Všechny automobilky postupně přemýšlejí, jak lidem co nejlépe prodat svůj produkt. U Porsche přišli na to, že aktuální generace "mileniálů" nepotřebuje automobily vlastnit, ale chce si je pouze sem-tam půjčit. V americké Atlantě, San Franciscu i LA tedy Porsche startuje zajímavý projekt a pokud se osvědčí, můžeme doufat, že se rozšíří i na ostatní kontinenty.
Luxusní automobilka plánuje nabízet půjčení svých vozů, a to v době trvání od jedné hodiny až po několik týdnů. Samotný systém půjčování, výměny a údržby by měl fungovat prostřednictvím služby Turo, což je nově vzniklá platforma pro majitele vozů, kteří je chtějí pronajímat.
Systém krátkodobých půjčoven nazvaný Porsche Drive staví na předplaceném programu, který umožňuje zákazníkům strávit například čtyři hodiny v Porsche Macan, 718 Cayman nebo Boxster za pouhých 269 dolarů, tedy přibližně 5 900 korun. Týden strávený s Porschem 911 pak vyjde na necelých tři tisíce dolarů, tedy cca 61 000 korun, což nejsou úplně malé částky; na druhou stranu, za splněný životní sen to stojí, nebo ne?
Služba je samozřejmě na vysoké úrovni a tak se nemusíte bát, že byste se museli "kodrcat" na nějaké místo zápůjčky - recepční služba vám automobil dopraví do dvou hodin.
Automobilky si všímají, jak populární jsou u mladých lidí služby jako Lyft, Uber a Airbnb, tedy služby založené na výměnném obchodu, který by měl být výhodný pro všechny zúčastněné. Porsche navíc není jediné, kdo přichází s tímto nápadem - v letošním roce zahájily automobilky BMW a Mercedes-Benz vlastní programy předplacených vozidel, které umožňují zákazníkům přístup k celému vozovému parku.
Platforma Turo, nazývaná též Porsche Host, kterou si automobilka vybrala pro svůj projekt, navíc není žádný nováčkem. Na svém webu má již 288 000 vozů a téměř 8 milionů členů z 56 zemí všech států USA, kromě New Yorku. Porsche zde navíc tvoří čtvrtou nejhledanější značku, hned za BMW, Teslou a Mercedesem. Nemalou část uživatelů tvoří automobilový nadšenci, kteří tuto službu využívají jako rozšířenou možnost otestovat si vůz před tím, než se rozhodnout si jej koupit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.