Ještě nedávno se auto s karosérií pickup mezi prémiovými značkami příliš nenosilo. Konvence však už v automobilovém průmyslu neplatí delší dobu, Mercedes tak již před časem přiznal vývoj modelu GLT na základě Nissanu NP300 Navara. Nyní se k trojcípé hvězdě přidává také Audi, respektive to zatím vidí v pickupu jen zajímavý potenciál.
Audi a pickup bylo spojení ještě před pár lety i měsíci naprosto neuskutečnitelné. Jenomže teď šéf australského Audi Andrew Doyle říká, že by to nemusela být úplně nezajímavá, či dokonce nereálná volba. „Upřímně nevím,“ odpověděl magazínu CarAdvice při prezentaci A4 Allroad na otázku, zda-li by mohlo Audi prodávat pickup. „Příliš tomu nevěřím, ale médii na toto téma v minulosti proběhlo hodně spekulací a diskuzí,“ dodal vážněji. „Záleželo by na tom, jestli skutečně existuje trh pro luxusní pickupy. Co nyní mohu říct je fakt, že ať jsme se jako značka vrhli do různých částí trhu a různých segmentů, vždy jsme měli úspěch,“ řekl Doyle tak trochu tajemně.
Pokud by nakonec k podobnému modelu došlo, pravděpodobně by jako základ posloužil Volkswagen Amarok. Ten je jedním z nejlepších pickupů současnosti, volba by to tedy byla více než logická. Už on sám je navíc na pickupy až nebývale luxusní, i když by se samozřejmě musela vylepšit kvalita plastů i rozsah výbavy. Audi by na druhou stranu získalo dobrý technický základ s rámovou konstrukcí, včetně nových naftových šestiválců. Zatím to tedy pořád vypadá spíše jako utopie, nikdy ale neříkej nikdy a kdoví, co by s trhem udělal případný úspěch Mercedesu GLT. Audi nebo i BMW už v minulosti prokázaly, že umí rychle zareagovat na úspěch konkurence. Vzpomeňte třeba na čtyřdveřové kupé CLS.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.