Audi představí i v letošním roce na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas své nejlepší nápady pro budoucnost. Středem pozornosti budou dvě nové technologie pro zábavní systémy budoucích automobilů. Inovativní internetové služby a služby pro nabíjení, včetně možnosti využívat příslušné funkce i jednotlivě podle aktuální potřeby, bude nabízet již Audi e-tron. Progresivní elektromobil tak dokazuje, že prémiová mobilita v podání značky Audi je nejen trvale udržitelná, ale také individualizovatelná a snadná.
Audi kráčí novými cestami. Značka se čtyřmi kruhy připravuje inovativní koncepty individuální mobility a úzce je propojuje s digitálním světem. Budoucí modely Audi s funkcí autonomní jízdy se na přání promění v zážitkový park, který svým cestujícím věnuje „25. hodinu“. Příkladem takového automobilu budoucnosti je Audi Aicon se zcela elektrickým pohonem a uspořádáním sedadel v interiéru „2+2“. Díky mnohostrannému síťovému propojení nabídnou takové automobily svým uživatelům zcela nové možnosti pro trávení času na cestách. Cestující přitom mohou využívat například budoucí generaci zábavního systému. Audi na CES ukazuje, jak se cesta z A do B promění v zážitek pro všechny smysly.
„Audi Experience Ride“ promění automobil v mobilní zábavní park. V budoucnosti se mohou cestující na sedadlech vzadu oddávat ještě realističtějším zážitkům při sledování filmů, hraní videoher nebo používání interaktivních programů či aplikací prostřednictvím brýlí s virtuální realitou. Prémiová značka představuje technologii, jež přizpůsobuje virtuální informace v reálném čase pohybům automobilu za jízdy. Dceřiná společnost Audi Electronics Venture GmbH již spoluzaložila start-up holoride GmbH, v němž drží menšinový podíl, s cílem co nejrychleji a v co nejširším měřítku etablovat tento nový zábavní formát na trhu.
Ve stojícím automobilu zajistí dostatečně akční zážitky projekt „Audi Immersive In-Car Entertainment“. Tato technologie uvádí vozidlo do pohybu v závislosti na impulzech z filmových scén. Vzniká tak skutečně mimořádné kino. Filmový „trhák“ vtáhne diváka do děje i po fyzické stránce, aby si ho mohl užívat skutečně všemi smysly. Návštěvníci veletrhu získají v tomto prototypu jasnou představu o tom, že automobil bude v budoucnosti víc než „jen“ automobil.
Již dnes nabízený Audi e-tron se dokáže dokonale začlenit do digitálního světa zákazníka, čímž mu ještě více zpříjemní a usnadní každodenní mobilitu. První sériově vyráběný elektromobil značky je na přání vybaven hlasovou službou Amazon Alexa. Další výjimečnou nabídkou je functions on demand. Jejím prostřednictvím bude Audi svým zákazníkům vůbec poprvé nabízet možnost objednávat si funkce v závislosti na aktuálních požadavcích – a to i po zakoupení vozidla. Zákazníci tak mají k dispozici zcela nové možnosti individualizace. Funkce lze přitom pořídit pro různě dlouhá časová období – stejně snadno jako ve známých internetových obchodech.
Nabíjení stejnosměrným nebo střídavým proudem na cestách bude snadné a komfortní díky funkcím, jako je plánovač tras e-tron nebo e-tron Charging Service. Mnoho internetových služeb z portfolia programu Audi connect je součástí bezplatné aplikace myAudi App, která propojuje chytrý telefon zákazníka s automobilem. Audi e-tron poskytuje zcela nové zážitky z jízdy také díky inovativní technice, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, jimiž Audi přenáší design a funkčnost do éry elektrické mobility.
Na modelu v měřítku 1:3 ukáže Audi na CES v Las Vegas, jak by mohla ve střednědobém horizontu probíhat interakce mezi autonomním automobilem a chodci ve městech. Osvětlovací technika Audi přitom nabízí jak vizuální fascinaci, tak i ryzí high-tech.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.