Dva kandidáti na post prezidenta Mezinárodní automobilové federace, FIA, o víkendu navštívili Rally de Espana. Samozřejmě, že se jednalo o předvolební kampaň před volbami, které se uskuteční už 23. října.
Oba, jak Fin Ari Vatanen, tak i Francouz Jean Todt, začínali jejich kariéry ve World Rally Championshipu, a tak jsou v rallyové komunitě dobře známí. Sever wrc.com oba kandidáty vyzpovídal:Proč jste nejlepším kandidátem na post prezidenta FIA?
Ari Vatanen: Není to otázka osobnosti. Samozřejmě vím, že mám určité mezery, ale také dobře znám své plusy. Vím, že nebudu moci být všemohoucí. Život mi udělil několik tvrdých lekcí, ale možná i to mě posílilo a dalo mi možnost být vůdcem. Vůdcem myslím v demokratickém slova smyslu, protože pokud chcete být vůdce, tak musíte být čestný. Do této čestnosti samozřejmě patří i umění přiznat si vlastní chyby. Lidé Vám také musí věřit a vy jím musíte jít příkladem. Motorsport je mou vášní. Musíte si uvědomovat, že nepracujete pro FIA, ale pro všechny. Musíte myslet na všechny národnosti a rasy. Já a můj tým navrhujeme nový start. To je rozdíl mezi mnou a Todtem. On by byl pokračováním starého režimu, protože on a Max Mosley (současný šéf FIA) spolu dost těsně spolupracují. My nabízíme čerstvý vítr a nový start. Tahle velká rodina už se potřebuje přenést přes minulost!Jean Todt: To není otázka přímo na mě. Měli byste se zeptat jiných. Je velmi těžké mluvit o sobě, ale musíte vidět profil osobností kandidujících na tento post, jejich historii, program a také tým. Nejste totiž zvolen sám jako osobnost, důležitý je také tým. Mě se v mé kariéře dařilo, posbíral jsem hodně úspěchů, ale to především díky skupině lidí, které jsem měl kolem sebe. To je ten hlavní důvod, proč doufám, že se prezidentem stanu právě já.Jakou zprávu byste sdělil komunitě WRC?
Jean Todt: Děkuji Vám za skvělé uvítání! Už je dlouhou dobu, co jsem se rally účastnil a musím uznat, že bylo skvělé, se sem opět vrátit. Potkal jsem se s maršály, s lidmi z kanceláře, s organizátory nebo s komisaři. Na okruzích jsem poznal další týmy, nové lidi, jezdce. Rally pořád miluji. Moje kariéra v motorsportu začala jako spolujezdec, poté jsem se stal šéfem velmi úspěšného týmu Peugeot. Takže se dá říci, že jsem mezi svými. Když se to tak vezme, tak je mi rally nejbližší ze všech motoristický disciplín. Ale FIA není jen rally a F1. FIA je hodně věcí, které nejsou veřejnosti až tak známé, ale o to důležitější jsou pro svět.Ari Vatanen: Podívejte, vše, co se mi v životě stalo, ať už to dobré nebo to zlé, se stalo v důsledku mé vášně pro rally. A to se prostě nezmění ze dne na den. Chci vidět, jak bude tento sport vzkvétat. To znamená, že se musím posadit ke stolu se svými spolupracovníky a musíme se každý sami sebe zeptat: Co se musí zlepšit? A pak dohromady vzít tento krásný sport a vrátit mu jeho zašlou slávu. Ale není to jen zašlá sláva, je to spící obr, který by mohl být mnohem větší. Toto je lidský sport – demokratický. Toto je ta krása rally a já jsem lidský člověk. Chtěl bych vidět sport, jak znovu vzkvétá. Toho můžeme dosáhnout jen společnou prací.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.