Mercedes-Benz a McLaren vyráběly vždy vzácné automobily, jejichž výroba nepřesáhla množství pár set kusů ročně. Než však spolu na přelomu let 2008 a 2009 společnosti rozvázaly spolupráci, připravily na rozloučenou limitovanou sérii supersportovního roadsteru SLR, edici 722 S.
Jeden ze 150ti vyrobených kusů se právě objevil na internetovém tržišti, prodává se v Saudské Arábii a váš může být za přibližně 18,5 milionu korun.
Označení 722 S odkazuje na slavný závod Mille Miglia, ve kterém v roce 1955 zvítězil legendární Stirling Moss s Mercedesem-Benz 300 SLR. Jeho vůz měl tehdy startovní číslo 722. Model 722 S je osazen osmiválcem uloženým do V o objemu 5,5 litru. V dílnách německého AMG z něj dokázali dostat výkon o síle 478 kW a 820 Nm. Maximální rychlost je nastavena na 335 km/h a z 0 na 100 zrychlí tenhle roadster za 3,7 vteřiny. Zajímavý je i údaj zrychlení z 0 na 200, který je 10,6 vteřiny (tedy čas, za který běžná auta zrychlí na poloviční rychlost).
Limitovaná série dostala také snížený podvozek a několik aerodynamických doplňků. Standardně jsou na vůz montována 19“ litá kola a keramické brzdové kotouče. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, což zajišťuje nejenom tuhost a pevnost, ale i sníženou hmotnost. Výbavu doplňují stylové sportovní sedadla z kůže a alcantry, dvouzónová klimatizace, navigační systém a špičková audiosestava od Bose.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?