. Budeme vídat více driftů a větší vytáčení motorů. Nepochybně to bude tak vzrušující jako v minulých letech.
Otázka: Jaké jsou vaše cíle pro první sezonu v roli továrního jezdce Citroënu?
Sébastien Ogier: Je zde dost nejasných faktorů, takže je těžké stanovit si nějaké přesné cíle. Výsledek Rally Sweden nám také ještě nepodá jasný obrázek o rozložení sil v šampionátu. Ten získáme teprve po třech nebo čtyřech soutěžích. Co se nás týče, tak to nechceme v prvním závodu přepálit. Doposud jsme jeli jen na dvou sněžných soutěžích a je těžké závodit s jezdci ze Skandinávie. I když je to můj dlouhodobý cíl, tak nejsem ziskem titulu posedlý. Na druhou stranu bych na této soutěži rád získal body, patřil opět ke špičce a získal další zkušenosti s WRC.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.