Společnosti Škoda Auto a Volkswagen Group India dnes otevřely nové Technologické centrum v indickém Pune. Slavnostního otevření se zúčastnil český premiér Andrej Babiš a další členové vlády. Značka Škoda byla koncernem Volkswagen pověřena vedením projektu INDIA 2.0 a bude tak zodpovědná za plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. V novém Technologickém centru bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. Maximální blízkosti k trhu dosáhne Škoda Auto pomocí vysokého stupně lokalizace, která bude dosahovat 95 %. To znamená, že téměř všechny komponenty vozů budou vyráběny v Indii.
Na dnešní slavnostní otevření nového Technologického centra v Pune přicestoval spolu s dalšími členy vlády i předseda vlády České republiky Andrej Babiš. Delegaci přivítali Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast personalistiky a Gurpratap Boparai, Managing Director Skoda Auto India Private Ltd. a od 1. ledna 2019 také Managing Director společnosti Volkswagen India Private Limited (VWIPL).
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje Christian Strube říká: „Zahájením provozu Technologického centra potvrzujeme naše odhodlání dovést projekt INDIA 2.0 k úspěchu. Indie má vynikající univerzity a vysoce kvalifikované zaměstnance a toto moderní centrum nám pomůže tohoto potenciálu využít – zejména pak v oblasti designu a vývoje. Lokální vývoj je podle nás klíčem k úspěchu.“
Andrej Babiš, předseda vlády České republiky, při otevření řekl: „Velice mne těší, že společnost Škoda Auto posiluje svou přítomnost a své aktivity v Indii tak významnými investicemi a perspektivními projekty. Škoda Auto vytvářením těchto skvělých možností pro využití velkého potenciálu lidí zde v Indii dokazuje dlouhodobou koncepci své strategie.“
Technologické centrum ve městě Chakan, které se nachází zhruba 30 kilometrů severně od Pune, představuje první velký krok v realizaci projektu INDIA 2.0. Společnost Škoda Auto a koncern Volkswagen do vývoje a výzkumu v Indii společně investují 250 milionů eur. Většina technického vývoje bude probíhat lokálně. Indičtí vývojáři budou zodpovídat za projektový management, elektroniku, infotainment, design, interiér, podvozek a vývoj celého vozu.
Gurpratap Boparai, Managing Director společnosti Skoda Auto India Private Ltd a od 1. ledna 2019 také Managing Director společnosti Volkswagen India Private Limited (VWIPL), zdůrazňuje: „Technologické centrum bude základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh. Předpokládáme, že první modely značek Škoda i Volkswagen uvedeme v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB A0 IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou Škoda bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky Škoda ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“
V novém Technologickém centru bude pracovat přibližně 250 vývojářů. Při své práci se budou soustředit na vývoj vozů na bázi vysoce lokalizované platformy MQB-A0 IN. Samotná výroba bude z 95 % probíhat lokálně. Vozy vyvinuté v Indii budou plnit nejvyšší standardy v oblasti bezpečnosti,kvality a designu, které jsou pro koncern Volkswagen typické. Zároveň Škoda i Volkswagen uvedou na trh vlastní modely s charakteristickými rysy každé značky. Všechny plánované modely budou splňovat přísnější bezpečnostní a emisní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Díky tomu je bude možné exportovat i do dalších rychle se rozvíjejících zemí.
V červenci 2018 koncern Volkswagen potvrdil investici ve výši jedné miliardy euro do projektu INDIA 2.0, která bude přednostně směřovat do vývoje vozů značek Škoda a Volkswagen pro indický trh. Prvním z těchto modelů bude SUV střední velikosti v segmentu A0, které bude představeno v roce 2020.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.