Je to jen pár měsíců, kdy se Natálie Samiecová poprvé posadila za volant závodního speciálu. Třiadvacetiletá jezdkyně z Valašska začínala v motokárách, kde zaznamenala velké úspěchy. Nyní má Natálie slibně našlápnuto v rally, kde pod dohledem týmu Orsák Rally Sport bude závodit I v nadcházející sezoně.
Jméno Natálie Samiecová jsme ve startovní listině zaznamenali na podzim, můžeš se čtenářům představit?
„Jmenuji se Natálie Samiecová, je mi 23 let a pocházím z Horního Lidče. Studuji učitelství, ale když zrovna neležím v knihách, najdete mě nejčastěji na motokárových tratích. Mám slabost pro adrenalin a rychlá kola, ale zároveň miluju klidné procházky a chvíle strávené v přírodě. Volného času nemám nazbyt, a tak si ho pečlivě hlídám – nejraději ho trávím s rodinou, která je pro mě vším.”
Tvoje začátky sportovní kariéry jsou spojeny s motokárami, jak se ti zde vedlo?
„K závodění mne přivedl můj otec, který byl také můj největší podporovatel. S motokárami jsem začala už v sedmi letech a tomuto sportu jsem se intenzivně věnovala následujících 11 let. Nejčastěji jsem startovala na českých a slovenských tratích, ale měla jsem možnost závodit i v Itálii, Německu, Rakousku apod. Mezi mé největší úspěchy patří celkové druhé místo v mistrovství Slovenska a třetí příčka v závodě střední Evropy v kategorii Rotax.
Na motokárové období vzpomínám s velkou nostalgií – bylo to celé mé dětství, plné adrenalinu, soutěžení a nezapomenutelných zážitků. Motokáry mě pohltily natolik, že i po skončení závodní kariéry zůstaly součástí mého života. Dnes předávám své zkušenosti mladým talentům a dál se pohybuji ve světě závodů jako trenérka. Měla jsem možnost projít několika týmy a momentálně se aktivně věnuji jednomu slibnému mladému jezdci, Alexandru Macháčovi.“
Kde vznikla myšlenka závodit v rally?
„K rally jsem se dostala trochu nečekaně. Jednoho dne mi zavolal Jaroslav Orsák s nabídkou, jestli bych si nechtěla vyzkoušet rallyové auto. Ani na vteřinu jsem nezaváhala – okamžitě jsem byla nadšená a nemohla se dočkat prvního svezení. Po úvodním testu jsme se rychle domluvili, že u jednoho pokusu nezůstane. Celé to bylo dost narychlo – od prvního svezení do startu závodu uplynulo jen 21 dní. I tak jsem do toho šla naplno a začala se intenzivně připravovat.“
První ostrý start jste si se spolujezdkyní Michaelou Kateřinou Božskou připsaly na Rally Dobšiná, jaké to bylo?
„První závod nebyl úplně snadný, protože celý den pršelo. Déšť ve mně vzbuzoval ještě větší respekt, ale nakonec jsme to zvládly a já si odnesla cenné zkušenosti. Byla to skvělá příležitost, jak se seznámit s rally světem a nasát atmosféru tohoto úžasného sportu.
Proč padla volba na vůz Ford Fiesta Rally4? Většina jezdců začíná se slabšími auty. Jak funguje spolupráce v týmu Jaroslava Orsáka?
„Volba padla na Ford Fiesta Rally4 především proto, že Orsák Rally Sport má tyto vozy k dispozici. A musím říct, že je to pro mě perfektní volba – auto mi skvěle sedí a díky týmu, který kolem sebe mám, si jízdu opravdu užívám. Mám obrovskou radost, že mě a mou spolujezdkyni Michaelu Kateřinu Božskou kluci v týmu tak skvěle přijali. Spolupráce funguje na jedničku, protože cítím, že jsou tu všichni pro nás. Největší dík patří Jaroslavu Orsákovi a Karlu Vajíkovi, kteří mi předávají jejich cenné zkušenosti a zároveň mi poskytují velkou oporu. S takovým zázemím se mi závodí mnohem lépe.“
Na svém kontě máš tři závody, jak hodnotíš uplynulou sezonu?
„Sezónu jsem začala až v září, takže jsem stihla odjet jen tři závody. I tak mi tyto tři starty daly obrovsky moc a mám pocit, že jsem se s rally dobře seznámila. Samozřejmě si uvědomuji, že je před námi ještě spousta práce a prostoru ke zlepšení, ale právě to mě motivuje k dalšímu posunu. Měla jsem možnost závodit dvakrát na Slovensku – v Dobšiné a na Liptově – a jednou doma v Česku, na Vsetíně. Každý z těchto závodů byl pro mě cennou zkušeností.“
Jaké máš plány do nadcházející sezony?
„V nadcházející sezóně bych se měla zúčastnit vybraných závodů v Česku i na Slovensku. Už teď se na novou sezónu pilně připravuji, abych byla co nejlépe nachystaná na všechny výzvy, které nás čekají. Moc se těším na další závodní kilometry a nové zkušenosti, které mi rally přinese.“
Poděkování, vzkaz fanouškům....
„Ráda bych poděkovala všem, kteří nám fandí, podporují nás a drží nám palce na každém závodě. Vaše podpora pro mě znamená opravdu hodně. Každý závod je pro mě velkým dobrodružstvím a jsem vděčná, že ho můžeme sdílet právě s vámi. Budu se i nadále snažit posouvat své hranice a přinášet vám radost z našich výsledků. Děkuji, že jste součástí mé cesty.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.