Pomyslnou výkonnostní hranici 1000 koní často překračují automobily, které mají dostatek výkonu již v sériovém stavu, navíc také skvělý podvozek a pohon všech kol. Proto podobně upravené Subaru WRX a Mitsubishi Evolution vídáme celkem často. O to překvapivější je, když takto vysokým výkonem disponuje maličký Volkswagen Lupo.
Záběry pocházejí z rumunského šampionátu v Drag racingu (Sprint, závod na 400 metrů), který se odehrál před dvěma týdny. Proti nadopovanému Lupu zde stojí Audi 90 S2 Quattro, která může kromě jiného nabídnout výborný pohon všech kol. Pravdou však zůstává, že v obou případech toho z původních sériových aut zřejmě mnoho nezůstalo. Vždyť nejsilnější motorizací, kterou kdy Lupo dostalo z výroby, byla zážehová 1,6 o výkonu 92 kW. Jak si tedy maličké Lupo poradí s tak vysokým výkonem? Dokáže jej efektivně přenést na silnici?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?