EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Martin Bujáček se Štěpánem Palivcem zaznamenali úspěšný návrat na tratě rychlostních zkoušek.
Martine Velká gratulace k dobrému výsledku. Jak ti seděla trať páteční etapy a jak se ti jelo v noci? Po první etapě ti patřila šestnáctá pozice, před i mnohem zkušenějšími kolegy
Děkuji moc. Na úvod nás čekala celkem rychlá zkouška ještě za světla, takže to bylo na rozjetí hodně složité, ale začátek se celkem vydařil. Na druhé zkoušce jsem nějak nechytil rytmus a neměl jsem moc dobrý pocit ze své jízdy, ale na trojce to bylo už v pohodě i čas byl slušný, takže po první sekci panovala spokojenost. Druhá sekce se jela už celá za světla a proběhla úplně bez problému a vše fungovalo skvěle. Mně jízda v noci vůbec nevadí a moc mě to bavilo.
Martin Bujáček - Štěpán Palivec na trati Valašské bomby(T.Urban)
Druhá etapa měla šest těžkých testů, která Rz ti opravdu sedla?
Druhá etapa byla hodně složitá, jelikož nás na úvod čekala čtveřice rz bez servisu a pak dvě náročné dlouhé rz po sobě. Rz Puntík byla moc pěkná, ale Odry mám radši, protože je znám ze svých začátků. Právě tam jsem při druhém průjezdu udělal chybu a vyletěl lehce mimo cestu a než se mi podařilo nastartovat a otočit, ztratil jsem minutu.
Valašská bomba. Jeli jste ji ostrou poprvé, jaký zanechala dojem? Zvláště když jste projížděli kolem rozbitého auta týmového kolegy Orsáka?
Valašská bomba je opravdu moc pěkná zkouška a nesmírně náročná. První průjezd se nám celkem povedl, ale neriskoval jsem a jel už na dojezd. Druhý průjezd byl ještě opatrnější, navíc kousek po startu jsem viděl Jarka Orsáka stát mimo, takže byl jasný cíl dojet, abych dokončil za tým K.I.T Racing aspoň já. To se nám povedlo, takže spokojenost.
Celkově vám patří šestnáctá pozice. Jaký je celkový tvůj pohled na soutěž?
Před startem jsem chtěl hlavně dojet do cíle. Dlouho jsem nejel a neměl jsem žádné ambice na výsledek, ale doufal jsem, že kolem toho 15-20 místa se budeme pohybovat a to se splnilo, což je skvěle. Podařilo se nám navíc vyhrát mezi Juniory, s čím jsem nepočítal.
Pořádáš také RallySlalom, kde se pojede tentokrát a na jaké posádky se diváci mohou těšit?
Druhým závodem bude v neděli 11.4.2010 nová rz mezi Ludkovicemi a Řetechovem blízko Luhačovic. Jedná se o moc pěknou rz, kde se dřív po jedné části jezdívala Barum Rally. Celkově rz měří 2,2 Km a na jezdce čekají celkem 4 průjezdy. Na startu bude kolem 80 jezdců a většina favoritů na vítězství jako Jakub Král, Patrik Rujbr, Petr Vraj jun., Jaroslav Podešva nebo Martin Březík.
Před sezonou jsi avizoval účast na Rallysprintech, další tedy pojedeš až Lužické hory?
Ano dalším závodem bude až Rally Lužické hory a pak domácí Kopná, na kterou se moc těším. Díky moc za rozhovor a divákům za podporu na Valašsce a dalších závodech.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?