Rozhovor: Ogier o nové sezoně, novém autě a jiném

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Citroën Sport
iM2 25. ledna 2011 20:51
Sdílej:

Sébastien Ogier v rozhovoru, který byl zveřejněn na serveru motorsport-total.com, mluví o své první sezoně v roli továrního jezdce u Citroënu WRT, zvláštnostech nové DS3 WRC a jeho očekáváních ohledně nových pravidel.

 

Pro Sébastiena Ogiera byl včerejší den jedinečným: V Paříži se poprvé jako tovární jezdec zúčastnil prezentace týmu Citroën. Co tedy Seb Ogier od sezony čeká?

Otázka: Jak se cítíte za volantem Citroënu DS3 WRC? 

Sébastien Ogier: Stejně jako Seb, tak i já, bereme větší kompaktnost DS3 více jako výhodu než jako nevýhodu. Bude však záležet na povrchu. Motor má menší točivý moment, než jsme byli zvyklí, takže ho člověk musí držet v co nejvyšších otáčkách, asi jako normální motor bez přeplňování. Budeme také muset mechanicky řadit, takže změny rychlostí budou trvat trochu déle a pro jezdce je to samozřejmě větší práce. Mimo to neočekávám žádné problémy. Možná jen, když je vůz moc rozehřátý jako třeba na konci dlouhé RZ, tak to bude namáhavé.

Otázka: Jste spokojen s prací, která byla odvedena během zimy?

Sébastien Ogier: Byl jsem hodně překvapen kapacitou týmu. Od konce minulé sezony jsme toho opravdu hodně natestovali. Myslím, že se nám ten čas bude hodit. Už se nemůžu dočkat startu rally ve Švédsku, až pojedeme zase proti stopkám.

 

Otázka: Myslíte, že nová pravidla jsou pro MS dobrá?

Sébastien Ogier: Cílem je nalákat nové výrobce. V tomto roce přichází třetí výrobce a to je pro všechny pozitivní, počínaje diváky. Myslím, že tato nová auta budou senzační. Budeme vídat více driftů a větší vytáčení motorů. Nepochybně to bude tak vzrušující jako v minulých letech.

Otázka: Jaké jsou vaše cíle pro první sezonu v roli továrního jezdce Citroënu?

Sébastien Ogier: Je zde dost nejasných faktorů, takže je těžké stanovit si nějaké přesné cíle. Výsledek Rally Sweden nám také ještě nepodá jasný obrázek o rozložení sil v šampionátu. Ten získáme teprve po třech nebo čtyřech soutěžích. Co se nás týče, tak to nechceme v prvním závodu přepálit. Doposud jsme jeli jen na dvou sněžných soutěžích a je těžké závodit s jezdci ze Skandinávie. I když je to můj dlouhodobý cíl, tak nejsem ziskem titulu posedlý. Na druhou stranu bych na této soutěži rád získal body, patřil opět ke špičce a získal další zkušenosti s WRC.

 

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.