V prosinci bylo na domácím českém trhu zaregistrováno 4 424 nových osobních automobilů značky Škoda, automobilka díky tomu úspěšně završila svůj prodejní výkon v roce 2018. Během celého loňského roku se pro některý z modelů mladoboleslavské značky rozhodlo 84 172 zákazníků, a to z řad soukromých osob i firem, což překonalo rekordní výsledek loňského roku. Jedná se tedy o nový absolutní rekord v historii značky Škoda na českém trhu a automobilka díky tomu vykazuje nepřetržitý meziroční růst na našem trhu již od roku 2014, tj. již pět let v radě.
„Meziroční nárůst značky Škoda je o to cennější, že celkový český trh zaznamenal po čtyřech letech růstu téměř 4% pokles,“ komentuje celoroční výsledky Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika. „Udržení růstu i v těchto složitějších podmínkách tuzemského trhu je obrovská zásluha celé naší prodejní sítě, týmu Škoda Auto ČR, široké palety zákaznicky atraktivních modelů a služeb, v neposlední řadě také důvěry, které se dlouhodobě těšíme u českých zákazníků,“ uzavírá Luboš Vlček.
K dalším významným úspěchům minulého roku patří tržní podíl značky Škoda, který činí 32,2 % a je tedy nejvyšší za posledních více než deset let. V roce 2018 překonala Škoda Auto v České republice hned čtyřikrát své nejlepší měsíční výsledky, a to v lednu, únoru, dubnu a srpnu, stejně tak dosáhla s registracemi 46 976 vozů nejlepšího výkonu za první pololetí v historii. Tím ale výčet úspěchů nekončí – v loňském říjnu byl totiž hodnotou 10 669 objednávek rovněž překonán dosavadní rekord z března 2017 v počtu příchozích klientských objednávek během jednoho kalendářního měsíce. Kumulovaně přijala značka Škoda během loňského roku z celé své tuzemské prodejní sítě 90 918 zákaznických objednávek. Škoda Auto také v loňském roce zavedla on-line prodej svých vozů a doposud takto prodala 239 vozů.
Pro značku Škoda je rovněž velmi příjemný pohled na detailnější statistiky registrací nových vozů. Nejenže na celém českém trhu patří z předních deseti pozic modelům značky Škoda 1.-3. a 5.-7. místo v pořadí Octavia, Fabia, Rapid, Superb, Karoq, Kodiaq, ale mladoboleslavská převaha pokračuje i ve všech segmentech, v nichž má Škoda své zástupce. Nejžádanějším modelem je již tradičně Octavia, která s celkovým ročním prodejem 25 834 vozů drží první příčku a více než tříčtvrtinový podíl ve střední třídě. Polovina malých vozů registrovaných v Česku nosí na zádi označení Fabia. Celkem u nás bylo registrováno 21 080 těchto oblíbených malých vozů s karoserií hatchback či kombi.
Pro model Rapid se v nižší střední třídě rozhodlo 14 353 českých zákazníků, což mu kromě první příčky zajišťuje také více než čtvrtinový podíl ve třídě. Tradičně vysoký zájem je ve vyšší střední třídě o model Superb, který si vloni zvolilo 6 760 zákazníků a jeho podíl na prodejích v této třídě je 65 %. Z hlediska registrací je v těsném závěsu model Karoq s prodejem 6 548 vozů, který vede třídu kompaktních SUV těsně následován modelem Kodiaq (6 227 vozů). Také sedmý model z nabídky značky Škoda, kterým je minivůz Škoda Citigo, vede s celkovým loňským prodejem 2 770 vozů svou třídu, v níž drží 40% podíl. Vozy škoda bodují nejen díky svému atraktivnímu designu, ale také díky špičkovým řešením konektivity.
Ruku v ruce s úspěchy v oblasti registrací nových osobních automobilů, zaznamenala značka Škoda významný posun i v dalších důležitých oblastech svého podnikání. Citelným meziročním nárůstem zájmu o 20,1 % se může pochlubit certifikovaný program prodeje ojetých vozů Škoda Plus, jehož prostřednictvím se v loňském roce prodalo celkem 50 312 prověřených ročních, zánovních a ojetých automobilů. Celkem téměř 3 000 privátních zákazníků uzavřelo v roce 2018 smlouvu v rámci programu Škoda Bez starostí, díky kterému mohou využívat zcela nový vůz značky Škoda formou dlouhodobého pronájmu, což znamená nárůst o 6,7 % oproti roku 2017. Škoda značkové pojištění bez financování využilo o +33,2 % více zákazníků, Škoda značkové pojištění s financováním pak o + 10,7 % více zákazníků než v roce 2017.
Zmíněné rekordy v prodeji nových i ojetých osobních vozů však nejsou jediným měřítkem úspěchu značky Škoda na našem trhu, neboť se jí dařilo i v důležitých oblastech poprodejní péče. Zejména díky cílenému oslovení zákazníků, kteří doposud využívali především nabídky neautorizované konkurence, se tak v uplynulém roce podařilo navýšit celkový obchodní výkon servisních služeb. Tuzemský trh zůstává pro jediného a plnohodnotného českého výrobce osobních automobilů nadále jedním z prioritních odbytišť. Značka Škoda vstupuje do nového roku ve skvělé kondici, kdy se může opřít o profesionální a modernizovanou síť autorizovaných partnerů po celém území České republiky. Ta v současnosti čítá 185 prodejních a 230 servisních míst.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.