RAM Rebel TRX nasadil laťku mezi sportovními pickupy pro zábavu hodně vysoko. Má jen jednu nevýhodu, zatím ho nekoupíte. To jeho hlavního konkurenta ze stáje Ford ano. F-150 Raptor nyní přichází s definitivním potvrzením výkonových údajů, v duchu doby ale nechybí ani zmínka o spotřebě paliva.
Ford F-150 Raptor známe už téměř dva roky, do prodeje se ale pickup s ocelovým rámem a hliníkovou karosérií prodívá až v následujících týdnech či měsících. Pod kapotou samozřejmě nebude chybět dvakrát přeplňovaný šestiválec 3.5 EcoBoost (kde je asi atmosférickému osmiválci minulé generace konec), doposud jsme ale neznali jeho výkonové hodnoty. Ty modrý ovál zveřejnil teprve v minulých dnech, takže oficiálně se zájemci o vůz mohou těšit na 336 kW (456 k) a 691 Nm. To je více než u minulého osmiválce, ale stále méně než u TRX. Na standardní RAM Rebel to stačit bude, pod jeho kapotou ale najdem atmosférický osmiválec HEMI.
Přenos síly na všechna kola má na starosti nový desetistupňový automat se zabudovaným systém stop & start. Ten spolu s o 227 kilogramů nižší hmotností hraje docela zásadní roli ve spotřebě paliva. S ní se samozřejmě Ford nezapomněl pochlubit, ačkoliv je to možná to poslední, co bude majitele podobného stroje zajímat. V kombinovaném režimu si Raptor nárokuje 14,7 l/100 km, což představuje výrazné mezigenerační zlepšení. Pohon všech kol je pak spojen s voličem Terrain Management, který obsahuje mimo jiné i režim Baja. Ten uzamkne pohon všech kol a poskytuje ryzí zábavu při dovádění třeba v dunách. Ve standardních podmínkách je auto zadokolkou, elektronika ale umí čtyřkolku připojit téměř okamžitě. Za příplatek bude k dostání i diferenciál Torsen. Mimo to si Ford pohrál s odpružením, tlumiči nebo zavěšením.
K dispozici budou dvě kabiny – dvoudveřová Supercab a čtyřdveřová Supercrew. V obou případech má auto novou přední masku s výrazným nápisem Ford, o 15 centimetrů širší plastové lemy blatníků, v nichž se ukrývají 17palcová kola s terénními pneumatikami BF Goodrich, LED diodová přední světla nebo přepracované nárazníky, vzadu se dvěma pořádnými koncovkami výfuku. Kabina dostala sportovnější sedadla, především lze ale zvolit například karbonové obložení nebo kožené čalounění s barevnými vložkami. Ceny začínají na 49 520 dolarech (cca 1 199 000 korun) za Supercab a 52 505 dolarech (cca 1 271 000 korunách) za Supercrew.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.