Porsche Macan je sportovní SUV vyráběné německou automobilkou od roku 2014. Ve stylu automobilky zachovává, stejně jako ostatní modely, vysoký standard Porsche. Ovšem, někdy je potřeba výjimečně náročné zákazníky uspokojit něčím speciálním. A právě tím má být Macan Turbo ve verzi Exclusive Performance Edition.
Exklusivní verze doznala značných změn uvnitř i vně vozu. Bohatý je také program personalizace a obecně sportovní design, kterým se tato verze může pochlubit. Smutnou zprávou může být fakt, že tento model (celým názvem "Porsche Macan Turbo Exclusive Performance Edition") bude k dispozici pouze ve vybraných zemích. Zatím není moc pravděpodobné, že by Česká Republika byla mezi vyvolenými, avšak tento fakt alespoň dodá výjimečné verzi punc exkluzivity. Radost nám pak jistě udělá pohonná jednotka, kterou je vidlicový šestiválec posílený turbem, jehož objem 3,6 litru poskytuje 440 koní a 600 Nm. točivého momentu.
Výjimečný design propůjčují vozu nádherná 21-palcová kola z lehkých slitin s bočními paprsky. Agresivní design dotváří jak přední LED světlomety, tak zadní zatmavené, oboje jsou součástí exkluzivní edice doplněné dále o přední spoiler a výrazný zadní difuzor. Interiér je laděn do černo-červených motivů, což nejvíce vynikne na luxusních sedadlech s výrazným bočním vedením. Elegantní prošívání je vidět ale téměř všude, od dveří, přes hlavové opěrky a bezpečnostní pásy, až po výrazný nápis na palubní desce před spolujezdcem.
Jak jsme již uvedli, pohonnou jednotkou se stal turbodieselový šestiválec o objemu 3,6 litru, který sice pochází z "běžné" verze Macan Turbo, má však o 40 koní více. S velkým SUV dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za úctyhodných 4,4 vteřiny a vůz rozpohybovat až na 272 km/h! Již nyní je zřejmé, že výsledný počet kusů bude omezen, proto s možnou objednávkou neotálejte; mohlo by být pozdě. Předpokládaná cena činní cca 2,5 milionu korun a první modely budou dodány již na začátku příštího roku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.