Rozhovor: Pavel Valoušek maká na fyzičce

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 21. července 2010 09:37
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Po Rally Bohemia jsem si krátce povídal s Pavlem Valouškem. Dočtete se jak to bylo na Bohemii.

Jako jeden z mála jsi držel tempo s Hänninenem a Bouffierem. Jak moc velké nasazení bylo?

P.V.: Myslím si, že tempo bylo vysoké, ale ne nijak hraniční. Jelo se opravdu velmi rychle, ale tak nějak stale pod kontrolou. Velmi nás překvapilo, že jsme se Zdendou byli schopni držet krok. Bylo to pro nás velmi důležité srovnání.

Bohemka má tradičně náročné, dlouhé a pěkné zkoušky, jak hodnotíš soutěž jakootakovou?

P.V.: Bez nadsázky musím říci, že tratě na Bohemce jsou asi nejnáročenější a take nejpěknější v naše mistráku. Opravdu si pořadatelé vyhráli a přípravili fantastickou rally nejen tratěmi, ale po všech stránkách. GPS na trénink hodnotím velmi kladně a byl bych proto, když je to zařízení vyrobeno, aby se používalo na všech závodech. Tím by se předešlo rušení RZ, z důvodu naštvanosti obyvatel různých vesnic a to hlavně kvůli seznamovacím jízdám. Ale ještě jednou musím říci, že Bohemka je parádní závod. 

 V onboardu z RZ 15, vaší osudové, to vypadalo, že chcete ještě udolat Bouffiera? Proč došlo k výletu do lesa? Jak moc to odneslo auto? Je možné, že kdyby tam bylo více diváků, že by vás dostali ven a auto by odjelo?

P.V.: Nebylo to o tom, že jsme chtěli udolat Bouffiera, protože jsem věděl, že není v současné chvíli v mých silách stáhnout na Briana čtyři vteřiny. Ale nechtěl jsem se na ten souboj úplně vykašlat, protože jsem věděl, že Brian chce udolat Juha a to tempo bylo vysoké a blízko k tomu udělat hodiny nebo tak. Proto jsem z tempa extremně nepolevoval, ale ani jsem nezrychloval. Každopádně to byla má velká a netaktická chyba, která by se dělat neměla. Na druhou stranu je  šampionát zajímavý až do konce. Auto bylo, tak neštastně zaklíněno, že nevím jestli by ho i více  lidí vytáhlo. Bylo pojízdné bez problémů, ale byl zlomený výfuk. Velmě mě to mrzní a to ne kvůli mě, ale kvůli celému teamu a také našemu partnerovi firmě Delimax 

Rally Bohemia jsi absolvoval s Fabií EVO II, jaký je rozdíl oproti starší verzi? P.V.: Auto je opravdu velmi dobré jsem z něj nadšený. Jen ho musím umět využít hned od začátku soutěže na sto procent. Auto je stabilnější v zatáčkách a brzdná “trakce” je take lepší. Opravdu tým udělal velký pokrok a auto nové evoluce je perfektní. 

Do Barum Rally je ještě dlouhá doba, jak využiješ čas do konce srpna? Uvidíme tě někde závodit? P.V.: Závodů se patrně nezúčastním žádných, ale měly by být testy před Barumkou se zaměřením na samotnou rally. Já hlavně teď opravdu makám na fyzičce, abych byl na Barum rally “ready” na stoprocent.

Děkuji za odpovědi 

P.V.: Já děkuji Vám a zdravím všechny čtenáře Rallyzone.cz

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?