EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po Rally Bohemia jsem si krátce povídal s Pavlem Valouškem. Dočtete se jak to bylo na Bohemii.
Jako jeden z mála jsi držel tempo s Hänninenem a Bouffierem. Jak moc velké nasazení bylo?
P.V.: Myslím si, že tempo bylo vysoké, ale ne nijak hraniční. Jelo se opravdu velmi rychle, ale tak nějak stale pod kontrolou. Velmi nás překvapilo, že jsme se Zdendou byli schopni držet krok. Bylo to pro nás velmi důležité srovnání.
Bohemka má tradičně náročné, dlouhé a pěkné zkoušky, jak hodnotíš soutěž jakootakovou?
P.V.: Bez nadsázky musím říci, že tratě na Bohemce jsou asi nejnáročenější a take nejpěknější v naše mistráku. Opravdu si pořadatelé vyhráli a přípravili fantastickou rally nejen tratěmi, ale po všech stránkách. GPS na trénink hodnotím velmi kladně a byl bych proto, když je to zařízení vyrobeno, aby se používalo na všech závodech. Tím by se předešlo rušení RZ, z důvodu naštvanosti obyvatel různých vesnic a to hlavně kvůli seznamovacím jízdám. Ale ještě jednou musím říci, že Bohemka je parádní závod.
V onboardu z RZ 15, vaší osudové, to vypadalo, že chcete ještě udolat Bouffiera? Proč došlo k výletu do lesa? Jak moc to odneslo auto? Je možné, že kdyby tam bylo více diváků, že by vás dostali ven a auto by odjelo?
P.V.: Nebylo to o tom, že jsme chtěli udolat Bouffiera, protože jsem věděl, že není v současné chvíli v mých silách stáhnout na Briana čtyři vteřiny. Ale nechtěl jsem se na ten souboj úplně vykašlat, protože jsem věděl, že Brian chce udolat Juha a to tempo bylo vysoké a blízko k tomu udělat hodiny nebo tak. Proto jsem z tempa extremně nepolevoval, ale ani jsem nezrychloval. Každopádně to byla má velká a netaktická chyba, která by se dělat neměla. Na druhou stranu je šampionát zajímavý až do konce. Auto bylo, tak neštastně zaklíněno, že nevím jestli by ho i více lidí vytáhlo. Bylo pojízdné bez problémů, ale byl zlomený výfuk. Velmě mě to mrzní a to ne kvůli mě, ale kvůli celému teamu a také našemu partnerovi firmě Delimax
Rally Bohemia jsi absolvoval s Fabií EVO II, jaký je rozdíl oproti starší verzi? P.V.: Auto je opravdu velmi dobré jsem z něj nadšený. Jen ho musím umět využít hned od začátku soutěže na sto procent. Auto je stabilnější v zatáčkách a brzdná “trakce” je take lepší. Opravdu tým udělal velký pokrok a auto nové evoluce je perfektní.
Do Barum Rally je ještě dlouhá doba, jak využiješ čas do konce srpna? Uvidíme tě někde závodit? P.V.: Závodů se patrně nezúčastním žádných, ale měly by být testy před Barumkou se zaměřením na samotnou rally. Já hlavně teď opravdu makám na fyzičce, abych byl na Barum rally “ready” na stoprocent.
Děkuji za odpovědi
P.V.: Já děkuji Vám a zdravím všechny čtenáře Rallyzone.cz
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.