Audi představí i v letošním roce na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas své nejlepší nápady pro budoucnost. Středem pozornosti budou dvě nové technologie pro zábavní systémy budoucích automobilů. Inovativní internetové služby a služby pro nabíjení, včetně možnosti využívat příslušné funkce i jednotlivě podle aktuální potřeby, bude nabízet již Audi e-tron. Progresivní elektromobil tak dokazuje, že prémiová mobilita v podání značky Audi je nejen trvale udržitelná, ale také individualizovatelná a snadná.
Audi kráčí novými cestami. Značka se čtyřmi kruhy připravuje inovativní koncepty individuální mobility a úzce je propojuje s digitálním světem. Budoucí modely Audi s funkcí autonomní jízdy se na přání promění v zážitkový park, který svým cestujícím věnuje „25. hodinu“. Příkladem takového automobilu budoucnosti je Audi Aicon se zcela elektrickým pohonem a uspořádáním sedadel v interiéru „2+2“. Díky mnohostrannému síťovému propojení nabídnou takové automobily svým uživatelům zcela nové možnosti pro trávení času na cestách. Cestující přitom mohou využívat například budoucí generaci zábavního systému. Audi na CES ukazuje, jak se cesta z A do B promění v zážitek pro všechny smysly.
„Audi Experience Ride“ promění automobil v mobilní zábavní park. V budoucnosti se mohou cestující na sedadlech vzadu oddávat ještě realističtějším zážitkům při sledování filmů, hraní videoher nebo používání interaktivních programů či aplikací prostřednictvím brýlí s virtuální realitou. Prémiová značka představuje technologii, jež přizpůsobuje virtuální informace v reálném čase pohybům automobilu za jízdy. Dceřiná společnost Audi Electronics Venture GmbH již spoluzaložila start-up holoride GmbH, v němž drží menšinový podíl, s cílem co nejrychleji a v co nejširším měřítku etablovat tento nový zábavní formát na trhu.
Ve stojícím automobilu zajistí dostatečně akční zážitky projekt „Audi Immersive In-Car Entertainment“. Tato technologie uvádí vozidlo do pohybu v závislosti na impulzech z filmových scén. Vzniká tak skutečně mimořádné kino. Filmový „trhák“ vtáhne diváka do děje i po fyzické stránce, aby si ho mohl užívat skutečně všemi smysly. Návštěvníci veletrhu získají v tomto prototypu jasnou představu o tom, že automobil bude v budoucnosti víc než „jen“ automobil.
Již dnes nabízený Audi e-tron se dokáže dokonale začlenit do digitálního světa zákazníka, čímž mu ještě více zpříjemní a usnadní každodenní mobilitu. První sériově vyráběný elektromobil značky je na přání vybaven hlasovou službou Amazon Alexa. Další výjimečnou nabídkou je functions on demand. Jejím prostřednictvím bude Audi svým zákazníkům vůbec poprvé nabízet možnost objednávat si funkce v závislosti na aktuálních požadavcích – a to i po zakoupení vozidla. Zákazníci tak mají k dispozici zcela nové možnosti individualizace. Funkce lze přitom pořídit pro různě dlouhá časová období – stejně snadno jako ve známých internetových obchodech.
Nabíjení stejnosměrným nebo střídavým proudem na cestách bude snadné a komfortní díky funkcím, jako je plánovač tras e-tron nebo e-tron Charging Service. Mnoho internetových služeb z portfolia programu Audi connect je součástí bezplatné aplikace myAudi App, která propojuje chytrý telefon zákazníka s automobilem. Audi e-tron poskytuje zcela nové zážitky z jízdy také díky inovativní technice, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, jimiž Audi přenáší design a funkčnost do éry elektrické mobility.
Na modelu v měřítku 1:3 ukáže Audi na CES v Las Vegas, jak by mohla ve střednědobém horizontu probíhat interakce mezi autonomním automobilem a chodci ve městech. Osvětlovací technika Audi přitom nabízí jak vizuální fascinaci, tak i ryzí high-tech.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?