Britský výrobce luxusních automobilů, který je od roku 2000 součástí německého koncernu BMW, má za sebou velmi úspěšný rok. Prodejní statistiky hlásí přesně 4107 prodaných vozidel po celém světě, což je nejvíce od roku 1906, kdy byla automobilka založena.
Ano, je to již 113 let, co automobilka Rolls-Royce Limited vyrobila svůj první model Silver Ghost představený na automobilové výstavě v Londýně. Vše však začalo již 2 roky předtím, když se konstruktér Henry Royce a obchodník Charles Rolls dohodli, že spolu budou vyrábět nejkvalitnější automobily na světě. Frederick Henry Royce tehdy prohlásil: "Kvalita zůstává, kdežto cena se zapomene." Oba tehdy odvedli dobrou práci - model Silver Ghost si získal okamžitě skvělou pověst a stal se tak základním kamenem pro stavbu dalších, výkonných a luxusních vozů. Od roku 1911 nesou všechny modely na víku chladiče legendární sošku "Spirit of Ecstasy".
Nyní se však píše rok 2019 a statistiky prodejů hlásí jednoznačně, že zákazníci již dlouhodobě nejvíce touží po automobilech karoserie SUV. I v tomto se automobilce skvěle zadařilo, jelikož o Vánocích spustila prodej nejluxusnějšího SUV na světě - modelu Cullinan. A právě díky němu by mohla být letošní čísla prodejů ještě lepší než ta loňská. Továrna v Goodwoodu také navyšovala počty zaměstnanců z původních 2000 na 2200.
„Rostli jsme ve všech regionech a dosáhli jsme působivých výsledků. A jsem přesvědčen o tom, že letošek bude ještě lepší,“ komentoval výsledky Torsten Müller-Ötvös, výkonný šéf Rolls-Royce Motor Cars. Největší zájem o luxusní automobily Rolls-Royce je již dlouhodobě ve Spojených státech, následován Británií a Čínou.
V Česku se podle dostupných informací prodalo 15 automobilů, což je o jeden více než v roce předchozím. Podle Evy Kadlec Dědochové, šéfky tuzemského zastoupení Rolls-Royce Motor Cars Prague, byl loňský rok ve znamení úprav vozů na míru. Každé dodané auto bylo individuální. Nejzajímavějším modelem prý byl unikátní Rolls-Royce Dawn vzdávající hold československým letcům za druhé světové války v RAF, který byl vyroben pro českého majitele. České dealerství aktuálně pokrývá také poptávku na Slovensku, kde zastoupení Rolls-Royce chybí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?