Porsche Macan je sportovní SUV vyráběné německou automobilkou od roku 2014. Ve stylu automobilky zachovává, stejně jako ostatní modely, vysoký standard Porsche. Ovšem, někdy je potřeba výjimečně náročné zákazníky uspokojit něčím speciálním. A právě tím má být Macan Turbo ve verzi Exclusive Performance Edition.
Exklusivní verze doznala značných změn uvnitř i vně vozu. Bohatý je také program personalizace a obecně sportovní design, kterým se tato verze může pochlubit. Smutnou zprávou může být fakt, že tento model (celým názvem "Porsche Macan Turbo Exclusive Performance Edition") bude k dispozici pouze ve vybraných zemích. Zatím není moc pravděpodobné, že by Česká Republika byla mezi vyvolenými, avšak tento fakt alespoň dodá výjimečné verzi punc exkluzivity. Radost nám pak jistě udělá pohonná jednotka, kterou je vidlicový šestiválec posílený turbem, jehož objem 3,6 litru poskytuje 440 koní a 600 Nm. točivého momentu.
Výjimečný design propůjčují vozu nádherná 21-palcová kola z lehkých slitin s bočními paprsky. Agresivní design dotváří jak přední LED světlomety, tak zadní zatmavené, oboje jsou součástí exkluzivní edice doplněné dále o přední spoiler a výrazný zadní difuzor. Interiér je laděn do černo-červených motivů, což nejvíce vynikne na luxusních sedadlech s výrazným bočním vedením. Elegantní prošívání je vidět ale téměř všude, od dveří, přes hlavové opěrky a bezpečnostní pásy, až po výrazný nápis na palubní desce před spolujezdcem.
Jak jsme již uvedli, pohonnou jednotkou se stal turbodieselový šestiválec o objemu 3,6 litru, který sice pochází z "běžné" verze Macan Turbo, má však o 40 koní více. S velkým SUV dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za úctyhodných 4,4 vteřiny a vůz rozpohybovat až na 272 km/h! Již nyní je zřejmé, že výsledný počet kusů bude omezen, proto s možnou objednávkou neotálejte; mohlo by být pozdě. Předpokládaná cena činní cca 2,5 milionu korun a první modely budou dodány již na začátku příštího roku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?