EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po Rally Bohemia jsem si krátce povídal s Pavlem Valouškem. Dočtete se jak to bylo na Bohemii.
Jako jeden z mála jsi držel tempo s Hänninenem a Bouffierem. Jak moc velké nasazení bylo?
P.V.: Myslím si, že tempo bylo vysoké, ale ne nijak hraniční. Jelo se opravdu velmi rychle, ale tak nějak stale pod kontrolou. Velmi nás překvapilo, že jsme se Zdendou byli schopni držet krok. Bylo to pro nás velmi důležité srovnání.
Bohemka má tradičně náročné, dlouhé a pěkné zkoušky, jak hodnotíš soutěž jakootakovou?
P.V.: Bez nadsázky musím říci, že tratě na Bohemce jsou asi nejnáročenější a take nejpěknější v naše mistráku. Opravdu si pořadatelé vyhráli a přípravili fantastickou rally nejen tratěmi, ale po všech stránkách. GPS na trénink hodnotím velmi kladně a byl bych proto, když je to zařízení vyrobeno, aby se používalo na všech závodech. Tím by se předešlo rušení RZ, z důvodu naštvanosti obyvatel různých vesnic a to hlavně kvůli seznamovacím jízdám. Ale ještě jednou musím říci, že Bohemka je parádní závod.
V onboardu z RZ 15, vaší osudové, to vypadalo, že chcete ještě udolat Bouffiera? Proč došlo k výletu do lesa? Jak moc to odneslo auto? Je možné, že kdyby tam bylo více diváků, že by vás dostali ven a auto by odjelo?
P.V.: Nebylo to o tom, že jsme chtěli udolat Bouffiera, protože jsem věděl, že není v současné chvíli v mých silách stáhnout na Briana čtyři vteřiny. Ale nechtěl jsem se na ten souboj úplně vykašlat, protože jsem věděl, že Brian chce udolat Juha a to tempo bylo vysoké a blízko k tomu udělat hodiny nebo tak. Proto jsem z tempa extremně nepolevoval, ale ani jsem nezrychloval. Každopádně to byla má velká a netaktická chyba, která by se dělat neměla. Na druhou stranu je šampionát zajímavý až do konce. Auto bylo, tak neštastně zaklíněno, že nevím jestli by ho i více lidí vytáhlo. Bylo pojízdné bez problémů, ale byl zlomený výfuk. Velmě mě to mrzní a to ne kvůli mě, ale kvůli celému teamu a také našemu partnerovi firmě Delimax
Rally Bohemia jsi absolvoval s Fabií EVO II, jaký je rozdíl oproti starší verzi? P.V.: Auto je opravdu velmi dobré jsem z něj nadšený. Jen ho musím umět využít hned od začátku soutěže na sto procent. Auto je stabilnější v zatáčkách a brzdná “trakce” je take lepší. Opravdu tým udělal velký pokrok a auto nové evoluce je perfektní.
Do Barum Rally je ještě dlouhá doba, jak využiješ čas do konce srpna? Uvidíme tě někde závodit? P.V.: Závodů se patrně nezúčastním žádných, ale měly by být testy před Barumkou se zaměřením na samotnou rally. Já hlavně teď opravdu makám na fyzičce, abych byl na Barum rally “ready” na stoprocent.
Děkuji za odpovědi
P.V.: Já děkuji Vám a zdravím všechny čtenáře Rallyzone.cz
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.