EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Krátce jsem si povídal s Juho Hänninenem. Zastihl jsem jej uprostřed testování a příprav na Rally Monte Carlo.
Juho jak jsi strávil vánoce a konec roku?
Nedělal jsem nic speciálního. Vánoce jsem si užil s rodinou u nás doma. Každý den jsem spořádal moc jídla a prostě od všeho odpočíval. Na Silvestra jsem vyrazil na hory lyžovat. Ale nebylo to příliš příjemné lyžování, jelikož u nás doma bylo více než dvacet stupňu pod nulou.
S týmem jste momentálně uprostřed testování na Monte Carlo a také testujete Fabii EVO II. Jak moc se oba vozy liší?
Doufám, že vůz na letošní sezónu bude asi ještě rychlejší než loni.Více uvidíte v Monte Carlu.:-)
V IRC bude startovat nový vůz Fordu - Fiesta jak moc velký konkurent vám v podobě Fordu vyrostl?
Je skvělé, že se IRC účastní tým se zkušenostmi z WRC. Je to nejspíš skvělé auto. Příchod Fordu je pro IRC velmi dobé a to zvláště, když jej bude pilotovat takový jezdec jako je Mikko Hirvonnen. Máme se na Monte na co těšit.
Bude pro tebe a pro Škodovku vůbec, Monte Carlo těžší než loni?
Když se podívám do startovní listiny, tak je asi stejná jako loni. Jen přibyl Ford a v podstatě jen několik dalších jmen. Nemám z toho zatím těžkou hlavu.
Jak ovlivní Rally Monte Carlo počasí?
Pokud bude stále tak chladno, a pokud bude sníh tak jak je teď, tak to bude moc těžká rally. Loni byl také sníh, ale teď je ho o mnoho více a je mnohem chladněji. Bude to velmi težký závod.
Děkuji za rozhovor.Já také děkuji a zdravím čtenáře Rallyzone.cz
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?