Všechny automobilky postupně přemýšlejí, jak lidem co nejlépe prodat svůj produkt. U Porsche přišli na to, že aktuální generace "mileniálů" nepotřebuje automobily vlastnit, ale chce si je pouze sem-tam půjčit. V americké Atlantě, San Franciscu i LA tedy Porsche startuje zajímavý projekt a pokud se osvědčí, můžeme doufat, že se rozšíří i na ostatní kontinenty.
Luxusní automobilka plánuje nabízet půjčení svých vozů, a to v době trvání od jedné hodiny až po několik týdnů. Samotný systém půjčování, výměny a údržby by měl fungovat prostřednictvím služby Turo, což je nově vzniklá platforma pro majitele vozů, kteří je chtějí pronajímat.
Systém krátkodobých půjčoven nazvaný Porsche Drive staví na předplaceném programu, který umožňuje zákazníkům strávit například čtyři hodiny v Porsche Macan, 718 Cayman nebo Boxster za pouhých 269 dolarů, tedy přibližně 5 900 korun. Týden strávený s Porschem 911 pak vyjde na necelých tři tisíce dolarů, tedy cca 61 000 korun, což nejsou úplně malé částky; na druhou stranu, za splněný životní sen to stojí, nebo ne?
Služba je samozřejmě na vysoké úrovni a tak se nemusíte bát, že byste se museli "kodrcat" na nějaké místo zápůjčky - recepční služba vám automobil dopraví do dvou hodin.
Automobilky si všímají, jak populární jsou u mladých lidí služby jako Lyft, Uber a Airbnb, tedy služby založené na výměnném obchodu, který by měl být výhodný pro všechny zúčastněné. Porsche navíc není jediné, kdo přichází s tímto nápadem - v letošním roce zahájily automobilky BMW a Mercedes-Benz vlastní programy předplacených vozidel, které umožňují zákazníkům přístup k celému vozovému parku.
Platforma Turo, nazývaná též Porsche Host, kterou si automobilka vybrala pro svůj projekt, navíc není žádný nováčkem. Na svém webu má již 288 000 vozů a téměř 8 milionů členů z 56 zemí všech států USA, kromě New Yorku. Porsche zde navíc tvoří čtvrtou nejhledanější značku, hned za BMW, Teslou a Mercedesem. Nemalou část uživatelů tvoří automobilový nadšenci, kteří tuto službu využívají jako rozšířenou možnost otestovat si vůz před tím, než se rozhodnout si jej koupit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.