Renault Trafic se množí s obdivuhodnou rychlostí. Nyní přichází jako Nissan NV300

Nissan NV300 je dalším sourozencem Renaultu Trafic.
Nissan NV300 je dalším sourozencem Renaultu Trafic., foto: Nissan
ar6 21. září 2016 23:44
Sdílej:

Na produkci lehkých užitkových vozidel Nissan už dlouhá léta spolupracuje s Renaultem. Možná si tak ještě pamatujete model Primastar, který byl dvojčetem minulé generace francouzského Traficu. Ten se předloni dočkal třetí generace, celkem očekávaně tak došlo také na dvojče od Nissanu. To si nově říká NV300 a nabízí stejně jako sourozenci až nečekanou praktičnost.

Fiat Talento, Nissan NV300 a Opel Vivaro. Víte, co má tahle trojice společného? Základ v posledním Renaultu Trafic. Ten se řadí k nejlepším dodávkám svého segmentu, není proto divu zájmu o něj. Poslední do sourozenecké party přibyl japonský zástupce, na praktičnosti ale ztratil máloco. Dostupný bude jako klasická dodávka, kombinace dodávky a osobního provedení, podvozek a samozřejmě i čistě osobní verze Combi. Dále se dostane na dvě délky a dvě výšky karosérie, kombinované do provedení L1H1, L1H2, L2H1 a L2H2. Všechny čtyři dostane pouze skříňový model, kdy už nejmenší varianta je o 110 milimetrů delší než předchozí Primastar. Nákladový prostor má v případě kratší varianty 3,75 metru na délku a v případě delší 4,15 metru na délku, jeho objem se pohybuje mezi 5,2 až 8,3 m3. Crew cab je stejně jako Combi nabízen s nízkou střechou a oběma délkami, podvozek má nízkou střechu a větší délku.

Zpět však k nákladovému prostoru dodávky, který může být na přání vybaven LED diodovým osvětlením, kotvícími oky a různými úložnými systémy. Za příplatek můžete dostat i elektricky ovládané tažné zařízení. Design vozu je až na masku chladiče ve tvaru písmene V stejný jako u Traficu. Ostatně, když něco funguje, nač to měnit. To platí také o palubní desce vozu s množstvím chytrých odkládacích prostor (jejich celkový objem je 89 litrů) a držáků například na mobil nebo tablet s dokovací stanicí, díky nimž můžete NV300 proměnit v malou mobilní kancelář. Chybět nemůže multimediální systém NissanConnect s couvací kamerou, digitálním rádiem nebo hlasovým ovládáním. Maximální komfort zajišťuje možnost volby ze dvou typů výškově stavitelných sedadel.

Pod kapotou se objeví čtyři verze naftové šestnáctistovky dCi o výkonu 70 kW (95 k), 88 kW (120 k), 92 kW (125 k) a 107 kW (145 k). Dvě nejvýkonnější verze mají dvojité přeplňování a standardní systém stop & start. Přední kola ve všech případech pohání šestistupňová manuální převodovka, s níž je nejúspornější provedení s výkonem 92 kW (125 k), nárokující si jen 5,9 l/100 km. V porovnání s předchůdcem šla průměrná spotřeba všech motorů napříč nabídkou dolů o 1,0 l/100 km. Z moderních pomocníků očekávejte zadní parkovací kameru nebo asistent rozjezdu do kopce. Do prodeje půjde NV300 v listopadu, kdy se dozvíme rozdělení motorů pro konkrétní typy karosérie, a tím pádem i bližší parametry. Aktuálně musí stačit, že zájemce bude mít možnost volit z deseti laků karosérie a litých kol o průměru 16 nebo 17 palců. Standardem však mají být ocelové šestnáctky.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.