Britský výrobce luxusních automobilů, který je od roku 2000 součástí německého koncernu BMW, má za sebou velmi úspěšný rok. Prodejní statistiky hlásí přesně 4107 prodaných vozidel po celém světě, což je nejvíce od roku 1906, kdy byla automobilka založena.
Ano, je to již 113 let, co automobilka Rolls-Royce Limited vyrobila svůj první model Silver Ghost představený na automobilové výstavě v Londýně. Vše však začalo již 2 roky předtím, když se konstruktér Henry Royce a obchodník Charles Rolls dohodli, že spolu budou vyrábět nejkvalitnější automobily na světě. Frederick Henry Royce tehdy prohlásil: "Kvalita zůstává, kdežto cena se zapomene." Oba tehdy odvedli dobrou práci - model Silver Ghost si získal okamžitě skvělou pověst a stal se tak základním kamenem pro stavbu dalších, výkonných a luxusních vozů. Od roku 1911 nesou všechny modely na víku chladiče legendární sošku "Spirit of Ecstasy".
Nyní se však píše rok 2019 a statistiky prodejů hlásí jednoznačně, že zákazníci již dlouhodobě nejvíce touží po automobilech karoserie SUV. I v tomto se automobilce skvěle zadařilo, jelikož o Vánocích spustila prodej nejluxusnějšího SUV na světě - modelu Cullinan. A právě díky němu by mohla být letošní čísla prodejů ještě lepší než ta loňská. Továrna v Goodwoodu také navyšovala počty zaměstnanců z původních 2000 na 2200.
„Rostli jsme ve všech regionech a dosáhli jsme působivých výsledků. A jsem přesvědčen o tom, že letošek bude ještě lepší,“ komentoval výsledky Torsten Müller-Ötvös, výkonný šéf Rolls-Royce Motor Cars. Největší zájem o luxusní automobily Rolls-Royce je již dlouhodobě ve Spojených státech, následován Británií a Čínou.
V Česku se podle dostupných informací prodalo 15 automobilů, což je o jeden více než v roce předchozím. Podle Evy Kadlec Dědochové, šéfky tuzemského zastoupení Rolls-Royce Motor Cars Prague, byl loňský rok ve znamení úprav vozů na míru. Každé dodané auto bylo individuální. Nejzajímavějším modelem prý byl unikátní Rolls-Royce Dawn vzdávající hold československým letcům za druhé světové války v RAF, který byl vyroben pro českého majitele. České dealerství aktuálně pokrývá také poptávku na Slovensku, kde zastoupení Rolls-Royce chybí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.