I pickup umí být atraktivní, stačí přidat světelnou rampu a oranžový lak

Volkswagen Amarok Canyon je doposud nejstylovější verzí pickupu.
Volkswagen Amarok Canyon je doposud nejstylovější verzí pickupu., foto: Volkswagen
ar6 12. září 2016 14:47
Sdílej:

Omlazený Volkswagen Amarok jsme Vám představili už několikrát. Poprvé jsme rozebrali design a motory, podruhé přišel na řadu interiér a potřetí kompletní český ceník. Nyní se k možná nejlepšímu pickupu současnosti vracíme zase, protože se Volkswagen rozhodl výrazně zvýšit jeho atraktivitu.

Když chcete udělat auto atraktivnější lidskému oku, nalakujete ho do odvážnější barvy, přidáte zajímavá kola a několik nepřehlédnutelných či kontrastních detailů. A najednou se i z relativně přehlédnutelného pickupu stane velmi zajímavý vůz. Přesně tuto metodu použil Volkswagen u Amaroku již před faceliftem a skutečně pohledné verzi dodal označení Canyon. To se spolu s omlazovací kúrou vrací na scénu, protože když něco funguje, nač to měnit. Nyní však drží tato varianta ve svém rukávu jeden zásadním trumf – třílitrový šestiválec TDI pod kapotou.

Verze Canyon vychází ze stupně Comfortline, což znamená bohatou výbavu, včetně šesti airbagů, multikolizní brzdy, tempomatu, elektrických oken i zrcátek, poloautomatické klimatizace, rádia se čtyřmi reproduktory, multifunkčního volantu, výškově stavitelných sedadel nebo mlhovek. Kouzlo však netkví jen v seznamu výbavy, ale především vzezření. Jak tedy můžete vidět na jediné zveřejněné fotografii, auto má vedle oranžového laku matně černé blatníky, prahy, kliky, sloupky a kryt korby, podběhy pak vyplňují 17palcová kola v zajímavém designu. Na střeše umístěná světelná rampa se bude hodit hlavně při výletech do divočiny.

Uvnitř nechybí kožené čalounění sedadel, volantu a řadicí páky s oranžovým prošíváním. Na středové konzole je mimo to také vidět obrazovka multimediálního systému Discover Media, zda-li bude u Canyonu za příplatek nebo standardně ale německý výrobce zatím nezmiňuje. Pod kapotou se objeví slabší verze třílitrového šestiválce TDI o výkonu 150 kW (204 k) v kombinaci s osmistupňovým automatem a stálým pohonem všech kol 4Motion. Později má přijít rovněž šestistupňový manuál a připojitelný pohon všech kol. Ceny v Německu startují na 43 208,90 eurech (cca 1 168 000 korun). Vedle provedení Canyon, které bude k dispozici nejdříve na jaře příštího roku, se na IAA v Hannoveru ukáže také celá modelová řada omlazeného Amaroku, zahrnující linie Comfortline, Highline a Aventura.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.