Sébastien Ogier v rozhovoru, který byl zveřejněn na serveru motorsport-total.com, mluví o své první sezoně v roli továrního jezdce u Citroënu WRT, zvláštnostech nové DS3 WRC a jeho očekáváních ohledně nových pravidel.
Pro Sébastiena Ogiera byl včerejší den jedinečným: V Paříži se poprvé jako tovární jezdec zúčastnil prezentace týmu Citroën. Co tedy Seb Ogier od sezony čeká?
Otázka: Jak se cítíte za volantem Citroënu DS3 WRC?
Sébastien Ogier: Stejně jako Seb, tak i já, bereme větší kompaktnost DS3 více jako výhodu než jako nevýhodu. Bude však záležet na povrchu. Motor má menší točivý moment, než jsme byli zvyklí, takže ho člověk musí držet v co nejvyšších otáčkách, asi jako normální motor bez přeplňování. Budeme také muset mechanicky řadit, takže změny rychlostí budou trvat trochu déle a pro jezdce je to samozřejmě větší práce. Mimo to neočekávám žádné problémy. Možná jen, když je vůz moc rozehřátý jako třeba na konci dlouhé RZ, tak to bude namáhavé.
Otázka: Jste spokojen s prací, která byla odvedena během zimy?
Sébastien Ogier: Byl jsem hodně překvapen kapacitou týmu. Od konce minulé sezony jsme toho opravdu hodně natestovali. Myslím, že se nám ten čas bude hodit. Už se nemůžu dočkat startu rally ve Švédsku, až pojedeme zase proti stopkám.
Otázka: Myslíte, že nová pravidla jsou pro MS dobrá?
Sébastien Ogier: Cílem je nalákat nové výrobce. V tomto roce přichází třetí výrobce a to je pro všechny pozitivní, počínaje diváky. Myslím, že tato nová auta budou senzační. Budeme vídat více driftů a větší vytáčení motorů. Nepochybně to bude tak vzrušující jako v minulých letech.
Otázka: Jaké jsou vaše cíle pro první sezonu v roli továrního jezdce Citroënu?
Sébastien Ogier: Je zde dost nejasných faktorů, takže je těžké stanovit si nějaké přesné cíle. Výsledek Rally Sweden nám také ještě nepodá jasný obrázek o rozložení sil v šampionátu. Ten získáme teprve po třech nebo čtyřech soutěžích. Co se nás týče, tak to nechceme v prvním závodu přepálit. Doposud jsme jeli jen na dvou sněžných soutěžích a je těžké závodit s jezdci ze Skandinávie. I když je to můj dlouhodobý cíl, tak nejsem ziskem titulu posedlý. Na druhou stranu bych na této soutěži rád získal body, patřil opět ke špičce a získal další zkušenosti s WRC.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.