Úspěšný tým s velkým jménem, Sébastien Loeb Racing, jehož spolumajitelem je držitel rekordního počtu titulů mistra světa v rallye Sébastien Loeb, bude v nově založeném světovém poháru cestovních vozů FIA World Touring Car Cup (WTCR) důvěřovat značce Volkswagen. Sébastien Loeb Racing se v této sezoně, po zisku dvou titulů v mistrovství světa cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship), zúčastní seriálu WTCR. Alsaský tým se rozhodl pro Golf GTI TCR o výkonu 350 k, který se stal vítězem mezinárodního seriálu TCR v letech 2016 a 2017.
„Sébastien Loeb Racing v uplynulých několika letech rozhodně ukázal svůj potenciál v závodech cestovních vozů,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Mám radost, že se další úspěšný tým se dvěma jezdci nejvyšší úrovně rozhodl pro Golf GTI TCR. Budeme tomuto týmu držet palce a doufat, že Golf GTI TCR bude i v roce 2018 bojovat o mistrovský titul.“
„Tým Sébastien Loeb Racing byl od roku 2015 mimořádně úspěšný ve WTCC,“ dodává Dominique Heintz, který založil tým společně se Sébastienem Loebem. „Nový seriál WTCR je pro nás výjimečnou platformou, protože kombinuje důkladně promyšlená technická pravidla s širokým mediálním pokrytím pro týmy díky pořadatelské organizaci Eurosport Events. Volkswagen Motorsport nám s Golfem GTI TCR nabízí ideální závodní vůz pro sbírání dalších úspěchů.“
Nový vůz pro nadcházející sezonu udělal skvělý dojem také na oba jezdce. „Ze spolupráce s týmem Sébastien Loeb Racing mám velkou radost,“ říká Huff. „Většinu závodních okruhů znám velmi dobře a v roce 2017 jsem také úspěšně absolvoval několik závodů s vozem Golf GTI TCR. Mým jednoznačným cílem pro letošní rok je mistrovský titul – nejlépe vítězstvím v mém nejoblíbenějším závodě na městském okruhu v Macau, který je také posledním podnikem sezony WTCR.“
Jeho týmový kolega Bennani říká: „Vozy WTCR jsou trochu odlišné od závodních vozů, které jsem dosud řídil. Jsem si však jistý, že budeme s Golfem GTI TCR hned od začátku schopni bojovat o vítězství. Už se nemohu dočkat, až začne sezona a budu stát na startu. Obzvlášť se těším na můj domácí závod v Marrákeši, úvodní podnik sezony.“
Kategorie cestovních vozů TCR (Touring Car Racing) vznikla v roce 2015 a od té doby se rozrostla na 20 národních a regionálních mistrovství. Golf GTI TCR vychází ze sériově vyráběného modelu Golf GTI*. Pod kapotou je důvěrně známý dvoulitrový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva, jehož aktuální závodní verze poskytuje nejvyšší výkon až 257 kW (350 k) a točivý moment cca 420 N.m. Golf GTI TCR se vzhledově odlišuje 18“ závodními koly a podvozkem, který je o 15 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu Golf.
Nastavitelný hliníkový zadní spoiler – standardní výbava všech vozů TCR – vytváří dodatečný přítlak. Další úpravou pro nasazení na závodních okruzích je aerodynamicky optimalizovaný přední spoiler. Mezi bezpečnostní prvky výbavy závodního vozu patří závodní sedadlo s ochranou hlavy, závodní bezpečnostní rám a závodní bezpečnostní palivová nádrž s homologací FIA.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.