EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: S Miroslavem Plíhalem jsem si povídal po výhře v předposledním závodě K4 Poháru ČR v rally v Jeseníkách.
Rally Jeseníky, další závod Poháru, s jakým cílem jste vstupovali do závodu ?
Chtěli jsme to hlavně nerozbít a zároveň jsme se chtěli rozjet na Rally Bohemia. Nějaké dobré umístění v Poháru jsme nečekali.
Extrémně se ti povedla třetí RZ, po které ses dostal do vedení, prostě ti sedla ? RZ 3,6 a 9 pro nás nebyla ani jednou dobrá jelikož byla strašně široká a byly na ní dlohé rovinky kde myšáci měli hodně navrh. Na 3 rz udělal defekt Růžička, takže jsme se dostali před něj. Ten nakonec odstoupil zřejmě kvůli nějaké technické závadě.
Tratě bych řekl byly velmi rychlé, bylo vytaháno mnoho nečistot, třeba na první Rz ve sjezdu to byla skoro čistá šotolina, zralá tak na defekt?Na RZ 1 se mi to moc líbilo, ačkoliv jsme měli dvě velké krizkovky, které později přidám na můj web. Byla úzká rychlá a velmi technická. Prostě se mi to líbilo.
Celkově z toho bylo vítězství, porazil jsi mnoho silných vozů, kde se rozhodlo ? Jak říkám rozhodlo se na RZ 1 a R2, kde nám to pravdu šlo a taky nedělat žádné chyby.
Celkově v MČR by to znamenalo sedmnácté místo a výhra v A6, jak to bude s tebou v příštím roce?Bohužel by to nebyla výhra, předemnou byl ještě Dohnal který bojoval o titul v A s Petrem Bryndou. Takže by jsem byl v A 3. I za tento výsledek jsem byl velice spokojen. Zatín nejlepší výsledek v mé kariéře.
Ve Vsetíně tak můžeš potvrdit své vítězství ve třídě.No pokud s tím nic nevyvedem na Bohemce, tak se budem snažit o podobný výsledek. Je to hnedle týden po ní a Ponďa má hodně prace na jeho nové C2 S1600.
Díky za rozhovorDíky a čtenáře zdravím Mira Plíhal.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.