Rodinnou posádku Urbanů netřeba dlouze představovat. Jejich rozevlátou žlutou Škodu 130 LR zná každý fanoušek a všichni se těší, až se kluci vydají na trať a každou zatáčku projedou „bokem“. Nyní posádka stojí před velkým snem – startem na populární soutěži Rallye Legend v San Marinu.
V letošní sezoně se potýkáte s technickými problémy, můžeš nám popsat, co se stalo na Valašce a na Kopné?
„Letošní sezónu jsme nezačali úplně dobře. Už na Valašské rally nám poměrně dobře rozjetý závod překazila závada na převodovce, kterou jsme do dalšího dne stihli opravit. Užili jsme si Valašku alespoň mimo soutěž. Letošní ročník Valašky byl obzvláště náročný, těžký a nevypočitatelný. To ovšem hrálo v náš prospěch, čím horší podmínky tím větší máme prožitek z jízdy. Co se týče Rally Kopná, tak tam nás smůla doprovázela a opět selhala technika. Do dnes nevíme, čím to bylo, ale ze zadní části vozu se začaly ozývat zvláštní zvuky, které zesilovaly. Abychom předešli větším problémům, tak jsme v závodě nepokračovali.“
Naopak Hustopeče vám vyšly na výbornou, jak závod mezi vinicemi probíhal?
„Hustopeče, to byl vlastně první závod kde jsme naše auto dotáhli až do cíle. Do letošního ročníku pořadatelé zařadili opravdu spoustu šotolinových úseků, které nás hodně bavily, ale samozřejmě nátlak ze strany protivníků byl neuvěřitelný a museli jsme ze sebe dostat ještě více než obvykle. S tím přicházely zase problémy jiného charakteru, a to jezdeckého. Ne jednou jsme měli na mále, ale naštěstí vše dopadlo dobře.“
Na populární Barum Czech Rally Zlín vás fanoušci viděli pouze na páteční městské RZ. Mnozí na vaše průjezdy v sobotu čekali marně, co se stalo?
„Barumka byla letos trochu neplánovaná a upekla se na poslední chvíli. Máme jí za barákem, tak jsme se rozhodli, že jí teda pojedeme jako Legendy, tím pádem nám nebyl měřen čas. Záměr byl takový, že vyzkoušíme nějaké nové věci na autě a zároveň to nejdůležitější - pobavíme lidi. To se myslím povedlo, ale jak jsem říkal, nebylo to plánované. Své jsme splnili na městské zkoušce v centru Zlína a v sobotu jsme nestartovali z důvodu pošetření techniky. Letos máme trošku vyšší cíle a nechtěli jsme to rozbít. Ale vzhledem k tomu, že nám na Barumce z jedné dílny jely dvě auta, tak si myslím, že druhá Škoda 130 LR v podání Tomáše Uhera a Kristýny Urbanové ostudu neudělali. Tam kde jsme my skončili, tam oni pokračovali. Musím říct, že mě mile překvapilo jak s tím Tomáš jede. Nutno podotknout, že to byl jeho druhý závod s tímto vozem a perfektně se s ním sžil.“
Jaké závody máte ještě do konce sezony v plánu?
„Letos máme takový ořezaný program. Je toho hrozně moc a k tomu je potřeba se věnovat i rodině. Takže plány jsou takové, že už chvíli se chystáme na slavnou Rallye Legend San Marino. To je náš největší cíl letošní sezóny. Co bude následovat uvidíme podle toho, jak to vše dopadne.“
Za necelý měsíc se tedy postavíte na start Rallye Legend v San Marinu, jak se na tento populární závod připravujete?
„Na Rallye Legend je docela těžké se dostat, proto jsme rádi, že nás přijali a že můžeme startovat na takovém závodě. Samozřejmě se do Itálie jezdíme dívat na slavnou rally a trochu se odreagovat tak trochu jinak. Náš záměr není jet na čas, ale naopak navázat na to, kde jsme skončili na Barum rally. Takže fanoušci se mohou těšit na to co milují a na co rádi chodí - spálené gumy a vůně benzínu. Přípravy na tenhle druh závodu jsou specifické. Problém je se vzdáleností, z domu do centra závodu to máme 1100 kilometrů. Je potřeba mít vše dvakrát a hlavně nezapomenout něco doma. Auto je momentálně rozebrané a musí být do závodu v dokonalé kondici. Doufám, že smůla, kterou jsme si vybrali na začátku roku nás už opustila a v Itálii předvedeme pořádnou show.“
Na závody v Itálii jezdívá i mnoho českých fanoušků, chceš jim něco vzkázat?
„Doufáme, že diváci nás na Rallye Legend rádi uvidí. Těšíme se, že uvidíme spoustu českých vlajek podél trati rychlostních zkoušek. Budeme rádi, když se za námi fanoušci staví do servisu, na všechny se moc těšíme. Nesmíme zapomenout také všem poděkovat. Bez lidí okolo nás a našich fanoušků by to prostě nešlo. Skoro bychom zapomněli zmínit toho, kdo za tímhle vším stoji. Největší srdcař a fanoušek všech fanoušků a těch co se sním nebojí napít. Jaroslav Urban alias JARMIL - můj spolujezdec, strůjce všeho tohohle, co Vás na těch erzetách baví a kvůli čemu čekáte, než nás uvidíte. A za to mu patří velikánské poděkování.“
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?