Nejúspěšnějšího rallyový vůz v historii značky, Škoda Fabia R5, se představí zanedlouho v aktualizovaném provedení. Na mezinárodním autosalonu v Ženevě odhalí Škoda Motorsport soutěžní vůz, který přebírá hlavní designérské prvky modernizovaného sériového vozu Škoda Fabia. Kromě vzhledu ale nový soutěžní vůz dostal také řadu významných technických inovací. Z nich jmenujme například přeplňovaný motor 1,6 litru, který má u nového závodního speciálu větší výkon a lepší průběh točivého momentu. Nová Škoda Fabia R5 bude Mezinárodní automobilovou federací FIA homologována ve druhém čtvrtletí roku 2019 a potom bude zahájen její prodej zákazníkům z celého světa.
Aktualizovaná generace rallyového vozu Škoda Fabia R5 je vybavena světlomety odpovídajícími sériovému provedení, ovšem hlavní změny se zaměřují na výkonnost a spolehlivost. „Další generace vozu Škoda Fabia R5, našeho několikanásobného vítěze mistrovství světa, je významným krokem k tomu, abychom naše zákazníky z celého světa a tovární tým Škoda udrželi i v další části životního cyklu na konkurenceschopné úrovni,“ řekl Michal Hrabánek, ředitel Škoda Motorsport.
Aktualizované provedení vozu Škoda Fabia R5 ujela v rámci testování tisíce kilometrů na šotolině, asfaltu, stejně jako na sněhu a ledu, takže je do detailu prověřena k tomu, aby šla ve šlépějích nejúspěšnějšího soutěžního vozu v historii automobilky.
„Zajistili jsme, že po homologačním procesu naši zákazníci získají vůz, který je vyvinutý bez kompromisů do posledního detailu. Důslednost byla při vývoji pro Škoda Motorsport absolutní prioritou. Striktně se držíme všech procesů kvality a řízení, jako je tomu u sériových vozů Škoda,“ řekl Hrabánek.
Jen v roce 2018 vůz Škoda Fabia R5 vybojoval týmový titul v kategorii WRC 2 mistrovství světa a současně skončili tři piloti Škoda Motorsport na prvních třech místech v hodnocení jezdců a spolujezdců. Výsledky celosvětového zájmu zákazníků o soutěžní vůz Škoda Fabia R5 vyústily k zisku titulů v rámci šampionátů FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC), FIA South American Rally Championship (CODASUR), FIA African Rally Championship (ARC) a také 17 titulů v národních mistrovstvích. Do konce roku 2018 bylo zákazníkům po celém světě dodáno 252 kusů vozu Škoda Fabia R5, přičemž jen v roce 2018 bylo prodáno 80 vozů.
V roce 2019 Škoda Motorsport nasadí do vybraných soutěží mistrovství světa dvojici vozů. Mladý finský jezdec Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem pojedou v nové kategorii WRC 2 Pro. Úřadující mistři světa kategorie WRC 2 Jan Kopecký a Pavel Dresler z České republiky budou na tratích mistrovství světa taktéž k vidění. Tato dvojice bude rovněž bojovat o obhajobu titulu mistrů České republiky
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.