Juho Hänninen povídá o Kanárských ostrovech

Hanninen, Juho
Hanninen, Juho, foto: www.skodamotorsport.cz Petr Lusk
Tomáš Urban 12. května 2010 14:28
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Vyzpovídal jsem Juho Hänninena po dalším podniku IRC, který se jel na Kanárských ostrovech.

Je naprosto fantastické vidět tři vozy škoda na prvních třech místech v cíli. Jak těžké byly rychlostní zkoušky na ostrovech?

J.H.: Nebylo to příliš těžké závodění, moc jsme si to užívali. Bavilo nás to. Rychlostní zkoušky jsou na rozdíl od jiných ve světě velmi čisté a opravdu pěkné. Jediný problém, který jsme po celou dobu závodu měli, byly přehřívající se pneumatiky.

Každý asfalt je jiný. Jeden klouže, jeden je příliš hrubý .. Jaký byl na ostrovech?

J.H.: Zdejší asfalt je jedním z nejlepších, na kterém jsem kdy jel. Není příliš starý, neklouže a je ve velmi dobré kvalitě.

Jak se na takový typ asfaltu vybírají pneumatiky, zdá se být volba jako jednoduchá?

J.H.: Opravdu, volba pneu na takový povrch je velmi jednoduchá, jelikož jsme všichni jeli na jedné směsi celý závod.

Podle informací z trati bylo zřejmé, že rychlostní zkoušky jsou hodně z kopce. Jak náročné byly zkoušky pro brzdy a pneu?

J.H.: S brzdami jsem neměl po celou dobu soutěže jediný problém. Brzdil jsem normálně, nepřehřívaly se a brzdily jak měly. Zato s gumami jsem měl problémy zejména první den. Po startu rychlostní zkoušky jsem vždy je úplně na plno a čím více jsemse blížil cíli tim více se gumy přehřívaly. Druhý den jsem šel do závodu hladčeji, a pak nebyl problém mít správnou teplotu pneumatik po celou délku rychlostní zkoušky.

Tvým oblíbeným povrchem je šotolina, vždyť jsi Fin. Stále více se zlepšuješ na asfaltu. Jak si to zlepšení vysvětluješ?

J.H.: Upřímně řečeno Před soutěží jsme absolvovali dvacet testovacích kilometrů, takže tam to asi není. Myslím si, že mi velmi zvedlo sebevědomí vítězství v Argentině. Na asfaltu jsem jel maximálně uvolněně a to způsobilo tento skvělý výsledek.

Nyní jsi ve vedení seriálu IRC. Do konce chybí ještě řada závodů jak těžké bude soupeření s Janem a Chrisem?

J.H.: Bude to těžké závodění jako dosud.Mohu porazit Krise i Jana na některých soutěžích, někde asi oni mě. Snad budu mít dost bodů na konci sezóny, aby to  mohlo stačit na vítězství. Výchozí pozice je velmi dobrá.

Děkuji za rozhovor

J.H.: Také děkuji

Foto: Škoda Motorsport/Petr Lusk

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.