EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Krátce jsem si povídal s Juho Hänninenem. Zastihl jsem jej uprostřed testování a příprav na Rally Monte Carlo.
Juho jak jsi strávil vánoce a konec roku?
Nedělal jsem nic speciálního. Vánoce jsem si užil s rodinou u nás doma. Každý den jsem spořádal moc jídla a prostě od všeho odpočíval. Na Silvestra jsem vyrazil na hory lyžovat. Ale nebylo to příliš příjemné lyžování, jelikož u nás doma bylo více než dvacet stupňu pod nulou.
S týmem jste momentálně uprostřed testování na Monte Carlo a také testujete Fabii EVO II. Jak moc se oba vozy liší?
Doufám, že vůz na letošní sezónu bude asi ještě rychlejší než loni.Více uvidíte v Monte Carlu.:-)
V IRC bude startovat nový vůz Fordu - Fiesta jak moc velký konkurent vám v podobě Fordu vyrostl?
Je skvělé, že se IRC účastní tým se zkušenostmi z WRC. Je to nejspíš skvělé auto. Příchod Fordu je pro IRC velmi dobé a to zvláště, když jej bude pilotovat takový jezdec jako je Mikko Hirvonnen. Máme se na Monte na co těšit.
Bude pro tebe a pro Škodovku vůbec, Monte Carlo těžší než loni?
Když se podívám do startovní listiny, tak je asi stejná jako loni. Jen přibyl Ford a v podstatě jen několik dalších jmen. Nemám z toho zatím těžkou hlavu.
Jak ovlivní Rally Monte Carlo počasí?
Pokud bude stále tak chladno, a pokud bude sníh tak jak je teď, tak to bude moc těžká rally. Loni byl také sníh, ale teď je ho o mnoho více a je mnohem chladněji. Bude to velmi težký závod.
Děkuji za rozhovor.Já také děkuji a zdravím čtenáře Rallyzone.cz
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?