Malé Lupo působí úsměvně, ale nenechte se zmást!

VW LUPO TWIN-2.0L TFSI 1200HP 8.9 vs AUDI 90 QUATTRO S2 ENGINE TURBO 800HP 9.2
VW LUPO TWIN-2.0L TFSI 1200HP 8.9 vs AUDI 90 QUATTRO S2 ENGINE TURBO 800HP 9.2, foto: youtube.com
-jka , AutoRoad.cz 22. června 2019 09:22
Sdílej:

Pomyslnou výkonnostní hranici 1000 koní často překračují automobily, které mají dostatek výkonu již v sériovém stavu, navíc také skvělý podvozek a pohon všech kol. Proto podobně upravené Subaru WRX a Mitsubishi Evolution vídáme celkem často. O to překvapivější je, když takto vysokým výkonem disponuje maličký Volkswagen Lupo.

Záběry pocházejí z rumunského šampionátu v Drag racingu (Sprint, závod na 400 metrů), který se odehrál před dvěma týdny. Proti nadopovanému Lupu zde stojí Audi 90 S2 Quattro, která může kromě jiného nabídnout výborný pohon všech kol. Pravdou však zůstává, že v obou případech toho z původních sériových aut zřejmě mnoho nezůstalo. Vždyť nejsilnější motorizací, kterou kdy Lupo dostalo z výroby, byla zážehová 1,6 o výkonu 92 kW. Jak si tedy maličké Lupo poradí s tak vysokým výkonem? Dokáže jej efektivně přenést na silnici?

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.