EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Jaro už je hned za dveřmi a Martin Bujáček zbrojí na sezónu, jak? Čtěte dále.
Naposledy jsi v ostrém závodě MČR seděl za volantem před dvěmi lety, loni jsi absolvoval své rally slalomy, které pořádáš.Absolvoval jsi také závěrečnou show v Uherském Brodě a Mikuláš Rally ve Slušovicích. Jak jsi se připravoval na sezónu? Jak složitý je návrat do kolotoče MMČR?
M.B.:Je to tak loňská sezona se moc nepovedla a měl jsem možnost startovat pouze v seriálu RallySlalom 2009 kde se mě podařilo zvítězit v absolutní klasifikaci. Ke konci roku byla možnost odstartovat v Praze a ve Slušovicích a oba závody jsem si moc užil a věřím, že pobavil nějaké diváky. Návrat je určitě složitý a bude to těžké, ale začneme opatrně a budeme postupně přidávat a snad to bude vpohodě.
Pojedeš s autem KIT Racing, Lancer EVO IX, jaká je historie vozu?
M.B.: Ano vozidlo připravuje tým K.I.T Racing, jedná se vůz, který loni na Valašce pilotoval Novikov a v sezoně s ním startovalo více jezdců. Přes zimu se auto rozebralo a postavilo znovu, takže se dá říct, že se jedná o nový vůz.
Ve kterém seriálu tě letos uvidíme?
M.B.: Vše záleží kolik se nám podaří sehnat financí, ale v plánu je Valaška, většina závodu ve Sprintrally a pokud se bude dařit tak bych rád startoval na domácí Barum Rally. Mým snem je absolvovat nějaký závod na šotolině tak uvidíme...¨
Valašská rally, nevyzpytatelné počasí, mnoho posypu po zimě na trati, jaká bude taktika na tuto soutěž?
M.B.: Přesně po zimě je na cestách hodně bordelu a bude to velmi obtížné. Bude to chtít klidnou jízdu, aby se dojelo až do cíle. Pro mě je důležité po tom roce a půl se do toho zase dostat na tak dlouhém závodě.
Která rychlostní zkouška letošní valašky ti sedí nejvíce? A vlastně jaký povrch ti sedí nejlépe?
M.B.: Valašku jsem nikdy nejel jenom jsem ji 2x trénoval, ale dřív jsem jezdil volné závody v Odrách kde to znám velmi dobře, takže asi celá Rz Odry. Je to krásná rz a moc se na ni těším. Krásné jsou, ale všechny zkoušky a Valašská bomba bude hodně náročná a bude se tam rozhodovat.
Kdo všecho tě podporuje, komu by jsi chtěl poděkovat?
M.B.: Chtěl bych poděkovat všem sponzorům, rodině a taky týmu K.I.T Racing za podporu a profesionální přístup. Velký dík patří také divákům za jejich podporu hlavně v závěru loňského roku.
Děkuji za rozhovor
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.