Na Valašském Rallyshow v Kopřivnici jsem si povídal s Pavlem Valouškem. Bude sedět ve Fabii S2000 na letošní Barum Rally?
Nejprve jsem se Pavla ptal na mokré závodění v Třebíči a přetěsné druhé místo.
V Třebíči jste svedli obrovskou bitvu o vítězství s Jarkem Orsákem, jednu chvíli jste i vedli v těch náročných podmínkách to asi nebylo lehké závodění?
P.V. Ano bitva to byla určitě veliká a navíc ztížena velmi těžkým počasím. Navíc i rychlostní zkoušky byly velmi náročné a já bych chtěl poděkovat všem pořadatelům a časoměřičům, že se o nás i v takovém dešti super starali.
Jel jsi s autem Seznamu, jak moc jsou tvé a toto auto rozdílné?
P.V.: Specifikace auta je plus minus stejná jako moje a celý team dělal všechno pro co nejlepší výsledek a já jim za to moc děkuji. Rozdíl oproto mému autu je ten, že ve svém autě mám svůj posed a vím o všem, kde je a jak funguje.
Tvé auto je na repasi?
P.V: Moje auto prochází důkladnou kontrolou mezi každými závody. Větší repase už máme za sebou, tak věřím, že autíčko bude fungovat. Teď jsme jen zapracovali na malé evoluci co se týče životnosti materiálu, tak věřím, že se to projeví kladně.
O uplynulém víkendu jsi se zúčastnil Valašského Rallyshow EVO III, jaké bylo Subaru?
Na Subaru jsem se Těšil velmi a myslím, že to byla super akce.
Tvůj otec jel se svou 130tkou, neporazil Tě ? :-)))
P.V:Ano můj táta startoval s legendární Škodou 130 RS a také mě porazil, protože jsem závody nedokončil. Asi z patnácti moderních aut byl šestý což je super. Ale myslím si, že start si parádně užil a to je nejdůležitější.
Pavle vytvořily se na konkurenčním webu spekulace o tvém startu za Rene Georges Team s Fábií S2000, kterou rozbil na Ypres Duval?
P.V.: Ano je pravda, že jednáme o startu s autem Fabia S2000 na Barum rally. Vše je zatím ve stádiu jednání, ale když nám budou všichni držet palce třeba to dopadne dobře.
Na to v jakých bude barvách je asi předčasné se ptát, ale můžeš něco prozradit?
P.V.: To ještě není úplně tak jasné. Pokud se vše doladí a dojasní, tak design by měl být představen veřejnosti koncem příštího týdne nebo začátkem dalšího.
Škoda že Subaru nefungovalo v sobotu tak jak mělo, ale jak hodnotíš Rallyshow?
P.V.: Já myslím, že rallyshow byla velmi povedená akce a určitě to chce více takových akci. Jen mě i za pořadatele velmi mrzelo to počasí, tak věřme, že na dalším dílu této show už bude vše OK. Velmi děkuji mému kamarádovi Silvovi Mikulaštíkovi za zapůjčení jeho vozu Subaru Impreza.
Ještě se nemohu nezeptat jak funguje ta N14, je lepší než starší verze se kterou jsi jezdil?P.V.: To se velmi těžko srovnává, protože s N14 jsem projel jen asi pět zatáček. Ale auto se mi podvozkově zdá velmi dobré.
Děkuji za rozhovor
Já děkuji i Vám za rozhovor. Valda jun
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.