Říká se, že neexistuje malý kluk, který by si alespoň jednou za své dětství nepřál býti popelářem. Tohle tvrzení nemůžeme potvrdit, ani vyvrátit. Co ale jisté je, že chlapy mají rádi auta. Pořádná auta. Právě takovým je i nový Nissan Titan XD PRO-4X.
Tenhle extrémní offroad nese označení „Project Basecamp“ a je vybavený více než 60 různými doplňky. Nissan jej odhalil těsně před začátkem expozice s názvem Overland Expo 2017, která právě probíhá v Arizoně.
Co se exteriéru týče, Titan Basecamp působí velmi robustním dojmem, a to především díky nárazníku a rozšířeným blatníkům se 17“ koly z lehkých slitin a 35“ pneumatikami Nitto Ridge Grappler. Vůz je dále zvednutý o 3“ pomocí lift kitu a chybět nesmí ani naviják či nástavná klec s pořádnou expediční zahrádkou.
Jak již název projektu napovídá, hlavním cílem Titanu nejsou jen rozsáhlé expedice, ale i pohodlné odpočívání, které majiteli umožní střešní stan. Tím ale výbava Basecampu nekončí. K dispozici je i přenosná lednička s mrazákem, kanystry na vodu a pohonné hmoty a také markýza pro odpočinek po dlouhém dni plném dobrodružství.
Celý tenhle expediční speciál pohání pětilitrový osmiválec, a i když se Nissan nezmiňuje o žádném navýšení výkonu, už hodnoty standardního modelu 314 k (751 Nm) působí jako dostatečné.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?