Na Valašském Rallyshow v Kopřivnici jsem si povídal s Pavlem Valouškem. Bude sedět ve Fabii S2000 na letošní Barum Rally?
Nejprve jsem se Pavla ptal na mokré závodění v Třebíči a přetěsné druhé místo.
V Třebíči jste svedli obrovskou bitvu o vítězství s Jarkem Orsákem, jednu chvíli jste i vedli v těch náročných podmínkách to asi nebylo lehké závodění?
P.V. Ano bitva to byla určitě veliká a navíc ztížena velmi těžkým počasím. Navíc i rychlostní zkoušky byly velmi náročné a já bych chtěl poděkovat všem pořadatelům a časoměřičům, že se o nás i v takovém dešti super starali.
Jel jsi s autem Seznamu, jak moc jsou tvé a toto auto rozdílné?
P.V.: Specifikace auta je plus minus stejná jako moje a celý team dělal všechno pro co nejlepší výsledek a já jim za to moc děkuji. Rozdíl oproto mému autu je ten, že ve svém autě mám svůj posed a vím o všem, kde je a jak funguje.
Tvé auto je na repasi?
P.V: Moje auto prochází důkladnou kontrolou mezi každými závody. Větší repase už máme za sebou, tak věřím, že autíčko bude fungovat. Teď jsme jen zapracovali na malé evoluci co se týče životnosti materiálu, tak věřím, že se to projeví kladně.
O uplynulém víkendu jsi se zúčastnil Valašského Rallyshow EVO III, jaké bylo Subaru?
Na Subaru jsem se Těšil velmi a myslím, že to byla super akce.
Tvůj otec jel se svou 130tkou, neporazil Tě ? :-)))
P.V:Ano můj táta startoval s legendární Škodou 130 RS a také mě porazil, protože jsem závody nedokončil. Asi z patnácti moderních aut byl šestý což je super. Ale myslím si, že start si parádně užil a to je nejdůležitější.
Pavle vytvořily se na konkurenčním webu spekulace o tvém startu za Rene Georges Team s Fábií S2000, kterou rozbil na Ypres Duval?
P.V.: Ano je pravda, že jednáme o startu s autem Fabia S2000 na Barum rally. Vše je zatím ve stádiu jednání, ale když nám budou všichni držet palce třeba to dopadne dobře.
Na to v jakých bude barvách je asi předčasné se ptát, ale můžeš něco prozradit?
P.V.: To ještě není úplně tak jasné. Pokud se vše doladí a dojasní, tak design by měl být představen veřejnosti koncem příštího týdne nebo začátkem dalšího.
Škoda že Subaru nefungovalo v sobotu tak jak mělo, ale jak hodnotíš Rallyshow?
P.V.: Já myslím, že rallyshow byla velmi povedená akce a určitě to chce více takových akci. Jen mě i za pořadatele velmi mrzelo to počasí, tak věřme, že na dalším dílu této show už bude vše OK. Velmi děkuji mému kamarádovi Silvovi Mikulaštíkovi za zapůjčení jeho vozu Subaru Impreza.
Ještě se nemohu nezeptat jak funguje ta N14, je lepší než starší verze se kterou jsi jezdil?P.V.: To se velmi těžko srovnává, protože s N14 jsem projel jen asi pět zatáček. Ale auto se mi podvozkově zdá velmi dobré.
Děkuji za rozhovor
Já děkuji i Vám za rozhovor. Valda jun
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.