Slavný automobilový designér X-Tomi Design si pohrál s myšlenkou, jak by mohlo vypadat velké Volvo S90 v praktické verzi pickup. Co na něj říkáte vy?
Když se letos představila nová generace Volva S90 a její rodinnější derivát V90, všichni fanoušci značky byly do jisté míry zklamaní tím, že se pod kapotu modelu nedostane nic víc než čtyřválec. V nabídce tak jsou zážehové čtyřválce T5 o výkonu 254 koní a T6 o výkonu 320 koní s pohonem všech kol a nebo i vznětové čtyřválce D3 o výkonu 150 koní volitelně s pohonem všech kol (V90), D4 o výkonu 190 koní volitelně s pohonem všech kol (V90) a D5 o výkonu 235 koní s pohonem všech kol.
Když pomineme motory, asi nikoho by nenapadlo, že by se z tohoto reprezentativního sedanu mohl stát užitkáč. Právě tenhle nápad dostal X-Tomi Design a z klasického sedanu udělal pohledný užitkový vůz, za kterým byste se na chodníku otočili zcela jistě i vy. Nevíme, jaký názor na to má samotné Volvo, ale tuhle verzi nejspíše jen tak na silnicích nepotkáme. Což o to, například Australané by S90 Pickup zcela jistě ocenili, jenže zbytku světa by vůz mohl přijít jako nesmysl.
Bylo by to ale zajímavé, kdyby se do nabídky dostalo luxusem nabité Volvo s korbou. A co je potřeba si představit pod slovním spojením nabité luxusem? Tak třeba to, že uvnitř nového S90 nechybí anatomicky tvarovaná sedadla, čalouněná kombinací kůže Nappa a látky. Dekorační plochy jsou kovové a karbonové, sportovní tříramenný volant inženýři Volva pro změnu potáhli kůží. Snad jen o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek by se u pickupu asi moc nevyplatil.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?