Na Valašském Rallyshow v Kopřivnici jsem si povídal s Pavlem Valouškem. Bude sedět ve Fabii S2000 na letošní Barum Rally?
Nejprve jsem se Pavla ptal na mokré závodění v Třebíči a přetěsné druhé místo.
V Třebíči jste svedli obrovskou bitvu o vítězství s Jarkem Orsákem, jednu chvíli jste i vedli v těch náročných podmínkách to asi nebylo lehké závodění?
P.V. Ano bitva to byla určitě veliká a navíc ztížena velmi těžkým počasím. Navíc i rychlostní zkoušky byly velmi náročné a já bych chtěl poděkovat všem pořadatelům a časoměřičům, že se o nás i v takovém dešti super starali.
Jel jsi s autem Seznamu, jak moc jsou tvé a toto auto rozdílné?
P.V.: Specifikace auta je plus minus stejná jako moje a celý team dělal všechno pro co nejlepší výsledek a já jim za to moc děkuji. Rozdíl oproto mému autu je ten, že ve svém autě mám svůj posed a vím o všem, kde je a jak funguje.
Tvé auto je na repasi?
P.V: Moje auto prochází důkladnou kontrolou mezi každými závody. Větší repase už máme za sebou, tak věřím, že autíčko bude fungovat. Teď jsme jen zapracovali na malé evoluci co se týče životnosti materiálu, tak věřím, že se to projeví kladně.
O uplynulém víkendu jsi se zúčastnil Valašského Rallyshow EVO III, jaké bylo Subaru?
Na Subaru jsem se Těšil velmi a myslím, že to byla super akce.
Tvůj otec jel se svou 130tkou, neporazil Tě ? :-)))
P.V:Ano můj táta startoval s legendární Škodou 130 RS a také mě porazil, protože jsem závody nedokončil. Asi z patnácti moderních aut byl šestý což je super. Ale myslím si, že start si parádně užil a to je nejdůležitější.
Pavle vytvořily se na konkurenčním webu spekulace o tvém startu za Rene Georges Team s Fábií S2000, kterou rozbil na Ypres Duval?
P.V.: Ano je pravda, že jednáme o startu s autem Fabia S2000 na Barum rally. Vše je zatím ve stádiu jednání, ale když nám budou všichni držet palce třeba to dopadne dobře.
Na to v jakých bude barvách je asi předčasné se ptát, ale můžeš něco prozradit?
P.V.: To ještě není úplně tak jasné. Pokud se vše doladí a dojasní, tak design by měl být představen veřejnosti koncem příštího týdne nebo začátkem dalšího.
Škoda že Subaru nefungovalo v sobotu tak jak mělo, ale jak hodnotíš Rallyshow?
P.V.: Já myslím, že rallyshow byla velmi povedená akce a určitě to chce více takových akci. Jen mě i za pořadatele velmi mrzelo to počasí, tak věřme, že na dalším dílu této show už bude vše OK. Velmi děkuji mému kamarádovi Silvovi Mikulaštíkovi za zapůjčení jeho vozu Subaru Impreza.
Ještě se nemohu nezeptat jak funguje ta N14, je lepší než starší verze se kterou jsi jezdil?P.V.: To se velmi těžko srovnává, protože s N14 jsem projel jen asi pět zatáček. Ale auto se mi podvozkově zdá velmi dobré.
Děkuji za rozhovor
Já děkuji i Vám za rozhovor. Valda jun
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?