Juho Hänninen povídá o Kanárských ostrovech

Hanninen, Juho
Hanninen, Juho, foto: www.skodamotorsport.cz Petr Lusk
Tomáš Urban 12. května 2010 14:28
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Vyzpovídal jsem Juho Hänninena po dalším podniku IRC, který se jel na Kanárských ostrovech.

Je naprosto fantastické vidět tři vozy škoda na prvních třech místech v cíli. Jak těžké byly rychlostní zkoušky na ostrovech?

J.H.: Nebylo to příliš těžké závodění, moc jsme si to užívali. Bavilo nás to. Rychlostní zkoušky jsou na rozdíl od jiných ve světě velmi čisté a opravdu pěkné. Jediný problém, který jsme po celou dobu závodu měli, byly přehřívající se pneumatiky.

Každý asfalt je jiný. Jeden klouže, jeden je příliš hrubý .. Jaký byl na ostrovech?

J.H.: Zdejší asfalt je jedním z nejlepších, na kterém jsem kdy jel. Není příliš starý, neklouže a je ve velmi dobré kvalitě.

Jak se na takový typ asfaltu vybírají pneumatiky, zdá se být volba jako jednoduchá?

J.H.: Opravdu, volba pneu na takový povrch je velmi jednoduchá, jelikož jsme všichni jeli na jedné směsi celý závod.

Podle informací z trati bylo zřejmé, že rychlostní zkoušky jsou hodně z kopce. Jak náročné byly zkoušky pro brzdy a pneu?

J.H.: S brzdami jsem neměl po celou dobu soutěže jediný problém. Brzdil jsem normálně, nepřehřívaly se a brzdily jak měly. Zato s gumami jsem měl problémy zejména první den. Po startu rychlostní zkoušky jsem vždy je úplně na plno a čím více jsemse blížil cíli tim více se gumy přehřívaly. Druhý den jsem šel do závodu hladčeji, a pak nebyl problém mít správnou teplotu pneumatik po celou délku rychlostní zkoušky.

Tvým oblíbeným povrchem je šotolina, vždyť jsi Fin. Stále více se zlepšuješ na asfaltu. Jak si to zlepšení vysvětluješ?

J.H.: Upřímně řečeno Před soutěží jsme absolvovali dvacet testovacích kilometrů, takže tam to asi není. Myslím si, že mi velmi zvedlo sebevědomí vítězství v Argentině. Na asfaltu jsem jel maximálně uvolněně a to způsobilo tento skvělý výsledek.

Nyní jsi ve vedení seriálu IRC. Do konce chybí ještě řada závodů jak těžké bude soupeření s Janem a Chrisem?

J.H.: Bude to těžké závodění jako dosud.Mohu porazit Krise i Jana na některých soutěžích, někde asi oni mě. Snad budu mít dost bodů na konci sezóny, aby to  mohlo stačit na vítězství. Výchozí pozice je velmi dobrá.

Děkuji za rozhovor

J.H.: Také děkuji

Foto: Škoda Motorsport/Petr Lusk

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?