RAM Rebel TRX nasadil laťku mezi sportovními pickupy pro zábavu hodně vysoko. Má jen jednu nevýhodu, zatím ho nekoupíte. To jeho hlavního konkurenta ze stáje Ford ano. F-150 Raptor nyní přichází s definitivním potvrzením výkonových údajů, v duchu doby ale nechybí ani zmínka o spotřebě paliva.
Ford F-150 Raptor známe už téměř dva roky, do prodeje se ale pickup s ocelovým rámem a hliníkovou karosérií prodívá až v následujících týdnech či měsících. Pod kapotou samozřejmě nebude chybět dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.5 EcoBoost (kde je asi atmosférickému osmiválci minulé generace konec), doposud jsme ale neznali jeho výkonové hodnoty. Ty modrý ovál zveřejnil teprve v minulých dnech, takže oficiálně se zájemci o vůz mohou těšit na 336 kW (456 k) a 691 Nm. To je více než u minulého osmiválce, ale stále méně než u TRX. Na standardní RAM Rebel to stačit bude, pod jeho kapotou ale najdem atmosférický osmiválec HEMI.
Přenos síly na všechna kola má na starosti nový desetistupňový automat se zabudovaným systém stop & start. Ten spolu s o 227 kilogramů nižší hmotností hraje docela zásadní roli ve spotřebě paliva. S ní se samozřejmě Ford nezapomněl pochlubit, ačkoliv je to možná to poslední, co bude majitele podobného stroje zajímat. V kombinovaném režimu si Raptor nárokuje 14,7 l/100 km, což představuje výrazné mezigenerační zlepšení. Pohon všech kol je pak spojen s voličem Terrain Management, který obsahuje mimo jiné i režim Baja. Ten uzamkne pohon všech kol a poskytuje ryzí zábavu při dovádění třeba v dunách. Ve standardních podmínkách je auto zadokolkou, elektronika ale umí čtyřkolku připojit téměř okamžitě. Za příplatek bude k dostání i diferenciál Torsen. Mimo to si Ford pohrál s odpružením, tlumiči nebo zavěšením.
K dispozici budou dvě kabiny – dvoudveřová Supercab a čtyřdveřová Supercrew. V obou případech má auto novou přední masku s výrazným nápisem Ford, o 15 centimetrů širší plastové lemy blatníků, v nichž se ukrývají 17palcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich, LED diodová přední světla nebo přepracované nárazníky, vzadu se dvěma pořádnými koncovkami výfuku. Kabina dostala sportovnější sedadla, především lze ale zvolit například karbonové obložení nebo kožené čalounění s barevnými vložkami. Ceny začínají na 49 520 dolarech (cca 1 199 000 korun) za Supercab a 52 505 dolarech (cca 1 271 000 korunách) za Supercrew.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.