Společnosti Škoda Auto a Volkswagen Group India dnes otevřely nové Technologické centrum v indickém Pune. Slavnostního otevření se zúčastnil český premiér Andrej Babiš a další členové vlády. Značka Škoda byla koncernem Volkswagen pověřena vedením projektu INDIA 2.0 a bude tak zodpovědná za plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. V novém Technologickém centru bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. Maximální blízkosti k trhu dosáhne Škoda Auto pomocí vysokého stupně lokalizace, která bude dosahovat 95 %. To znamená, že téměř všechny komponenty vozů budou vyráběny v Indii.
Na dnešní slavnostní otevření nového Technologického centra v Pune přicestoval spolu s dalšími členy vlády i předseda vlády České republiky Andrej Babiš. Delegaci přivítali Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast personalistiky a Gurpratap Boparai, Managing Director Skoda Auto India Private Ltd. a od 1. ledna 2019 také Managing Director společnosti Volkswagen India Private Limited (VWIPL).
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje Christian Strube říká: „Zahájením provozu Technologického centra potvrzujeme naše odhodlání dovést projekt INDIA 2.0 k úspěchu. Indie má vynikající univerzity a vysoce kvalifikované zaměstnance a toto moderní centrum nám pomůže tohoto potenciálu využít – zejména pak v oblasti designu a vývoje. Lokální vývoj je podle nás klíčem k úspěchu.“
Andrej Babiš, předseda vlády České republiky, při otevření řekl: „Velice mne těší, že společnost Škoda Auto posiluje svou přítomnost a své aktivity v Indii tak významnými investicemi a perspektivními projekty. Škoda Auto vytvářením těchto skvělých možností pro využití velkého potenciálu lidí zde v Indii dokazuje dlouhodobou koncepci své strategie.“
Technologické centrum ve městě Chakan, které se nachází zhruba 30 kilometrů severně od Pune, představuje první velký krok v realizaci projektu INDIA 2.0. Společnost Škoda Auto a koncern Volkswagen do vývoje a výzkumu v Indii společně investují 250 milionů eur. Většina technického vývoje bude probíhat lokálně. Indičtí vývojáři budou zodpovídat za projektový management, elektroniku, infotainment, design, interiér, podvozek a vývoj celého vozu.
Gurpratap Boparai, Managing Director společnosti Skoda Auto India Private Ltd a od 1. ledna 2019 také Managing Director společnosti Volkswagen India Private Limited (VWIPL), zdůrazňuje: „Technologické centrum bude základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh. Předpokládáme, že první modely značek Škoda i Volkswagen uvedeme v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB A0 IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou Škoda bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky Škoda ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“
V novém Technologickém centru bude pracovat přibližně 250 vývojářů. Při své práci se budou soustředit na vývoj vozů na bázi vysoce lokalizované platformy MQB-A0 IN. Samotná výroba bude z 95 % probíhat lokálně. Vozy vyvinuté v Indii budou plnit nejvyšší standardy v oblasti bezpečnosti,kvality a designu, které jsou pro koncern Volkswagen typické. Zároveň Škoda i Volkswagen uvedou na trh vlastní modely s charakteristickými rysy každé značky. Všechny plánované modely budou splňovat přísnější bezpečnostní a emisní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Díky tomu je bude možné exportovat i do dalších rychle se rozvíjejících zemí.
V červenci 2018 koncern Volkswagen potvrdil investici ve výši jedné miliardy euro do projektu INDIA 2.0, která bude přednostně směřovat do vývoje vozů značek Škoda a Volkswagen pro indický trh. Prvním z těchto modelů bude SUV střední velikosti v segmentu A0, které bude představeno v roce 2020.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.