Rozhovor: Pavel Valoušek maká na fyzičce

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 21. července 2010 9:37
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po Rally Bohemia jsem si krátce povídal s Pavlem Valouškem. Dočtete se jak to bylo na Bohemii.

Jako jeden z mála jsi držel tempo s Hänninenem a Bouffierem. Jak moc velké nasazení bylo?

P.V.: Myslím si, že tempo bylo vysoké, ale ne nijak hraniční. Jelo se opravdu velmi rychle, ale tak nějak stale pod kontrolou. Velmi nás překvapilo, že jsme se Zdendou byli schopni držet krok. Bylo to pro nás velmi důležité srovnání.

Bohemka má tradičně náročné, dlouhé a pěkné zkoušky, jak hodnotíš soutěž jakootakovou?

P.V.: Bez nadsázky musím říci, že tratě na Bohemce jsou asi nejnáročenější a take nejpěknější v naše mistráku. Opravdu si pořadatelé vyhráli a přípravili fantastickou rally nejen tratěmi, ale po všech stránkách. GPS na trénink hodnotím velmi kladně a byl bych proto, když je to zařízení vyrobeno, aby se používalo na všech závodech. Tím by se předešlo rušení RZ, z důvodu naštvanosti obyvatel různých vesnic a to hlavně kvůli seznamovacím jízdám. Ale ještě jednou musím říci, že Bohemka je parádní závod. 

 V onboardu z RZ 15, vaší osudové, to vypadalo, že chcete ještě udolat Bouffiera? Proč došlo k výletu do lesa? Jak moc to odneslo auto? Je možné, že kdyby tam bylo více diváků, že by vás dostali ven a auto by odjelo?

P.V.: Nebylo to o tom, že jsme chtěli udolat Bouffiera, protože jsem věděl, že není v současné chvíli v mých silách stáhnout na Briana čtyři vteřiny. Ale nechtěl jsem se na ten souboj úplně vykašlat, protože jsem věděl, že Brian chce udolat Juha a to tempo bylo vysoké a blízko k tomu udělat hodiny nebo tak. Proto jsem z tempa extremně nepolevoval, ale ani jsem nezrychloval. Každopádně to byla má velká a netaktická chyba, která by se dělat neměla. Na druhou stranu je  šampionát zajímavý až do konce. Auto bylo, tak neštastně zaklíněno, že nevím jestli by ho i více  lidí vytáhlo. Bylo pojízdné bez problémů, ale byl zlomený výfuk. Velmě mě to mrzní a to ne kvůli mě, ale kvůli celému teamu a také našemu partnerovi firmě Delimax 

Rally Bohemia jsi absolvoval s Fabií EVO II, jaký je rozdíl oproti starší verzi? P.V.: Auto je opravdu velmi dobré jsem z něj nadšený. Jen ho musím umět využít hned od začátku soutěže na sto procent. Auto je stabilnější v zatáčkách a brzdná “trakce” je take lepší. Opravdu tým udělal velký pokrok a auto nové evoluce je perfektní. 

Do Barum Rally je ještě dlouhá doba, jak využiješ čas do konce srpna? Uvidíme tě někde závodit? P.V.: Závodů se patrně nezúčastním žádných, ale měly by být testy před Barumkou se zaměřením na samotnou rally. Já hlavně teď opravdu makám na fyzičce, abych byl na Barum rally “ready” na stoprocent.

Děkuji za odpovědi 

P.V.: Já děkuji Vám a zdravím všechny čtenáře Rallyzone.cz

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.