Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou vybojovali čtvrté místo na domácí Kopné.
Zeptal jsem se Pavla Valouška jak viděl souboj s vozy S2000 z poza volantu.
Celkově čtvrté místo, jste spokojení? P.V. : Ano myslím si, že spokojení jsme, protože trať byla velmi náročná a musím přiznat, že na vozy S2000 jsme neměli žádnou šanci. Je dobré, že jsme byli první produkční auto. V prvních dvou zkouškách dobré časy, ve třetí šestnáct vteřin ztráta. Byl nějaký problém?P.V.: Žádný problém nebyl. Trať byla velmi náročná. Proto jsme začali obezřetněji a snažili jsme se zrychlovat spíš v závěru. Tato rally pro nás byla super trénink. Poráželi jste i WRCy, ale někdy i S2000. Na lepší než čtvrté místo by to byla velká míra rizika?P.V: Ano chtít porážet rychlé vozy S2000 by bylo velmi rizikové a to my jsme nechtěli podstupovat. Tím nechci říci, že jsme se nesnažili jet rychle. Pro nás jsou prioritou závody velkého mistráku. Sprinty bereme letos jako trénink a udržení se v kondici.
Jak moc na hraně se jelo?P.V.: Myslím si, že na špičce se jelo opravdu na hraně a rychleji už to o moc nešlo. Jsem rád, že my jsme celý závod absolvovali prakticky bez jediné chyby. Využil jsi startu na Kopné i na nastavování auta na Barumku?P.V.: Ano určitě jsme toho využili. Jsem právě velmi rád, že jsme zase o nějaký ten kousíček auto polepšili a i to je pro nás velmi důležité. V tomto ohledu bych chtěl hrozně poděkovat Mirku Švecovi a také mu zároveň popřát co nejvíce štěstí v jeho disciplíně a to jsou silniční motorky. Kde pojedete příště?
P.V.: Dalším závodem, kde bych měl startovat je sprint v Třebíči. Tak věřím, že se nám tam bude dařit podobně jako na Podkopné Lhotě.
Děkuji za rozhovor
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.