Říká se, že neexistuje malý kluk, který by si alespoň jednou za své dětství nepřál býti popelářem. Tohle tvrzení nemůžeme potvrdit, ani vyvrátit. Co ale jisté je, že chlapy mají rádi auta. Pořádná auta. Právě takovým je i nový Nissan Titan XD PRO-4X.
Tenhle extrémní offroad nese označení „Project Basecamp“ a je vybavený více než 60 různými doplňky. Nissan jej odhalil těsně před začátkem expozice s názvem Overland Expo 2017, která právě probíhá v Arizoně.
Co se exteriéru týče, Titan Basecamp působí velmi robustním dojmem, a to především díky nárazníku a rozšířeným blatníkům se 17“ koly z lehkých slitin a 35“ pneumatikami Nitto Ridge Grappler. Vůz je dále zvednutý o 3“ pomocí lift kitu a chybět nesmí ani naviják či nástavná klec s pořádnou expediční zahrádkou.
Jak již název projektu napovídá, hlavním cílem Titanu nejsou jen rozsáhlé expedice, ale i pohodlné odpočívání, které majiteli umožní střešní stan. Tím ale výbava Basecampu nekončí. K dispozici je i přenosná lednička s mrazákem, kanystry na vodu a pohonné hmoty a také markýza pro odpočinek po dlouhém dni plném dobrodružství.
Celý tenhle expediční speciál pohání pětilitrový osmiválec, a i když se Nissan nezmiňuje o žádném navýšení výkonu, už hodnoty standardního modelu 314 k (751 Nm) působí jako dostatečné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.