Jakub Koudela a jeho první Barum Rally v kariéře

koudela, jakub
koudela, jakub, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 16. září 2009 14:20
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jakub Koudela, nadějný mladý pilot z Ostravy, letos absolvoval svou první Barum Rally.

Povinnost je se zeptat na hodně neobvyklou otázku. Jak ses dostal k závodění Ty a jak bys shrnul své začátky? Na netradiční otázku netradiční odpověďJ kolem aut jsem se motal už od mala i když doma jsem neměl moc velkou podporu, ale v 18 jsem začal jezdit po okruzích a přišly i nějaké první zkušenosti se závodními auty kupodivu rally byla tehdy trochu mimo můj obzor až později jsem potkal pár lidí kteří jezdili na rally a postupně si tento sport zamiloval.  S jakým autem jsi vstoupil do světa rally?

Do rally jsem vstupoval s Hodnou civic Type R, jelikož mám pro hondy slabost byla to taková srdeční záležitost a jasná volba. Od začátků tvé jezdecké kariéry ti spolujezdce dělá Ondřej Vichtora. Jak tahle spolupráce vznikla?

Spíš náhodou než nějak organizovaně. Když jsem se rozhodl začít aktivně s rally sháněl jsem spolujezdce a kamarád mi doporučil Ondru s tím, že má za sebou stopu a že by do toho šel. Takže slovo dalo slovo a musím říct, že spolupráce funguje výborně a Ondra je i skvělý kamarád.

 Loni jste jeli dvě soutěže, s Fabií a Hondou, co rozhodlo o tom, že pojedete Hondu?  S Type R jezdím i v civilu, takže jsem věděl, že se jedná o mimořádně rychlé a spolehlivé auto i když bylo možná lepší začít nějakým slabším autem volba padla na Hondu, ve Vsetíně jsme měli možnost svézt se áčkovou fabii a i když motor vydžel jen 2 RZ, zanechala ve mně naprosto úžasný dojem. Bylo to moc krásné svezení. Letos se vám ve sprintech daří. Čtvrté místo ve třídě, malá ztráta na místo druhé. Bude z toho bedna a druhé místo celkově? :-)) Čtvrté místo je určitě úspěch, ale nedá se říct, že by to bylo zásluhou skvělých výsledků. Celou sezónu se pořád ještě učím jezdit na rozpis a jedeme s velkou rezervou, abychom neublížili autu. Uvidíme jak se bude zbytek sezóny vyvíjet, ale v posledních 2 sprintech které pojedeme bychom už rádi zkusili závodit :-)) takže se uvidí.

 Letos jste poprvé startovali na Barum rally, bylo to splnění snu? Určitě. Na Barumku jsme se strašně těšili a podřídili jí i první část sezóny. Museli jsme si vyjet mezinárodní licence, takže po výpadku na Vysočině jsme museli jet zbytek závodů a to tak, abychom s jistotou dojeli do cíle a splnili potřebný počet závodů. A musím říct, že když to vyšlo a my stáli na rampě ve Zlíně byl to úžasný pocit. Jak se vám jelo na Barum rally?Do Barumky jsme šli s nadšením, ale i s obrovským respektem. Dostala nás atmosféra už na seznamovacích jízdách.  Problémy byly v začátku. Hned na noční RZ nám přestala svítit ampa a motor nešel vytočit, takže jsme v posledním kole dojížděli celkem se strachem a celkem velkou ztrátou. Nicméně problém se podařilo odstranit a  na Pindulu jsme jeli s klidem. Bohužel jsem ale byl příliš přemotivovaný a na 5.km udělal zbytečný defekt o hranu asfaltu. Přišla další skvělá zkušenost spojená s výměnou kola na slavném přeskoku cesty na Pindule, která nám za mohutné divácké podpory (děkujeme), zabrala nějaké 4 minuty. Asi po kilometru nás při hledání se v rozpisu dojel Tomáš Marek, kterého jsem pustil před sebe jenže asi po 4 zatáčkách ležel ve škarpě hlavou dolů.  Rozhodli jsme se zastavit a ztratili nějaké další 3 minuty. Po tom všem jsem v cíli 2 RZ neměl moc dobrou náladu a dlouho trvalo než mě Ondra vzpamatoval :-)  Nakonec jsme se dostali do cíle a to beru jako velký úspěch.

 Co ještě letos pojedete? Letos se chystáme na skoro domácí Rally Jeseníky a poslední sprint ve Vsetíně. Sezóna se chýlí ke konci, přemýšlíte už o sezoně další?

Jasně přípravy jsou už v plném proudu, hned v týdnu po Barum rally jsme začali jednat s partnery a uvidíme jak vše dopadne. Jediné co v tuto chvíli můžu prozradit je, že příští rok pojedeme opět Hondou i když možná jinou třídu :-)) Závodění stojí nemalé prostředky, komu vděčíte za podporu? Bez sponzorů se nedá jezdit a my moc děkujeme společnostem, Chateau Vartely, Dracar CZ a.s., Karo inženýrské sítě, Carimpex s.r.o., Poski.com, a AW vrata. Moc nám pomáhá také tiskárna Kerlín a spousta kamarádů fanoušků.

Musím taky zmínit Pavla Prášila a jeho tým, který skvěle připravuje auto na každý závod a vytváří skvělou atmosféru. Díky taky Robertu Vodičkovi s Karlem Hédlem, kteří nám dali spoustu skvělých rad. Děkuji za rozhovor I já děkuji. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.