EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Jaro už je hned za dveřmi a Martin Bujáček zbrojí na sezónu, jak? Čtěte dále.
Naposledy jsi v ostrém závodě MČR seděl za volantem před dvěmi lety, loni jsi absolvoval své rally slalomy, které pořádáš.Absolvoval jsi také závěrečnou show v Uherském Brodě a Mikuláš Rally ve Slušovicích. Jak jsi se připravoval na sezónu? Jak složitý je návrat do kolotoče MMČR?
M.B.:Je to tak loňská sezona se moc nepovedla a měl jsem možnost startovat pouze v seriálu RallySlalom 2009 kde se mě podařilo zvítězit v absolutní klasifikaci. Ke konci roku byla možnost odstartovat v Praze a ve Slušovicích a oba závody jsem si moc užil a věřím, že pobavil nějaké diváky. Návrat je určitě složitý a bude to těžké, ale začneme opatrně a budeme postupně přidávat a snad to bude vpohodě.
Pojedeš s autem KIT Racing, Lancer EVO IX, jaká je historie vozu?
M.B.: Ano vozidlo připravuje tým K.I.T Racing, jedná se vůz, který loni na Valašce pilotoval Novikov a v sezoně s ním startovalo více jezdců. Přes zimu se auto rozebralo a postavilo znovu, takže se dá říct, že se jedná o nový vůz.
Ve kterém seriálu tě letos uvidíme?
M.B.: Vše záleží kolik se nám podaří sehnat financí, ale v plánu je Valaška, většina závodu ve Sprintrally a pokud se bude dařit tak bych rád startoval na domácí Barum Rally. Mým snem je absolvovat nějaký závod na šotolině tak uvidíme...¨
Valašská rally, nevyzpytatelné počasí, mnoho posypu po zimě na trati, jaká bude taktika na tuto soutěž?
M.B.: Přesně po zimě je na cestách hodně bordelu a bude to velmi obtížné. Bude to chtít klidnou jízdu, aby se dojelo až do cíle. Pro mě je důležité po tom roce a půl se do toho zase dostat na tak dlouhém závodě.
Která rychlostní zkouška letošní valašky ti sedí nejvíce? A vlastně jaký povrch ti sedí nejlépe?
M.B.: Valašku jsem nikdy nejel jenom jsem ji 2x trénoval, ale dřív jsem jezdil volné závody v Odrách kde to znám velmi dobře, takže asi celá Rz Odry. Je to krásná rz a moc se na ni těším. Krásné jsou, ale všechny zkoušky a Valašská bomba bude hodně náročná a bude se tam rozhodovat.
Kdo všecho tě podporuje, komu by jsi chtěl poděkovat?
M.B.: Chtěl bych poděkovat všem sponzorům, rodině a taky týmu K.I.T Racing za podporu a profesionální přístup. Velký dík patří také divákům za jejich podporu hlavně v závěru loňského roku.
Děkuji za rozhovor
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?