EXKLUZIVNÍ ROZOVOR I. část : Už delší čas pozoruji, jak se světem rally protlouká posádka Cetinkaya - Güney. Po Barum rally jsem neváhal a půvabnou spolujezdkyni požádal o rozhovor.
Ve všech statistikách jsi v posádce s Burcu Cetinkaya. Jak jste se daly dohromady?
Dobrodružství zvané Burcu se začalo před čtyřmi lety. Spolu se známe asi od třinácti let. Potkaly jsme se na horách v Turecku, na snowboardu.
Pravděpodobně to asi nebude jen to, že jste si spolu zajezdily?
To je pravda. Já jsem osmkrát získala titul mistryně Turecka ve snowboardu. Ve slalomu a obřím slalomu. V zimě se opět budu snažit trénovat. Chtěla bych se dostat na olympijské hry 2014 v Soči. Ale stíhat obojí, rally i snowboard je hodně těžké.
Takže adrenalin ti vůbec není cizí. Jak tedy pokračuje začátek dobrodružství zvané rally?
Díky snowboardu jsme se staly s Burcu velmi dobrými kamarádkami. Jednoho dne mi nad šálkem čaje, říká, že hledá nového spolujezdce. (To už roh jezdila rally.) Pak z její řeči vyplynulo, že by byla velmi ráda, abych jezdila s ní. Že bychom byly dobrý tým, protože jsme obě duší sportovkyně, ví, že do všeho jdu na 110%, že mám ráda adrenalin a je na mě spoleh. A také, že mám ráda auta a motorsport.
Jak dopadla vaše první společná soutěž?
Prvním naším společným závodem byla Rally of Turkey 2007 (ERC,IRC). Startovaly jsme s Fiestou ST ve skupině N3. Soutěž jsme dokončily na šestém místě se třídě, a dvacáté sedmé absolutně. Vůbec jsme nebyly poslední.:-)
Někde v dávném rozhovoru bylo řečeno, že Fiestu si platila z velké části Burcu, jak je to se sponzory pro Peugeot. Přece jen to je trošku dražší
Ano to je vše pravda. Hodně jsme pracovaly na tom, aby náš tým byl profesionální a abychom dávaly výsledky. Nyní jsou našimi sponzory třeba Turecký podpůrný fond, Turkish Airlines, Total, Ansell, Yokohama, Gefco, Golden Bay Tour, Peugeot Finans.
Jak je známo, také zimní sportovci mají nějakého osobního sponzora. Jak je to u tebe?
Mě podporují už dlouhou dobu Asus a Tuvana Buyukcinar, což je proslulý módní návrhář.
Dvě dámy v závodním autě to se nevidí až tak často, čím jste uchvátily partnery? Nějaký speciální recept? Je to velmi složité. Velmi důležité je věřit ve svůj sen a nechat věřit partnery. Hlavně jít si za svým snem po malých krůčcích. A to jsme všechno dokázaly.
Jezdíš na snowboardu, naviguješ Burcu v závodním voze. Zbývá nějaký čas na práci? Podle profilu na facebooku máš velmi zajímavé zaměstnání a hlavně vzdělání.
Úspěšně jsem Vystudovala dvě university. Instanbul Bilgi University a London Economic School - obojí obor Ekonomika a Management. Čtyři roky jsem pracovala v investičním poradenství v Real Estate and Energy, což je náš rodinný podnik.
Ty jsi ale poměrně světoběžník, studia v Londýně, v Paříži. Kde se cítíš doma?
No, na Paříž jsem úplně zapomněla. Studovala jsem na Sorboně Ekonomiku a Management, ale pak jsem požádala o přesun do Istanbulu. Bylo mi tehdy osmnáct, a život v Paříži byl pro mě příliš těžký. Ale pak jsem odešla do Londýna. Bylo to komplikované období.
Takže jsi teď doma V Istanbulu.
Jo přesně tak. Londýn nebyl špatný, ale doma je doma.
Pokračování příště .. Jaká byla barumka a komu fandí ve WRC? ...
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?