EXKLUZIVNÍ ROZOVOR I. část : Už delší čas pozoruji, jak se světem rally protlouká posádka Cetinkaya - Güney. Po Barum rally jsem neváhal a půvabnou spolujezdkyni požádal o rozhovor.
Ve všech statistikách jsi v posádce s Burcu Cetinkaya. Jak jste se daly dohromady?
Dobrodružství zvané Burcu se začalo před čtyřmi lety. Spolu se známe asi od třinácti let. Potkaly jsme se na horách v Turecku, na snowboardu.
Pravděpodobně to asi nebude jen to, že jste si spolu zajezdily?
To je pravda. Já jsem osmkrát získala titul mistryně Turecka ve snowboardu. Ve slalomu a obřím slalomu. V zimě se opět budu snažit trénovat. Chtěla bych se dostat na olympijské hry 2014 v Soči. Ale stíhat obojí, rally i snowboard je hodně těžké.
Takže adrenalin ti vůbec není cizí. Jak tedy pokračuje začátek dobrodružství zvané rally?
Díky snowboardu jsme se staly s Burcu velmi dobrými kamarádkami. Jednoho dne mi nad šálkem čaje, říká, že hledá nového spolujezdce. (To už roh jezdila rally.) Pak z její řeči vyplynulo, že by byla velmi ráda, abych jezdila s ní. Že bychom byly dobrý tým, protože jsme obě duší sportovkyně, ví, že do všeho jdu na 110%, že mám ráda adrenalin a je na mě spoleh. A také, že mám ráda auta a motorsport.
Jak dopadla vaše první společná soutěž?
Prvním naším společným závodem byla Rally of Turkey 2007 (ERC,IRC). Startovaly jsme s Fiestou ST ve skupině N3. Soutěž jsme dokončily na šestém místě se třídě, a dvacáté sedmé absolutně. Vůbec jsme nebyly poslední.:-)
Někde v dávném rozhovoru bylo řečeno, že Fiestu si platila z velké části Burcu, jak je to se sponzory pro Peugeot. Přece jen to je trošku dražší
Ano to je vše pravda. Hodně jsme pracovaly na tom, aby náš tým byl profesionální a abychom dávaly výsledky. Nyní jsou našimi sponzory třeba Turecký podpůrný fond, Turkish Airlines, Total, Ansell, Yokohama, Gefco, Golden Bay Tour, Peugeot Finans.
Jak je známo, také zimní sportovci mají nějakého osobního sponzora. Jak je to u tebe?
Mě podporují už dlouhou dobu Asus a Tuvana Buyukcinar, což je proslulý módní návrhář.
Dvě dámy v závodním autě to se nevidí až tak často, čím jste uchvátily partnery? Nějaký speciální recept? Je to velmi složité. Velmi důležité je věřit ve svůj sen a nechat věřit partnery. Hlavně jít si za svým snem po malých krůčcích. A to jsme všechno dokázaly.
Jezdíš na snowboardu, naviguješ Burcu v závodním voze. Zbývá nějaký čas na práci? Podle profilu na facebooku máš velmi zajímavé zaměstnání a hlavně vzdělání.
Úspěšně jsem Vystudovala dvě university. Instanbul Bilgi University a London Economic School - obojí obor Ekonomika a Management. Čtyři roky jsem pracovala v investičním poradenství v Real Estate and Energy, což je náš rodinný podnik.
Ty jsi ale poměrně světoběžník, studia v Londýně, v Paříži. Kde se cítíš doma?
No, na Paříž jsem úplně zapomněla. Studovala jsem na Sorboně Ekonomiku a Management, ale pak jsem požádala o přesun do Istanbulu. Bylo mi tehdy osmnáct, a život v Paříži byl pro mě příliš těžký. Ale pak jsem odešla do Londýna. Bylo to komplikované období.
Takže jsi teď doma V Istanbulu.
Jo přesně tak. Londýn nebyl špatný, ale doma je doma.
Pokračování příště .. Jaká byla barumka a komu fandí ve WRC? ...
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?