EXKLUZIVÍ ROZHOVOR II.ČÁST: Cicek je fanouškem Loeba aneb další povídání o soutěžích San Remo a Barum rally z pohledu spolujezdce.
Už jste ve startovním poli mezi muže nějakou dobu. Jak se na vás muži dívají?
Nemáme žádné výsady, ale spíše se nám dostává více pozornosti mužů. Ono v tomhle sportu moc ženských posádek není.
Určitě sleduješ i WRC, máš nějaký vzor? Tipuju tě na Loeba s Elenou? Máš pravdu. Opravdu jsem fanouškem Loeba s Elenou. Obdivuji na nich přesnost, sehranost ... Jsou prostě dobří. Ale není lehké být dobrý. Velmi těžké je se pak na vrcholu udržet. A oni to dokazují stále. To mě inspiruje a proto jim fandím.
Letos jste absolvovaly svůj druhý start na Barum Rally ve Zlíně, jaká je to soutěž?Zlínská soutěž je velmi obtížná. Bylo poznat, že je to už druhý start. Lépe jsme si na zkoušky zvykaly. Jsem si jistá, že potřetí už to bude o mnoho lepší ...
V rozhovorech jsem se několika jezdců ptal, jaká je jejich nejoblíbenější zkouška na zlínské soutěži, jaká je ta tvoje?Pravdou je, že miluju adrenalin. Je to zkouška, ze které jsem měla opravdu strach a to je Pindula.
Další neméně těžkou soutěží, kterou jste letos jely je San Remo - tisíc zatáček, sjezdů a výjezdů. Jak těžké je napsat správný rozpis na tuto soutěž?San je soutěží milionu zatáček. Jiných, stejných..Napsat rozpis je vždy těžké poslední čtyři roky s Burcu, ale protože si velmi dobře rozumíme, dokážeme velmi dobře spolupracovat. Také dobře synchronizujeme myšlení a tak vidíme trať stejně a to je to hlavní.
Kolik stránek, nebo lépe sešitů, takový rozpis má?Sešitů bylo několik. Soutěž je to z rohu do rohu, ale když chytíš správný rytmus tak je to OK. Byl to bezpochyby nejdelší rozpis za kariéru.
Na závěr pěkného povídání se nabízí otázka u čeho odpočíváš?Času na odpočinek moc není. V létě rally v zimě snowboard. Občas se zajdu pobavit s přáteli, do divadla. Také uvádím v televizi pořad o autech.
Děkuji za rozhovor
Já také děkuji. Čtenáře Rallyzone.cz zdraví Cicek Güney.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?