Rodinnou posádku Urbanů netřeba dlouze představovat. Jejich rozevlátou žlutou Škodu 130 LR zná každý fanoušek a všichni se těší, až se kluci vydají na trať a každou zatáčku projedou „bokem“. Nyní posádka stojí před velkým snem – startem na populární soutěži Rallye Legend v San Marinu.
V letošní sezoně se potýkáte s technickými problémy, můžeš nám popsat, co se stalo na Valašce a na Kopné?
„Letošní sezónu jsme nezačali úplně dobře. Už na Valašské rally nám poměrně dobře rozjetý závod překazila závada na převodovce, kterou jsme do dalšího dne stihli opravit. Užili jsme si Valašku alespoň mimo soutěž. Letošní ročník Valašky byl obzvláště náročný, těžký a nevypočitatelný. To ovšem hrálo v náš prospěch, čím horší podmínky tím větší máme prožitek z jízdy. Co se týče Rally Kopná, tak tam nás smůla doprovázela a opět selhala technika. Do dnes nevíme, čím to bylo, ale ze zadní části vozu se začaly ozývat zvláštní zvuky, které zesilovaly. Abychom předešli větším problémům, tak jsme v závodě nepokračovali.“
Naopak Hustopeče vám vyšly na výbornou, jak závod mezi vinicemi probíhal?
„Hustopeče, to byl vlastně první závod kde jsme naše auto dotáhli až do cíle. Do letošního ročníku pořadatelé zařadili opravdu spoustu šotolinových úseků, které nás hodně bavily, ale samozřejmě nátlak ze strany protivníků byl neuvěřitelný a museli jsme ze sebe dostat ještě více než obvykle. S tím přicházely zase problémy jiného charakteru, a to jezdeckého. Ne jednou jsme měli na mále, ale naštěstí vše dopadlo dobře.“
Na populární Barum Czech Rally Zlín vás fanoušci viděli pouze na páteční městské RZ. Mnozí na vaše průjezdy v sobotu čekali marně, co se stalo?
„Barumka byla letos trochu neplánovaná a upekla se na poslední chvíli. Máme jí za barákem, tak jsme se rozhodli, že jí teda pojedeme jako Legendy, tím pádem nám nebyl měřen čas. Záměr byl takový, že vyzkoušíme nějaké nové věci na autě a zároveň to nejdůležitější - pobavíme lidi. To se myslím povedlo, ale jak jsem říkal, nebylo to plánované. Své jsme splnili na městské zkoušce v centru Zlína a v sobotu jsme nestartovali z důvodu pošetření techniky. Letos máme trošku vyšší cíle a nechtěli jsme to rozbít. Ale vzhledem k tomu, že nám na Barumce z jedné dílny jely dvě auta, tak si myslím, že druhá Škoda 130 LR v podání Tomáše Uhera a Kristýny Urbanové ostudu neudělali. Tam kde jsme my skončili, tam oni pokračovali. Musím říct, že mě mile překvapilo jak s tím Tomáš jede. Nutno podotknout, že to byl jeho druhý závod s tímto vozem a perfektně se s ním sžil.“
Jaké závody máte ještě do konce sezony v plánu?
„Letos máme takový ořezaný program. Je toho hrozně moc a k tomu je potřeba se věnovat i rodině. Takže plány jsou takové, že už chvíli se chystáme na slavnou Rallye Legend San Marino. To je náš největší cíl letošní sezóny. Co bude následovat uvidíme podle toho, jak to vše dopadne.“
Za necelý měsíc se tedy postavíte na start Rallye Legend v San Marinu, jak se na tento populární závod připravujete?
„Na Rallye Legend je docela těžké se dostat, proto jsme rádi, že nás přijali a že můžeme startovat na takovém závodě. Samozřejmě se do Itálie jezdíme dívat na slavnou rally a trochu se odreagovat tak trochu jinak. Náš záměr není jet na čas, ale naopak navázat na to, kde jsme skončili na Barum rally. Takže fanoušci se mohou těšit na to co milují a na co rádi chodí - spálené gumy a vůně benzínu. Přípravy na tenhle druh závodu jsou specifické. Problém je se vzdáleností, z domu do centra závodu to máme 1100 kilometrů. Je potřeba mít vše dvakrát a hlavně nezapomenout něco doma. Auto je momentálně rozebrané a musí být do závodu v dokonalé kondici. Doufám, že smůla, kterou jsme si vybrali na začátku roku nás už opustila a v Itálii předvedeme pořádnou show.“
Na závody v Itálii jezdívá i mnoho českých fanoušků, chceš jim něco vzkázat?
„Doufáme, že diváci nás na Rallye Legend rádi uvidí. Těšíme se, že uvidíme spoustu českých vlajek podél trati rychlostních zkoušek. Budeme rádi, když se za námi fanoušci staví do servisu, na všechny se moc těšíme. Nesmíme zapomenout také všem poděkovat. Bez lidí okolo nás a našich fanoušků by to prostě nešlo. Skoro bychom zapomněli zmínit toho, kdo za tímhle vším stoji. Největší srdcař a fanoušek všech fanoušků a těch co se sním nebojí napít. Jaroslav Urban alias JARMIL - můj spolujezdec, strůjce všeho tohohle, co Vás na těch erzetách baví a kvůli čemu čekáte, než nás uvidíte. A za to mu patří velikánské poděkování.“
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.