Na Valašském Rallyshow v Kopřivnici jsem si povídal s Pavlem Valouškem. Bude sedět ve Fabii S2000 na letošní Barum Rally?
Nejprve jsem se Pavla ptal na mokré závodění v Třebíči a přetěsné druhé místo.
V Třebíči jste svedli obrovskou bitvu o vítězství s Jarkem Orsákem, jednu chvíli jste i vedli v těch náročných podmínkách to asi nebylo lehké závodění?
P.V. Ano bitva to byla určitě veliká a navíc ztížena velmi těžkým počasím. Navíc i rychlostní zkoušky byly velmi náročné a já bych chtěl poděkovat všem pořadatelům a časoměřičům, že se o nás i v takovém dešti super starali.
Jel jsi s autem Seznamu, jak moc jsou tvé a toto auto rozdílné?
P.V.: Specifikace auta je plus minus stejná jako moje a celý team dělal všechno pro co nejlepší výsledek a já jim za to moc děkuji. Rozdíl oproto mému autu je ten, že ve svém autě mám svůj posed a vím o všem, kde je a jak funguje.
Tvé auto je na repasi?
P.V: Moje auto prochází důkladnou kontrolou mezi každými závody. Větší repase už máme za sebou, tak věřím, že autíčko bude fungovat. Teď jsme jen zapracovali na malé evoluci co se týče životnosti materiálu, tak věřím, že se to projeví kladně.
O uplynulém víkendu jsi se zúčastnil Valašského Rallyshow EVO III, jaké bylo Subaru?
Na Subaru jsem se Těšil velmi a myslím, že to byla super akce.
Tvůj otec jel se svou 130tkou, neporazil Tě ? :-)))
P.V:Ano můj táta startoval s legendární Škodou 130 RS a také mě porazil, protože jsem závody nedokončil. Asi z patnácti moderních aut byl šestý což je super. Ale myslím si, že start si parádně užil a to je nejdůležitější.
Pavle vytvořily se na konkurenčním webu spekulace o tvém startu za Rene Georges Team s Fábií S2000, kterou rozbil na Ypres Duval?
P.V.: Ano je pravda, že jednáme o startu s autem Fabia S2000 na Barum rally. Vše je zatím ve stádiu jednání, ale když nám budou všichni držet palce třeba to dopadne dobře.
Na to v jakých bude barvách je asi předčasné se ptát, ale můžeš něco prozradit?
P.V.: To ještě není úplně tak jasné. Pokud se vše doladí a dojasní, tak design by měl být představen veřejnosti koncem příštího týdne nebo začátkem dalšího.
Škoda že Subaru nefungovalo v sobotu tak jak mělo, ale jak hodnotíš Rallyshow?
P.V.: Já myslím, že rallyshow byla velmi povedená akce a určitě to chce více takových akci. Jen mě i za pořadatele velmi mrzelo to počasí, tak věřme, že na dalším dílu této show už bude vše OK. Velmi děkuji mému kamarádovi Silvovi Mikulaštíkovi za zapůjčení jeho vozu Subaru Impreza.
Ještě se nemohu nezeptat jak funguje ta N14, je lepší než starší verze se kterou jsi jezdil?P.V.: To se velmi těžko srovnává, protože s N14 jsem projel jen asi pět zatáček. Ale auto se mi podvozkově zdá velmi dobré.
Děkuji za rozhovor
Já děkuji i Vám za rozhovor. Valda jun
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.