EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Mladý jezdec hodnotí své výsledky na Lužických Horách, ale také říká jak se těší na Kopnou.
Rally Lužické hory, deváté místo v cíli. Jak jsi viděl soutěž od volantu?
Martin Bujáček: Soutěž to byla tradičně moc pěkná, velká konkurence a zajímavé rychlostní zkoušky. Na testu před závodem defekt a na úvodní zkoušce kosuek od cíle další, ale pak už šlo všechno bez problémů. Podařilo se zajet i slušné časy v TOP10, takže velká spokojenost a 9 místo absolutně a výhra v juniorech to pro nás byl super výsledek.
Několik jezdců si stěžovalo na penalizace po posunutí retardérů, jejich špatné postavení. Tebe asi taky neminula penalizace?
M.B.: Ano. Taky jsem prý něco trefil na zkoušce v Polsku, ale nevím o tom. Retardéry pro mě problém nejsou, jelikož jsem mezi kuželkama začínal, takže to pro mě není nic nového a penalizace za shození retardérů beru, ale je to celkem hodně přísné. Na sprintu se jede o každou vteřinku a 5s za posunutí je prostě hodně. Retardéry byly nízké a bylo těžké správně odhadnout vzdálenost od barelů, ale pokud jsem posunul jen jeden barel za celou soutěž je to úspěch :-)
Na konkurenčním webu se řeší problematika HANS. Jak se k tomu problému stavíš ty? Měl hans vliv na následky havárií v poslední době? Jak se ty cítíš s hansem na krku?
M.B.: Asi na tom něco bude, že HANS spíše škodí než pomáhá. Osobně jsem se toho celkem bál, ale při jízdě mě nijak neomezuje a ani nevím, že ho pomalu mám na krku. Po závodě, ale cítím lehké bolesti krku. Uvidíme jak to dopadne, ale mělo by se to pořádně prověřit, aby nedocházelo k vážným zraněním při lehčích nehodách jako doposud.
Pojedeš už v sobotu na Kopné, v takřka domácím prostředí, není to svazující?
M.B.:Na tento závod se vždy moc těším, super atmosféra, krásné a velmi náročné tratě, domácí prostředí. Hodně fanoušků a pestré startovní pole je tradicí. Poprvé jsem na Kopné startoval v roce 2007 ještě v Poháru mládeže, o rok později jsem stál na startu s Lancerem EVO 7. Určité úseky znám a věřím, že to bude výhodou oproti závodům kde jsem zatím nestartoval.
Kladeš si na kopnou nějaké cíle, kde by ses chtěl pohybovat?
M.B.:Ano mám jeden cíl a to dokončit závod, to je vždy hlavní pak až můžeme tipovat nějaké výsledky. Konkurence je tradičně velká, takže se budeme snažit jet takticky a zbytečně neriskovat a uvidíme kde se budeme pohybovat. Věřím, že do toho 15 místa snad budeme. Uvidíme jaké bude počasí, ale kdyby zapršelo vůbec by mě to nevadilo :-) Pojedeme se stejným vozem jako na Valašské Rally, takže se na závod moc těším.
Děkujeme ra zohovor a přejeme hodně štěstí.
M.B.:Děkuji za rozhovor :-)
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.