Na produkci lehkých užitkových vozidel Nissan už dlouhá léta spolupracuje s Renaultem. Možná si tak ještě pamatujete model Primastar, který byl dvojčetem minulé generace francouzského Traficu. Ten se předloni dočkal třetí generace, celkem očekávaně tak došlo také na dvojče od Nissanu. To si nově říká NV300 a nabízí stejně jako sourozenci až nečekanou praktičnost.
Fiat Talento, Nissan NV300 a Opel Vivaro. Víte, co má tahle trojice společného? Základ v posledním Renaultu Trafic. Ten se řadí k nejlepším dodávkám svého segmentu, není proto divu zájmu o něj. Poslední do sourozenecké party přibyl japonský zástupce, na praktičnosti ale ztratil máloco. Dostupný bude jako klasická dodávka, kombinace dodávky a osobního provedení, podvozek a samozřejmě i čistě osobní verze Combi. Dále se dostane na dvě délky a dvě výšky karosérie, kombinované do provedení L1H1, L1H2, L2H1 a L2H2. Všechny čtyři dostane pouze skříňový model, kdy už nejmenší varianta je o 110 milimetrů delší než předchozí Primastar. Nákladový prostor má v případě kratší varianty 3,75 metru na délku a v případě delší 4,15 metru na délku, jeho objem se pohybuje mezi 5,2 až 8,3 m3. Crew cab je stejně jako Combi nabízen s nízkou střechou a oběma délkami, podvozek má nízkou střechu a větší délku.
Zpět však k nákladovému prostoru dodávky, který může být na přání vybaven LED diodovým osvětlením, kotvícími oky a různými úložnými systémy. Za příplatek můžete dostat i elektricky ovládané tažné zařízení. Design vozu je až na masku chladiče ve tvaru písmene V stejný jako u Traficu. Ostatně, když něco funguje, nač to měnit. To platí také o palubní desce vozu s množstvím chytrých odkládacích prostor (jejich celkový objem je 89 litrů) a držáků například na mobil nebo tablet s dokovací stanicí, díky nimž můžete NV300 proměnit v malou mobilní kancelář. Chybět nemůže multimediální systém NissanConnect s couvací kamerou, digitálním rádiem nebo hlasovým ovládáním. Maximální komfort zajišťuje možnost volby ze dvou typů výškově stavitelných sedadel.
Pod kapotou se objeví čtyři verze naftové šestnáctistovky dCi o výkonu 70 kW (95 k), 88 kW (120 k), 92 kW (125 k) a 107 kW (145 k). Dvě nejvýkonnější verze mají dvojité přeplňování a standardní systém stop & start. Přední kola ve všech případech pohání šestistupňová manuální převodovka, s níž je nejúspornější provedení s výkonem 92 kW (125 k), nárokující si jen 5,9 l/100 km. V porovnání s předchůdcem šla průměrná spotřeba všech motorů napříč nabídkou dolů o 1,0 l/100 km. Z moderních pomocníků očekávejte zadní parkovací kameru nebo asistent rozjezdu do kopce. Do prodeje půjde NV300 v listopadu, kdy se dozvíme rozdělení motorů pro konkrétní typy karosérie, a tím pádem i bližší parametry. Aktuálně musí stačit, že zájemce bude mít možnost volit z deseti laků karosérie a litých kol o průměru 16 nebo 17 palců. Standardem však mají být ocelové šestnáctky.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.