Společnosti Škoda Auto a Volkswagen Group India dnes otevřely nové Technologické centrum v indickém Pune. Slavnostního otevření se zúčastnil český premiér Andrej Babiš a další členové vlády. Značka Škoda byla koncernem Volkswagen pověřena vedením projektu INDIA 2.0 a bude tak zodpovědná za plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. V novém Technologickém centru bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. Maximální blízkosti k trhu dosáhne Škoda Auto pomocí vysokého stupně lokalizace, která bude dosahovat 95 %. To znamená, že téměř všechny komponenty vozů budou vyráběny v Indii.
Na dnešní slavnostní otevření nového Technologického centra v Pune přicestoval spolu s dalšími členy vlády i předseda vlády České republiky Andrej Babiš. Delegaci přivítali Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast personalistiky a Gurpratap Boparai, Managing Director Skoda Auto India Private Ltd. a od 1. ledna 2019 také Managing Director společnosti Volkswagen India Private Limited (VWIPL).
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje Christian Strube říká: „Zahájením provozu Technologického centra potvrzujeme naše odhodlání dovést projekt INDIA 2.0 k úspěchu. Indie má vynikající univerzity a vysoce kvalifikované zaměstnance a toto moderní centrum nám pomůže tohoto potenciálu využít – zejména pak v oblasti designu a vývoje. Lokální vývoj je podle nás klíčem k úspěchu.“
Andrej Babiš, předseda vlády České republiky, při otevření řekl: „Velice mne těší, že společnost Škoda Auto posiluje svou přítomnost a své aktivity v Indii tak významnými investicemi a perspektivními projekty. Škoda Auto vytvářením těchto skvělých možností pro využití velkého potenciálu lidí zde v Indii dokazuje dlouhodobou koncepci své strategie.“
Technologické centrum ve městě Chakan, které se nachází zhruba 30 kilometrů severně od Pune, představuje první velký krok v realizaci projektu INDIA 2.0. Společnost Škoda Auto a koncern Volkswagen do vývoje a výzkumu v Indii společně investují 250 milionů eur. Většina technického vývoje bude probíhat lokálně. Indičtí vývojáři budou zodpovídat za projektový management, elektroniku, infotainment, design, interiér, podvozek a vývoj celého vozu.
Gurpratap Boparai, Managing Director společnosti Skoda Auto India Private Ltd a od 1. ledna 2019 také Managing Director společnosti Volkswagen India Private Limited (VWIPL), zdůrazňuje: „Technologické centrum bude základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh. Předpokládáme, že první modely značek Škoda i Volkswagen uvedeme v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB A0 IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou Škoda bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky Škoda ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“
V novém Technologickém centru bude pracovat přibližně 250 vývojářů. Při své práci se budou soustředit na vývoj vozů na bázi vysoce lokalizované platformy MQB-A0 IN. Samotná výroba bude z 95 % probíhat lokálně. Vozy vyvinuté v Indii budou plnit nejvyšší standardy v oblasti bezpečnosti,kvality a designu, které jsou pro koncern Volkswagen typické. Zároveň Škoda i Volkswagen uvedou na trh vlastní modely s charakteristickými rysy každé značky. Všechny plánované modely budou splňovat přísnější bezpečnostní a emisní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Díky tomu je bude možné exportovat i do dalších rychle se rozvíjejících zemí.
V červenci 2018 koncern Volkswagen potvrdil investici ve výši jedné miliardy euro do projektu INDIA 2.0, která bude přednostně směřovat do vývoje vozů značek Škoda a Volkswagen pro indický trh. Prvním z těchto modelů bude SUV střední velikosti v segmentu A0, které bude představeno v roce 2020.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.