ROZHOVOR + ONBOARD:Krátce po dojetí další soutěže Rally Vysočina Telč jsem si popovídal s Mirou Plíhalem.
Mladý litoměřický pilot, který úspěšně v týdnu před soutěží složil maturitu, startoval na Rally Vysočina Telč v rámci dalšího podniku K4 Poháru ČR. Mira startoval už na Lužických horách a v okolí Telče chtěl minimálně zopakovat skvělý výsledek z Lužiček.
V Lužických horách jste se učili s novým autem, už jste se sžili?M.P.: Těšili jsme se na sucho, aby jsme zužitkovali naše zkušenosti z lužiček. Bohužel zde bylo hodně mokro a k tomu hodně smůly, ale i štěstí. 1RZ byla zrušena a pokračovali jsme az na 2 a tam bylo hodně krizovek :) Na 5 RZ nám přestal fungovat větrák, takže jsme celou RZ jeli úplně po slepu, tam jsme ztratili nejmeně 40 sec. Na 7 RZ jsme zatáhli a na čase to bylo vidět. Na 8 RZ tam jsme udělali gumu a dojeli jsme na defektu až do cile. Na 9RZ jsme jeste předjeli jezdce a skoncili jsme na 2 miste.
V Telči to byl boj s vodou, co ty a voda na trati?
M.P.: Vodu mám v celku rád jelikož jsem loni víc jak polovinu zavodů v K4 poharu jel na mokru. Na blokovani kol s řazenim sekvenční převodovkou směrem dolů jsem si zvykl rychle.
Jak celkově hodnotíš Rally Vysočina Telč - tratě, zázemí, organizaci?
M.P.: Tratě byly hodně rychlé a nebyly moc technické a servis byl hodně špatný. Loni to bylo mnohem lepsi, kdyz to bylo na parkovišti u té benzínky.
Minulý týden jsi úspěšně složil maturitu, jaká škola bude následovat?M.P.: Nejspise budu pokracovat v Praze nebo Usti nad Labem, kde budu studovat technicke obory dohromady s ekonomií.
Kde tě uvidíme na další soutěži?M.P.: Dalsi soutěž bude Rally sprint Kopná a už se moc těšíme. :)
Gratulujeme k umístění a také k maturitě a děkujeme za rozhovor.
Na závěr onboard přímo z vozu a fotografie pod článkem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?