S Martinem Bujáčkem nejen o Kopné

Bujáček, Martin - Palivec, Štěpán
Bujáček, Martin - Palivec, Štěpán, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Tomáš Urban 13. května 2010 20:36
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Mladý jezdec hodnotí své výsledky na Lužických Horách, ale také říká jak se těší na Kopnou.

Rally Lužické hory, deváté místo v cíli. Jak jsi viděl soutěž od volantu?

Martin Bujáček: Soutěž to byla tradičně moc pěkná, velká konkurence a zajímavé rychlostní zkoušky. Na testu před závodem defekt a na úvodní zkoušce kosuek od cíle další, ale pak už šlo všechno bez problémů. Podařilo se zajet i slušné časy v TOP10, takže velká spokojenost a 9 místo absolutně a výhra v juniorech to pro nás byl super výsledek.

Několik jezdců si stěžovalo na penalizace po posunutí retardérů, jejich špatné postavení. Tebe asi taky neminula penalizace?

M.B.: Ano. Taky jsem prý něco trefil na zkoušce v Polsku, ale nevím o tom. Retardéry pro mě problém nejsou, jelikož jsem mezi kuželkama začínal, takže to pro mě není nic nového a penalizace za shození retardérů beru, ale je to celkem hodně přísné. Na sprintu se jede o každou vteřinku a 5s za posunutí je prostě hodně. Retardéry byly nízké a bylo těžké správně odhadnout vzdálenost od barelů, ale pokud jsem posunul jen jeden barel za celou soutěž je to úspěch :-)

Na konkurenčním webu se řeší problematika HANS. Jak se k tomu problému stavíš ty? Měl hans vliv na následky havárií v poslední době? Jak se ty cítíš s hansem na krku?

M.B.: Asi na tom něco bude, že HANS spíše škodí než pomáhá. Osobně jsem se toho celkem bál, ale při jízdě mě nijak neomezuje a ani nevím, že ho pomalu mám na krku. Po závodě, ale cítím lehké bolesti krku. Uvidíme jak to dopadne, ale mělo by se to pořádně prověřit, aby nedocházelo k vážným zraněním při lehčích nehodách jako doposud.

Pojedeš už v sobotu na Kopné, v takřka domácím prostředí, není to svazující?

M.B.:Na tento závod se vždy moc těším, super atmosféra, krásné a velmi náročné tratě, domácí prostředí. Hodně fanoušků a pestré startovní pole je tradicí. Poprvé jsem na Kopné startoval v roce 2007 ještě v Poháru mládeže, o rok později jsem stál na startu s Lancerem EVO 7. Určité úseky znám a věřím, že to bude výhodou oproti závodům kde jsem zatím nestartoval.

Kladeš si na kopnou nějaké cíle, kde by ses chtěl pohybovat?

M.B.:Ano mám jeden cíl a to dokončit závod, to je vždy hlavní pak až můžeme tipovat nějaké výsledky. Konkurence je tradičně velká, takže se budeme snažit jet takticky a zbytečně neriskovat a uvidíme kde se budeme pohybovat. Věřím, že do toho 15 místa snad budeme. Uvidíme jaké bude počasí, ale kdyby zapršelo vůbec by mě to nevadilo :-) Pojedeme se stejným vozem jako na Valašské Rally, takže se na závod moc těším.

Děkujeme ra zohovor a přejeme hodně štěstí.

M.B.:Děkuji za rozhovor :-)

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.