V prosinci bylo na domácím českém trhu zaregistrováno 4 424 nových osobních automobilů značky Škoda, automobilka díky tomu úspěšně završila svůj prodejní výkon v roce 2018. Během celého loňského roku se pro některý z modelů mladoboleslavské značky rozhodlo 84 172 zákazníků, a to z řad soukromých osob i firem, což překonalo rekordní výsledek loňského roku. Jedná se tedy o nový absolutní rekord v historii značky Škoda na českém trhu a automobilka díky tomu vykazuje nepřetržitý meziroční růst na našem trhu již od roku 2014, tj. již pět let v radě.
„Meziroční nárůst značky Škoda je o to cennější, že celkový český trh zaznamenal po čtyřech letech růstu téměř 4% pokles,“ komentuje celoroční výsledky Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika. „Udržení růstu i v těchto složitějších podmínkách tuzemského trhu je obrovská zásluha celé naší prodejní sítě, týmu Škoda Auto ČR, široké palety zákaznicky atraktivních modelů a služeb, v neposlední řadě také důvěry, které se dlouhodobě těšíme u českých zákazníků,“ uzavírá Luboš Vlček.
K dalším významným úspěchům minulého roku patří tržní podíl značky Škoda, který činí 32,2 % a je tedy nejvyšší za posledních více než deset let. V roce 2018 překonala Škoda Auto v České republice hned čtyřikrát své nejlepší měsíční výsledky, a to v lednu, únoru, dubnu a srpnu, stejně tak dosáhla s registracemi 46 976 vozů nejlepšího výkonu za první pololetí v historii. Tím ale výčet úspěchů nekončí – v loňském říjnu byl totiž hodnotou 10 669 objednávek rovněž překonán dosavadní rekord z března 2017 v počtu příchozích klientských objednávek během jednoho kalendářního měsíce. Kumulovaně přijala značka Škoda během loňského roku z celé své tuzemské prodejní sítě 90 918 zákaznických objednávek. Škoda Auto také v loňském roce zavedla on-line prodej svých vozů a doposud takto prodala 239 vozů.
Pro značku Škoda je rovněž velmi příjemný pohled na detailnější statistiky registrací nových vozů. Nejenže na celém českém trhu patří z předních deseti pozic modelům značky Škoda 1.-3. a 5.-7. místo v pořadí Octavia, Fabia, Rapid, Superb, Karoq, Kodiaq, ale mladoboleslavská převaha pokračuje i ve všech segmentech, v nichž má Škoda své zástupce. Nejžádanějším modelem je již tradičně Octavia, která s celkovým ročním prodejem 25 834 vozů drží první příčku a více než tříčtvrtinový podíl ve střední třídě. Polovina malých vozů registrovaných v Česku nosí na zádi označení Fabia. Celkem u nás bylo registrováno 21 080 těchto oblíbených malých vozů s karoserií hatchback či kombi.
Pro model Rapid se v nižší střední třídě rozhodlo 14 353 českých zákazníků, což mu kromě první příčky zajišťuje také více než čtvrtinový podíl ve třídě. Tradičně vysoký zájem je ve vyšší střední třídě o model Superb, který si vloni zvolilo 6 760 zákazníků a jeho podíl na prodejích v této třídě je 65 %. Z hlediska registrací je v těsném závěsu model Karoq s prodejem 6 548 vozů, který vede třídu kompaktních SUV těsně následován modelem Kodiaq (6 227 vozů). Také sedmý model z nabídky značky Škoda, kterým je minivůz Škoda Citigo, vede s celkovým loňským prodejem 2 770 vozů svou třídu, v níž drží 40% podíl. Vozy škoda bodují nejen díky svému atraktivnímu designu, ale také díky špičkovým řešením konektivity.
Ruku v ruce s úspěchy v oblasti registrací nových osobních automobilů, zaznamenala značka Škoda významný posun i v dalších důležitých oblastech svého podnikání. Citelným meziročním nárůstem zájmu o 20,1 % se může pochlubit certifikovaný program prodeje ojetých vozů Škoda Plus, jehož prostřednictvím se v loňském roce prodalo celkem 50 312 prověřených ročních, zánovních a ojetých automobilů. Celkem téměř 3 000 privátních zákazníků uzavřelo v roce 2018 smlouvu v rámci programu Škoda Bez starostí, díky kterému mohou využívat zcela nový vůz značky Škoda formou dlouhodobého pronájmu, což znamená nárůst o 6,7 % oproti roku 2017. Škoda značkové pojištění bez financování využilo o +33,2 % více zákazníků, Škoda značkové pojištění s financováním pak o + 10,7 % více zákazníků než v roce 2017.
Zmíněné rekordy v prodeji nových i ojetých osobních vozů však nejsou jediným měřítkem úspěchu značky Škoda na našem trhu, neboť se jí dařilo i v důležitých oblastech poprodejní péče. Zejména díky cílenému oslovení zákazníků, kteří doposud využívali především nabídky neautorizované konkurence, se tak v uplynulém roce podařilo navýšit celkový obchodní výkon servisních služeb. Tuzemský trh zůstává pro jediného a plnohodnotného českého výrobce osobních automobilů nadále jedním z prioritních odbytišť. Značka Škoda vstupuje do nového roku ve skvělé kondici, kdy se může opřít o profesionální a modernizovanou síť autorizovaných partnerů po celém území České republiky. Ta v současnosti čítá 185 prodejních a 230 servisních míst.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.