Říká se, že neexistuje malý kluk, který by si alespoň jednou za své dětství nepřál býti popelářem. Tohle tvrzení nemůžeme potvrdit, ani vyvrátit. Co ale jisté je, že chlapy mají rádi auta. Pořádná auta. Právě takovým je i nový Nissan Titan XD PRO-4X.
Tenhle extrémní offroad nese označení „Project Basecamp“ a je vybavený více než 60 různými doplňky. Nissan jej odhalil těsně před začátkem expozice s názvem Overland Expo 2017, která právě probíhá v Arizoně.
Co se exteriéru týče, Titan Basecamp působí velmi robustním dojmem, a to především díky nárazníku a rozšířeným blatníkům se 17“ koly z lehkých slitin a 35“ pneumatikami Nitto Ridge Grappler. Vůz je dále zvednutý o 3“ pomocí lift kitu a chybět nesmí ani naviják či nástavná klec s pořádnou expediční zahrádkou.
Jak již název projektu napovídá, hlavním cílem Titanu nejsou jen rozsáhlé expedice, ale i pohodlné odpočívání, které majiteli umožní střešní stan. Tím ale výbava Basecampu nekončí. K dispozici je i přenosná lednička s mrazákem, kanystry na vodu a pohonné hmoty a také markýza pro odpočinek po dlouhém dni plném dobrodružství.
Celý tenhle expediční speciál pohání pětilitrový osmiválec, a i když se Nissan nezmiňuje o žádném navýšení výkonu, už hodnoty standardního modelu 314 k (751 Nm) působí jako dostatečné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?