Nejúspěšnějšího rallyový vůz v historii značky, Škoda Fabia R5, se představí zanedlouho v aktualizovaném provedení. Na mezinárodním autosalonu v Ženevě odhalí Škoda Motorsport soutěžní vůz, který přebírá hlavní designérské prvky modernizovaného sériového vozu Škoda Fabia. Kromě vzhledu ale nový soutěžní vůz dostal také řadu významných technických inovací. Z nich jmenujme například přeplňovaný motor 1,6 litru, který má u nového závodního speciálu větší výkon a lepší průběh točivého momentu. Nová Škoda Fabia R5 bude Mezinárodní automobilovou federací FIA homologována ve druhém čtvrtletí roku 2019 a potom bude zahájen její prodej zákazníkům z celého světa.
Aktualizovaná generace rallyového vozu Škoda Fabia R5 je vybavena světlomety odpovídajícími sériovému provedení, ovšem hlavní změny se zaměřují na výkonnost a spolehlivost. „Další generace vozu Škoda Fabia R5, našeho několikanásobného vítěze mistrovství světa, je významným krokem k tomu, abychom naše zákazníky z celého světa a tovární tým Škoda udrželi i v další části životního cyklu na konkurenceschopné úrovni,“ řekl Michal Hrabánek, ředitel Škoda Motorsport.
Aktualizované provedení vozu Škoda Fabia R5 ujela v rámci testování tisíce kilometrů na šotolině, asfaltu, stejně jako na sněhu a ledu, takže je do detailu prověřena k tomu, aby šla ve šlépějích nejúspěšnějšího soutěžního vozu v historii automobilky.
„Zajistili jsme, že po homologačním procesu naši zákazníci získají vůz, který je vyvinutý bez kompromisů do posledního detailu. Důslednost byla při vývoji pro Škoda Motorsport absolutní prioritou. Striktně se držíme všech procesů kvality a řízení, jako je tomu u sériových vozů Škoda,“ řekl Hrabánek.
Jen v roce 2018 vůz Škoda Fabia R5 vybojoval týmový titul v kategorii WRC 2 mistrovství světa a současně skončili tři piloti Škoda Motorsport na prvních třech místech v hodnocení jezdců a spolujezdců. Výsledky celosvětového zájmu zákazníků o soutěžní vůz Škoda Fabia R5 vyústily k zisku titulů v rámci šampionátů FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC), FIA South American Rally Championship (CODASUR), FIA African Rally Championship (ARC) a také 17 titulů v národních mistrovstvích. Do konce roku 2018 bylo zákazníkům po celém světě dodáno 252 kusů vozu Škoda Fabia R5, přičemž jen v roce 2018 bylo prodáno 80 vozů.
V roce 2019 Škoda Motorsport nasadí do vybraných soutěží mistrovství světa dvojici vozů. Mladý finský jezdec Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem pojedou v nové kategorii WRC 2 Pro. Úřadující mistři světa kategorie WRC 2 Jan Kopecký a Pavel Dresler z České republiky budou na tratích mistrovství světa taktéž k vidění. Tato dvojice bude rovněž bojovat o obhajobu titulu mistrů České republiky
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?