Cicek Güney: Chci se dostat na Olympijské hry 2014

cicek, guney
cicek, guney, foto: www.ircseries.com
Tomáš Urban 30. listopadu 2010 00:30
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZOVOR I. část : Už delší čas pozoruji, jak se světem rally protlouká posádka Cetinkaya - Güney. Po Barum rally jsem neváhal a půvabnou spolujezdkyni požádal o rozhovor.

Ve všech statistikách jsi v posádce s Burcu Cetinkaya. Jak jste se daly dohromady?

Dobrodružství zvané Burcu se začalo před čtyřmi lety. Spolu se známe asi od třinácti let. Potkaly jsme se na horách v Turecku, na snowboardu.

Pravděpodobně to asi nebude jen to, že jste si spolu zajezdily?

To je pravda. Já jsem osmkrát získala titul mistryně Turecka ve snowboardu. Ve slalomu a obřím slalomu. V zimě se opět budu snažit trénovat. Chtěla bych se dostat na olympijské hry 2014 v Soči. Ale stíhat obojí, rally i snowboard je hodně těžké.

Takže adrenalin ti vůbec není cizí. Jak tedy pokračuje začátek dobrodružství zvané rally?

Díky snowboardu jsme se staly s Burcu velmi dobrými kamarádkami. Jednoho dne mi nad šálkem čaje, říká, že hledá nového spolujezdce. (To už roh jezdila rally.) Pak z její řeči vyplynulo, že by byla velmi ráda, abych jezdila s ní. Že bychom byly dobrý tým, protože jsme obě duší sportovkyně, ví, že do všeho jdu na 110%, že mám ráda adrenalin a je na mě spoleh. A také, že mám ráda auta a motorsport.

Jak dopadla vaše první společná soutěž?

Prvním naším společným závodem byla Rally of Turkey 2007 (ERC,IRC). Startovaly jsme s Fiestou ST ve skupině N3. Soutěž jsme dokončily na šestém místě se třídě, a dvacáté sedmé absolutně. Vůbec jsme nebyly poslední.:-)

Někde v dávném rozhovoru bylo řečeno, že Fiestu si platila z velké části Burcu, jak je to se sponzory pro Peugeot. Přece jen to je trošku dražší

Ano to je vše pravda. Hodně jsme pracovaly na tom, aby náš tým byl profesionální a abychom dávaly výsledky. Nyní jsou našimi sponzory třeba Turecký podpůrný fond, Turkish Airlines, Total, Ansell, Yokohama, Gefco, Golden Bay Tour, Peugeot Finans.

Jak je známo, také zimní sportovci mají nějakého osobního sponzora. Jak je to u tebe?

Mě podporují už dlouhou dobu Asus a Tuvana Buyukcinar, což je proslulý módní návrhář.

Dvě dámy v závodním autě to se nevidí až tak často, čím jste uchvátily partnery? Nějaký speciální recept? Je to velmi složité. Velmi důležité je věřit ve svůj sen a nechat věřit partnery. Hlavně jít si za svým snem po malých krůčcích. A to jsme všechno dokázaly.

Jezdíš na snowboardu, naviguješ Burcu v závodním voze. Zbývá nějaký čas na práci? Podle profilu na facebooku máš velmi zajímavé zaměstnání a hlavně vzdělání.

Úspěšně jsem Vystudovala dvě university. Instanbul Bilgi University a London Economic School - obojí obor Ekonomika a Management. Čtyři roky jsem pracovala v investičním poradenství v Real Estate and Energy, což je náš rodinný podnik.

Ty jsi ale poměrně světoběžník, studia v Londýně, v Paříži. Kde se cítíš doma?

No, na Paříž jsem úplně zapomněla. Studovala jsem na Sorboně Ekonomiku a Management, ale pak jsem požádala o přesun do Istanbulu. Bylo mi tehdy osmnáct, a život v Paříži byl pro mě příliš těžký. Ale pak jsem odešla do Londýna. Bylo to komplikované období.

Takže jsi teď doma V Istanbulu.

Jo přesně tak. Londýn nebyl špatný, ale doma je doma.

Pokračování příště .. Jaká byla barumka a komu fandí ve WRC? ...

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.