Porsche představilo zcela nový model Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, který pod svou kapotou ukrývá divokých 670 koní. Nová Panamera potěší všechny, od milovníků vysokovýkonných vozů, přes zapřísáhlé ekoaktivisty, až po příznivce pohodlí a luxusu.
Nová reklama, kterou Stuttgartská automobilka vypustila do světa, budí neskutečné pocity, adrenalin a touhu po dobrodružství. Pokud byste přeci jen zatoužili si tuto Panameru pořídit, pak je zapotřebí začít pomalu šetřit. Čas budete mít až do jara příštího roku. A kolik že je potřeba si připravit? Ceny budou začínat na 188 tisících dolarů, tedy přibližně 4 136 000 korun.
Porsche dosáhlo vysokého výkonu zejména díky kombinaci dvoumotorového pohonu. Tím prvním je 4-litrový osmiválec spolupracující s elektromotorem 14,1 kWh. Výsledkem je tedy, jak už jsme zmínili, výkon 670 koní a 850 Nm. točivého momentu. Fascinující výkon doplňují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximální rychlost, která je s příplatkovým balíčkem Sport Chrono až 310 km/h. Tady se není vůbec za co stydět. Tleskáme, a těšíme se na první setkání s tímto svalovcem.
Navíc Porsche tvrdí, že nezaostává ani v otázce ekologie. Díky hybridnímu pohonnému systému totiž může vozidlo stáhnout spotřebu paliva až na (teoretických) 3,0 litry / 100 km, a přitom vyprodukovat pouhých 69 g / km CO2. Ale to není vše, tato Hybridní Panamera může navíc využít pouze elektrický pohon, a to s dojezdem až 50 kilometrů.
Jak uvádí jeden z dostupných komentářů na internetu, je skvělé, že díky elektropohonu může majitel nové Panamery jezdit pozdě v noci domů, aniž by hlukem vysokovýkonného motoru budil celé okolí, a přitom disponuje obrovským výkonem, který je schopen měřit se s těmi největšími siláky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.