EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jan Černý s Pavlem Kohoutem vstoupili do sezóny famózními časy na Valašské rally. Přečtěte si co je čeká v letošní sezóně.
Valašská rally, nádherná jízda, pak problémy, a dohánění času. Nakonec druhé místo v A6, Jaká byla Valašská rally?J.Č.: Valaška, super závod. Nebýt technických problémů, mohli jsme vyhrát. Takové jsou závody. C2jka se mi moc líbí, je to hravé auto, krásně jede a moc pěkně brzdí ...
Letos jsi startoval i na Monte Carlu, využil jsi na Valašce nějaké zkušenosti z Monte?J.Č.: Určitě, každý kilometr s jakýmkoliv autemi a kdekoli, je pro mě plus.
Další závod v Itálii, další auto. Subaru WRX, Renault R3 nyní Citroen C2R2. S jakým autem se ti jezdí nejlépe? Nedělá ti problém přechod mezi jednotlivými auty?J.Č.: To se sedá tahle jednoznaně říct. Každé auto je specifické něčím jiným, ale jsem štastný když mohu řídit jakýkoli závodní vůz:)
Před nedávnem jsi testoval, tentokrát Renault R3, s Romanem Krestou. Jak a kde probíhal test a v čem ti byl Roman nápomocen?J.Č.: Bylo to v Kašavě. Roman je můj veliký vzor a moc si ho vážím, jsem přesvědčený o tom, že je stále jeden z nejlepších na světě. Hlavně nejcennější jsou jeho zkušenosti a cit pro nastavení auta. Ten je neskutečný. Chtěl bych mu moc poděkovat.
Po Valašce jsi startoval na Šumavě, ale moc jsi se nesvezl.J.Č.: Na Šumavě jsme chtěli závodit ze šlehačem:) (Janem Šlehoferem). Bohužel, nepřálo nám ani Jeníkovi štestí...., na okruhu nám praskla poloosa.
Co pro tebe znamená Rally Šumava a jaké jsou její tratě?Šumavu jsem nikdy nejel, byla to premiéra a nebyla moc dlouhá... bohužel... Tratě se mi líbily moc.
Startoval jsi na Rally Mille Miglia (ITA - ERC) S Cliem v Renault Clio R3 cupu. Jaká byla Itálie a které závody tohoto seriálu pojedeš?
J.Č. Před nedávnem jsme se vrátili z Itálie. Závod se nám vůbec nevydařil. V pátek jsem nebyl zcela ve své kůži, také tomu nepřispěla špatná volba pneumatik. Sobota byla lepší, ale časy stále nebyly podle mého gusta. Musím trochu zapracovat na fyzičce a upgradovat motor našeho Clia. Pak si myslím, že to bude lepší. Celkově lze říct, že Itálie byla extrém. Místní jezdci jedou neskutečkou palbu (ale uvidíme na Barumce:)Měli bychom se zůčastnit celého cupu
Děkujeme za rozhovor.
J.Č. Také moc děkuji za rozhvor.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.