Juho Hänninen nejen o Monte Carlu

Hanninen, Juho
Hanninen, Juho, foto: www.ircseries.com
Tomáš Urban 7. února 2010 21:30
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak to měl tovární pilot Škoda Motorsport v Monte těžké? A jaká je jízda ve Švédsku? Čtěte v rozhovoru.

Nádherná jízda v Monte, krásný výsledek. Jak moc byly pro tebe těžké podmínky na trati?

J.H.: Podmínky byly o mnoho více proměnlivé než loni. Někdy sníh tál a bylo to jako jízda po šotolině, ale druhý den opět vše zmrzlo a my neměli hřebíky.

Jak moc je těžké napsat na tuto specifickou soutěž správný rozpis?J.H.: Trénink byl letos velmi  hektický. Loni jsme měli na trénování týden, letos jen tři dny. V některých zkouškách jsme měli napsáno velmi mnoho poznámek. Když jsme ještě doplnili rozpis o poznatky našich ledových špionů, měl Mikko mnoho práce to včas a správně přečíst.

Když jsme nakousli ledové špiony, kdo ti letos pomáhal?J.H.: Letos mi pomáhali Jarri Matti Latvala, Juha Miettinen a Pentti Kuukkala.

Jan Kopecký s Petrem Starým špatně zvolili pneumatiky na první kolo rychlostních zkoušek. Jak jsi volil gumy ty?J.H.: Tento rok to bylo obzvlášť těžké. Jak jsem řekl dříve, podmínky byly velmi záludné. Po poradě s ledovými špiony jsem vybral šest pneumatik, se kterými jsem musel přežít šest rychlostních zkoušek. V cíli pak bylo snadné říct "měli jsme špatné pneumatiky" protože jsme všichni vezli jen těch šest. Kdo měl z těch šesti ty nejlepší z nehorších tak byl nejsilnější. Například ve třetí etapě. Poradil jsem se špiony. Věděl jsem, že na RZ sněží a že na další to taje, ale je to na cestě. Takže volba na sněhové gumy, no a ono se pak řekne špatná volba. Můžu říct, že mnohem jednodušší to měli Ogier s Hirvonennem, kterým šlo jen o vítězství na Monte a ne o body jako my. Proto oni mohli jít více do rizika ve výběru pneumatik.

Jel jsi s Mikko Hirvonenem vyrovnanou bitvu o vítězství. Dokázal bys jej porazit? Na některých testech se ti to povedlo.J.H.: Myslím, že můj čas ještě nepřišel. Musím být realistický,  Mikko je vyježděnější a má více zkušeností. Některé Rz jel velmi pěkně, v některých se mu nevedlo, tak jsem jej porazil. Věřím, že ho jednou určitě porazím.

Další část rozhovoru byla věnována nadcházející švédské rally, to ale ještě nebyla informace, že Juho Hanninen nakonec nepojede, ale byla by škoda se o zajímavé odpovědi s Vámi nepodělit.

Budeš startovat ve Švédsku. Pojedeš s Fabií, bude to tovární vůz v soukromých barvách?

J.H.: Ne ne, bude to soukromý vůz v soukromých barvách.

Ve Švédsku se sejde pěkná konkurence? Vyhraješ třídu? J.H.: Mým jediným cílem je opravdu vyhrát třídu. Ano, letos je zde přihlášeno opravdu mnoho rychlých jezdců. Očekávám, že velmi rychlí budou Andersson a Brynildsen.

Jak specifická je jízda s pneumatikami s velkými hroty na ledu a sněhu? J.H.: Bude to pro mne první jízda s velkými hřeby se Škodovkou. Moje poslední soutěž na sněhu byla před dvěma lety. Budu muset jet první zkoušky opatrně. Švédsko je velmi hezká rally, mám rád většinu z těch zkoušek,  ale obecně na Švédsko musíš být tak trochu blázen :-))

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?