Mercedes-Benz a McLaren vyráběly vždy vzácné automobily, jejichž výroba nepřesáhla množství pár set kusů ročně. Než však spolu na přelomu let 2008 a 2009 společnosti rozvázaly spolupráci, připravily na rozloučenou limitovanou sérii supersportovního roadsteru SLR, edici 722 S.
Jeden ze 150ti vyrobených kusů se právě objevil na internetovém tržišti, prodává se v Saudské Arábii a váš může být za přibližně 18,5 milionu korun.
Označení 722 S odkazuje na slavný závod Mille Miglia, ve kterém v roce 1955 zvítězil legendární Stirling Moss s Mercedesem-Benz 300 SLR. Jeho vůz měl tehdy startovní číslo 722. Model 722 S je osazen osmiválcem uloženým do V o objemu 5,5 litru. V dílnách německého AMG z něj dokázali dostat výkon o síle 478 kW a 820 Nm. Maximální rychlost je nastavena na 335 km/h a z 0 na 100 zrychlí tenhle roadster za 3,7 vteřiny. Zajímavý je i údaj zrychlení z 0 na 200, který je 10,6 vteřiny (tedy čas, za který běžná auta zrychlí na poloviční rychlost).
Limitovaná série dostala také snížený podvozek a několik aerodynamických doplňků. Standardně jsou na vůz montována 19“ litá kola a keramické brzdové kotouče. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, což zajišťuje nejenom tuhost a pevnost, ale i sníženou hmotnost. Výbavu doplňují stylové sportovní sedadla z kůže a alcantry, dvouzónová klimatizace, navigační systém a špičková audiosestava od Bose.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.