Ještě nedávno se auto s karosérií pickup mezi prémiovými značkami příliš nenosilo. Konvence však už v automobilovém průmyslu neplatí delší dobu, Mercedes tak již před časem přiznal vývoj modelu GLT na základě Nissanu NP300 Navara. Nyní se k trojcípé hvězdě přidává také Audi, respektive to zatím vidí v pickupu jen zajímavý potenciál.
Audi a pickup bylo spojení ještě před pár lety i měsíci naprosto neuskutečnitelné. Jenomže teď šéf australského Audi Andrew Doyle říká, že by to nemusela být úplně nezajímavá, či dokonce nereálná volba. „Upřímně nevím,“ odpověděl magazínu CarAdvice při prezentaci A4 Allroad na otázku, zda-li by mohlo Audi prodávat pickup. „Příliš tomu nevěřím, ale médii na toto téma v minulosti proběhlo hodně spekulací a diskuzí,“ dodal vážněji. „Záleželo by na tom, jestli skutečně existuje trh pro luxusní pickupy. Co nyní mohu říct je fakt, že ať jsme se jako značka vrhli do různých částí trhu a různých segmentů, vždy jsme měli úspěch,“ řekl Doyle tak trochu tajemně.
Pokud by nakonec k podobnému modelu došlo, pravděpodobně by jako základ posloužil Volkswagen Amarok. Ten je jedním z nejlepších pickupů současnosti, volba by to tedy byla více než logická. Už on sám je navíc na pickupy až nebývale luxusní, i když by se samozřejmě musela vylepšit kvalita plastů i rozsah výbavy. Audi by na druhou stranu získalo dobrý technický základ s rámovou konstrukcí, včetně nových naftových šestiválců. Zatím to tedy pořád vypadá spíše jako utopie, nikdy ale neříkej nikdy a kdoví, co by s trhem udělal případný úspěch Mercedesu GLT. Audi nebo i BMW už v minulosti prokázaly, že umí rychle zareagovat na úspěch konkurence. Vzpomeňte třeba na čtyřdveřové kupé CLS.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?