EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:S jakými problémy se potýkal na trati a jak se mu barumka líbila, čtěte v rozhovoru.
Celkově druhé místo. Několik krizových situací. Tak vypadala ve zkratce pouť finského pilota Škody Fabie S 2000 EVOII po náročných tratích Barum rally. Nyní ale nechme povída samotného jezdce.
Juho máš za sebou těžkou Barum Rally. Jaká byla atmosféra při letošní barumce?
Letošní počasí bylo o mnoho horší než loni. Jsem stále velmi překvapen, kolik bylo u trati diváků navzdory větru a dešti. Skoro pekelná atmosféra byla na městské ve Zlíně. Nádhera.
Počasí bylo letos velmi nevyzpytatelné, voda, bláto, sucho. Jak se ti jelo na takovém povrchu na takto těžkých zkouškách?
Pro mě byly tyto náročné podmínky lepší než loňské sucho. Měl jsem velkou důvěru v auto, které má výborný podvozek a opravdu jsem si užil každou z rychlostních zkoušek.
Na prvním průjezdu RZ Troják ale málem pro tebe závod skončil. Jak se to přihodilo?
Prostě jsem najednou ¨ztratil¨auto. Bylo to v rychlosti okolo 125 km/h. Narazili jsme zadní částí vozu do stromu a byl jsem si jistý, že je konec. Bylo velké štěstí, že stromy šly rovnou na střed zadní části auta. Kdyby tam ty stromy nebyly, byli bychom hluboko v příkopě.
Celkově jsi skončil po Honzově odstoupení druhý. Jak těžké bylo vybojovat druhé místo?
Po havárii na Trojáku to bylo velmi těžké. V nedělní etapě jsme obrovsky zariskovali s pneumatikami. Chtěl jsem vyhrát nebo být druhý. Navzdory chyb Honzy a Bouffiera jsme dokončili druzí. Mám z toho velkou radost. Výpadku Honzy je škoda.
Každý jezdec má na každé soutěži, kde startuje oblíbenou rychlostní zkoušku. Která se pro tebe stala oblíbenou na Barumce?
Loni se mi moc líbil Semetín, letos tomu není jinak. Nevím pro ji ostatní jezdci nemají rádi. Moc se mi líbí, jak se mění její povrch a přilnavost vozu. Pak je úplně skvělý pocit být v jejím cíli.
Fanoušky a čtenáře Rallyzone.cz zdraví a za rozhovor děkuje, Juho Hänninen
Další soutěží, kterou absolvuje kompletní tým Škoda Motorsport bude 23.-25. září Rally San Remo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.