Audi představí i v letošním roce na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas své nejlepší nápady pro budoucnost. Středem pozornosti budou dvě nové technologie pro zábavní systémy budoucích automobilů. Inovativní internetové služby a služby pro nabíjení, včetně možnosti využívat příslušné funkce i jednotlivě podle aktuální potřeby, bude nabízet již Audi e-tron. Progresivní elektromobil tak dokazuje, že prémiová mobilita v podání značky Audi je nejen trvale udržitelná, ale také individualizovatelná a snadná.
Audi kráčí novými cestami. Značka se čtyřmi kruhy připravuje inovativní koncepty individuální mobility a úzce je propojuje s digitálním světem. Budoucí modely Audi s funkcí autonomní jízdy se na přání promění v zážitkový park, který svým cestujícím věnuje „25. hodinu“. Příkladem takového automobilu budoucnosti je Audi Aicon se zcela elektrickým pohonem a uspořádáním sedadel v interiéru „2+2“. Díky mnohostrannému síťovému propojení nabídnou takové automobily svým uživatelům zcela nové možnosti pro trávení času na cestách. Cestující přitom mohou využívat například budoucí generaci zábavního systému. Audi na CES ukazuje, jak se cesta z A do B promění v zážitek pro všechny smysly.
„Audi Experience Ride“ promění automobil v mobilní zábavní park. V budoucnosti se mohou cestující na sedadlech vzadu oddávat ještě realističtějším zážitkům při sledování filmů, hraní videoher nebo používání interaktivních programů či aplikací prostřednictvím brýlí s virtuální realitou. Prémiová značka představuje technologii, jež přizpůsobuje virtuální informace v reálném čase pohybům automobilu za jízdy. Dceřiná společnost Audi Electronics Venture GmbH již spoluzaložila start-up holoride GmbH, v němž drží menšinový podíl, s cílem co nejrychleji a v co nejširším měřítku etablovat tento nový zábavní formát na trhu.
Ve stojícím automobilu zajistí dostatečně akční zážitky projekt „Audi Immersive In-Car Entertainment“. Tato technologie uvádí vozidlo do pohybu v závislosti na impulzech z filmových scén. Vzniká tak skutečně mimořádné kino. Filmový „trhák“ vtáhne diváka do děje i po fyzické stránce, aby si ho mohl užívat skutečně všemi smysly. Návštěvníci veletrhu získají v tomto prototypu jasnou představu o tom, že automobil bude v budoucnosti víc než „jen“ automobil.
Již dnes nabízený Audi e-tron se dokáže dokonale začlenit do digitálního světa zákazníka, čímž mu ještě více zpříjemní a usnadní každodenní mobilitu. První sériově vyráběný elektromobil značky je na přání vybaven hlasovou službou Amazon Alexa. Další výjimečnou nabídkou je functions on demand. Jejím prostřednictvím bude Audi svým zákazníkům vůbec poprvé nabízet možnost objednávat si funkce v závislosti na aktuálních požadavcích – a to i po zakoupení vozidla. Zákazníci tak mají k dispozici zcela nové možnosti individualizace. Funkce lze přitom pořídit pro různě dlouhá časová období – stejně snadno jako ve známých internetových obchodech.
Nabíjení stejnosměrným nebo střídavým proudem na cestách bude snadné a komfortní díky funkcím, jako je plánovač tras e-tron nebo e-tron Charging Service. Mnoho internetových služeb z portfolia programu Audi connect je součástí bezplatné aplikace myAudi App, která propojuje chytrý telefon zákazníka s automobilem. Audi e-tron poskytuje zcela nové zážitky z jízdy také díky inovativní technice, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, jimiž Audi přenáší design a funkčnost do éry elektrické mobility.
Na modelu v měřítku 1:3 ukáže Audi na CES v Las Vegas, jak by mohla ve střednědobém horizontu probíhat interakce mezi autonomním automobilem a chodci ve městech. Osvětlovací technika Audi přitom nabízí jak vizuální fascinaci, tak i ryzí high-tech.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.