Josef Urban s Jaroslavem Urbanem si splnili sen. Se svojí žlutou Škodou 130 LR startovali na legendárním závodě Rallye Legend San Marino. Pobavili diváky jízdou “dveřmi napřed” a domů si odvezli spoustu zážitků.
Můžeš mám popsat jak závod probíhal?
„Závod v San Marinu je poměrně specifický podnik a rozhodně nezapomenutelný zážitek. Soutěž jako taková vám nabídne nekonečnou škálu nových věcí. Třeba takové administrativní přejímky, ty byly docela vtipné. Vzhledem k tomu, že se sotva domluvíme v ČR, natož tak v Itálii. Takže jsme chodili asi 15 minut po budově, kde byly přejímky než jsme vůbec pochopili, kam máme jít . Musím podotknout, že závod vypadá stejně jako každý jiný, ale ani z daleka není stejný. Mají sice krátké RZ, ale to co tam pořadatelé namotají na 10km se rovná našim 20km. Po dlouhé době jsem se dostal na erzetu, kterou jsem v podstatě ani nevěděl jak napsat. První den jsme se hrozně těšili, až se dostaneme na start, ale zároveň jsme měli strach z neznámého. Bylo to poprvé co jsme jeli soutěž v zahraničí. Na Rallye Legend mají podmínku, že se musí startovat na jejich pneu. S tím jsme počítali, jenže problém byl, že nám spletli objednávku a na dvě auta jsme měli jen dvě sady gum a hned po první sekci jsme zjistili, že je to problém. První sekce měla cca 3km, taková show pro lidi, moc pěkný zážitek, ale bohužel pro nás jsme byli schopni za 3 km zničit čtyři pneumatiky, kterých začalo být nedostatek. Tento problém jsme nakonec vyřešili. Pořadatelé nám vyšli vstříc a udělili nám povolení jet s našimi pneu.”
Druhý den jste měli technické problémy… Jak při takovém závodě funguje třeba servisní zóna?
„Ano, při třetím průjezdu jsem odrovnal stálý převod na převodovce. Ale byli jsme připraveni úplně na vše, takže jsme svolali mechaniky a šli šroubovat převodovku. Musím jen říct, že oproti našim závodům byla servisní zóna po celém San Marinu. Všude kde byl kousek místa jako třeba na parkovišti nebo na benzinkách. Paradoxně jsme postavili servis a pak jsme zjistili, že auto v servisu je jen před soutěží a pak celou soutěž se tam neobjeví. Tohle je třeba nová zkušenost a fakt zážitek. Jinak jak jsme se do toho dostali, tak už to bylo jednodušší. Ještě nás zarazila jedna věc. Nevím proč, ale v Itálii jezdí asi jen v noci, protože my jeli ve dne až poslední den. Jinak všechny dny jsme etapu končili klidně i ve 4 ráno, a to je hodně těžké, na to u nás zvyklí nejsme. Je toho spousta co jsme prožili i zažili, ale to se nedá jen tak shrnout. Rozhodně bych přál každému zažít atmosféru závodu v San Marinu.”
Jak hodnotíš výsledek? Splnil závod vaše očekávání?
„S naším výsledkem jsme maximálně spokojeni. Závod jsme hlavně brali jako show, to bylo na prvním místě. Konec konců jet takto daleko a honit se za pohárem a ve finále si vás nikdo nevšimne, to jsme nechtěli. Jenže nás dali do třídy, kde byly o hodně slabší vozy. Až si myslím, že to nebylo úplně fér vůči našim soupeřům. My se přijeli bavit, a to jsme dělali. Na časy jsme nehleděli, ale i přesto to tam padalo a vyhráli jsme třídu. Takže jestli splnil závod očekávání? Myslím si, že víc než to. Všechno co jsme zažili, to si prostě nekoupíte, to se musí zažít na vlastní kůži.”
Dá se závod porovnat například se Star Barum rally Zlín?
„Abych vám to trochu přiblížil jak takový závod asi vypadá a srovnám to s naší Barum rally, tak si představte, že tohle je asi ještě tak 5x větší show. Lidé jsou úplně všude. Dokonce i Italové se naučili křičet naše jména. Kam se podíváte, tam jsou velké zástupy lidí, že se pomalu ani nedá projet autem. Na známý “kruháč” čekají lidé už šest hodin předem, aby zabrali místo. Je nepředstavitelné, co dokáže tolik lidí udělat za atmosféru, to vás prostě pohltí.”
Vzkaz na závěr...
„Chtěl bych vzkázat všem fanouškům, kteří nás podpořili nejen v Itálii, že děkujeme. Bez vás bychom ani o startu na Rallye Legend nepřemýšleli. Přísahám, že v San Marinu v jednu chvíli bylo více Čechů jak Italů. Jinak samozřejmě celému týmu děkujeme za pomoc, bez mechaniků a zázemí co jsme měli bychom to nezvládli. A teď to nejdůležitější. Ten kdo vše vymyslel a udělal ze snu realitu je náš Jarmilek – můj spolujezdec Jaroslav Urban. Postaral se o to, aby nás znali nejen u nás, ale také v Itálii, za což mu patří veliké poděkování.”
Pro fanoušky, kteří chtějí zavzpomínat a alespoň trošku nasát atmosféru z letošního podniku Rallye Legend San Marino posádka vytvořila video, mapující průběh celé soutěže. Video ke zhlédnutí zde:
https://www.youtube.com/watch?v=NXp5YdtI4xM
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.