Slavný automobilový designér X-Tomi Design si pohrál s myšlenkou, jak by mohlo vypadat velké Volvo S90 v praktické verzi pickup. Co na něj říkáte vy?
Když se letos představila nová generace Volva S90 a její rodinnější derivát V90, všichni fanoušci značky byly do jisté míry zklamaní tím, že se pod kapotu modelu nedostane nic víc než čtyřválec. V nabídce tak jsou zážehové čtyřválce T5 o výkonu 254 koní a T6 o výkonu 320 koní s pohonem všech kol a nebo i vznětové čtyřválce D3 o výkonu 150 koní volitelně s pohonem všech kol (V90), D4 o výkonu 190 koní volitelně s pohonem všech kol (V90) a D5 o výkonu 235 koní s pohonem všech kol.
Když pomineme motory, asi nikoho by nenapadlo, že by se z tohoto reprezentativního sedanu mohl stát užitkáč. Právě tenhle nápad dostal X-Tomi Design a z klasického sedanu udělal pohledný užitkový vůz, za kterým byste se na chodníku otočili zcela jistě i vy. Nevíme, jaký názor na to má samotné Volvo, ale tuhle verzi nejspíše jen tak na silnicích nepotkáme. Což o to, například Australané by S90 Pickup zcela jistě ocenili, jenže zbytku světa by vůz mohl přijít jako nesmysl.
Bylo by to ale zajímavé, kdyby se do nabídky dostalo luxusem nabité Volvo s korbou. A co je potřeba si představit pod slovním spojením nabité luxusem? Tak třeba to, že uvnitř nového S90 nechybí anatomicky tvarovaná sedadla, čalouněná kombinací kůže Nappa a látky. Dekorační plochy jsou kovové a karbonové, sportovní tříramenný volant inženýři Volva pro změnu potáhli kůží. Snad jen o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek by se u pickupu asi moc nevyplatil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?