Dva kandidáti na post prezidenta Mezinárodní automobilové federace, FIA, o víkendu navštívili Rally de Espana. Samozřejmě, že se jednalo o předvolební kampaň před volbami, které se uskuteční už 23. října.
Oba, jak Fin Ari Vatanen, tak i Francouz Jean Todt, začínali jejich kariéry ve World Rally Championshipu, a tak jsou v rallyové komunitě dobře známí. Sever wrc.com oba kandidáty vyzpovídal:Proč jste nejlepším kandidátem na post prezidenta FIA?
Ari Vatanen: Není to otázka osobnosti. Samozřejmě vím, že mám určité mezery, ale také dobře znám své plusy. Vím, že nebudu moci být všemohoucí. Život mi udělil několik tvrdých lekcí, ale možná i to mě posílilo a dalo mi možnost být vůdcem. Vůdcem myslím v demokratickém slova smyslu, protože pokud chcete být vůdce, tak musíte být čestný. Do této čestnosti samozřejmě patří i umění přiznat si vlastní chyby. Lidé Vám také musí věřit a vy jím musíte jít příkladem. Motorsport je mou vášní. Musíte si uvědomovat, že nepracujete pro FIA, ale pro všechny. Musíte myslet na všechny národnosti a rasy. Já a můj tým navrhujeme nový start. To je rozdíl mezi mnou a Todtem. On by byl pokračováním starého režimu, protože on a Max Mosley (současný šéf FIA) spolu dost těsně spolupracují. My nabízíme čerstvý vítr a nový start. Tahle velká rodina už se potřebuje přenést přes minulost!Jean Todt: To není otázka přímo na mě. Měli byste se zeptat jiných. Je velmi těžké mluvit o sobě, ale musíte vidět profil osobností kandidujících na tento post, jejich historii, program a také tým. Nejste totiž zvolen sám jako osobnost, důležitý je také tým. Mě se v mé kariéře dařilo, posbíral jsem hodně úspěchů, ale to především díky skupině lidí, které jsem měl kolem sebe. To je ten hlavní důvod, proč doufám, že se prezidentem stanu právě já.Jakou zprávu byste sdělil komunitě WRC?
Jean Todt: Děkuji Vám za skvělé uvítání! Už je dlouhou dobu, co jsem se rally účastnil a musím uznat, že bylo skvělé, se sem opět vrátit. Potkal jsem se s maršály, s lidmi z kanceláře, s organizátory nebo s komisaři. Na okruzích jsem poznal další týmy, nové lidi, jezdce. Rally pořád miluji. Moje kariéra v motorsportu začala jako spolujezdec, poté jsem se stal šéfem velmi úspěšného týmu Peugeot. Takže se dá říci, že jsem mezi svými. Když se to tak vezme, tak je mi rally nejbližší ze všech motoristický disciplín. Ale FIA není jen rally a F1. FIA je hodně věcí, které nejsou veřejnosti až tak známé, ale o to důležitější jsou pro svět.Ari Vatanen: Podívejte, vše, co se mi v životě stalo, ať už to dobré nebo to zlé, se stalo v důsledku mé vášně pro rally. A to se prostě nezmění ze dne na den. Chci vidět, jak bude tento sport vzkvétat. To znamená, že se musím posadit ke stolu se svými spolupracovníky a musíme se každý sami sebe zeptat: Co se musí zlepšit? A pak dohromady vzít tento krásný sport a vrátit mu jeho zašlou slávu. Ale není to jen zašlá sláva, je to spící obr, který by mohl být mnohem větší. Toto je lidský sport – demokratický. Toto je ta krása rally a já jsem lidský člověk. Chtěl bych vidět sport, jak znovu vzkvétá. Toho můžeme dosáhnout jen společnou prací.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?