V prosinci bylo na domácím českém trhu zaregistrováno 4 424 nových osobních automobilů značky Škoda, automobilka díky tomu úspěšně završila svůj prodejní výkon v roce 2018. Během celého loňského roku se pro některý z modelů mladoboleslavské značky rozhodlo 84 172 zákazníků, a to z řad soukromých osob i firem, což překonalo rekordní výsledek loňského roku. Jedná se tedy o nový absolutní rekord v historii značky Škoda na českém trhu a automobilka díky tomu vykazuje nepřetržitý meziroční růst na našem trhu již od roku 2014, tj. již pět let v radě.
„Meziroční nárůst značky Škoda je o to cennější, že celkový český trh zaznamenal po čtyřech letech růstu téměř 4% pokles,“ komentuje celoroční výsledky Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika. „Udržení růstu i v těchto složitějších podmínkách tuzemského trhu je obrovská zásluha celé naší prodejní sítě, týmu Škoda Auto ČR, široké palety zákaznicky atraktivních modelů a služeb, v neposlední řadě také důvěry, které se dlouhodobě těšíme u českých zákazníků,“ uzavírá Luboš Vlček.
K dalším významným úspěchům minulého roku patří tržní podíl značky Škoda, který činí 32,2 % a je tedy nejvyšší za posledních více než deset let. V roce 2018 překonala Škoda Auto v České republice hned čtyřikrát své nejlepší měsíční výsledky, a to v lednu, únoru, dubnu a srpnu, stejně tak dosáhla s registracemi 46 976 vozů nejlepšího výkonu za první pololetí v historii. Tím ale výčet úspěchů nekončí – v loňském říjnu byl totiž hodnotou 10 669 objednávek rovněž překonán dosavadní rekord z března 2017 v počtu příchozích klientských objednávek během jednoho kalendářního měsíce. Kumulovaně přijala značka Škoda během loňského roku z celé své tuzemské prodejní sítě 90 918 zákaznických objednávek. Škoda Auto také v loňském roce zavedla on-line prodej svých vozů a doposud takto prodala 239 vozů.
Pro značku Škoda je rovněž velmi příjemný pohled na detailnější statistiky registrací nových vozů. Nejenže na celém českém trhu patří z předních deseti pozic modelům značky Škoda 1.-3. a 5.-7. místo v pořadí Octavia, Fabia, Rapid, Superb, Karoq, Kodiaq, ale mladoboleslavská převaha pokračuje i ve všech segmentech, v nichž má Škoda své zástupce. Nejžádanějším modelem je již tradičně Octavia, která s celkovým ročním prodejem 25 834 vozů drží první příčku a více než tříčtvrtinový podíl ve střední třídě. Polovina malých vozů registrovaných v Česku nosí na zádi označení Fabia. Celkem u nás bylo registrováno 21 080 těchto oblíbených malých vozů s karoserií hatchback či kombi.
Pro model Rapid se v nižší střední třídě rozhodlo 14 353 českých zákazníků, což mu kromě první příčky zajišťuje také více než čtvrtinový podíl ve třídě. Tradičně vysoký zájem je ve vyšší střední třídě o model Superb, který si vloni zvolilo 6 760 zákazníků a jeho podíl na prodejích v této třídě je 65 %. Z hlediska registrací je v těsném závěsu model Karoq s prodejem 6 548 vozů, který vede třídu kompaktních SUV těsně následován modelem Kodiaq (6 227 vozů). Také sedmý model z nabídky značky Škoda, kterým je minivůz Škoda Citigo, vede s celkovým loňským prodejem 2 770 vozů svou třídu, v níž drží 40% podíl. Vozy škoda bodují nejen díky svému atraktivnímu designu, ale také díky špičkovým řešením konektivity.
Ruku v ruce s úspěchy v oblasti registrací nových osobních automobilů, zaznamenala značka Škoda významný posun i v dalších důležitých oblastech svého podnikání. Citelným meziročním nárůstem zájmu o 20,1 % se může pochlubit certifikovaný program prodeje ojetých vozů Škoda Plus, jehož prostřednictvím se v loňském roce prodalo celkem 50 312 prověřených ročních, zánovních a ojetých automobilů. Celkem téměř 3 000 privátních zákazníků uzavřelo v roce 2018 smlouvu v rámci programu Škoda Bez starostí, díky kterému mohou využívat zcela nový vůz značky Škoda formou dlouhodobého pronájmu, což znamená nárůst o 6,7 % oproti roku 2017. Škoda značkové pojištění bez financování využilo o +33,2 % více zákazníků, Škoda značkové pojištění s financováním pak o + 10,7 % více zákazníků než v roce 2017.
Zmíněné rekordy v prodeji nových i ojetých osobních vozů však nejsou jediným měřítkem úspěchu značky Škoda na našem trhu, neboť se jí dařilo i v důležitých oblastech poprodejní péče. Zejména díky cílenému oslovení zákazníků, kteří doposud využívali především nabídky neautorizované konkurence, se tak v uplynulém roce podařilo navýšit celkový obchodní výkon servisních služeb. Tuzemský trh zůstává pro jediného a plnohodnotného českého výrobce osobních automobilů nadále jedním z prioritních odbytišť. Značka Škoda vstupuje do nového roku ve skvělé kondici, kdy se může opřít o profesionální a modernizovanou síť autorizovaných partnerů po celém území České republiky. Ta v současnosti čítá 185 prodejních a 230 servisních míst.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.