RAM Rebel TRX nasadil laťku mezi sportovními pickupy pro zábavu hodně vysoko. Má jen jednu nevýhodu, zatím ho nekoupíte. To jeho hlavního konkurenta ze stáje Ford ano. F-150 Raptor nyní přichází s definitivním potvrzením výkonových údajů, v duchu doby ale nechybí ani zmínka o spotřebě paliva.
Ford F-150 Raptor známe už téměř dva roky, do prodeje se ale pickup s ocelovým rámem a hliníkovou karosérií prodívá až v následujících týdnech či měsících. Pod kapotou samozřejmě nebude chybět dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.5 EcoBoost (kde je asi atmosférickému osmiválci minulé generace konec), doposud jsme ale neznali jeho výkonové hodnoty. Ty modrý ovál zveřejnil teprve v minulých dnech, takže oficiálně se zájemci o vůz mohou těšit na 336 kW (456 k) a 691 Nm. To je více než u minulého osmiválce, ale stále méně než u TRX. Na standardní RAM Rebel to stačit bude, pod jeho kapotou ale najdem atmosférický osmiválec HEMI.
Přenos síly na všechna kola má na starosti nový desetistupňový automat se zabudovaným systém stop & start. Ten spolu s o 227 kilogramů nižší hmotností hraje docela zásadní roli ve spotřebě paliva. S ní se samozřejmě Ford nezapomněl pochlubit, ačkoliv je to možná to poslední, co bude majitele podobného stroje zajímat. V kombinovaném režimu si Raptor nárokuje 14,7 l/100 km, což představuje výrazné mezigenerační zlepšení. Pohon všech kol je pak spojen s voličem Terrain Management, který obsahuje mimo jiné i režim Baja. Ten uzamkne pohon všech kol a poskytuje ryzí zábavu při dovádění třeba v dunách. Ve standardních podmínkách je auto zadokolkou, elektronika ale umí čtyřkolku připojit téměř okamžitě. Za příplatek bude k dostání i diferenciál Torsen. Mimo to si Ford pohrál s odpružením, tlumiči nebo zavěšením.
K dispozici budou dvě kabiny – dvoudveřová Supercab a čtyřdveřová Supercrew. V obou případech má auto novou přední masku s výrazným nápisem Ford, o 15 centimetrů širší plastové lemy blatníků, v nichž se ukrývají 17palcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich, LED diodová přední světla nebo přepracované nárazníky, vzadu se dvěma pořádnými koncovkami výfuku. Kabina dostala sportovnější sedadla, především lze ale zvolit například karbonové obložení nebo kožené čalounění s barevnými vložkami. Ceny začínají na 49 520 dolarech (cca 1 199 000 korun) za Supercab a 52 505 dolarech (cca 1 271 000 korunách) za Supercrew.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?