Účinkování Pavla Valouška a Zdeňka Hrůzy na Rally Jeseníky bylo velmi krátké. Za to Pavel ukázal, že s vozem WRC umí a pokud by mu to šlo i dále takhle rychle, tak by byl jistým vítězem této rally. Přečtěte si rozhovor, kde se mluví i o další sezóně.
V Jeseníkách jsi jel s WRC, moc sis soutěž neužil, co bylo příčinou odstoupení?
Je pravda, že naše účinkování nebylo příliš dlouhé, ale přesto jsem si tu jednu RZ po letech s autem WRC náležitě užil. Odstoupili jsme pro poruchu kardanu, který během jízdy poškodil elektriku v autě a nebylo možné pokračovat. Jak hodnotíš tratě v okolí Šternberka, nebyly až moc rychlé?
Myslím si, že tratě v této lokalitě byly vždy velmi pěkné a také náročné. Můžeme říci, že rychlé byly, ale nejednalo se o klasické "letiště", jak jsme zvyklý z jiných soutěží. Byly rychlé, ale měli rytmus a tempo.
Na rally Bohemia budeš startovat opět z Fabií S2000, z jakých dílen bude?
Ano je pravda, že na Rally Bohemia budeme díky našemu partnerovi panu Varmužovi a firmě Delimax budeme startovat s Fabii S2000 zase od Rene Georges stejně jako na Barumce. Ale nebude se jednat o stejné auto, ale o úplně nové. Měl jsi už možnost se podívat na tratě, jak se těšíš na předlouhý Navarov?
Ne neměl, protože na trať se smí jen při seznamovacích jízdách, které jsou až příští týden. A ani na mapy, protože prostě nestíhám. Na Navarov hlavně v noci se těším velmi. Bude to ovšem velmi náročné.
Cílem pro Bohemii je být určitě co nejvýše v pořadí, ale vzhledem ke konkurenci to asi nebude lehké, že?
Ano určitě budeme bojovat o co nejlepší umístění, aby jsme pomohli co nejlepší propagaci našeho hlavního partnera firmu Delimax. Jinak konkurence je opravdu super a nebude to jednoduché, ale pokusíme se s tím popasovat co nejlépe budeme umět. Mohou naznačovat tvé letošní starty s S2000 něco na příští sezónu 2010?
Příští sezóna je zatím otevřená a všechno je v jednání. Tak uvidíme, jak to všechno dopadne. Ale situace dnes není vůbec jednoduchá. Děkuji za odpovědi a přeju hodně štěstí.
Přeji pěkný den všem čtenářům. Pavel jun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.