Slavný automobilový designér X-Tomi Design si pohrál s myšlenkou, jak by mohlo vypadat velké Volvo S90 v praktické verzi pickup. Co na něj říkáte vy?
Když se letos představila nová generace Volva S90 a její rodinnější derivát V90, všichni fanoušci značky byly do jisté míry zklamaní tím, že se pod kapotu modelu nedostane nic víc než čtyřválec. V nabídce tak jsou zážehové čtyřválce T5 o výkonu 254 koní a T6 o výkonu 320 koní s pohonem všech kol a nebo i vznětové čtyřválce D3 o výkonu 150 koní volitelně s pohonem všech kol (V90), D4 o výkonu 190 koní volitelně s pohonem všech kol (V90) a D5 o výkonu 235 koní s pohonem všech kol.
Když pomineme motory, asi nikoho by nenapadlo, že by se z tohoto reprezentativního sedanu mohl stát užitkáč. Právě tenhle nápad dostal X-Tomi Design a z klasického sedanu udělal pohledný užitkový vůz, za kterým byste se na chodníku otočili zcela jistě i vy. Nevíme, jaký názor na to má samotné Volvo, ale tuhle verzi nejspíše jen tak na silnicích nepotkáme. Což o to, například Australané by S90 Pickup zcela jistě ocenili, jenže zbytku světa by vůz mohl přijít jako nesmysl.
Bylo by to ale zajímavé, kdyby se do nabídky dostalo luxusem nabité Volvo s korbou. A co je potřeba si představit pod slovním spojením nabité luxusem? Tak třeba to, že uvnitř nového S90 nechybí anatomicky tvarovaná sedadla, čalouněná kombinací kůže Nappa a látky. Dekorační plochy jsou kovové a karbonové, sportovní tříramenný volant inženýři Volva pro změnu potáhli kůží. Snad jen o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek by se u pickupu asi moc nevyplatil.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?