Je to jen pár měsíců, kdy se Natálie Samiecová poprvé posadila za volant závodního speciálu. Třiadvacetiletá jezdkyně z Valašska začínala v motokárách, kde zaznamenala velké úspěchy. Nyní má Natálie slibně našlápnuto v rally, kde pod dohledem týmu Orsák Rally Sport bude závodit I v nadcházející sezoně.
Jméno Natálie Samiecová jsme ve startovní listině zaznamenali na podzim, můžeš se čtenářům představit?
„Jmenuji se Natálie Samiecová, je mi 23 let a pocházím z Horního Lidče. Studuji učitelství, ale když zrovna neležím v knihách, najdete mě nejčastěji na motokárových tratích. Mám slabost pro adrenalin a rychlá kola, ale zároveň miluju klidné procházky a chvíle strávené v přírodě. Volného času nemám nazbyt, a tak si ho pečlivě hlídám – nejraději ho trávím s rodinou, která je pro mě vším.”
Tvoje začátky sportovní kariéry jsou spojeny s motokárami, jak se ti zde vedlo?
„K závodění mne přivedl můj otec, který byl také můj největší podporovatel. S motokárami jsem začala už v sedmi letech a tomuto sportu jsem se intenzivně věnovala následujících 11 let. Nejčastěji jsem startovala na českých a slovenských tratích, ale měla jsem možnost závodit i v Itálii, Německu, Rakousku apod. Mezi mé největší úspěchy patří celkové druhé místo v mistrovství Slovenska a třetí příčka v závodě střední Evropy v kategorii Rotax.
Na motokárové období vzpomínám s velkou nostalgií – bylo to celé mé dětství, plné adrenalinu, soutěžení a nezapomenutelných zážitků. Motokáry mě pohltily natolik, že i po skončení závodní kariéry zůstaly součástí mého života. Dnes předávám své zkušenosti mladým talentům a dál se pohybuji ve světě závodů jako trenérka. Měla jsem možnost projít několika týmy a momentálně se aktivně věnuji jednomu slibnému mladému jezdci, Alexandru Macháčovi.“
Kde vznikla myšlenka závodit v rally?
„K rally jsem se dostala trochu nečekaně. Jednoho dne mi zavolal Jaroslav Orsák s nabídkou, jestli bych si nechtěla vyzkoušet rallyové auto. Ani na vteřinu jsem nezaváhala – okamžitě jsem byla nadšená a nemohla se dočkat prvního svezení. Po úvodním testu jsme se rychle domluvili, že u jednoho pokusu nezůstane. Celé to bylo dost narychlo – od prvního svezení do startu závodu uplynulo jen 21 dní. I tak jsem do toho šla naplno a začala se intenzivně připravovat.“
První ostrý start jste si se spolujezdkyní Michaelou Kateřinou Božskou připsaly na Rally Dobšiná, jaké to bylo?
„První závod nebyl úplně snadný, protože celý den pršelo. Déšť ve mně vzbuzoval ještě větší respekt, ale nakonec jsme to zvládly a já si odnesla cenné zkušenosti. Byla to skvělá příležitost, jak se seznámit s rally světem a nasát atmosféru tohoto úžasného sportu.
Proč padla volba na vůz Ford Fiesta Rally4? Většina jezdců začíná se slabšími auty. Jak funguje spolupráce v týmu Jaroslava Orsáka?
„Volba padla na Ford Fiesta Rally4 především proto, že Orsák Rally Sport má tyto vozy k dispozici. A musím říct, že je to pro mě perfektní volba – auto mi skvěle sedí a díky týmu, který kolem sebe mám, si jízdu opravdu užívám. Mám obrovskou radost, že mě a mou spolujezdkyni Michaelu Kateřinu Božskou kluci v týmu tak skvěle přijali. Spolupráce funguje na jedničku, protože cítím, že jsou tu všichni pro nás. Největší dík patří Jaroslavu Orsákovi a Karlu Vajíkovi, kteří mi předávají jejich cenné zkušenosti a zároveň mi poskytují velkou oporu. S takovým zázemím se mi závodí mnohem lépe.“
Na svém kontě máš tři závody, jak hodnotíš uplynulou sezonu?
„Sezónu jsem začala až v září, takže jsem stihla odjet jen tři závody. I tak mi tyto tři starty daly obrovsky moc a mám pocit, že jsem se s rally dobře seznámila. Samozřejmě si uvědomuji, že je před námi ještě spousta práce a prostoru ke zlepšení, ale právě to mě motivuje k dalšímu posunu. Měla jsem možnost závodit dvakrát na Slovensku – v Dobšiné a na Liptově – a jednou doma v Česku, na Vsetíně. Každý z těchto závodů byl pro mě cennou zkušeností.“
Jaké máš plány do nadcházející sezony?
„V nadcházející sezóně bych se měla zúčastnit vybraných závodů v Česku i na Slovensku. Už teď se na novou sezónu pilně připravuji, abych byla co nejlépe nachystaná na všechny výzvy, které nás čekají. Moc se těším na další závodní kilometry a nové zkušenosti, které mi rally přinese.“
Poděkování, vzkaz fanouškům....
„Ráda bych poděkovala všem, kteří nám fandí, podporují nás a drží nám palce na každém závodě. Vaše podpora pro mě znamená opravdu hodně. Každý závod je pro mě velkým dobrodružstvím a jsem vděčná, že ho můžeme sdílet právě s vámi. Budu se i nadále snažit posouvat své hranice a přinášet vám radost z našich výsledků. Děkuji, že jste součástí mé cesty.“
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).