EXKLUZIVÍ ROZHOVOR II.ČÁST: Cicek je fanouškem Loeba aneb další povídání o soutěžích San Remo a Barum rally z pohledu spolujezdce.
Už jste ve startovním poli mezi muže nějakou dobu. Jak se na vás muži dívají?
Nemáme žádné výsady, ale spíše se nám dostává více pozornosti mužů. Ono v tomhle sportu moc ženských posádek není.
Určitě sleduješ i WRC, máš nějaký vzor? Tipuju tě na Loeba s Elenou? Máš pravdu. Opravdu jsem fanouškem Loeba s Elenou. Obdivuji na nich přesnost, sehranost ... Jsou prostě dobří. Ale není lehké být dobrý. Velmi těžké je se pak na vrcholu udržet. A oni to dokazují stále. To mě inspiruje a proto jim fandím.
Letos jste absolvovaly svůj druhý start na Barum Rally ve Zlíně, jaká je to soutěž?Zlínská soutěž je velmi obtížná. Bylo poznat, že je to už druhý start. Lépe jsme si na zkoušky zvykaly. Jsem si jistá, že potřetí už to bude o mnoho lepší ...
V rozhovorech jsem se několika jezdců ptal, jaká je jejich nejoblíbenější zkouška na zlínské soutěži, jaká je ta tvoje?Pravdou je, že miluju adrenalin. Je to zkouška, ze které jsem měla opravdu strach a to je Pindula.
Další neméně těžkou soutěží, kterou jste letos jely je San Remo - tisíc zatáček, sjezdů a výjezdů. Jak těžké je napsat správný rozpis na tuto soutěž?San je soutěží milionu zatáček. Jiných, stejných..Napsat rozpis je vždy těžké poslední čtyři roky s Burcu, ale protože si velmi dobře rozumíme, dokážeme velmi dobře spolupracovat. Také dobře synchronizujeme myšlení a tak vidíme trať stejně a to je to hlavní.
Kolik stránek, nebo lépe sešitů, takový rozpis má?Sešitů bylo několik. Soutěž je to z rohu do rohu, ale když chytíš správný rytmus tak je to OK. Byl to bezpochyby nejdelší rozpis za kariéru.
Na závěr pěkného povídání se nabízí otázka u čeho odpočíváš?Času na odpočinek moc není. V létě rally v zimě snowboard. Občas se zajdu pobavit s přáteli, do divadla. Také uvádím v televizi pořad o autech.
Děkuji za rozhovor
Já také děkuji. Čtenáře Rallyzone.cz zdraví Cicek Güney.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.