EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR; Letošní rok je pro Zlínskou posádku takzvaný cestovní. Tým se letos rozhodl startovat v rámci Mitropa Cupu a MČR historických vozidel. Využili jsme pár chvil jeho nabitého časového programu k rozhovoru.
MUDr. Aleš Jirátko si na naši redakci udělal chvíli času a o uplynulých závodech si s námi popovídal.
Letos absolvujete závody Mitropa Cupu, kde jste letos startovali?
Startovali jsme v dubnu na LICO Lavanttal rally. Byl to pro nás první start v zahraničí. Krásné prostředí a příroda Korutan. Krásné a velmi technické rychlostní zkoušky. 152 aut na startu. Nová auta, Slovinský Jugo pohár, historici. V pátek v podvečer start. Celkem 4 RZ( 2 RZ 2x). 2 RZ pro havárii zrušena. Pro nás na konci startovního pole druhé průjezdy již za úplné tmy. Na 4. RZ jsme poprvé v životě předjížděli 3 auta v průběhu jedné RZ( všechna z Jugo poháru-tedy mladí, nezkušení jezdci). Druhý den 5. RZ zrušena a po 6. RZ závod ukončen pro tragickou nehodu Breitenedera právě na 5.RZ.
Tedy nešťastná rally, ale úspěšná výsledkem?
Dokončili jsme na 6. místě mezi 12 historiky a na 71. místě absolutně ze 114 klasifikovaných. Další podnik Castol Rally, jak to vypadalo tam ?
V květnu jsme se vydali na Castrol Judenburg rally do Zeltwegu. Na startu asi 8O aut. Opět velmi technické RZ asi 20% na šotolině ale nerozbité!!! Na rozdíl od mnohdy rozbitých polních cest či vytlučených penetrací našich RZ. Pátek odpoledne za deště na kluzkém, hladkém asfaltu. 2. RZ zrušena pro havárii. V sobotu úzká šotolina na úbočí kopce na další RZ pak šotolinová polní cesta mezi loukami-krásné svezení.
Aleš Jirátko, Castrol Rally 2008
Krásné tratě a určitě pěkný výsledek?
Dokončili jsme na 4. místě z 8 historiků a na 48. z 59 klasifikovaných absolutně. Od vítěze jsme dostávali mezi 2O až 4O sec na vložce a to je velká nálož, máme mnoho co zlepšovat !
V době hned týden po našem rozhovoru se posádka přihlásila na Rally Krkonoše. Na startu mistrovství historických vozidel se sešlo čtrnáct vozidel a na posádky čekalo osm rychlostních testů. V polovině soutěže patřila posádce Jirátko - Skočovský čtvrtá příčka. Jejich BMW 2002 Ti nestačilo pouze na vyšperkované "nové" BMW Tenkla a silné Kadetty Tichého a Brože. Když Brož je předstihl na čtvrté RZ. Další testy napověděly, kdo bude nejrychlejším historickým vozem.
Další testy sváděli spolu obrovské boje Jirátko a Brož, poslední tři RZ se knim přidal mocně finišující Hájek, také s Kadettem. V cíli z toho byla nakonec bramborová medaile. Zvítězil Tenkl (BMW M3), druhý Tichý a třetí Hájek (oba Opel Kadett). Úspěch v podobě čtvrtého místa zaznamenali Aleš Jirátko a Milan Skočovský. Celkově jim po třech závodech, když se účastnili pouze dvou (v rámci MČR HA) patří desáté místo.
Aleš Jirátko/ Milan Skočovský - Rally Krkonoše 2008, 4. místo MČR HA
Závodění je náročný, skoro kůň, chtěl by jste někomu poděkovat?
Velký dík patří mechanikům, kteří udržují mnou ničené auto v provozuschopném a konkurenceschopném stavu. Díky patří i spolujezdci Romanu Opletalovi za trpělivost jakou se mnou má a také Milanu Skočovskému, který se mnou startoval na Vyškově a v Krkonoších
Velký dík patří za pomoc firmě RT Torax a UNICUT reklama.
Foto / Archiv Jezdce a Rallyzone.cz Martin Trdla
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?