Úspěšný tým s velkým jménem, Sébastien Loeb Racing, jehož spolumajitelem je držitel rekordního počtu titulů mistra světa v rallye Sébastien Loeb, bude v nově založeném světovém poháru cestovních vozů FIA World Touring Car Cup (WTCR) důvěřovat značce Volkswagen. Sébastien Loeb Racing se v této sezoně, po zisku dvou titulů v mistrovství světa cestovních vozů WTCC (World Touring Car Championship), zúčastní seriálu WTCR. Alsaský tým se rozhodl pro Golf GTI TCR o výkonu 350 k, který se stal vítězem mezinárodního seriálu TCR v letech 2016 a 2017.
„Sébastien Loeb Racing v uplynulých několika letech rozhodně ukázal svůj potenciál v závodech cestovních vozů,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Mám radost, že se další úspěšný tým se dvěma jezdci nejvyšší úrovně rozhodl pro Golf GTI TCR. Budeme tomuto týmu držet palce a doufat, že Golf GTI TCR bude i v roce 2018 bojovat o mistrovský titul.“
„Tým Sébastien Loeb Racing byl od roku 2015 mimořádně úspěšný ve WTCC,“ dodává Dominique Heintz, který založil tým společně se Sébastienem Loebem. „Nový seriál WTCR je pro nás výjimečnou platformou, protože kombinuje důkladně promyšlená technická pravidla s širokým mediálním pokrytím pro týmy díky pořadatelské organizaci Eurosport Events. Volkswagen Motorsport nám s Golfem GTI TCR nabízí ideální závodní vůz pro sbírání dalších úspěchů.“
Nový vůz pro nadcházející sezonu udělal skvělý dojem také na oba jezdce. „Ze spolupráce s týmem Sébastien Loeb Racing mám velkou radost,“ říká Huff. „Většinu závodních okruhů znám velmi dobře a v roce 2017 jsem také úspěšně absolvoval několik závodů s vozem Golf GTI TCR. Mým jednoznačným cílem pro letošní rok je mistrovský titul – nejlépe vítězstvím v mém nejoblíbenějším závodě na městském okruhu v Macau, který je také posledním podnikem sezony WTCR.“
Jeho týmový kolega Bennani říká: „Vozy WTCR jsou trochu odlišné od závodních vozů, které jsem dosud řídil. Jsem si však jistý, že budeme s Golfem GTI TCR hned od začátku schopni bojovat o vítězství. Už se nemohu dočkat, až začne sezona a budu stát na startu. Obzvlášť se těším na můj domácí závod v Marrákeši, úvodní podnik sezony.“
Kategorie cestovních vozů TCR (Touring Car Racing) vznikla v roce 2015 a od té doby se rozrostla na 20 národních a regionálních mistrovství. Golf GTI TCR vychází ze sériově vyráběného modelu Golf GTI*. Pod kapotou je důvěrně známý dvoulitrový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním paliva, jehož aktuální závodní verze poskytuje nejvyšší výkon až 257 kW (350 k) a točivý moment cca 420 N.m. Golf GTI TCR se vzhledově odlišuje 18“ závodními koly a podvozkem, který je o 15 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu Golf.
Nastavitelný hliníkový zadní spoiler – standardní výbava všech vozů TCR – vytváří dodatečný přítlak. Další úpravou pro nasazení na závodních okruzích je aerodynamicky optimalizovaný přední spoiler. Mezi bezpečnostní prvky výbavy závodního vozu patří závodní sedadlo s ochranou hlavy, závodní bezpečnostní rám a závodní bezpečnostní palivová nádrž s homologací FIA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.