Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou vybojovali čtvrté místo na domácí Kopné.
Zeptal jsem se Pavla Valouška jak viděl souboj s vozy S2000 z poza volantu.
Celkově čtvrté místo, jste spokojení? P.V. : Ano myslím si, že spokojení jsme, protože trať byla velmi náročná a musím přiznat, že na vozy S2000 jsme neměli žádnou šanci. Je dobré, že jsme byli první produkční auto. V prvních dvou zkouškách dobré časy, ve třetí šestnáct vteřin ztráta. Byl nějaký problém?P.V.: Žádný problém nebyl. Trať byla velmi náročná. Proto jsme začali obezřetněji a snažili jsme se zrychlovat spíš v závěru. Tato rally pro nás byla super trénink. Poráželi jste i WRCy, ale někdy i S2000. Na lepší než čtvrté místo by to byla velká míra rizika?P.V: Ano chtít porážet rychlé vozy S2000 by bylo velmi rizikové a to my jsme nechtěli podstupovat. Tím nechci říci, že jsme se nesnažili jet rychle. Pro nás jsou prioritou závody velkého mistráku. Sprinty bereme letos jako trénink a udržení se v kondici.
Jak moc na hraně se jelo?P.V.: Myslím si, že na špičce se jelo opravdu na hraně a rychleji už to o moc nešlo. Jsem rád, že my jsme celý závod absolvovali prakticky bez jediné chyby. Využil jsi startu na Kopné i na nastavování auta na Barumku?P.V.: Ano určitě jsme toho využili. Jsem právě velmi rád, že jsme zase o nějaký ten kousíček auto polepšili a i to je pro nás velmi důležité. V tomto ohledu bych chtěl hrozně poděkovat Mirku Švecovi a také mu zároveň popřát co nejvíce štěstí v jeho disciplíně a to jsou silniční motorky. Kde pojedete příště?
P.V.: Dalším závodem, kde bych měl startovat je sprint v Třebíči. Tak věřím, že se nám tam bude dařit podobně jako na Podkopné Lhotě.
Děkuji za rozhovor
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?