EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Martin Bujáček se Štěpánem Palivcem zaznamenali úspěšný návrat na tratě rychlostních zkoušek.
Martine Velká gratulace k dobrému výsledku. Jak ti seděla trať páteční etapy a jak se ti jelo v noci? Po první etapě ti patřila šestnáctá pozice, před i mnohem zkušenějšími kolegy
Děkuji moc. Na úvod nás čekala celkem rychlá zkouška ještě za světla, takže to bylo na rozjetí hodně složité, ale začátek se celkem vydařil. Na druhé zkoušce jsem nějak nechytil rytmus a neměl jsem moc dobrý pocit ze své jízdy, ale na trojce to bylo už v pohodě i čas byl slušný, takže po první sekci panovala spokojenost. Druhá sekce se jela už celá za světla a proběhla úplně bez problému a vše fungovalo skvěle. Mně jízda v noci vůbec nevadí a moc mě to bavilo.
Martin Bujáček - Štěpán Palivec na trati Valašské bomby(T.Urban)
Druhá etapa měla šest těžkých testů, která Rz ti opravdu sedla?
Druhá etapa byla hodně složitá, jelikož nás na úvod čekala čtveřice rz bez servisu a pak dvě náročné dlouhé rz po sobě. Rz Puntík byla moc pěkná, ale Odry mám radši, protože je znám ze svých začátků. Právě tam jsem při druhém průjezdu udělal chybu a vyletěl lehce mimo cestu a než se mi podařilo nastartovat a otočit, ztratil jsem minutu.
Valašská bomba. Jeli jste ji ostrou poprvé, jaký zanechala dojem? Zvláště když jste projížděli kolem rozbitého auta týmového kolegy Orsáka?
Valašská bomba je opravdu moc pěkná zkouška a nesmírně náročná. První průjezd se nám celkem povedl, ale neriskoval jsem a jel už na dojezd. Druhý průjezd byl ještě opatrnější, navíc kousek po startu jsem viděl Jarka Orsáka stát mimo, takže byl jasný cíl dojet, abych dokončil za tým K.I.T Racing aspoň já. To se nám povedlo, takže spokojenost.
Celkově vám patří šestnáctá pozice. Jaký je celkový tvůj pohled na soutěž?
Před startem jsem chtěl hlavně dojet do cíle. Dlouho jsem nejel a neměl jsem žádné ambice na výsledek, ale doufal jsem, že kolem toho 15-20 místa se budeme pohybovat a to se splnilo, což je skvěle. Podařilo se nám navíc vyhrát mezi Juniory, s čím jsem nepočítal.
Pořádáš také RallySlalom, kde se pojede tentokrát a na jaké posádky se diváci mohou těšit?
Druhým závodem bude v neděli 11.4.2010 nová rz mezi Ludkovicemi a Řetechovem blízko Luhačovic. Jedná se o moc pěknou rz, kde se dřív po jedné části jezdívala Barum Rally. Celkově rz měří 2,2 Km a na jezdce čekají celkem 4 průjezdy. Na startu bude kolem 80 jezdců a většina favoritů na vítězství jako Jakub Král, Patrik Rujbr, Petr Vraj jun., Jaroslav Podešva nebo Martin Březík.
Před sezonou jsi avizoval účast na Rallysprintech, další tedy pojedeš až Lužické hory?
Ano dalším závodem bude až Rally Lužické hory a pak domácí Kopná, na kterou se moc těším. Díky moc za rozhovor a divákům za podporu na Valašsce a dalších závodech.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.