Společnosti Škoda Auto a Volkswagen Group India dnes otevřely nové Technologické centrum v indickém Pune. Slavnostního otevření se zúčastnil český premiér Andrej Babiš a další členové vlády. Značka Škoda byla koncernem Volkswagen pověřena vedením projektu INDIA 2.0 a bude tak zodpovědná za plánovanou modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. V novém Technologickém centru bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. Maximální blízkosti k trhu dosáhne Škoda Auto pomocí vysokého stupně lokalizace, která bude dosahovat 95 %. To znamená, že téměř všechny komponenty vozů budou vyráběny v Indii.
Na dnešní slavnostní otevření nového Technologického centra v Pune přicestoval spolu s dalšími členy vlády i předseda vlády České republiky Andrej Babiš. Delegaci přivítali Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast personalistiky a Gurpratap Boparai, Managing Director Skoda Auto India Private Ltd. a od 1. ledna 2019 také Managing Director společnosti Volkswagen India Private Limited (VWIPL).
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje Christian Strube říká: „Zahájením provozu Technologického centra potvrzujeme naše odhodlání dovést projekt INDIA 2.0 k úspěchu. Indie má vynikající univerzity a vysoce kvalifikované zaměstnance a toto moderní centrum nám pomůže tohoto potenciálu využít – zejména pak v oblasti designu a vývoje. Lokální vývoj je podle nás klíčem k úspěchu.“
Andrej Babiš, předseda vlády České republiky, při otevření řekl: „Velice mne těší, že společnost Škoda Auto posiluje svou přítomnost a své aktivity v Indii tak významnými investicemi a perspektivními projekty. Škoda Auto vytvářením těchto skvělých možností pro využití velkého potenciálu lidí zde v Indii dokazuje dlouhodobou koncepci své strategie.“
Technologické centrum ve městě Chakan, které se nachází zhruba 30 kilometrů severně od Pune, představuje první velký krok v realizaci projektu INDIA 2.0. Společnost Škoda Auto a koncern Volkswagen do vývoje a výzkumu v Indii společně investují 250 milionů eur. Většina technického vývoje bude probíhat lokálně. Indičtí vývojáři budou zodpovídat za projektový management, elektroniku, infotainment, design, interiér, podvozek a vývoj celého vozu.
Gurpratap Boparai, Managing Director společnosti Skoda Auto India Private Ltd a od 1. ledna 2019 také Managing Director společnosti Volkswagen India Private Limited (VWIPL), zdůrazňuje: „Technologické centrum bude základem pro další vývoj produktů, které budou na míru vyvinuté pro indický trh. Předpokládáme, že první modely značek Škoda i Volkswagen uvedeme v letech 2020-21. Prvním z nich bude SUV střední velikosti na platformě MQB A0 IN. Další modelová ofenzíva vedená značkou Škoda bude následovat. Jsem přesvědčen o tom, že tak využijeme všechny přednosti značky Škoda ku prospěchu celého koncernu Volkswagen.“
V novém Technologickém centru bude pracovat přibližně 250 vývojářů. Při své práci se budou soustředit na vývoj vozů na bázi vysoce lokalizované platformy MQB-A0 IN. Samotná výroba bude z 95 % probíhat lokálně. Vozy vyvinuté v Indii budou plnit nejvyšší standardy v oblasti bezpečnosti,kvality a designu, které jsou pro koncern Volkswagen typické. Zároveň Škoda i Volkswagen uvedou na trh vlastní modely s charakteristickými rysy každé značky. Všechny plánované modely budou splňovat přísnější bezpečnostní a emisní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Díky tomu je bude možné exportovat i do dalších rychle se rozvíjejících zemí.
V červenci 2018 koncern Volkswagen potvrdil investici ve výši jedné miliardy euro do projektu INDIA 2.0, která bude přednostně směřovat do vývoje vozů značek Škoda a Volkswagen pro indický trh. Prvním z těchto modelů bude SUV střední velikosti v segmentu A0, které bude představeno v roce 2020.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.