Ano, tento týden Mercedes uzavřel objednávky na model G500 4x4². Neznáme sice přesná čísla objednaných vozů, smutným faktem ale zůstává, že jakmile Mercedes uspokojí veškeré zákazníky, výrobu ukončí.
Vůz vycházel z šestikolového monstra Mercedes-Benz G63 AMG 6x6. G500, má ale na rozdíl od G63 zcela konvenční počet náprav a menší motor. To co zůstalo stejné, je ale světlá výška vozu, která činí 450 mm. Díky tomu dokáže speciál brodit vodu až do hloubky jednoho metru. Vzhledem k vysoké ceně, jež činní v přepočtu téměř 5,5 milionu korun, můžeme i po dvou letech výroby speciální "Géčko" na silnicích vídat spíše výjimečně, přičemž ukončení výroby tento punc výjimečnosti ještě podtrhne. Automobil má tedy výborný potenciál pro zachování ceny. Otázka ale zní, kolik lidí si jej vlastně může dovolit. Vždyť za stejnou cenu pořídíte 23 Dusterů v základní výbavě!
Verze 4x4² vznikla jako náhrada za verzi 6x6, která měla jednu zásadní slabinu. Vzhledem k hmotnosti 3 850 kg vyžadovala řidičský průkaz na nákladní vozy. Mercedes ale žádnou masovou produkci původně neplánoval, vyrobit chtěl pouze 100 exemplářů. Jenže zájem byl nakonec, i přes jeho hlavní nevýhodu v podobě řidičského průkazu, ohromný. Mercedes produkci modelu 6x6 nakonec ukončil jen z důvodu zachování exkluzivity.
Namísto motorů V8 a V12, které Mercedes používá do verze AMG, G500 4x4² má "pouze" standardní osmiválec o objemu 4.0 litru posílený dvěma turby, který vozu propůjčuje výkon 422 koňských sil a 610 Nm. točivého momentu. Ten posílá na ohromná 22" palcová kola s pneumatikami o rozměru 325/55. Z 0-100 km/h vůz zrychlí za 7,4 vteřiny a dosáhnout by měl maximální rychlosti až 210 km/h, což je podle nás, na tak těžkého cvalíka, až příliš.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.