Rodinnou posádku Urbanů netřeba dlouze představovat. Jejich rozevlátou žlutou Škodu 130 LR zná každý fanoušek a všichni se těší, až se kluci vydají na trať a každou zatáčku projedou „bokem“. Nyní posádka stojí před velkým snem – startem na populární soutěži Rallye Legend v San Marinu.
V letošní sezoně se potýkáte s technickými problémy, můžeš nám popsat, co se stalo na Valašce a na Kopné?
„Letošní sezónu jsme nezačali úplně dobře. Už na Valašské rally nám poměrně dobře rozjetý závod překazila závada na převodovce, kterou jsme do dalšího dne stihli opravit. Užili jsme si Valašku alespoň mimo soutěž. Letošní ročník Valašky byl obzvláště náročný, těžký a nevypočitatelný. To ovšem hrálo v náš prospěch, čím horší podmínky tím větší máme prožitek z jízdy. Co se týče Rally Kopná, tak tam nás smůla doprovázela a opět selhala technika. Do dnes nevíme, čím to bylo, ale ze zadní části vozu se začaly ozývat zvláštní zvuky, které zesilovaly. Abychom předešli větším problémům, tak jsme v závodě nepokračovali.“
Naopak Hustopeče vám vyšly na výbornou, jak závod mezi vinicemi probíhal?
„Hustopeče, to byl vlastně první závod kde jsme naše auto dotáhli až do cíle. Do letošního ročníku pořadatelé zařadili opravdu spoustu šotolinových úseků, které nás hodně bavily, ale samozřejmě nátlak ze strany protivníků byl neuvěřitelný a museli jsme ze sebe dostat ještě více než obvykle. S tím přicházely zase problémy jiného charakteru, a to jezdeckého. Ne jednou jsme měli na mále, ale naštěstí vše dopadlo dobře.“
Na populární Barum Czech Rally Zlín vás fanoušci viděli pouze na páteční městské RZ. Mnozí na vaše průjezdy v sobotu čekali marně, co se stalo?
„Barumka byla letos trochu neplánovaná a upekla se na poslední chvíli. Máme jí za barákem, tak jsme se rozhodli, že jí teda pojedeme jako Legendy, tím pádem nám nebyl měřen čas. Záměr byl takový, že vyzkoušíme nějaké nové věci na autě a zároveň to nejdůležitější - pobavíme lidi. To se myslím povedlo, ale jak jsem říkal, nebylo to plánované. Své jsme splnili na městské zkoušce v centru Zlína a v sobotu jsme nestartovali z důvodu pošetření techniky. Letos máme trošku vyšší cíle a nechtěli jsme to rozbít. Ale vzhledem k tomu, že nám na Barumce z jedné dílny jely dvě auta, tak si myslím, že druhá Škoda 130 LR v podání Tomáše Uhera a Kristýny Urbanové ostudu neudělali. Tam kde jsme my skončili, tam oni pokračovali. Musím říct, že mě mile překvapilo jak s tím Tomáš jede. Nutno podotknout, že to byl jeho druhý závod s tímto vozem a perfektně se s ním sžil.“
Jaké závody máte ještě do konce sezony v plánu?
„Letos máme takový ořezaný program. Je toho hrozně moc a k tomu je potřeba se věnovat i rodině. Takže plány jsou takové, že už chvíli se chystáme na slavnou Rallye Legend San Marino. To je náš největší cíl letošní sezóny. Co bude následovat uvidíme podle toho, jak to vše dopadne.“
Za necelý měsíc se tedy postavíte na start Rallye Legend v San Marinu, jak se na tento populární závod připravujete?
„Na Rallye Legend je docela těžké se dostat, proto jsme rádi, že nás přijali a že můžeme startovat na takovém závodě. Samozřejmě se do Itálie jezdíme dívat na slavnou rally a trochu se odreagovat tak trochu jinak. Náš záměr není jet na čas, ale naopak navázat na to, kde jsme skončili na Barum rally. Takže fanoušci se mohou těšit na to co milují a na co rádi chodí - spálené gumy a vůně benzínu. Přípravy na tenhle druh závodu jsou specifické. Problém je se vzdáleností, z domu do centra závodu to máme 1100 kilometrů. Je potřeba mít vše dvakrát a hlavně nezapomenout něco doma. Auto je momentálně rozebrané a musí být do závodu v dokonalé kondici. Doufám, že smůla, kterou jsme si vybrali na začátku roku nás už opustila a v Itálii předvedeme pořádnou show.“
Na závody v Itálii jezdívá i mnoho českých fanoušků, chceš jim něco vzkázat?
„Doufáme, že diváci nás na Rallye Legend rádi uvidí. Těšíme se, že uvidíme spoustu českých vlajek podél trati rychlostních zkoušek. Budeme rádi, když se za námi fanoušci staví do servisu, na všechny se moc těšíme. Nesmíme zapomenout také všem poděkovat. Bez lidí okolo nás a našich fanoušků by to prostě nešlo. Skoro bychom zapomněli zmínit toho, kdo za tímhle vším stoji. Největší srdcař a fanoušek všech fanoušků a těch co se sním nebojí napít. Jaroslav Urban alias JARMIL - můj spolujezdec, strůjce všeho tohohle, co Vás na těch erzetách baví a kvůli čemu čekáte, než nás uvidíte. A za to mu patří velikánské poděkování.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.