Úspěšný tým s velkým jménem, Sébastien Loeb Racing, jehož spolumajitelem je držitel rekordního počtu titulů mistra světa v rallye Sébastien Loeb, bude v nově založeném světovém poháru cestovních vozů FIA World Touring Car Cup (WTCR) důvěřovat značce Volkswagen. Sébastien Loeb Racing se v této sezoně, po zisku dvou titulů v mistrovství světa cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship), zúčastní seriálu WTCR. Alsaský tým se rozhodl pro Golf GTI TCR o výkonu 350 k, který se stal vítězem mezinárodního seriálu TCR v letech 2016 a 2017.
„Sébastien Loeb Racing v uplynulých několika letech rozhodně ukázal svůj potenciál v závodech cestovních vozů,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Mám radost, že se další úspěšný tým se dvěma jezdci nejvyšší úrovně rozhodl pro Golf GTI TCR. Budeme tomuto týmu držet palce a doufat, že Golf GTI TCR bude i v roce 2018 bojovat o mistrovský titul.“
„Tým Sébastien Loeb Racing byl od roku 2015 mimořádně úspěšný ve WTCC,“ dodává Dominique Heintz, který založil tým společně se Sébastienem Loebem. „Nový seriál WTCR je pro nás výjimečnou platformou, protože kombinuje důkladně promyšlená technická pravidla s širokým mediálním pokrytím pro týmy díky pořadatelské organizaci Eurosport Events. Volkswagen Motorsport nám s Golfem GTI TCR nabízí ideální závodní vůz pro sbírání dalších úspěchů.“
Nový vůz pro nadcházející sezonu udělal skvělý dojem také na oba jezdce. „Ze spolupráce s týmem Sébastien Loeb Racing mám velkou radost,“ říká Huff. „Většinu závodních okruhů znám velmi dobře a v roce 2017 jsem také úspěšně absolvoval několik závodů s vozem Golf GTI TCR. Mým jednoznačným cílem pro letošní rok je mistrovský titul – nejlépe vítězstvím v mém nejoblíbenějším závodě na městském okruhu v Macau, který je také posledním podnikem sezony WTCR.“
Jeho týmový kolega Bennani říká: „Vozy WTCR jsou trochu odlišné od závodních vozů, které jsem dosud řídil. Jsem si však jistý, že budeme s Golfem GTI TCR hned od začátku schopni bojovat o vítězství. Už se nemohu dočkat, až začne sezona a budu stát na startu. Obzvlášť se těším na můj domácí závod v Marrákeši, úvodní podnik sezony.“
Kategorie cestovních vozů TCR (Touring Car Racing) vznikla v roce 2015 a od té doby se rozrostla na 20 národních a regionálních mistrovství. Golf GTI TCR vychází ze sériově vyráběného modelu Golf GTI*. Pod kapotou je důvěrně známý dvoulitrový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva, jehož aktuální závodní verze poskytuje nejvyšší výkon až 257 kW (350 k) a točivý moment cca 420 N.m. Golf GTI TCR se vzhledově odlišuje 18“ závodními koly a podvozkem, který je o 15 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu Golf.
Nastavitelný hliníkový zadní spoiler – standardní výbava všech vozů TCR – vytváří dodatečný přítlak. Další úpravou pro nasazení na závodních okruzích je aerodynamicky optimalizovaný přední spoiler. Mezi bezpečnostní prvky výbavy závodního vozu patří závodní sedadlo s ochranou hlavy, závodní bezpečnostní rám a závodní bezpečnostní palivová nádrž s homologací FIA.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?