Ještě nedávno se auto s karosérií pickup mezi prémiovými značkami příliš nenosilo. Konvence však už v automobilovém průmyslu neplatí delší dobu, Mercedes tak již před časem přiznal vývoj modelu GLT na základě Nissanu NP300 Navara. Nyní se k trojcípé hvězdě přidává také Audi, respektive to zatím vidí v pickupu jen zajímavý potenciál.
Audi a pickup bylo spojení ještě před pár lety i měsíci naprosto neuskutečnitelné. Jenomže teď šéf australského Audi Andrew Doyle říká, že by to nemusela být úplně nezajímavá, či dokonce nereálná volba. „Upřímně nevím,“ odpověděl magazínu CarAdvice při prezentaci A4 Allroad na otázku, zda-li by mohlo Audi prodávat pickup. „Příliš tomu nevěřím, ale médii na toto téma v minulosti proběhlo hodně spekulací a diskuzí,“ dodal vážněji. „Záleželo by na tom, jestli skutečně existuje trh pro luxusní pickupy. Co nyní mohu říct je fakt, že ať jsme se jako značka vrhli do různých částí trhu a různých segmentů, vždy jsme měli úspěch,“ řekl Doyle tak trochu tajemně.
Pokud by nakonec k podobnému modelu došlo, pravděpodobně by jako základ posloužil Volkswagen Amarok. Ten je jedním z nejlepších pickupů současnosti, volba by to tedy byla více než logická. Už on sám je navíc na pickupy až nebývale luxusní, i když by se samozřejmě musela vylepšit kvalita plastů i rozsah výbavy. Audi by na druhou stranu získalo dobrý technický základ s rámovou konstrukcí, včetně nových naftových šestiválců. Zatím to tedy pořád vypadá spíše jako utopie, nikdy ale neříkej nikdy a kdoví, co by s trhem udělal případný úspěch Mercedesu GLT. Audi nebo i BMW už v minulosti prokázaly, že umí rychle zareagovat na úspěch konkurence. Vzpomeňte třeba na čtyřdveřové kupé CLS.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.