McLaren konečně představil svůj dlouho očekávaný hyper-car, který jsme za poslední rok mohli znát pod označením "P15". Jméno Senna nese po legendárním pilotovi Formule 1 Ayrtonu Sennovi, který získal v letech 1988, 1990 a 1991 titul mistra světa.
Automobilka McLaren popisuje nový model jako "nejextrémnější silniční vůz značky". Ano, ačkoliv se vyvíjel primárně právě pro okruh, je homologovaný a zcela legální pro provoz na pozemních komunikacích. "McLaren Seena je vůz jako žádný jiný: zosobňuje motorsportové DNA McLarenu, legální na silnici, přitom ale od samého počátku vyvíjen pro ten nejlepší výkon na okruhu." říká šéf McLarenu Mike Flewitt.
"Každá část nové řady Ultimate Series má zaměření na nekompromisní výkon, který je stále zlepšován tak, aby zajistil co nejčistší spojení mezi řidičem a jeho vozem, a poskytl mu ten nejlepší jízdní zážitek, jaký jen McLaren dokáže podat."
McLaren Senna je poháněn 4-litrovým motorem V8 twin-turbo umístěným za řidičem, který spolu se 7-mi rychlostní převodovkou a dvojitou spojkou pohání zadní kola. Tento motor dosahuje maximálního výkonu 789 k a 800 N.m. točivého momentu, což je ve váhovém přepočtu přibližně 660 k na tunu.
Společnost zatím tají konkrétní čísla týkající se zrychlení a maximální rychlosti, předpokládat lze však, že McLaren Senna atakuje 2,5 vteřiny ve zrychlení z 0 na 100 km/h, a maximální rychlost se bude pohybovat přes 320 km/h. Konečně bychom tu tedy měli kandidáta pro poražení Tesly ve sprintu! Společnost zatím ale ve zkratce uvádí, že výkon McLarenu Senna je "prostě brutální".
Pokud byste rádi tento dlouho očekávaný hypercar viděli na živo, pak by k tomu mohlo dojít nejdříve v březnu příštího roku, na autosalonu v Ženevě. Výroba by pak měla začít ve třetím čtvrtletí roku 2018. Pokud se ptáte, zda si ho budete moci dovolit, pak pravděpodobně bohužel ne. Cena v jednotlivých zemích se liší podle daní, průměrně však lze počítat s cenou kolem 1 milionu $, tedy přibližně 22 milionů korun. Vyrobeno však bude pouze 500 kusů, a všechny ručně. Výjimkou tak nejsou ani prodejní ceny kolem 2 milionů liber - tedy 58 milionů korun.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.