Rozhovor: Ogier o nové sezoně, novém autě a jiném

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Citroën Sport
iM2 25. ledna 2011 20:51
Sdílej:

Sébastien Ogier v rozhovoru, který byl zveřejněn na serveru motorsport-total.com, mluví o své první sezoně v roli továrního jezdce u Citroënu WRT, zvláštnostech nové DS3 WRC a jeho očekáváních ohledně nových pravidel.

 

Pro Sébastiena Ogiera byl včerejší den jedinečným: V Paříži se poprvé jako tovární jezdec zúčastnil prezentace týmu Citroën. Co tedy Seb Ogier od sezony čeká?

Otázka: Jak se cítíte za volantem Citroënu DS3 WRC? 

Sébastien Ogier: Stejně jako Seb, tak i já, bereme větší kompaktnost DS3 více jako výhodu než jako nevýhodu. Bude však záležet na povrchu. Motor má menší točivý moment, než jsme byli zvyklí, takže ho člověk musí držet v co nejvyšších otáčkách, asi jako normální motor bez přeplňování. Budeme také muset mechanicky řadit, takže změny rychlostí budou trvat trochu déle a pro jezdce je to samozřejmě větší práce. Mimo to neočekávám žádné problémy. Možná jen, když je vůz moc rozehřátý jako třeba na konci dlouhé RZ, tak to bude namáhavé.

Otázka: Jste spokojen s prací, která byla odvedena během zimy?

Sébastien Ogier: Byl jsem hodně překvapen kapacitou týmu. Od konce minulé sezony jsme toho opravdu hodně natestovali. Myslím, že se nám ten čas bude hodit. Už se nemůžu dočkat startu rally ve Švédsku, až pojedeme zase proti stopkám.

 

Otázka: Myslíte, že nová pravidla jsou pro MS dobrá?

Sébastien Ogier: Cílem je nalákat nové výrobce. V tomto roce přichází třetí výrobce a to je pro všechny pozitivní, počínaje diváky. Myslím, že tato nová auta budou senzační. Budeme vídat více driftů a větší vytáčení motorů. Nepochybně to bude tak vzrušující jako v minulých letech.

Otázka: Jaké jsou vaše cíle pro první sezonu v roli továrního jezdce Citroënu?

Sébastien Ogier: Je zde dost nejasných faktorů, takže je těžké stanovit si nějaké přesné cíle. Výsledek Rally Sweden nám také ještě nepodá jasný obrázek o rozložení sil v šampionátu. Ten získáme teprve po třech nebo čtyřech soutěžích. Co se nás týče, tak to nechceme v prvním závodu přepálit. Doposud jsme jeli jen na dvou sněžných soutěžích a je těžké závodit s jezdci ze Skandinávie. I když je to můj dlouhodobý cíl, tak nejsem ziskem titulu posedlý. Na druhou stranu bych na této soutěži rád získal body, patřil opět ke špičce a získal další zkušenosti s WRC.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.