ROZHOVOR + ONBOARD:Krátce po dojetí další soutěže Rally Vysočina Telč jsem si popovídal s Mirou Plíhalem.
Mladý litoměřický pilot, který úspěšně v týdnu před soutěží složil maturitu, startoval na Rally Vysočina Telč v rámci dalšího podniku K4 Poháru ČR. Mira startoval už na Lužických horách a v okolí Telče chtěl minimálně zopakovat skvělý výsledek z Lužiček.
V Lužických horách jste se učili s novým autem, už jste se sžili?M.P.: Těšili jsme se na sucho, aby jsme zužitkovali naše zkušenosti z lužiček. Bohužel zde bylo hodně mokro a k tomu hodně smůly, ale i štěstí. 1RZ byla zrušena a pokračovali jsme az na 2 a tam bylo hodně krizovek :) Na 5 RZ nám přestal fungovat větrák, takže jsme celou RZ jeli úplně po slepu, tam jsme ztratili nejmeně 40 sec. Na 7 RZ jsme zatáhli a na čase to bylo vidět. Na 8 RZ tam jsme udělali gumu a dojeli jsme na defektu až do cile. Na 9RZ jsme jeste předjeli jezdce a skoncili jsme na 2 miste.
V Telči to byl boj s vodou, co ty a voda na trati?
M.P.: Vodu mám v celku rád jelikož jsem loni víc jak polovinu zavodů v K4 poharu jel na mokru. Na blokovani kol s řazenim sekvenční převodovkou směrem dolů jsem si zvykl rychle.
Jak celkově hodnotíš Rally Vysočina Telč - tratě, zázemí, organizaci?
M.P.: Tratě byly hodně rychlé a nebyly moc technické a servis byl hodně špatný. Loni to bylo mnohem lepsi, kdyz to bylo na parkovišti u té benzínky.
Minulý týden jsi úspěšně složil maturitu, jaká škola bude následovat?M.P.: Nejspise budu pokracovat v Praze nebo Usti nad Labem, kde budu studovat technicke obory dohromady s ekonomií.
Kde tě uvidíme na další soutěži?M.P.: Dalsi soutěž bude Rally sprint Kopná a už se moc těšíme. :)
Gratulujeme k umístění a také k maturitě a děkujeme za rozhovor.
Na závěr onboard přímo z vozu a fotografie pod článkem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.