Ano, tento týden Mercedes uzavřel objednávky na model G500 4x4². Neznáme sice přesná čísla objednaných vozů, smutným faktem ale zůstává, že jakmile Mercedes uspokojí veškeré zákazníky, výrobu ukončí.
Vůz vycházel z šestikolového monstra Mercedes-Benz G63 AMG 6x6. G500, má ale na rozdíl od G63 zcela konvenční počet náprav a menší motor. To co zůstalo stejné, je ale světlá výška vozu, která činí 450 mm. Díky tomu dokáže speciál brodit vodu až do hloubky jednoho metru. Vzhledem k vysoké ceně, jež činní v přepočtu téměř 5,5 milionu korun, můžeme i po dvou letech výroby speciální "Géčko" na silnicích vídat spíše výjimečně, přičemž ukončení výroby tento punc výjimečnosti ještě podtrhne. Automobil má tedy výborný potenciál pro zachování ceny. Otázka ale zní, kolik lidí si jej vlastně může dovolit. Vždyť za stejnou cenu pořídíte 23 Dusterů v základní výbavě!
Verze 4x4² vznikla jako náhrada za verzi 6x6, která měla jednu zásadní slabinu. Vzhledem k hmotnosti 3 850 kg vyžadovala řidičský průkaz na nákladní vozy. Mercedes ale žádnou masovou produkci původně neplánoval, vyrobit chtěl pouze 100 exemplářů. Jenže zájem byl nakonec, i přes jeho hlavní nevýhodu v podobě řidičského průkazu, ohromný. Mercedes produkci modelu 6x6 nakonec ukončil jen z důvodu zachování exkluzivity.
Namísto motorů V8 a V12, které Mercedes používá do verze AMG, G500 4x4² má "pouze" standardní osmiválec o objemu 4.0 litru posílený dvěma turby, který vozu propůjčuje výkon 422 koňských sil a 610 Nm. točivého momentu. Ten posílá na ohromná 22" palcová kola s pneumatikami o rozměru 325/55. Z 0-100 km/h vůz zrychlí za 7,4 vteřiny a dosáhnout by měl maximální rychlosti až 210 km/h, což je podle nás, na tak těžkého cvalíka, až příliš.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.