Porsche představilo zcela nový model Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, který pod svou kapotou ukrývá divokých 670 koní. Nová Panamera potěší všechny, od milovníků vysokovýkonných vozů, přes zapřísáhlé ekoaktivisty, až po příznivce pohodlí a luxusu.
Nová reklama, kterou Stuttgartská automobilka vypustila do světa, budí neskutečné pocity, adrenalin a touhu po dobrodružství. Pokud byste přeci jen zatoužili si tuto Panameru pořídit, pak je zapotřebí začít pomalu šetřit. Čas budete mít až do jara příštího roku. A kolik že je potřeba si připravit? Ceny budou začínat na 188 tisících dolarů, tedy přibližně 4 136 000 korun.
Porsche dosáhlo vysokého výkonu zejména díky kombinaci dvoumotorového pohonu. Tím prvním je 4-litrový osmiválec spolupracující s elektromotorem 14,1 kWh. Výsledkem je tedy, jak už jsme zmínili, výkon 670 koní a 850 Nm. točivého momentu. Fascinující výkon doplňují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximální rychlost, která je s příplatkovým balíčkem Sport Chrono až 310 km/h. Tady se není vůbec za co stydět. Tleskáme, a těšíme se na první setkání s tímto svalovcem.
Navíc Porsche tvrdí, že nezaostává ani v otázce ekologie. Díky hybridnímu pohonnému systému totiž může vozidlo stáhnout spotřebu paliva až na (teoretických) 3,0 litry / 100 km, a přitom vyprodukovat pouhých 69 g / km CO2. Ale to není vše, tato Hybridní Panamera může navíc využít pouze elektrický pohon, a to s dojezdem až 50 kilometrů.
Jak uvádí jeden z dostupných komentářů na internetu, je skvělé, že díky elektropohonu může majitel nové Panamery jezdit pozdě v noci domů, aniž by hlukem vysokovýkonného motoru budil celé okolí, a přitom disponuje obrovským výkonem, který je schopen měřit se s těmi největšími siláky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.