EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak to měl tovární pilot Škoda Motorsport v Monte těžké? A jaká je jízda ve Švédsku? Čtěte v rozhovoru.
Nádherná jízda v Monte, krásný výsledek. Jak moc byly pro tebe těžké podmínky na trati?
J.H.: Podmínky byly o mnoho více proměnlivé než loni. Někdy sníh tál a bylo to jako jízda po šotolině, ale druhý den opět vše zmrzlo a my neměli hřebíky.
Jak moc je těžké napsat na tuto specifickou soutěž správný rozpis?J.H.: Trénink byl letos velmi hektický. Loni jsme měli na trénování týden, letos jen tři dny. V některých zkouškách jsme měli napsáno velmi mnoho poznámek. Když jsme ještě doplnili rozpis o poznatky našich ledových špionů, měl Mikko mnoho práce to včas a správně přečíst.
Když jsme nakousli ledové špiony, kdo ti letos pomáhal?J.H.: Letos mi pomáhali Jarri Matti Latvala, Juha Miettinen a Pentti Kuukkala.
Jan Kopecký s Petrem Starým špatně zvolili pneumatiky na první kolo rychlostních zkoušek. Jak jsi volil gumy ty?J.H.: Tento rok to bylo obzvlášť těžké. Jak jsem řekl dříve, podmínky byly velmi záludné. Po poradě s ledovými špiony jsem vybral šest pneumatik, se kterými jsem musel přežít šest rychlostních zkoušek. V cíli pak bylo snadné říct "měli jsme špatné pneumatiky" protože jsme všichni vezli jen těch šest. Kdo měl z těch šesti ty nejlepší z nehorších tak byl nejsilnější. Například ve třetí etapě. Poradil jsem se špiony. Věděl jsem, že na RZ sněží a že na další to taje, ale je to na cestě. Takže volba na sněhové gumy, no a ono se pak řekne špatná volba. Můžu říct, že mnohem jednodušší to měli Ogier s Hirvonennem, kterým šlo jen o vítězství na Monte a ne o body jako my. Proto oni mohli jít více do rizika ve výběru pneumatik.
Jel jsi s Mikko Hirvonenem vyrovnanou bitvu o vítězství. Dokázal bys jej porazit? Na některých testech se ti to povedlo.J.H.: Myslím, že můj čas ještě nepřišel. Musím být realistický, Mikko je vyježděnější a má více zkušeností. Některé Rz jel velmi pěkně, v některých se mu nevedlo, tak jsem jej porazil. Věřím, že ho jednou určitě porazím.
Další část rozhovoru byla věnována nadcházející švédské rally, to ale ještě nebyla informace, že Juho Hanninen nakonec nepojede, ale byla by škoda se o zajímavé odpovědi s Vámi nepodělit.
Budeš startovat ve Švédsku. Pojedeš s Fabií, bude to tovární vůz v soukromých barvách?
J.H.: Ne ne, bude to soukromý vůz v soukromých barvách.
Ve Švédsku se sejde pěkná konkurence? Vyhraješ třídu? J.H.: Mým jediným cílem je opravdu vyhrát třídu. Ano, letos je zde přihlášeno opravdu mnoho rychlých jezdců. Očekávám, že velmi rychlí budou Andersson a Brynildsen.
Jak specifická je jízda s pneumatikami s velkými hroty na ledu a sněhu? J.H.: Bude to pro mne první jízda s velkými hřeby se Škodovkou. Moje poslední soutěž na sněhu byla před dvěma lety. Budu muset jet první zkoušky opatrně. Švédsko je velmi hezká rally, mám rád většinu z těch zkoušek, ale obecně na Švédsko musíš být tak trochu blázen :-))
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.