Na produkci lehkých užitkových vozidel Nissan už dlouhá léta spolupracuje s Renaultem. Možná si tak ještě pamatujete model Primastar, který byl dvojčetem minulé generace francouzského Traficu. Ten se předloni dočkal třetí generace, celkem očekávaně tak došlo také na dvojče od Nissanu. To si nově říká NV300 a nabízí stejně jako sourozenci až nečekanou praktičnost.
Fiat Talento, Nissan NV300 a Opel Vivaro. Víte, co má tahle trojice společného? Základ v posledním Renaultu Trafic. Ten se řadí k nejlepším dodávkám svého segmentu, není proto divu zájmu o něj. Poslední do sourozenecké party přibyl japonský zástupce, na praktičnosti ale ztratil máloco. Dostupný bude jako klasická dodávka, kombinace dodávky a osobního provedení, podvozek a samozřejmě i čistě osobní verze Combi. Dále se dostane na dvě délky a dvě výšky karosérie, kombinované do provedení L1H1, L1H2, L2H1 a L2H2. Všechny čtyři dostane pouze skříňový model, kdy už nejmenší varianta je o 110 milimetrů delší než předchozí Primastar. Nákladový prostor má v případě kratší varianty 3,75 metru na délku a v případě delší 4,15 metru na délku, jeho objem se pohybuje mezi 5,2 až 8,3 m3. Crew cab je stejně jako Combi nabízen s nízkou střechou a oběma délkami, podvozek má nízkou střechu a větší délku.
Zpět však k nákladovému prostoru dodávky, který může být na přání vybaven LED diodovým osvětlením, kotvícími oky a různými úložnými systémy. Za příplatek můžete dostat i elektricky ovládané tažné zařízení. Design vozu je až na masku chladiče ve tvaru písmene V stejný jako u Traficu. Ostatně, když něco funguje, nač to měnit. To platí také o palubní desce vozu s množstvím chytrých odkládacích prostor (jejich celkový objem je 89 litrů) a držáků například na mobil nebo tablet s dokovací stanicí, díky nimž můžete NV300 proměnit v malou mobilní kancelář. Chybět nemůže multimediální systém NissanConnect s couvací kamerou, digitálním rádiem nebo hlasovým ovládáním. Maximální komfort zajišťuje možnost volby ze dvou typů výškově stavitelných sedadel.
Pod kapotou se objeví čtyři verze naftové šestnáctistovky dCi o výkonu 70 kW (95 k), 88 kW (120 k), 92 kW (125 k) a 107 kW (145 k). Dvě nejvýkonnější verze mají dvojité přeplňování a standardní systém stop & start. Přední kola ve všech případech pohání šestistupňová manuální převodovka, s níž je nejúspornější provedení s výkonem 92 kW (125 k), nárokující si jen 5,9 l/100 km. V porovnání s předchůdcem šla průměrná spotřeba všech motorů napříč nabídkou dolů o 1,0 l/100 km. Z moderních pomocníků očekávejte zadní parkovací kameru nebo asistent rozjezdu do kopce. Do prodeje půjde NV300 v listopadu, kdy se dozvíme rozdělení motorů pro konkrétní typy karosérie, a tím pádem i bližší parametry. Aktuálně musí stačit, že zájemce bude mít možnost volit z deseti laků karosérie a litých kol o průměru 16 nebo 17 palců. Standardem však mají být ocelové šestnáctky.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.