McLaren konečně představil svůj dlouho očekávaný hyper-car, který jsme za poslední rok mohli znát pod označením "P15". Jméno Senna nese po legendárním pilotovi Formule 1 Ayrtonu Sennovi, který získal v letech 1988, 1990 a 1991 titul mistra světa.
Automobilka McLaren popisuje nový model jako "nejextrémnější silniční vůz značky". Ano, ačkoliv se vyvíjel primárně právě pro okruh, je homologovaný a zcela legální pro provoz na pozemních komunikacích. "McLaren Seena je vůz jako žádný jiný: zosobňuje motorsportové DNA McLarenu, legální na silnici, přitom ale od samého počátku vyvíjen pro ten nejlepší výkon na okruhu." říká šéf McLarenu Mike Flewitt.
"Každá část nové řady Ultimate Series má zaměření na nekompromisní výkon, který je stále zlepšován tak, aby zajistil co nejčistší spojení mezi řidičem a jeho vozem, a poskytl mu ten nejlepší jízdní zážitek, jaký jen McLaren dokáže podat."
McLaren Senna je poháněn 4-litrovým motorem V8 twin-turbo umístěným za řidičem, který spolu se 7-mi rychlostní převodovkou a dvojitou spojkou pohání zadní kola. Tento motor dosahuje maximálního výkonu 789 k a 800 N.m. točivého momentu, což je ve váhovém přepočtu přibližně 660 k na tunu.
Společnost zatím tají konkrétní čísla týkající se zrychlení a maximální rychlosti, předpokládat lze však, že McLaren Senna atakuje 2,5 vteřiny ve zrychlení z 0 na 100 km/h, a maximální rychlost se bude pohybovat přes 320 km/h. Konečně bychom tu tedy měli kandidáta pro poražení Tesly ve sprintu! Společnost zatím ale ve zkratce uvádí, že výkon McLarenu Senna je "prostě brutální".
Pokud byste rádi tento dlouho očekávaný hypercar viděli na živo, pak by k tomu mohlo dojít nejdříve v březnu příštího roku, na autosalonu v Ženevě. Výroba by pak měla začít ve třetím čtvrtletí roku 2018. Pokud se ptáte, zda si ho budete moci dovolit, pak pravděpodobně bohužel ne. Cena v jednotlivých zemích se liší podle daní, průměrně však lze počítat s cenou kolem 1 milionu $, tedy přibližně 22 milionů korun. Vyrobeno však bude pouze 500 kusů, a všechny ručně. Výjimkou tak nejsou ani prodejní ceny kolem 2 milionů liber - tedy 58 milionů korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.