Juho Hänninen: Nejoblíbenější je Semetín

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 16. září 2010 23:37
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:S jakými problémy se potýkal na trati a jak se mu barumka líbila, čtěte v rozhovoru.

Celkově druhé místo. Několik krizových situací. Tak vypadala ve zkratce pouť finského pilota Škody Fabie S 2000 EVOII po náročných tratích Barum rally. Nyní ale nechme povída samotného jezdce.

Juho máš za sebou těžkou Barum Rally. Jaká byla atmosféra při letošní barumce?

Letošní počasí bylo o mnoho horší než loni. Jsem stále velmi překvapen, kolik bylo u trati diváků navzdory větru a dešti. Skoro pekelná atmosféra byla na městské ve Zlíně. Nádhera.

 Počasí bylo letos velmi nevyzpytatelné, voda, bláto, sucho. Jak se ti jelo na takovém povrchu na takto těžkých zkouškách?

Pro mě byly tyto náročné podmínky lepší než loňské sucho. Měl jsem velkou důvěru v auto, které má výborný podvozek a opravdu jsem si užil každou z rychlostních zkoušek.

Na prvním průjezdu RZ Troják ale málem pro tebe závod skončil. Jak se to přihodilo?

Prostě jsem najednou ¨ztratil¨auto. Bylo to v rychlosti okolo 125 km/h. Narazili jsme zadní částí vozu do stromu a byl jsem si jistý, že je konec. Bylo velké štěstí, že stromy šly rovnou na střed zadní části auta. Kdyby tam ty stromy nebyly, byli bychom hluboko v příkopě.

Celkově jsi skončil po Honzově odstoupení druhý. Jak těžké bylo vybojovat druhé místo?

Po havárii na Trojáku to bylo velmi těžké. V nedělní etapě jsme obrovsky zariskovali s pneumatikami. Chtěl jsem vyhrát nebo být druhý. Navzdory chyb Honzy a Bouffiera jsme dokončili druzí. Mám z toho velkou radost. Výpadku Honzy je škoda.

Každý jezdec má na každé soutěži, kde startuje oblíbenou rychlostní zkoušku. Která se pro tebe stala oblíbenou na Barumce?

Loni se mi moc líbil Semetín, letos tomu není jinak. Nevím pro ji ostatní jezdci nemají rádi. Moc se mi líbí, jak se mění její povrch a přilnavost vozu. Pak je úplně skvělý pocit být v jejím cíli.

Fanoušky a čtenáře Rallyzone.cz zdraví a za rozhovor děkuje, Juho Hänninen

Další soutěží, kterou absolvuje kompletní tým Škoda Motorsport bude 23.-25. září Rally San Remo

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?