EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak to měl tovární pilot Škoda Motorsport v Monte těžké? A jaká je jízda ve Švédsku? Čtěte v rozhovoru.
Nádherná jízda v Monte, krásný výsledek. Jak moc byly pro tebe těžké podmínky na trati?
J.H.: Podmínky byly o mnoho více proměnlivé než loni. Někdy sníh tál a bylo to jako jízda po šotolině, ale druhý den opět vše zmrzlo a my neměli hřebíky.
Jak moc je těžké napsat na tuto specifickou soutěž správný rozpis?J.H.: Trénink byl letos velmi hektický. Loni jsme měli na trénování týden, letos jen tři dny. V některých zkouškách jsme měli napsáno velmi mnoho poznámek. Když jsme ještě doplnili rozpis o poznatky našich ledových špionů, měl Mikko mnoho práce to včas a správně přečíst.
Když jsme nakousli ledové špiony, kdo ti letos pomáhal?J.H.: Letos mi pomáhali Jarri Matti Latvala, Juha Miettinen a Pentti Kuukkala.
Jan Kopecký s Petrem Starým špatně zvolili pneumatiky na první kolo rychlostních zkoušek. Jak jsi volil gumy ty?J.H.: Tento rok to bylo obzvlášť těžké. Jak jsem řekl dříve, podmínky byly velmi záludné. Po poradě s ledovými špiony jsem vybral šest pneumatik, se kterými jsem musel přežít šest rychlostních zkoušek. V cíli pak bylo snadné říct "měli jsme špatné pneumatiky" protože jsme všichni vezli jen těch šest. Kdo měl z těch šesti ty nejlepší z nehorších tak byl nejsilnější. Například ve třetí etapě. Poradil jsem se špiony. Věděl jsem, že na RZ sněží a že na další to taje, ale je to na cestě. Takže volba na sněhové gumy, no a ono se pak řekne špatná volba. Můžu říct, že mnohem jednodušší to měli Ogier s Hirvonennem, kterým šlo jen o vítězství na Monte a ne o body jako my. Proto oni mohli jít více do rizika ve výběru pneumatik.
Jel jsi s Mikko Hirvonenem vyrovnanou bitvu o vítězství. Dokázal bys jej porazit? Na některých testech se ti to povedlo.J.H.: Myslím, že můj čas ještě nepřišel. Musím být realistický, Mikko je vyježděnější a má více zkušeností. Některé Rz jel velmi pěkně, v některých se mu nevedlo, tak jsem jej porazil. Věřím, že ho jednou určitě porazím.
Další část rozhovoru byla věnována nadcházející švédské rally, to ale ještě nebyla informace, že Juho Hanninen nakonec nepojede, ale byla by škoda se o zajímavé odpovědi s Vámi nepodělit.
Budeš startovat ve Švédsku. Pojedeš s Fabií, bude to tovární vůz v soukromých barvách?
J.H.: Ne ne, bude to soukromý vůz v soukromých barvách.
Ve Švédsku se sejde pěkná konkurence? Vyhraješ třídu? J.H.: Mým jediným cílem je opravdu vyhrát třídu. Ano, letos je zde přihlášeno opravdu mnoho rychlých jezdců. Očekávám, že velmi rychlí budou Andersson a Brynildsen.
Jak specifická je jízda s pneumatikami s velkými hroty na ledu a sněhu? J.H.: Bude to pro mne první jízda s velkými hřeby se Škodovkou. Moje poslední soutěž na sněhu byla před dvěma lety. Budu muset jet první zkoušky opatrně. Švédsko je velmi hezká rally, mám rád většinu z těch zkoušek, ale obecně na Švédsko musíš být tak trochu blázen :-))
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?