EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jan Černý s Pavlem Kohoutem vstoupili do sezóny famózními časy na Valašské rally. Přečtěte si co je čeká v letošní sezóně.
Valašská rally, nádherná jízda, pak problémy, a dohánění času. Nakonec druhé místo v A6, Jaká byla Valašská rally?J.Č.: Valaška, super závod. Nebýt technických problémů, mohli jsme vyhrát. Takové jsou závody. C2jka se mi moc líbí, je to hravé auto, krásně jede a moc pěkně brzdí ...
Letos jsi startoval i na Monte Carlu, využil jsi na Valašce nějaké zkušenosti z Monte?J.Č.: Určitě, každý kilometr s jakýmkoliv autemi a kdekoli, je pro mě plus.
Další závod v Itálii, další auto. Subaru WRX, Renault R3 nyní Citroen C2R2. S jakým autem se ti jezdí nejlépe? Nedělá ti problém přechod mezi jednotlivými auty?J.Č.: To se sedá tahle jednoznaně říct. Každé auto je specifické něčím jiným, ale jsem štastný když mohu řídit jakýkoli závodní vůz:)
Před nedávnem jsi testoval, tentokrát Renault R3, s Romanem Krestou. Jak a kde probíhal test a v čem ti byl Roman nápomocen?J.Č.: Bylo to v Kašavě. Roman je můj veliký vzor a moc si ho vážím, jsem přesvědčený o tom, že je stále jeden z nejlepších na světě. Hlavně nejcennější jsou jeho zkušenosti a cit pro nastavení auta. Ten je neskutečný. Chtěl bych mu moc poděkovat.
Po Valašce jsi startoval na Šumavě, ale moc jsi se nesvezl.J.Č.: Na Šumavě jsme chtěli závodit ze šlehačem:) (Janem Šlehoferem). Bohužel, nepřálo nám ani Jeníkovi štestí...., na okruhu nám praskla poloosa.
Co pro tebe znamená Rally Šumava a jaké jsou její tratě?Šumavu jsem nikdy nejel, byla to premiéra a nebyla moc dlouhá... bohužel... Tratě se mi líbily moc.
Startoval jsi na Rally Mille Miglia (ITA - ERC) S Cliem v Renault Clio R3 cupu. Jaká byla Itálie a které závody tohoto seriálu pojedeš?
J.Č. Před nedávnem jsme se vrátili z Itálie. Závod se nám vůbec nevydařil. V pátek jsem nebyl zcela ve své kůži, také tomu nepřispěla špatná volba pneumatik. Sobota byla lepší, ale časy stále nebyly podle mého gusta. Musím trochu zapracovat na fyzičce a upgradovat motor našeho Clia. Pak si myslím, že to bude lepší. Celkově lze říct, že Itálie byla extrém. Místní jezdci jedou neskutečkou palbu (ale uvidíme na Barumce:)Měli bychom se zůčastnit celého cupu
Děkujeme za rozhovor.
J.Č. Také moc děkuji za rozhvor.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?