Ještě nedávno se auto s karosérií pickup mezi prémiovými značkami příliš nenosilo. Konvence však už v automobilovém průmyslu neplatí delší dobu, Mercedes tak již před časem přiznal vývoj modelu GLT na základě Nissanu NP300 Navara. Nyní se k trojcípé hvězdě přidává také Audi, respektive to zatím vidí v pickupu jen zajímavý potenciál.
Audi a pickup bylo spojení ještě před pár lety i měsíci naprosto neuskutečnitelné. Jenomže teď šéf australského Audi Andrew Doyle říká, že by to nemusela být úplně nezajímavá, či dokonce nereálná volba. „Upřímně nevím,“ odpověděl magazínu CarAdvice při prezentaci A4 Allroad na otázku, zda-li by mohlo Audi prodávat pickup. „Příliš tomu nevěřím, ale médii na toto téma v minulosti proběhlo hodně spekulací a diskuzí,“ dodal vážněji. „Záleželo by na tom, jestli skutečně existuje trh pro luxusní pickupy. Co nyní mohu říct je fakt, že ať jsme se jako značka vrhli do různých částí trhu a různých segmentů, vždy jsme měli úspěch,“ řekl Doyle tak trochu tajemně.
Pokud by nakonec k podobnému modelu došlo, pravděpodobně by jako základ posloužil Volkswagen Amarok. Ten je jedním z nejlepších pickupů současnosti, volba by to tedy byla více než logická. Už on sám je navíc na pickupy až nebývale luxusní, i když by se samozřejmě musela vylepšit kvalita plastů i rozsah výbavy. Audi by na druhou stranu získalo dobrý technický základ s rámovou konstrukcí, včetně nových naftových šestiválců. Zatím to tedy pořád vypadá spíše jako utopie, nikdy ale neříkej nikdy a kdoví, co by s trhem udělal případný úspěch Mercedesu GLT. Audi nebo i BMW už v minulosti prokázaly, že umí rychle zareagovat na úspěch konkurence. Vzpomeňte třeba na čtyřdveřové kupé CLS.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.