Na slovíčko s Mirou Plíhalem o Rally Vysočina Telč

plihal, jiri
plihal, jiri, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 3. června 2009 20:00
Sdílej:

ROZHOVOR + ONBOARD:Krátce po dojetí další soutěže Rally Vysočina Telč jsem si popovídal s Mirou Plíhalem.

Mladý litoměřický pilot, který úspěšně v týdnu před soutěží složil maturitu, startoval na Rally Vysočina Telč v rámci dalšího podniku K4 Poháru ČR. Mira startoval už na Lužických horách a v okolí Telče chtěl minimálně zopakovat skvělý výsledek z Lužiček.

V Lužických horách jste se učili s novým autem, už jste se sžili?M.P.: Těšili jsme se na sucho, aby jsme zužitkovali naše zkušenosti z lužiček. Bohužel zde  bylo hodně mokro a k tomu hodně smůly, ale i štěstí. 1RZ byla zrušena a pokračovali jsme az na 2 a tam bylo hodně krizovek :) Na 5 RZ nám přestal fungovat větrák, takže jsme celou RZ jeli úplně po slepu,  tam jsme ztratili nejmeně 40 sec. Na 7 RZ jsme zatáhli a na čase to bylo vidět. Na 8 RZ tam jsme udělali gumu a dojeli jsme na defektu až do cile. Na 9RZ jsme jeste předjeli jezdce a skoncili jsme na 2 miste.

V Telči to byl boj s vodou,  co ty a voda na trati?

M.P.: Vodu mám v celku rád jelikož jsem loni víc jak polovinu zavodů v K4 poharu jel na mokru. Na blokovani kol s řazenim sekvenční převodovkou směrem dolů jsem si zvykl rychle.

Jak celkově hodnotíš Rally Vysočina Telč - tratě, zázemí, organizaci?

M.P.:  Tratě byly hodně rychlé a nebyly moc technické a servis byl hodně špatný. Loni to bylo mnohem lepsi, kdyz to bylo na parkovišti u té benzínky.

Minulý týden jsi úspěšně složil maturitu, jaká škola bude následovat?M.P.: Nejspise budu pokracovat v Praze nebo Usti nad Labem, kde budu studovat technicke obory dohromady s ekonomií.

Kde tě uvidíme na další soutěži?M.P.:  Dalsi soutěž bude Rally sprint Kopná a už se moc těšíme. :)

Gratulujeme k umístění a také k maturitě a děkujeme za rozhovor.

Na závěr onboard přímo z vozu a fotografie pod článkem.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.