Senna, nejextrémnější vůz automobilky McLaren byl představen

McLaren Senna
McLaren Senna, foto: McLaren
-jka , AutoRoad.cz 10. prosince 2017 12:58 11. prosince 2017 7:59
Sdílej:

McLaren konečně představil svůj dlouho očekávaný hyper-car, který jsme za poslední rok mohli znát pod označením "P15". Jméno Senna nese po legendárním pilotovi Formule 1 Ayrtonu Sennovi, který získal v letech 1988, 1990 a 1991 titul mistra světa.

Automobilka McLaren popisuje nový model jako "nejextrémnější silniční vůz značky". Ano, ačkoliv se vyvíjel primárně právě pro okruh, je homologovaný a zcela legální pro provoz na pozemních komunikacích. "McLaren Seena je vůz jako žádný jiný: zosobňuje motorsportové DNA McLarenu, legální na silnici, přitom ale od samého počátku vyvíjen pro ten nejlepší výkon na okruhu." říká šéf McLarenu Mike Flewitt.

"Každá část nové řady Ultimate Series má zaměření na nekompromisní výkon, který je stále zlepšován tak, aby zajistil co nejčistší spojení mezi řidičem a jeho vozem, a poskytl mu ten nejlepší jízdní zážitek, jaký jen McLaren dokáže podat."

McLaren Senna je poháněn 4-litrovým motorem V8 twin-turbo umístěným za řidičem, který spolu se 7-mi rychlostní převodovkou a dvojitou spojkou pohání zadní kola. Tento motor dosahuje maximálního výkonu 789 k a 800 N.m. točivého momentu, což je ve váhovém přepočtu přibližně 660 k na tunu. 

Společnost zatím tají konkrétní čísla týkající se zrychlení a maximální rychlosti, předpokládat lze však, že McLaren Senna atakuje 2,5 vteřiny ve zrychlení z 0 na 100 km/h, a maximální rychlost se bude pohybovat přes 320 km/h. Konečně bychom tu tedy měli kandidáta pro poražení Tesly ve sprintu! Společnost zatím ale ve zkratce uvádí, že výkon McLarenu Senna je "prostě brutální". 

Pokud byste rádi tento dlouho očekávaný hypercar viděli na živo, pak by k tomu mohlo dojít nejdříve v březnu příštího roku, na autosalonu v Ženevě. Výroba by pak měla začít ve třetím čtvrtletí roku 2018. Pokud se ptáte, zda si ho budete moci dovolit, pak pravděpodobně bohužel ne. Cena v jednotlivých zemích se liší podle daní, průměrně však lze počítat s cenou kolem 1 milionu $, tedy přibližně 22 milionů korun. Vyrobeno však bude pouze 500 kusů, a všechny ručně. Výjimkou tak nejsou ani prodejní ceny kolem 2 milionů liber - tedy 58 milionů korun. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Audi A6 e-tron Avant a Sportback (2024)

Elektrické Audi A6 e-tron v Česku. Jaké je?

Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

EU zřejmě zavede dotace na nákup elektromobilů

Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.

Trh s elektromobily
Ilustrační fotografie

Donald Trump vrací elektromobily zpět. Konec dotací a stopka emisním omezením

Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.

Zajímavosti
Sekční měření rychlosti se ukazuje být mnohem efektivnější než rychlostní kamery.

V Polsku můžete pořádně doplatit na tuto novinku. Hrozí pokuty až 15 tisíc

Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?