EXKLUZIVNÍ ROZOVOR I. část : Už delší čas pozoruji, jak se světem rally protlouká posádka Cetinkaya - Güney. Po Barum rally jsem neváhal a půvabnou spolujezdkyni požádal o rozhovor.
Ve všech statistikách jsi v posádce s Burcu Cetinkaya. Jak jste se daly dohromady?
Dobrodružství zvané Burcu se začalo před čtyřmi lety. Spolu se známe asi od třinácti let. Potkaly jsme se na horách v Turecku, na snowboardu.
Pravděpodobně to asi nebude jen to, že jste si spolu zajezdily?
To je pravda. Já jsem osmkrát získala titul mistryně Turecka ve snowboardu. Ve slalomu a obřím slalomu. V zimě se opět budu snažit trénovat. Chtěla bych se dostat na olympijské hry 2014 v Soči. Ale stíhat obojí, rally i snowboard je hodně těžké.
Takže adrenalin ti vůbec není cizí. Jak tedy pokračuje začátek dobrodružství zvané rally?
Díky snowboardu jsme se staly s Burcu velmi dobrými kamarádkami. Jednoho dne mi nad šálkem čaje, říká, že hledá nového spolujezdce. (To už roh jezdila rally.) Pak z její řeči vyplynulo, že by byla velmi ráda, abych jezdila s ní. Že bychom byly dobrý tým, protože jsme obě duší sportovkyně, ví, že do všeho jdu na 110%, že mám ráda adrenalin a je na mě spoleh. A také, že mám ráda auta a motorsport.
Jak dopadla vaše první společná soutěž?
Prvním naším společným závodem byla Rally of Turkey 2007 (ERC,IRC). Startovaly jsme s Fiestou ST ve skupině N3. Soutěž jsme dokončily na šestém místě se třídě, a dvacáté sedmé absolutně. Vůbec jsme nebyly poslední.:-)
Někde v dávném rozhovoru bylo řečeno, že Fiestu si platila z velké části Burcu, jak je to se sponzory pro Peugeot. Přece jen to je trošku dražší
Ano to je vše pravda. Hodně jsme pracovaly na tom, aby náš tým byl profesionální a abychom dávaly výsledky. Nyní jsou našimi sponzory třeba Turecký podpůrný fond, Turkish Airlines, Total, Ansell, Yokohama, Gefco, Golden Bay Tour, Peugeot Finans.
Jak je známo, také zimní sportovci mají nějakého osobního sponzora. Jak je to u tebe?
Mě podporují už dlouhou dobu Asus a Tuvana Buyukcinar, což je proslulý módní návrhář.
Dvě dámy v závodním autě to se nevidí až tak často, čím jste uchvátily partnery? Nějaký speciální recept? Je to velmi složité. Velmi důležité je věřit ve svůj sen a nechat věřit partnery. Hlavně jít si za svým snem po malých krůčcích. A to jsme všechno dokázaly.
Jezdíš na snowboardu, naviguješ Burcu v závodním voze. Zbývá nějaký čas na práci? Podle profilu na facebooku máš velmi zajímavé zaměstnání a hlavně vzdělání.
Úspěšně jsem Vystudovala dvě university. Instanbul Bilgi University a London Economic School - obojí obor Ekonomika a Management. Čtyři roky jsem pracovala v investičním poradenství v Real Estate and Energy, což je náš rodinný podnik.
Ty jsi ale poměrně světoběžník, studia v Londýně, v Paříži. Kde se cítíš doma?
No, na Paříž jsem úplně zapomněla. Studovala jsem na Sorboně Ekonomiku a Management, ale pak jsem požádala o přesun do Istanbulu. Bylo mi tehdy osmnáct, a život v Paříži byl pro mě příliš těžký. Ale pak jsem odešla do Londýna. Bylo to komplikované období.
Takže jsi teď doma V Istanbulu.
Jo přesně tak. Londýn nebyl špatný, ale doma je doma.
Pokračování příště .. Jaká byla barumka a komu fandí ve WRC? ...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.