EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Jaro už je hned za dveřmi a Martin Bujáček zbrojí na sezónu, jak? Čtěte dále.
Naposledy jsi v ostrém závodě MČR seděl za volantem před dvěmi lety, loni jsi absolvoval své rally slalomy, které pořádáš.Absolvoval jsi také závěrečnou show v Uherském Brodě a Mikuláš Rally ve Slušovicích. Jak jsi se připravoval na sezónu? Jak složitý je návrat do kolotoče MMČR?
M.B.:Je to tak loňská sezona se moc nepovedla a měl jsem možnost startovat pouze v seriálu RallySlalom 2009 kde se mě podařilo zvítězit v absolutní klasifikaci. Ke konci roku byla možnost odstartovat v Praze a ve Slušovicích a oba závody jsem si moc užil a věřím, že pobavil nějaké diváky. Návrat je určitě složitý a bude to těžké, ale začneme opatrně a budeme postupně přidávat a snad to bude vpohodě.
Pojedeš s autem KIT Racing, Lancer EVO IX, jaká je historie vozu?
M.B.: Ano vozidlo připravuje tým K.I.T Racing, jedná se vůz, který loni na Valašce pilotoval Novikov a v sezoně s ním startovalo více jezdců. Přes zimu se auto rozebralo a postavilo znovu, takže se dá říct, že se jedná o nový vůz.
Ve kterém seriálu tě letos uvidíme?
M.B.: Vše záleží kolik se nám podaří sehnat financí, ale v plánu je Valaška, většina závodu ve Sprintrally a pokud se bude dařit tak bych rád startoval na domácí Barum Rally. Mým snem je absolvovat nějaký závod na šotolině tak uvidíme...¨
Valašská rally, nevyzpytatelné počasí, mnoho posypu po zimě na trati, jaká bude taktika na tuto soutěž?
M.B.: Přesně po zimě je na cestách hodně bordelu a bude to velmi obtížné. Bude to chtít klidnou jízdu, aby se dojelo až do cíle. Pro mě je důležité po tom roce a půl se do toho zase dostat na tak dlouhém závodě.
Která rychlostní zkouška letošní valašky ti sedí nejvíce? A vlastně jaký povrch ti sedí nejlépe?
M.B.: Valašku jsem nikdy nejel jenom jsem ji 2x trénoval, ale dřív jsem jezdil volné závody v Odrách kde to znám velmi dobře, takže asi celá Rz Odry. Je to krásná rz a moc se na ni těším. Krásné jsou, ale všechny zkoušky a Valašská bomba bude hodně náročná a bude se tam rozhodovat.
Kdo všecho tě podporuje, komu by jsi chtěl poděkovat?
M.B.: Chtěl bych poděkovat všem sponzorům, rodině a taky týmu K.I.T Racing za podporu a profesionální přístup. Velký dík patří také divákům za jejich podporu hlavně v závěru loňského roku.
Děkuji za rozhovor
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.