Sedmadvacetiletý Mirek Číž má sezónu, jako na houpačce. Úvod roku mu moc nevyšel, ale na domácí soutěži v Mladé Boleslavi zabral a pohodu potvrdil i na Barumce. Nyní je před ním start v Pačejově a v případě dobrého výsledku se může posunout na „bednu“ průběžné klasifikace třídy.
Začátek letošní sezóny ti moc nevyšel, ale pak přišla domácí Bohemka a ty jsi zajel skvělý výsledek. Kde hledat ten zlom, co tě nakoplo?
„Všeobecně platí, že po smolných startech se člověk snaží udělat vše pro úspěch. A to samé platí i u mne. Valaška a Šumava nevyšla podle mých představ a já v tomto trendu nechtěl dál pokračovat. Proto jsem soustředil veškeré úsilí na snahu o co nejlepší výsledek a tomu přizpůsobil přípravu. I to byl jeden z důvodů, proč jsem vynechal rally v Krumlově a Hustopečích. Nyní koukám do budoucna, jak nejlépe zakončit tuto sezonu a jak se připravit na tu příští.“
Jak probíhala Bohemka z tvého pohledu?
„Po loňském úspěšném startu, jsem vsadil i letos na stejnou sestavu a domluvil se s Věrkou na spolupráci. Závod byl i díky ní naprosto v pořádku, jel jsem velmi uvolněně a domácí podnik jsem si užíval. Cíl byl zajet co nejlépe, jak jen to bude možné, a také si spravit chuť. A to se podařilo.“
Ty jsi v loňském roce dvakrát vyhrál dvoukolky, na letošní Bohemce to bylo druhé místo, dají se tyto výsledky nějak porovnat? Který má pro tebe větší cenu?
„Odpověď začnu od konce… Každé dojetí do cíle je pro mne velmi cenné. Z úspěšných startů mám radost a ty, co se moc nepovedou, mě zase nutí zamyslet se, proč nebyl konečný výsledek lepší. Pokud se ale ptáš na tyto konkrétní závody, tak je určitě pro mě cennější výsledek z domácí Bohemky. A jestli mám porovnávat závody, tak hlavní rozdíl vidím v tom, že se na Bohemce více závodilo o pořadí, což třeba na Pačejově, hlavně druhý den, úplně nebylo.“
Ještě jednou k Bohemce, na ní jsi opět startoval s Věrou Pečenkovou. Je tady to kouzlo úspěchu? Neuvažujete nad dalšími společnými starty?
„S Věrkou jsme si to chtěli po minulém roce zopakovat. A že to byla dobrá volba, o tom hovoří výsledek. Rádi bychom si vystřihli společný start i v příštím roce a zkusíme zaútočit na pomyslný hattrick ve třídě. Další společně starty ovšem pro pracovní vytížení Věrky neplánujeme. Přesto jsem moc rád za její pomoc na Bohemkách.“
Na konci prázdnin jsi stanul na startu Barum rallye, jaké byly cíle do tohoto závodu?
„Cíle mám pro každý závod stejné. Vždy je to o tom úspěšně dokončit soutěž a pokud možno, s co nejlepším výsledkem. Barumka je těžká soutěž a musí se tady jet hodně hlavou. Ale na druhou stranu jsou tu skvělí fanoušci, kteří posádky hecují, a před nimi nemůžete jet pomalu, to by vám neodpustili.“
Opět poprosím o tvůj pohled, tentokráte na zlínskou rally…¨
„Barumka oproti 50. ročníku této legendární soutěže se mi po seznamovacích jízdách zdála jednodušší, ale respekt z minulého roku stále zůstával. Po slavnostním startu na náměstí ve Zlíně jsem o pár hodin později odstartoval do ulic nočního města. Ale jen pár zatáček po startu jsem na ještě studených pneumatikách udělal chybu a hned bylo co dohánět další dva dny závodu. Sobota začala celkem slušně a od počátku se závodilo pořádně, jenom škoda zrušených RZ. Držková nám byla zrušena, na RZ Semetín se opět bojovalo, jen s tím průjezdem jsem nebyl spokojen. Bohužel ani druhý průjezd RZ Držková nevyšel podle mých představ. Myslím, že na těchto dvou RZ jsem přišel o hezké umístění ve dvoukolkách. Neděle už z mého pohledu byla lepší. Jelo se na erzetách, které mi sedí lépe, a chtěl jsem co nejvíce vylepšit umístění. To si myslím, že se povedlo a byl z toho krásný výsledek na konci rally. Díky skvělým časům v nedělní etapě se mi na poslední chvíli povedlo dostat i na krásné 2. místo v Peugeot rally cupu.“
Dva suprové výsledky tě vystřelily nahoru i v průběžné tabulce třídy RC4 II. To předpokládám hodně těší…
„Ano! To mne hodně těší! Předpokládal jsem, že tabulka bude vypadat jinak. Nicméně spokojený nejsem, protože ještě zbývá hodně práce a nebude to nic jednoduchého. Udělám všechno proto, aby z toho byl co nejlepší výsledek na konci roku.“
Nyní je před tebou Pačejovská rally, s jakými cíli do ní půjdeš?
„Asi jako do každé jiné soutěže. Ve hře je ještě mnoho, tak musím zabojovat, aby se povedl co nejlepší výsledek. Minulý rok jsem si rally užil, ale bohužel jsem se nedokázal vyvarovat chyb. Pro letošek jsem poučen a musím chybám předcházet a dokonce se zlepšit, abych mohl bojovat o co nejvyšší umístění a v cíli se mohl radovat. Přijďte si i vy užít poslední závod z velkého mistráku na českém území.“
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.