EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Vyzpovídal jsem Juho Hänninena po dalším podniku IRC, který se jel na Kanárských ostrovech.
Je naprosto fantastické vidět tři vozy škoda na prvních třech místech v cíli. Jak těžké byly rychlostní zkoušky na ostrovech?
J.H.: Nebylo to příliš těžké závodění, moc jsme si to užívali. Bavilo nás to. Rychlostní zkoušky jsou na rozdíl od jiných ve světě velmi čisté a opravdu pěkné. Jediný problém, který jsme po celou dobu závodu měli, byly přehřívající se pneumatiky.
Každý asfalt je jiný. Jeden klouže, jeden je příliš hrubý .. Jaký byl na ostrovech?
J.H.: Zdejší asfalt je jedním z nejlepších, na kterém jsem kdy jel. Není příliš starý, neklouže a je ve velmi dobré kvalitě.
Jak se na takový typ asfaltu vybírají pneumatiky, zdá se být volba jako jednoduchá?
J.H.: Opravdu, volba pneu na takový povrch je velmi jednoduchá, jelikož jsme všichni jeli na jedné směsi celý závod.
Podle informací z trati bylo zřejmé, že rychlostní zkoušky jsou hodně z kopce. Jak náročné byly zkoušky pro brzdy a pneu?
J.H.: S brzdami jsem neměl po celou dobu soutěže jediný problém. Brzdil jsem normálně, nepřehřívaly se a brzdily jak měly. Zato s gumami jsem měl problémy zejména první den. Po startu rychlostní zkoušky jsem vždy je úplně na plno a čím více jsemse blížil cíli tim více se gumy přehřívaly. Druhý den jsem šel do závodu hladčeji, a pak nebyl problém mít správnou teplotu pneumatik po celou délku rychlostní zkoušky.
Tvým oblíbeným povrchem je šotolina, vždyť jsi Fin. Stále více se zlepšuješ na asfaltu. Jak si to zlepšení vysvětluješ?
J.H.: Upřímně řečeno Před soutěží jsme absolvovali dvacet testovacích kilometrů, takže tam to asi není. Myslím si, že mi velmi zvedlo sebevědomí vítězství v Argentině. Na asfaltu jsem jel maximálně uvolněně a to způsobilo tento skvělý výsledek.
Nyní jsi ve vedení seriálu IRC. Do konce chybí ještě řada závodů jak těžké bude soupeření s Janem a Chrisem?
J.H.: Bude to těžké závodění jako dosud.Mohu porazit Krise i Jana na některých soutěžích, někde asi oni mě. Snad budu mít dost bodů na konci sezóny, aby to mohlo stačit na vítězství. Výchozí pozice je velmi dobrá.
Děkuji za rozhovor
J.H.: Také děkuji
Foto: Škoda Motorsport/Petr Lusk
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?