Josef Urban s Jaroslavem Urbanem si splnili sen. Se svojí žlutou Škodou 130 LR startovali na legendárním závodě Rallye Legend San Marino. Pobavili diváky jízdou “dveřmi napřed” a domů si odvezli spoustu zážitků.
Můžeš mám popsat jak závod probíhal?
„Závod v San Marinu je poměrně specifický podnik a rozhodně nezapomenutelný zážitek. Soutěž jako taková vám nabídne nekonečnou škálu nových věcí. Třeba takové administrativní přejímky, ty byly docela vtipné. Vzhledem k tomu, že se sotva domluvíme v ČR, natož tak v Itálii. Takže jsme chodili asi 15 minut po budově, kde byly přejímky než jsme vůbec pochopili, kam máme jít . Musím podotknout, že závod vypadá stejně jako každý jiný, ale ani z daleka není stejný. Mají sice krátké RZ, ale to co tam pořadatelé namotají na 10km se rovná našim 20km. Po dlouhé době jsem se dostal na erzetu, kterou jsem v podstatě ani nevěděl jak napsat. První den jsme se hrozně těšili, až se dostaneme na start, ale zároveň jsme měli strach z neznámého. Bylo to poprvé co jsme jeli soutěž v zahraničí. Na Rallye Legend mají podmínku, že se musí startovat na jejich pneu. S tím jsme počítali, jenže problém byl, že nám spletli objednávku a na dvě auta jsme měli jen dvě sady gum a hned po první sekci jsme zjistili, že je to problém. První sekce měla cca 3km, taková show pro lidi, moc pěkný zážitek, ale bohužel pro nás jsme byli schopni za 3 km zničit čtyři pneumatiky, kterých začalo být nedostatek. Tento problém jsme nakonec vyřešili. Pořadatelé nám vyšli vstříc a udělili nám povolení jet s našimi pneu.”
Druhý den jste měli technické problémy… Jak při takovém závodě funguje třeba servisní zóna?
„Ano, při třetím průjezdu jsem odrovnal stálý převod na převodovce. Ale byli jsme připraveni úplně na vše, takže jsme svolali mechaniky a šli šroubovat převodovku. Musím jen říct, že oproti našim závodům byla servisní zóna po celém San Marinu. Všude kde byl kousek místa jako třeba na parkovišti nebo na benzinkách. Paradoxně jsme postavili servis a pak jsme zjistili, že auto v servisu je jen před soutěží a pak celou soutěž se tam neobjeví. Tohle je třeba nová zkušenost a fakt zážitek. Jinak jak jsme se do toho dostali, tak už to bylo jednodušší. Ještě nás zarazila jedna věc. Nevím proč, ale v Itálii jezdí asi jen v noci, protože my jeli ve dne až poslední den. Jinak všechny dny jsme etapu končili klidně i ve 4 ráno, a to je hodně těžké, na to u nás zvyklí nejsme. Je toho spousta co jsme prožili i zažili, ale to se nedá jen tak shrnout. Rozhodně bych přál každému zažít atmosféru závodu v San Marinu.”
Jak hodnotíš výsledek? Splnil závod vaše očekávání?
„S naším výsledkem jsme maximálně spokojeni. Závod jsme hlavně brali jako show, to bylo na prvním místě. Konec konců jet takto daleko a honit se za pohárem a ve finále si vás nikdo nevšimne, to jsme nechtěli. Jenže nás dali do třídy, kde byly o hodně slabší vozy. Až si myslím, že to nebylo úplně fér vůči našim soupeřům. My se přijeli bavit, a to jsme dělali. Na časy jsme nehleděli, ale i přesto to tam padalo a vyhráli jsme třídu. Takže jestli splnil závod očekávání? Myslím si, že víc než to. Všechno co jsme zažili, to si prostě nekoupíte, to se musí zažít na vlastní kůži.”
Dá se závod porovnat například se Star Barum rally Zlín?
„Abych vám to trochu přiblížil jak takový závod asi vypadá a srovnám to s naší Barum rally, tak si představte, že tohle je asi ještě tak 5x větší show. Lidé jsou úplně všude. Dokonce i Italové se naučili křičet naše jména. Kam se podíváte, tam jsou velké zástupy lidí, že se pomalu ani nedá projet autem. Na známý “kruháč” čekají lidé už šest hodin předem, aby zabrali místo. Je nepředstavitelné, co dokáže tolik lidí udělat za atmosféru, to vás prostě pohltí.”
Vzkaz na závěr...
„Chtěl bych vzkázat všem fanouškům, kteří nás podpořili nejen v Itálii, že děkujeme. Bez vás bychom ani o startu na Rallye Legend nepřemýšleli. Přísahám, že v San Marinu v jednu chvíli bylo více Čechů jak Italů. Jinak samozřejmě celému týmu děkujeme za pomoc, bez mechaniků a zázemí co jsme měli bychom to nezvládli. A teď to nejdůležitější. Ten kdo vše vymyslel a udělal ze snu realitu je náš Jarmilek – můj spolujezdec Jaroslav Urban. Postaral se o to, aby nás znali nejen u nás, ale také v Itálii, za což mu patří veliké poděkování.”
Pro fanoušky, kteří chtějí zavzpomínat a alespoň trošku nasát atmosféru z letošního podniku Rallye Legend San Marino posádka vytvořila video, mapující průběh celé soutěže. Video ke zhlédnutí zde:
https://www.youtube.com/watch?v=NXp5YdtI4xM
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.