Sébastien Loeb přechází ke koncernu? V jeho stáji se brzy objeví Golf GTI TCR

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. února 2018, 13:30 Google+

Úspěšný tým s velkým jménem, Sébastien Loeb Racing, jehož spolumajitelem je držitel rekordního počtu titulů mistra světa v rallye Sébastien Loeb, bude v nově založeném světovém poháru cestovních vozů FIA World Touring Car Cup (WTCR) důvěřovat značce Volkswagen. Sébastien Loeb Racing se v této sezoně, po zisku dvou titulů v mistrovství světa cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship), zúčastní seriálu WTCR. Alsaský tým se rozhodl pro Golf GTI TCR o výkonu 350 k, který se stal vítězem mezinárodního seriálu TCR v letech 2016 a 2017.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený VW Golf GTI TCR už je připraven na novou sezónu

Omlazený VW Golf GTI TCR už je připraven na novou sezónu | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

 „Sébastien Loeb Racing v uplynulých několika letech rozhodně ukázal svůj potenciál v závodech cestovních vozů,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Mám radost, že se další úspěšný tým se dvěma jezdci nejvyšší úrovně rozhodl pro Golf GTI TCR. Budeme tomuto týmu držet palce a doufat, že Golf GTI TCR bude i v roce 2018 bojovat o mistrovský titul.“

„Tým Sébastien Loeb Racing byl od roku 2015 mimořádně úspěšný ve WTCC,“ dodává Dominique Heintz, který založil tým společně se Sébastienem Loebem. „Nový seriál WTCR je pro nás výjimečnou platformou, protože kombinuje důkladně promyšlená technická pravidla s širokým mediálním pokrytím pro týmy díky pořadatelské organizaci Eurosport Events. Volkswagen Motorsport nám s Golfem GTI TCR nabízí ideální závodní vůz pro sbírání dalších úspěchů.“

Nový vůz pro nadcházející sezonu udělal skvělý dojem také na oba jezdce. „Ze spolupráce s týmem Sébastien Loeb Racing mám velkou radost,“ říká Huff. „Většinu závodních okruhů znám velmi dobře a v roce 2017 jsem také úspěšně absolvoval několik závodů s vozem Golf GTI TCR. Mým jednoznačným cílem pro letošní rok je mistrovský titul – nejlépe vítězstvím v mém nejoblíbenějším závodě na městském okruhu v Macau, který je také posledním podnikem sezony WTCR.“

Jeho týmový kolega Bennani říká: „Vozy WTCR jsou trochu odlišné od závodních vozů, které jsem dosud řídil. Jsem si však jistý, že budeme s Golfem GTI TCR hned od začátku schopni bojovat o vítězství. Už se nemohu dočkat, až začne sezona a budu stát na startu. Obzvlášť se těším na můj domácí závod v Marrákeši, úvodní podnik sezony.“

Kategorie cestovních vozů TCR (Touring Car Racing) vznikla v roce 2015 a od té doby se rozrostla na 20 národních a regionálních mistrovství. Golf GTI TCR vychází ze sériově vyráběného modelu Golf GTI*. Pod kapotou je důvěrně známý dvoulitrový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva, jehož aktuální závodní verze poskytuje nejvyšší výkon až 257 kW (350 k) a točivý moment cca 420 N.m. Golf GTI TCR se vzhledově odlišuje 18“ závodními koly a podvozkem, který je o 15 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu Golf.

Nastavitelný hliníkový zadní spoiler – standardní výbava všech vozů TCR – vytváří dodatečný přítlak. Další úpravou pro nasazení na závodních okruzích je aerodynamicky optimalizovaný přední spoiler. Mezi bezpečnostní prvky výbavy závodního vozu patří závodní sedadlo s ochranou hlavy, závodní bezpečnostní rám a závodní bezpečnostní palivová nádrž s homologací FIA.

Vytisknout

Diskuze: Sébastien Loeb přechází ke koncernu? V jeho stáji se brzy objeví Golf GTI TCR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Veřejná parkovací garáž ukrývá nevšední sbírku automobilů v hodnotě přes 100 milionů korun

Veřejná garáž ukrývá sbírku luxusních vozidel. Stojí miliony, přitom na ně jen…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud