Porsche představilo zcela nový model Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, který pod svou kapotou ukrývá divokých 670 koní. Nová Panamera potěší všechny, od milovníků vysokovýkonných vozů, přes zapřísáhlé ekoaktivisty, až po příznivce pohodlí a luxusu.
Nová reklama, kterou Stuttgartská automobilka vypustila do světa, budí neskutečné pocity, adrenalin a touhu po dobrodružství. Pokud byste přeci jen zatoužili si tuto Panameru pořídit, pak je zapotřebí začít pomalu šetřit. Čas budete mít až do jara příštího roku. A kolik že je potřeba si připravit? Ceny budou začínat na 188 tisících dolarů, tedy přibližně 4 136 000 korun.
Porsche dosáhlo vysokého výkonu zejména díky kombinaci dvoumotorového pohonu. Tím prvním je 4-litrový osmiválec spolupracující s elektromotorem 14,1 kWh. Výsledkem je tedy, jak už jsme zmínili, výkon 670 koní a 850 Nm. točivého momentu. Fascinující výkon doplňují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximální rychlost, která je s příplatkovým balíčkem Sport Chrono až 310 km/h. Tady se není vůbec za co stydět. Tleskáme, a těšíme se na první setkání s tímto svalovcem.
Navíc Porsche tvrdí, že nezaostává ani v otázce ekologie. Díky hybridnímu pohonnému systému totiž může vozidlo stáhnout spotřebu paliva až na (teoretických) 3,0 litry / 100 km, a přitom vyprodukovat pouhých 69 g / km CO2. Ale to není vše, tato Hybridní Panamera může navíc využít pouze elektrický pohon, a to s dojezdem až 50 kilometrů.
Jak uvádí jeden z dostupných komentářů na internetu, je skvělé, že díky elektropohonu může majitel nové Panamery jezdit pozdě v noci domů, aniž by hlukem vysokovýkonného motoru budil celé okolí, a přitom disponuje obrovským výkonem, který je schopen měřit se s těmi největšími siláky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?