EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po Rally Bohemia jsem si krátce povídal s Pavlem Valouškem. Dočtete se jak to bylo na Bohemii.
Jako jeden z mála jsi držel tempo s Hänninenem a Bouffierem. Jak moc velké nasazení bylo?
P.V.: Myslím si, že tempo bylo vysoké, ale ne nijak hraniční. Jelo se opravdu velmi rychle, ale tak nějak stale pod kontrolou. Velmi nás překvapilo, že jsme se Zdendou byli schopni držet krok. Bylo to pro nás velmi důležité srovnání.
Bohemka má tradičně náročné, dlouhé a pěkné zkoušky, jak hodnotíš soutěž jakootakovou?
P.V.: Bez nadsázky musím říci, že tratě na Bohemce jsou asi nejnáročenější a take nejpěknější v naše mistráku. Opravdu si pořadatelé vyhráli a přípravili fantastickou rally nejen tratěmi, ale po všech stránkách. GPS na trénink hodnotím velmi kladně a byl bych proto, když je to zařízení vyrobeno, aby se používalo na všech závodech. Tím by se předešlo rušení RZ, z důvodu naštvanosti obyvatel různých vesnic a to hlavně kvůli seznamovacím jízdám. Ale ještě jednou musím říci, že Bohemka je parádní závod.
V onboardu z RZ 15, vaší osudové, to vypadalo, že chcete ještě udolat Bouffiera? Proč došlo k výletu do lesa? Jak moc to odneslo auto? Je možné, že kdyby tam bylo více diváků, že by vás dostali ven a auto by odjelo?
P.V.: Nebylo to o tom, že jsme chtěli udolat Bouffiera, protože jsem věděl, že není v současné chvíli v mých silách stáhnout na Briana čtyři vteřiny. Ale nechtěl jsem se na ten souboj úplně vykašlat, protože jsem věděl, že Brian chce udolat Juha a to tempo bylo vysoké a blízko k tomu udělat hodiny nebo tak. Proto jsem z tempa extremně nepolevoval, ale ani jsem nezrychloval. Každopádně to byla má velká a netaktická chyba, která by se dělat neměla. Na druhou stranu je šampionát zajímavý až do konce. Auto bylo, tak neštastně zaklíněno, že nevím jestli by ho i více lidí vytáhlo. Bylo pojízdné bez problémů, ale byl zlomený výfuk. Velmě mě to mrzní a to ne kvůli mě, ale kvůli celému teamu a také našemu partnerovi firmě Delimax
Rally Bohemia jsi absolvoval s Fabií EVO II, jaký je rozdíl oproti starší verzi? P.V.: Auto je opravdu velmi dobré jsem z něj nadšený. Jen ho musím umět využít hned od začátku soutěže na sto procent. Auto je stabilnější v zatáčkách a brzdná “trakce” je take lepší. Opravdu tým udělal velký pokrok a auto nové evoluce je perfektní.
Do Barum Rally je ještě dlouhá doba, jak využiješ čas do konce srpna? Uvidíme tě někde závodit? P.V.: Závodů se patrně nezúčastním žádných, ale měly by být testy před Barumkou se zaměřením na samotnou rally. Já hlavně teď opravdu makám na fyzičce, abych byl na Barum rally “ready” na stoprocent.
Děkuji za odpovědi
P.V.: Já děkuji Vám a zdravím všechny čtenáře Rallyzone.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.