EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Vyzpovídal jsem Juho Hänninena po dalším podniku IRC, který se jel na Kanárských ostrovech.
Je naprosto fantastické vidět tři vozy škoda na prvních třech místech v cíli. Jak těžké byly rychlostní zkoušky na ostrovech?
J.H.: Nebylo to příliš těžké závodění, moc jsme si to užívali. Bavilo nás to. Rychlostní zkoušky jsou na rozdíl od jiných ve světě velmi čisté a opravdu pěkné. Jediný problém, který jsme po celou dobu závodu měli, byly přehřívající se pneumatiky.
Každý asfalt je jiný. Jeden klouže, jeden je příliš hrubý .. Jaký byl na ostrovech?
J.H.: Zdejší asfalt je jedním z nejlepších, na kterém jsem kdy jel. Není příliš starý, neklouže a je ve velmi dobré kvalitě.
Jak se na takový typ asfaltu vybírají pneumatiky, zdá se být volba jako jednoduchá?
J.H.: Opravdu, volba pneu na takový povrch je velmi jednoduchá, jelikož jsme všichni jeli na jedné směsi celý závod.
Podle informací z trati bylo zřejmé, že rychlostní zkoušky jsou hodně z kopce. Jak náročné byly zkoušky pro brzdy a pneu?
J.H.: S brzdami jsem neměl po celou dobu soutěže jediný problém. Brzdil jsem normálně, nepřehřívaly se a brzdily jak měly. Zato s gumami jsem měl problémy zejména první den. Po startu rychlostní zkoušky jsem vždy je úplně na plno a čím více jsemse blížil cíli tim více se gumy přehřívaly. Druhý den jsem šel do závodu hladčeji, a pak nebyl problém mít správnou teplotu pneumatik po celou délku rychlostní zkoušky.
Tvým oblíbeným povrchem je šotolina, vždyť jsi Fin. Stále více se zlepšuješ na asfaltu. Jak si to zlepšení vysvětluješ?
J.H.: Upřímně řečeno Před soutěží jsme absolvovali dvacet testovacích kilometrů, takže tam to asi není. Myslím si, že mi velmi zvedlo sebevědomí vítězství v Argentině. Na asfaltu jsem jel maximálně uvolněně a to způsobilo tento skvělý výsledek.
Nyní jsi ve vedení seriálu IRC. Do konce chybí ještě řada závodů jak těžké bude soupeření s Janem a Chrisem?
J.H.: Bude to těžké závodění jako dosud.Mohu porazit Krise i Jana na některých soutěžích, někde asi oni mě. Snad budu mít dost bodů na konci sezóny, aby to mohlo stačit na vítězství. Výchozí pozice je velmi dobrá.
Děkuji za rozhovor
J.H.: Také děkuji
Foto: Škoda Motorsport/Petr Lusk
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?