Audi představí i v letošním roce na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas své nejlepší nápady pro budoucnost. Středem pozornosti budou dvě nové technologie pro zábavní systémy budoucích automobilů. Inovativní internetové služby a služby pro nabíjení, včetně možnosti využívat příslušné funkce i jednotlivě podle aktuální potřeby, bude nabízet již Audi e-tron. Progresivní elektromobil tak dokazuje, že prémiová mobilita v podání značky Audi je nejen trvale udržitelná, ale také individualizovatelná a snadná.
Audi kráčí novými cestami. Značka se čtyřmi kruhy připravuje inovativní koncepty individuální mobility a úzce je propojuje s digitálním světem. Budoucí modely Audi s funkcí autonomní jízdy se na přání promění v zážitkový park, který svým cestujícím věnuje „25. hodinu“. Příkladem takového automobilu budoucnosti je Audi Aicon se zcela elektrickým pohonem a uspořádáním sedadel v interiéru „2+2“. Díky mnohostrannému síťovému propojení nabídnou takové automobily svým uživatelům zcela nové možnosti pro trávení času na cestách. Cestující přitom mohou využívat například budoucí generaci zábavního systému. Audi na CES ukazuje, jak se cesta z A do B promění v zážitek pro všechny smysly.
„Audi Experience Ride“ promění automobil v mobilní zábavní park. V budoucnosti se mohou cestující na sedadlech vzadu oddávat ještě realističtějším zážitkům při sledování filmů, hraní videoher nebo používání interaktivních programů či aplikací prostřednictvím brýlí s virtuální realitou. Prémiová značka představuje technologii, jež přizpůsobuje virtuální informace v reálném čase pohybům automobilu za jízdy. Dceřiná společnost Audi Electronics Venture GmbH již spoluzaložila start-up holoride GmbH, v němž drží menšinový podíl, s cílem co nejrychleji a v co nejširším měřítku etablovat tento nový zábavní formát na trhu.
Ve stojícím automobilu zajistí dostatečně akční zážitky projekt „Audi Immersive In-Car Entertainment“. Tato technologie uvádí vozidlo do pohybu v závislosti na impulzech z filmových scén. Vzniká tak skutečně mimořádné kino. Filmový „trhák“ vtáhne diváka do děje i po fyzické stránce, aby si ho mohl užívat skutečně všemi smysly. Návštěvníci veletrhu získají v tomto prototypu jasnou představu o tom, že automobil bude v budoucnosti víc než „jen“ automobil.
Již dnes nabízený Audi e-tron se dokáže dokonale začlenit do digitálního světa zákazníka, čímž mu ještě více zpříjemní a usnadní každodenní mobilitu. První sériově vyráběný elektromobil značky je na přání vybaven hlasovou službou Amazon Alexa. Další výjimečnou nabídkou je functions on demand. Jejím prostřednictvím bude Audi svým zákazníkům vůbec poprvé nabízet možnost objednávat si funkce v závislosti na aktuálních požadavcích – a to i po zakoupení vozidla. Zákazníci tak mají k dispozici zcela nové možnosti individualizace. Funkce lze přitom pořídit pro různě dlouhá časová období – stejně snadno jako ve známých internetových obchodech.
Nabíjení stejnosměrným nebo střídavým proudem na cestách bude snadné a komfortní díky funkcím, jako je plánovač tras e-tron nebo e-tron Charging Service. Mnoho internetových služeb z portfolia programu Audi connect je součástí bezplatné aplikace myAudi App, která propojuje chytrý telefon zákazníka s automobilem. Audi e-tron poskytuje zcela nové zážitky z jízdy také díky inovativní technice, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, jimiž Audi přenáší design a funkčnost do éry elektrické mobility.
Na modelu v měřítku 1:3 ukáže Audi na CES v Las Vegas, jak by mohla ve střednědobém horizontu probíhat interakce mezi autonomním automobilem a chodci ve městech. Osvětlovací technika Audi přitom nabízí jak vizuální fascinaci, tak i ryzí high-tech.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?