Audi představí i v letošním roce na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas své nejlepší nápady pro budoucnost. Středem pozornosti budou dvě nové technologie pro zábavní systémy budoucích automobilů. Inovativní internetové služby a služby pro nabíjení, včetně možnosti využívat příslušné funkce i jednotlivě podle aktuální potřeby, bude nabízet již Audi e-tron. Progresivní elektromobil tak dokazuje, že prémiová mobilita v podání značky Audi je nejen trvale udržitelná, ale také individualizovatelná a snadná.
Audi kráčí novými cestami. Značka se čtyřmi kruhy připravuje inovativní koncepty individuální mobility a úzce je propojuje s digitálním světem. Budoucí modely Audi s funkcí autonomní jízdy se na přání promění v zážitkový park, který svým cestujícím věnuje „25. hodinu“. Příkladem takového automobilu budoucnosti je Audi Aicon se zcela elektrickým pohonem a uspořádáním sedadel v interiéru „2+2“. Díky mnohostrannému síťovému propojení nabídnou takové automobily svým uživatelům zcela nové možnosti pro trávení času na cestách. Cestující přitom mohou využívat například budoucí generaci zábavního systému. Audi na CES ukazuje, jak se cesta z A do B promění v zážitek pro všechny smysly.
„Audi Experience Ride“ promění automobil v mobilní zábavní park. V budoucnosti se mohou cestující na sedadlech vzadu oddávat ještě realističtějším zážitkům při sledování filmů, hraní videoher nebo používání interaktivních programů či aplikací prostřednictvím brýlí s virtuální realitou. Prémiová značka představuje technologii, jež přizpůsobuje virtuální informace v reálném čase pohybům automobilu za jízdy. Dceřiná společnost Audi Electronics Venture GmbH již spoluzaložila start-up holoride GmbH, v němž drží menšinový podíl, s cílem co nejrychleji a v co nejširším měřítku etablovat tento nový zábavní formát na trhu.
Ve stojícím automobilu zajistí dostatečně akční zážitky projekt „Audi Immersive In-Car Entertainment“. Tato technologie uvádí vozidlo do pohybu v závislosti na impulzech z filmových scén. Vzniká tak skutečně mimořádné kino. Filmový „trhák“ vtáhne diváka do děje i po fyzické stránce, aby si ho mohl užívat skutečně všemi smysly. Návštěvníci veletrhu získají v tomto prototypu jasnou představu o tom, že automobil bude v budoucnosti víc než „jen“ automobil.
Již dnes nabízený Audi e-tron se dokáže dokonale začlenit do digitálního světa zákazníka, čímž mu ještě více zpříjemní a usnadní každodenní mobilitu. První sériově vyráběný elektromobil značky je na přání vybaven hlasovou službou Amazon Alexa. Další výjimečnou nabídkou je functions on demand. Jejím prostřednictvím bude Audi svým zákazníkům vůbec poprvé nabízet možnost objednávat si funkce v závislosti na aktuálních požadavcích – a to i po zakoupení vozidla. Zákazníci tak mají k dispozici zcela nové možnosti individualizace. Funkce lze přitom pořídit pro různě dlouhá časová období – stejně snadno jako ve známých internetových obchodech.
Nabíjení stejnosměrným nebo střídavým proudem na cestách bude snadné a komfortní díky funkcím, jako je plánovač tras e-tron nebo e-tron Charging Service. Mnoho internetových služeb z portfolia programu Audi connect je součástí bezplatné aplikace myAudi App, která propojuje chytrý telefon zákazníka s automobilem. Audi e-tron poskytuje zcela nové zážitky z jízdy také díky inovativní technice, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, jimiž Audi přenáší design a funkčnost do éry elektrické mobility.
Na modelu v měřítku 1:3 ukáže Audi na CES v Las Vegas, jak by mohla ve střednědobém horizontu probíhat interakce mezi autonomním automobilem a chodci ve městech. Osvětlovací technika Audi přitom nabízí jak vizuální fascinaci, tak i ryzí high-tech.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.