EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Martin Bujáček se Štěpánem Palivcem zaznamenali úspěšný návrat na tratě rychlostních zkoušek.
Martine Velká gratulace k dobrému výsledku. Jak ti seděla trať páteční etapy a jak se ti jelo v noci? Po první etapě ti patřila šestnáctá pozice, před i mnohem zkušenějšími kolegy
Děkuji moc. Na úvod nás čekala celkem rychlá zkouška ještě za světla, takže to bylo na rozjetí hodně složité, ale začátek se celkem vydařil. Na druhé zkoušce jsem nějak nechytil rytmus a neměl jsem moc dobrý pocit ze své jízdy, ale na trojce to bylo už v pohodě i čas byl slušný, takže po první sekci panovala spokojenost. Druhá sekce se jela už celá za světla a proběhla úplně bez problému a vše fungovalo skvěle. Mně jízda v noci vůbec nevadí a moc mě to bavilo.
Martin Bujáček - Štěpán Palivec na trati Valašské bomby(T.Urban)
Druhá etapa měla šest těžkých testů, která Rz ti opravdu sedla?
Druhá etapa byla hodně složitá, jelikož nás na úvod čekala čtveřice rz bez servisu a pak dvě náročné dlouhé rz po sobě. Rz Puntík byla moc pěkná, ale Odry mám radši, protože je znám ze svých začátků. Právě tam jsem při druhém průjezdu udělal chybu a vyletěl lehce mimo cestu a než se mi podařilo nastartovat a otočit, ztratil jsem minutu.
Valašská bomba. Jeli jste ji ostrou poprvé, jaký zanechala dojem? Zvláště když jste projížděli kolem rozbitého auta týmového kolegy Orsáka?
Valašská bomba je opravdu moc pěkná zkouška a nesmírně náročná. První průjezd se nám celkem povedl, ale neriskoval jsem a jel už na dojezd. Druhý průjezd byl ještě opatrnější, navíc kousek po startu jsem viděl Jarka Orsáka stát mimo, takže byl jasný cíl dojet, abych dokončil za tým K.I.T Racing aspoň já. To se nám povedlo, takže spokojenost.
Celkově vám patří šestnáctá pozice. Jaký je celkový tvůj pohled na soutěž?
Před startem jsem chtěl hlavně dojet do cíle. Dlouho jsem nejel a neměl jsem žádné ambice na výsledek, ale doufal jsem, že kolem toho 15-20 místa se budeme pohybovat a to se splnilo, což je skvěle. Podařilo se nám navíc vyhrát mezi Juniory, s čím jsem nepočítal.
Pořádáš také RallySlalom, kde se pojede tentokrát a na jaké posádky se diváci mohou těšit?
Druhým závodem bude v neděli 11.4.2010 nová rz mezi Ludkovicemi a Řetechovem blízko Luhačovic. Jedná se o moc pěknou rz, kde se dřív po jedné části jezdívala Barum Rally. Celkově rz měří 2,2 Km a na jezdce čekají celkem 4 průjezdy. Na startu bude kolem 80 jezdců a většina favoritů na vítězství jako Jakub Král, Patrik Rujbr, Petr Vraj jun., Jaroslav Podešva nebo Martin Březík.
Před sezonou jsi avizoval účast na Rallysprintech, další tedy pojedeš až Lužické hory?
Ano dalším závodem bude až Rally Lužické hory a pak domácí Kopná, na kterou se moc těším. Díky moc za rozhovor a divákům za podporu na Valašsce a dalších závodech.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?