Juho Hänninen povídá o Kanárských ostrovech

Hanninen, Juho
Hanninen, Juho, foto: www.skodamotorsport.cz Petr Lusk
Tomáš Urban 12. května 2010 14:28
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Vyzpovídal jsem Juho Hänninena po dalším podniku IRC, který se jel na Kanárských ostrovech.

Je naprosto fantastické vidět tři vozy škoda na prvních třech místech v cíli. Jak těžké byly rychlostní zkoušky na ostrovech?

J.H.: Nebylo to příliš těžké závodění, moc jsme si to užívali. Bavilo nás to. Rychlostní zkoušky jsou na rozdíl od jiných ve světě velmi čisté a opravdu pěkné. Jediný problém, který jsme po celou dobu závodu měli, byly přehřívající se pneumatiky.

Každý asfalt je jiný. Jeden klouže, jeden je příliš hrubý .. Jaký byl na ostrovech?

J.H.: Zdejší asfalt je jedním z nejlepších, na kterém jsem kdy jel. Není příliš starý, neklouže a je ve velmi dobré kvalitě.

Jak se na takový typ asfaltu vybírají pneumatiky, zdá se být volba jako jednoduchá?

J.H.: Opravdu, volba pneu na takový povrch je velmi jednoduchá, jelikož jsme všichni jeli na jedné směsi celý závod.

Podle informací z trati bylo zřejmé, že rychlostní zkoušky jsou hodně z kopce. Jak náročné byly zkoušky pro brzdy a pneu?

J.H.: S brzdami jsem neměl po celou dobu soutěže jediný problém. Brzdil jsem normálně, nepřehřívaly se a brzdily jak měly. Zato s gumami jsem měl problémy zejména první den. Po startu rychlostní zkoušky jsem vždy je úplně na plno a čím více jsemse blížil cíli tim více se gumy přehřívaly. Druhý den jsem šel do závodu hladčeji, a pak nebyl problém mít správnou teplotu pneumatik po celou délku rychlostní zkoušky.

Tvým oblíbeným povrchem je šotolina, vždyť jsi Fin. Stále více se zlepšuješ na asfaltu. Jak si to zlepšení vysvětluješ?

J.H.: Upřímně řečeno Před soutěží jsme absolvovali dvacet testovacích kilometrů, takže tam to asi není. Myslím si, že mi velmi zvedlo sebevědomí vítězství v Argentině. Na asfaltu jsem jel maximálně uvolněně a to způsobilo tento skvělý výsledek.

Nyní jsi ve vedení seriálu IRC. Do konce chybí ještě řada závodů jak těžké bude soupeření s Janem a Chrisem?

J.H.: Bude to těžké závodění jako dosud.Mohu porazit Krise i Jana na některých soutěžích, někde asi oni mě. Snad budu mít dost bodů na konci sezóny, aby to  mohlo stačit na vítězství. Výchozí pozice je velmi dobrá.

Děkuji za rozhovor

J.H.: Také děkuji

Foto: Škoda Motorsport/Petr Lusk

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.