I pickup umí být atraktivní, stačí přidat světelnou rampu a oranžový lak

Volkswagen Amarok Canyon je doposud nejstylovější verzí pickupu.
Volkswagen Amarok Canyon je doposud nejstylovější verzí pickupu., foto: Volkswagen
ar6 12. září 2016 14:47
Sdílej:

Omlazený Volkswagen Amarok jsme Vám představili už několikrát. Poprvé jsme rozebrali design a motory, podruhé přišel na řadu interiér a potřetí kompletní český ceník. Nyní se k možná nejlepšímu pickupu současnosti vracíme zase, protože se Volkswagen rozhodl výrazně zvýšit jeho atraktivitu.

Když chcete udělat auto atraktivnější lidskému oku, nalakujete ho do odvážnější barvy, přidáte zajímavá kola a několik nepřehlédnutelných či kontrastních detailů. A najednou se i z relativně přehlédnutelného pickupu stane velmi zajímavý vůz. Přesně tuto metodu použil Volkswagen u Amaroku již před faceliftem a skutečně pohledné verzi dodal označení Canyon. To se spolu s omlazovací kúrou vrací na scénu, protože když něco funguje, nač to měnit. Nyní však drží tato varianta ve svém rukávu jeden zásadním trumf – třílitrový šestiválec TDI pod kapotou.

Verze Canyon vychází ze stupně Comfortline, což znamená bohatou výbavu, včetně šesti airbagů, multikolizní brzdy, tempomatu, elektrických oken i zrcátek, poloautomatické klimatizace, rádia se čtyřmi reproduktory, multifunkčního volantu, výškově stavitelných sedadel nebo mlhovek. Kouzlo však netkví jen v seznamu výbavy, ale především vzezření. Jak tedy můžete vidět na jediné zveřejněné fotografii, auto má vedle oranžového laku matně černé blatníky, prahy, kliky, sloupky a kryt korby, podběhy pak vyplňují 17palcová kola v zajímavém designu. Na střeše umístěná světelná rampa se bude hodit hlavně při výletech do divočiny.

Uvnitř nechybí kožené čalounění sedadel, volantu a řadicí páky s oranžovým prošíváním. Na středové konzole je mimo to také vidět obrazovka multimediálního systému Discover Media, zda-li bude u Canyonu za příplatek nebo standardně ale německý výrobce zatím nezmiňuje. Pod kapotou se objeví slabší verze třílitrového šestiválce TDI o výkonu 150 kW (204 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem a stálým pohonem všech kol 4Motion. Později má přijít rovněž šestistupňový manuál a připojitelný pohon všech kol. Ceny v Německu startují na 43 208,90 eurech (cca 1 168 000 korun). Vedle provedení Canyon, které bude k dispozici nejdříve na jaře příštího roku, se na IAA v Hannoveru ukáže také celá modelová řada omlazeného Amaroku, zahrnující linie Comfortline, Highline a Aventura.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.