EXKLUZIVNÍ ROZOVOR I. část : Už delší čas pozoruji, jak se světem rally protlouká posádka Cetinkaya - Güney. Po Barum rally jsem neváhal a půvabnou spolujezdkyni požádal o rozhovor.
Ve všech statistikách jsi v posádce s Burcu Cetinkaya. Jak jste se daly dohromady?
Dobrodružství zvané Burcu se začalo před čtyřmi lety. Spolu se známe asi od třinácti let. Potkaly jsme se na horách v Turecku, na snowboardu.
Pravděpodobně to asi nebude jen to, že jste si spolu zajezdily?
To je pravda. Já jsem osmkrát získala titul mistryně Turecka ve snowboardu. Ve slalomu a obřím slalomu. V zimě se opět budu snažit trénovat. Chtěla bych se dostat na olympijské hry 2014 v Soči. Ale stíhat obojí, rally i snowboard je hodně těžké.
Takže adrenalin ti vůbec není cizí. Jak tedy pokračuje začátek dobrodružství zvané rally?
Díky snowboardu jsme se staly s Burcu velmi dobrými kamarádkami. Jednoho dne mi nad šálkem čaje, říká, že hledá nového spolujezdce. (To už roh jezdila rally.) Pak z její řeči vyplynulo, že by byla velmi ráda, abych jezdila s ní. Že bychom byly dobrý tým, protože jsme obě duší sportovkyně, ví, že do všeho jdu na 110%, že mám ráda adrenalin a je na mě spoleh. A také, že mám ráda auta a motorsport.
Jak dopadla vaše první společná soutěž?
Prvním naším společným závodem byla Rally of Turkey 2007 (ERC,IRC). Startovaly jsme s Fiestou ST ve skupině N3. Soutěž jsme dokončily na šestém místě se třídě, a dvacáté sedmé absolutně. Vůbec jsme nebyly poslední.:-)
Někde v dávném rozhovoru bylo řečeno, že Fiestu si platila z velké části Burcu, jak je to se sponzory pro Peugeot. Přece jen to je trošku dražší
Ano to je vše pravda. Hodně jsme pracovaly na tom, aby náš tým byl profesionální a abychom dávaly výsledky. Nyní jsou našimi sponzory třeba Turecký podpůrný fond, Turkish Airlines, Total, Ansell, Yokohama, Gefco, Golden Bay Tour, Peugeot Finans.
Jak je známo, také zimní sportovci mají nějakého osobního sponzora. Jak je to u tebe?
Mě podporují už dlouhou dobu Asus a Tuvana Buyukcinar, což je proslulý módní návrhář.
Dvě dámy v závodním autě to se nevidí až tak často, čím jste uchvátily partnery? Nějaký speciální recept? Je to velmi složité. Velmi důležité je věřit ve svůj sen a nechat věřit partnery. Hlavně jít si za svým snem po malých krůčcích. A to jsme všechno dokázaly.
Jezdíš na snowboardu, naviguješ Burcu v závodním voze. Zbývá nějaký čas na práci? Podle profilu na facebooku máš velmi zajímavé zaměstnání a hlavně vzdělání.
Úspěšně jsem Vystudovala dvě university. Instanbul Bilgi University a London Economic School - obojí obor Ekonomika a Management. Čtyři roky jsem pracovala v investičním poradenství v Real Estate and Energy, což je náš rodinný podnik.
Ty jsi ale poměrně světoběžník, studia v Londýně, v Paříži. Kde se cítíš doma?
No, na Paříž jsem úplně zapomněla. Studovala jsem na Sorboně Ekonomiku a Management, ale pak jsem požádala o přesun do Istanbulu. Bylo mi tehdy osmnáct, a život v Paříži byl pro mě příliš těžký. Ale pak jsem odešla do Londýna. Bylo to komplikované období.
Takže jsi teď doma V Istanbulu.
Jo přesně tak. Londýn nebyl špatný, ale doma je doma.
Pokračování příště .. Jaká byla barumka a komu fandí ve WRC? ...
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?