EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Mladý jezdec hodnotí své výsledky na Lužických Horách, ale také říká jak se těší na Kopnou.
Rally Lužické hory, deváté místo v cíli. Jak jsi viděl soutěž od volantu?
Martin Bujáček: Soutěž to byla tradičně moc pěkná, velká konkurence a zajímavé rychlostní zkoušky. Na testu před závodem defekt a na úvodní zkoušce kosuek od cíle další, ale pak už šlo všechno bez problémů. Podařilo se zajet i slušné časy v TOP10, takže velká spokojenost a 9 místo absolutně a výhra v juniorech to pro nás byl super výsledek.
Několik jezdců si stěžovalo na penalizace po posunutí retardérů, jejich špatné postavení. Tebe asi taky neminula penalizace?
M.B.: Ano. Taky jsem prý něco trefil na zkoušce v Polsku, ale nevím o tom. Retardéry pro mě problém nejsou, jelikož jsem mezi kuželkama začínal, takže to pro mě není nic nového a penalizace za shození retardérů beru, ale je to celkem hodně přísné. Na sprintu se jede o každou vteřinku a 5s za posunutí je prostě hodně. Retardéry byly nízké a bylo těžké správně odhadnout vzdálenost od barelů, ale pokud jsem posunul jen jeden barel za celou soutěž je to úspěch :-)
Na konkurenčním webu se řeší problematika HANS. Jak se k tomu problému stavíš ty? Měl hans vliv na následky havárií v poslední době? Jak se ty cítíš s hansem na krku?
M.B.: Asi na tom něco bude, že HANS spíše škodí než pomáhá. Osobně jsem se toho celkem bál, ale při jízdě mě nijak neomezuje a ani nevím, že ho pomalu mám na krku. Po závodě, ale cítím lehké bolesti krku. Uvidíme jak to dopadne, ale mělo by se to pořádně prověřit, aby nedocházelo k vážným zraněním při lehčích nehodách jako doposud.
Pojedeš už v sobotu na Kopné, v takřka domácím prostředí, není to svazující?
M.B.:Na tento závod se vždy moc těším, super atmosféra, krásné a velmi náročné tratě, domácí prostředí. Hodně fanoušků a pestré startovní pole je tradicí. Poprvé jsem na Kopné startoval v roce 2007 ještě v Poháru mládeže, o rok později jsem stál na startu s Lancerem EVO 7. Určité úseky znám a věřím, že to bude výhodou oproti závodům kde jsem zatím nestartoval.
Kladeš si na kopnou nějaké cíle, kde by ses chtěl pohybovat?
M.B.:Ano mám jeden cíl a to dokončit závod, to je vždy hlavní pak až můžeme tipovat nějaké výsledky. Konkurence je tradičně velká, takže se budeme snažit jet takticky a zbytečně neriskovat a uvidíme kde se budeme pohybovat. Věřím, že do toho 15 místa snad budeme. Uvidíme jaké bude počasí, ale kdyby zapršelo vůbec by mě to nevadilo :-) Pojedeme se stejným vozem jako na Valašské Rally, takže se na závod moc těším.
Děkujeme ra zohovor a přejeme hodně štěstí.
M.B.:Děkuji za rozhovor :-)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.