Nejúspěšnějšího rallyový vůz v historii značky, Škoda Fabia R5, se představí zanedlouho v aktualizovaném provedení. Na mezinárodním autosalonu v Ženevě odhalí Škoda Motorsport soutěžní vůz, který přebírá hlavní designérské prvky modernizovaného sériového vozu Škoda Fabia. Kromě vzhledu ale nový soutěžní vůz dostal také řadu významných technických inovací. Z nich jmenujme například přeplňovaný motor 1,6 litru, který má u nového závodního speciálu větší výkon a lepší průběh točivého momentu. Nová Škoda Fabia R5 bude Mezinárodní automobilovou federací FIA homologována ve druhém čtvrtletí roku 2019 a potom bude zahájen její prodej zákazníkům z celého světa.
Aktualizovaná generace rallyového vozu Škoda Fabia R5 je vybavena světlomety odpovídajícími sériovému provedení, ovšem hlavní změny se zaměřují na výkonnost a spolehlivost. „Další generace vozu Škoda Fabia R5, našeho několikanásobného vítěze mistrovství světa, je významným krokem k tomu, abychom naše zákazníky z celého světa a tovární tým Škoda udrželi i v další části životního cyklu na konkurenceschopné úrovni,“ řekl Michal Hrabánek, ředitel Škoda Motorsport.
Aktualizované provedení vozu Škoda Fabia R5 ujela v rámci testování tisíce kilometrů na šotolině, asfaltu, stejně jako na sněhu a ledu, takže je do detailu prověřena k tomu, aby šla ve šlépějích nejúspěšnějšího soutěžního vozu v historii automobilky.
„Zajistili jsme, že po homologačním procesu naši zákazníci získají vůz, který je vyvinutý bez kompromisů do posledního detailu. Důslednost byla při vývoji pro Škoda Motorsport absolutní prioritou. Striktně se držíme všech procesů kvality a řízení, jako je tomu u sériových vozů Škoda,“ řekl Hrabánek.
Jen v roce 2018 vůz Škoda Fabia R5 vybojoval týmový titul v kategorii WRC 2 mistrovství světa a současně skončili tři piloti Škoda Motorsport na prvních třech místech v hodnocení jezdců a spolujezdců. Výsledky celosvětového zájmu zákazníků o soutěžní vůz Škoda Fabia R5 vyústily k zisku titulů v rámci šampionátů FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC), FIA South American Rally Championship (CODASUR), FIA African Rally Championship (ARC) a také 17 titulů v národních mistrovstvích. Do konce roku 2018 bylo zákazníkům po celém světě dodáno 252 kusů vozu Škoda Fabia R5, přičemž jen v roce 2018 bylo prodáno 80 vozů.
V roce 2019 Škoda Motorsport nasadí do vybraných soutěží mistrovství světa dvojici vozů. Mladý finský jezdec Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem pojedou v nové kategorii WRC 2 Pro. Úřadující mistři světa kategorie WRC 2 Jan Kopecký a Pavel Dresler z České republiky budou na tratích mistrovství světa taktéž k vidění. Tato dvojice bude rovněž bojovat o obhajobu titulu mistrů České republiky
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?