Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou vybojovali čtvrté místo na domácí Kopné.
Zeptal jsem se Pavla Valouška jak viděl souboj s vozy S2000 z poza volantu.
Celkově čtvrté místo, jste spokojení? P.V. : Ano myslím si, že spokojení jsme, protože trať byla velmi náročná a musím přiznat, že na vozy S2000 jsme neměli žádnou šanci. Je dobré, že jsme byli první produkční auto. V prvních dvou zkouškách dobré časy, ve třetí šestnáct vteřin ztráta. Byl nějaký problém?P.V.: Žádný problém nebyl. Trať byla velmi náročná. Proto jsme začali obezřetněji a snažili jsme se zrychlovat spíš v závěru. Tato rally pro nás byla super trénink. Poráželi jste i WRCy, ale někdy i S2000. Na lepší než čtvrté místo by to byla velká míra rizika?P.V: Ano chtít porážet rychlé vozy S2000 by bylo velmi rizikové a to my jsme nechtěli podstupovat. Tím nechci říci, že jsme se nesnažili jet rychle. Pro nás jsou prioritou závody velkého mistráku. Sprinty bereme letos jako trénink a udržení se v kondici.
Jak moc na hraně se jelo?P.V.: Myslím si, že na špičce se jelo opravdu na hraně a rychleji už to o moc nešlo. Jsem rád, že my jsme celý závod absolvovali prakticky bez jediné chyby. Využil jsi startu na Kopné i na nastavování auta na Barumku?P.V.: Ano určitě jsme toho využili. Jsem právě velmi rád, že jsme zase o nějaký ten kousíček auto polepšili a i to je pro nás velmi důležité. V tomto ohledu bych chtěl hrozně poděkovat Mirku Švecovi a také mu zároveň popřát co nejvíce štěstí v jeho disciplíně a to jsou silniční motorky. Kde pojedete příště?
P.V.: Dalším závodem, kde bych měl startovat je sprint v Třebíči. Tak věřím, že se nám tam bude dařit podobně jako na Podkopné Lhotě.
Děkuji za rozhovor
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?