EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jakub Koudela, nadějný mladý pilot z Ostravy, letos absolvoval svou první Barum Rally.
Povinnost je se zeptat na hodně neobvyklou otázku. Jak ses dostal k závodění Ty a jak bys shrnul své začátky? Na netradiční otázku netradiční odpověďJ kolem aut jsem se motal už od mala i když doma jsem neměl moc velkou podporu, ale v 18 jsem začal jezdit po okruzích a přišly i nějaké první zkušenosti se závodními auty kupodivu rally byla tehdy trochu mimo můj obzor až později jsem potkal pár lidí kteří jezdili na rally a postupně si tento sport zamiloval. S jakým autem jsi vstoupil do světa rally?
Do rally jsem vstupoval s Hodnou civic Type R, jelikož mám pro hondy slabost byla to taková srdeční záležitost a jasná volba. Od začátků tvé jezdecké kariéry ti spolujezdce dělá Ondřej Vichtora. Jak tahle spolupráce vznikla?
Spíš náhodou než nějak organizovaně. Když jsem se rozhodl začít aktivně s rally sháněl jsem spolujezdce a kamarád mi doporučil Ondru s tím, že má za sebou stopu a že by do toho šel. Takže slovo dalo slovo a musím říct, že spolupráce funguje výborně a Ondra je i skvělý kamarád.
Loni jste jeli dvě soutěže, s Fabií a Hondou, co rozhodlo o tom, že pojedete Hondu? S Type R jezdím i v civilu, takže jsem věděl, že se jedná o mimořádně rychlé a spolehlivé auto i když bylo možná lepší začít nějakým slabším autem volba padla na Hondu, ve Vsetíně jsme měli možnost svézt se áčkovou fabii a i když motor vydžel jen 2 RZ, zanechala ve mně naprosto úžasný dojem. Bylo to moc krásné svezení. Letos se vám ve sprintech daří. Čtvrté místo ve třídě, malá ztráta na místo druhé. Bude z toho bedna a druhé místo celkově? :-)) Čtvrté místo je určitě úspěch, ale nedá se říct, že by to bylo zásluhou skvělých výsledků. Celou sezónu se pořád ještě učím jezdit na rozpis a jedeme s velkou rezervou, abychom neublížili autu. Uvidíme jak se bude zbytek sezóny vyvíjet, ale v posledních 2 sprintech které pojedeme bychom už rádi zkusili závodit :-)) takže se uvidí.
Letos jste poprvé startovali na Barum rally, bylo to splnění snu? Určitě. Na Barumku jsme se strašně těšili a podřídili jí i první část sezóny. Museli jsme si vyjet mezinárodní licence, takže po výpadku na Vysočině jsme museli jet zbytek závodů a to tak, abychom s jistotou dojeli do cíle a splnili potřebný počet závodů. A musím říct, že když to vyšlo a my stáli na rampě ve Zlíně byl to úžasný pocit. Jak se vám jelo na Barum rally?Do Barumky jsme šli s nadšením, ale i s obrovským respektem. Dostala nás atmosféra už na seznamovacích jízdách. Problémy byly v začátku. Hned na noční RZ nám přestala svítit ampa a motor nešel vytočit, takže jsme v posledním kole dojížděli celkem se strachem a celkem velkou ztrátou. Nicméně problém se podařilo odstranit a na Pindulu jsme jeli s klidem. Bohužel jsem ale byl příliš přemotivovaný a na 5.km udělal zbytečný defekt o hranu asfaltu. Přišla další skvělá zkušenost spojená s výměnou kola na slavném přeskoku cesty na Pindule, která nám za mohutné divácké podpory (děkujeme), zabrala nějaké 4 minuty. Asi po kilometru nás při hledání se v rozpisu dojel Tomáš Marek, kterého jsem pustil před sebe jenže asi po 4 zatáčkách ležel ve škarpě hlavou dolů. Rozhodli jsme se zastavit a ztratili nějaké další 3 minuty. Po tom všem jsem v cíli 2 RZ neměl moc dobrou náladu a dlouho trvalo než mě Ondra vzpamatoval :-) Nakonec jsme se dostali do cíle a to beru jako velký úspěch.
Co ještě letos pojedete? Letos se chystáme na skoro domácí Rally Jeseníky a poslední sprint ve Vsetíně. Sezóna se chýlí ke konci, přemýšlíte už o sezoně další?
Jasně přípravy jsou už v plném proudu, hned v týdnu po Barum rally jsme začali jednat s partnery a uvidíme jak vše dopadne. Jediné co v tuto chvíli můžu prozradit je, že příští rok pojedeme opět Hondou i když možná jinou třídu :-)) Závodění stojí nemalé prostředky, komu vděčíte za podporu? Bez sponzorů se nedá jezdit a my moc děkujeme společnostem, Chateau Vartely, Dracar CZ a.s., Karo inženýrské sítě, Carimpex s.r.o., Poski.com, a AW vrata. Moc nám pomáhá také tiskárna Kerlín a spousta kamarádů fanoušků.
Musím taky zmínit Pavla Prášila a jeho tým, který skvěle připravuje auto na každý závod a vytváří skvělou atmosféru. Díky taky Robertu Vodičkovi s Karlem Hédlem, kteří nám dali spoustu skvělých rad. Děkuji za rozhovor I já děkuji.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.