ROZHOVOR + ONBOARD:Krátce po dojetí další soutěže Rally Vysočina Telč jsem si popovídal s Mirou Plíhalem.
Mladý litoměřický pilot, který úspěšně v týdnu před soutěží složil maturitu, startoval na Rally Vysočina Telč v rámci dalšího podniku K4 Poháru ČR. Mira startoval už na Lužických horách a v okolí Telče chtěl minimálně zopakovat skvělý výsledek z Lužiček.
V Lužických horách jste se učili s novým autem, už jste se sžili?M.P.: Těšili jsme se na sucho, aby jsme zužitkovali naše zkušenosti z lužiček. Bohužel zde bylo hodně mokro a k tomu hodně smůly, ale i štěstí. 1RZ byla zrušena a pokračovali jsme az na 2 a tam bylo hodně krizovek :) Na 5 RZ nám přestal fungovat větrák, takže jsme celou RZ jeli úplně po slepu, tam jsme ztratili nejmeně 40 sec. Na 7 RZ jsme zatáhli a na čase to bylo vidět. Na 8 RZ tam jsme udělali gumu a dojeli jsme na defektu až do cile. Na 9RZ jsme jeste předjeli jezdce a skoncili jsme na 2 miste.
V Telči to byl boj s vodou, co ty a voda na trati?
M.P.: Vodu mám v celku rád jelikož jsem loni víc jak polovinu zavodů v K4 poharu jel na mokru. Na blokovani kol s řazenim sekvenční převodovkou směrem dolů jsem si zvykl rychle.
Jak celkově hodnotíš Rally Vysočina Telč - tratě, zázemí, organizaci?
M.P.: Tratě byly hodně rychlé a nebyly moc technické a servis byl hodně špatný. Loni to bylo mnohem lepsi, kdyz to bylo na parkovišti u té benzínky.
Minulý týden jsi úspěšně složil maturitu, jaká škola bude následovat?M.P.: Nejspise budu pokracovat v Praze nebo Usti nad Labem, kde budu studovat technicke obory dohromady s ekonomií.
Kde tě uvidíme na další soutěži?M.P.: Dalsi soutěž bude Rally sprint Kopná a už se moc těšíme. :)
Gratulujeme k umístění a také k maturitě a děkujeme za rozhovor.
Na závěr onboard přímo z vozu a fotografie pod článkem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?