Ještě nedávno se auto s karosérií pickup mezi prémiovými značkami příliš nenosilo. Konvence však už v automobilovém průmyslu neplatí delší dobu, Mercedes tak již před časem přiznal vývoj modelu GLT na základě Nissanu NP300 Navara. Nyní se k trojcípé hvězdě přidává také Audi, respektive to zatím vidí v pickupu jen zajímavý potenciál.
Audi a pickup bylo spojení ještě před pár lety i měsíci naprosto neuskutečnitelné. Jenomže teď šéf australského Audi Andrew Doyle říká, že by to nemusela být úplně nezajímavá, či dokonce nereálná volba. „Upřímně nevím,“ odpověděl magazínu CarAdvice při prezentaci A4 Allroad na otázku, zda-li by mohlo Audi prodávat pickup. „Příliš tomu nevěřím, ale médii na toto téma v minulosti proběhlo hodně spekulací a diskuzí,“ dodal vážněji. „Záleželo by na tom, jestli skutečně existuje trh pro luxusní pickupy. Co nyní mohu říct je fakt, že ať jsme se jako značka vrhli do různých částí trhu a různých segmentů, vždy jsme měli úspěch,“ řekl Doyle tak trochu tajemně.
Pokud by nakonec k podobnému modelu došlo, pravděpodobně by jako základ posloužil Volkswagen Amarok. Ten je jedním z nejlepších pickupů současnosti, volba by to tedy byla více než logická. Už on sám je navíc na pickupy až nebývale luxusní, i když by se samozřejmě musela vylepšit kvalita plastů i rozsah výbavy. Audi by na druhou stranu získalo dobrý technický základ s rámovou konstrukcí, včetně nových naftových šestiválců. Zatím to tedy pořád vypadá spíše jako utopie, nikdy ale neříkej nikdy a kdoví, co by s trhem udělal případný úspěch Mercedesu GLT. Audi nebo i BMW už v minulosti prokázaly, že umí rychle zareagovat na úspěch konkurence. Vzpomeňte třeba na čtyřdveřové kupé CLS.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.