EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:S jakými problémy se potýkal na trati a jak se mu barumka líbila, čtěte v rozhovoru.
Celkově druhé místo. Několik krizových situací. Tak vypadala ve zkratce pouť finského pilota Škody Fabie S 2000 EVOII po náročných tratích Barum rally. Nyní ale nechme povída samotného jezdce.
Juho máš za sebou těžkou Barum Rally. Jaká byla atmosféra při letošní barumce?
Letošní počasí bylo o mnoho horší než loni. Jsem stále velmi překvapen, kolik bylo u trati diváků navzdory větru a dešti. Skoro pekelná atmosféra byla na městské ve Zlíně. Nádhera.
Počasí bylo letos velmi nevyzpytatelné, voda, bláto, sucho. Jak se ti jelo na takovém povrchu na takto těžkých zkouškách?
Pro mě byly tyto náročné podmínky lepší než loňské sucho. Měl jsem velkou důvěru v auto, které má výborný podvozek a opravdu jsem si užil každou z rychlostních zkoušek.
Na prvním průjezdu RZ Troják ale málem pro tebe závod skončil. Jak se to přihodilo?
Prostě jsem najednou ¨ztratil¨auto. Bylo to v rychlosti okolo 125 km/h. Narazili jsme zadní částí vozu do stromu a byl jsem si jistý, že je konec. Bylo velké štěstí, že stromy šly rovnou na střed zadní části auta. Kdyby tam ty stromy nebyly, byli bychom hluboko v příkopě.
Celkově jsi skončil po Honzově odstoupení druhý. Jak těžké bylo vybojovat druhé místo?
Po havárii na Trojáku to bylo velmi těžké. V nedělní etapě jsme obrovsky zariskovali s pneumatikami. Chtěl jsem vyhrát nebo být druhý. Navzdory chyb Honzy a Bouffiera jsme dokončili druzí. Mám z toho velkou radost. Výpadku Honzy je škoda.
Každý jezdec má na každé soutěži, kde startuje oblíbenou rychlostní zkoušku. Která se pro tebe stala oblíbenou na Barumce?
Loni se mi moc líbil Semetín, letos tomu není jinak. Nevím pro ji ostatní jezdci nemají rádi. Moc se mi líbí, jak se mění její povrch a přilnavost vozu. Pak je úplně skvělý pocit být v jejím cíli.
Fanoušky a čtenáře Rallyzone.cz zdraví a za rozhovor děkuje, Juho Hänninen
Další soutěží, kterou absolvuje kompletní tým Škoda Motorsport bude 23.-25. září Rally San Remo
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.