EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:S jakými problémy se potýkal na trati a jak se mu barumka líbila, čtěte v rozhovoru.
Celkově druhé místo. Několik krizových situací. Tak vypadala ve zkratce pouť finského pilota Škody Fabie S 2000 EVOII po náročných tratích Barum rally. Nyní ale nechme povída samotného jezdce.
Juho máš za sebou těžkou Barum Rally. Jaká byla atmosféra při letošní barumce?
Letošní počasí bylo o mnoho horší než loni. Jsem stále velmi překvapen, kolik bylo u trati diváků navzdory větru a dešti. Skoro pekelná atmosféra byla na městské ve Zlíně. Nádhera.
Počasí bylo letos velmi nevyzpytatelné, voda, bláto, sucho. Jak se ti jelo na takovém povrchu na takto těžkých zkouškách?
Pro mě byly tyto náročné podmínky lepší než loňské sucho. Měl jsem velkou důvěru v auto, které má výborný podvozek a opravdu jsem si užil každou z rychlostních zkoušek.
Na prvním průjezdu RZ Troják ale málem pro tebe závod skončil. Jak se to přihodilo?
Prostě jsem najednou ¨ztratil¨auto. Bylo to v rychlosti okolo 125 km/h. Narazili jsme zadní částí vozu do stromu a byl jsem si jistý, že je konec. Bylo velké štěstí, že stromy šly rovnou na střed zadní části auta. Kdyby tam ty stromy nebyly, byli bychom hluboko v příkopě.
Celkově jsi skončil po Honzově odstoupení druhý. Jak těžké bylo vybojovat druhé místo?
Po havárii na Trojáku to bylo velmi těžké. V nedělní etapě jsme obrovsky zariskovali s pneumatikami. Chtěl jsem vyhrát nebo být druhý. Navzdory chyb Honzy a Bouffiera jsme dokončili druzí. Mám z toho velkou radost. Výpadku Honzy je škoda.
Každý jezdec má na každé soutěži, kde startuje oblíbenou rychlostní zkoušku. Která se pro tebe stala oblíbenou na Barumce?
Loni se mi moc líbil Semetín, letos tomu není jinak. Nevím pro ji ostatní jezdci nemají rádi. Moc se mi líbí, jak se mění její povrch a přilnavost vozu. Pak je úplně skvělý pocit být v jejím cíli.
Fanoušky a čtenáře Rallyzone.cz zdraví a za rozhovor děkuje, Juho Hänninen
Další soutěží, kterou absolvuje kompletní tým Škoda Motorsport bude 23.-25. září Rally San Remo
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.