Označení Sportline je nám známé především k vozům značky Škoda. Málokdo však ví, že tuhle nálepku nově nese VW Multivan T6.
Ve Velké Británii se tamní zastoupení Volkswagenu rozhodlo, že připraví pro svoje zákazníky něco extra speciálního. Výsledkem je Multivan T32 TDI Sportline. Už na první pohled přitom tahle dodávka vypadá, že sežere každého, kdo se jí připlete do cesty.
V základu zde najdeme 18palcová dvoubarevná litá kola v černém lesklém laku. K tomu se přidává černý lak karoserie, snížené tlumiče a nové výraznější nárazníky vpředu a vzadu. Tohle všechno pak připomíná podobu Passatu R-Line, zejména proto, že celá příď jako by mu z okla vypadla.
Speciální edice Multivana dostala i pořádnou porci uhlíkových vláken. Vyrobeny jsou z něj kryty zpětných zrcátek a dekory v kabině. Interiér vypadá taktéž naprosto odlišně, než jsme zvyklí. Britové zde najdou sedadla v kombinaci červené a černé kůže s bílým kontrastním prošíváním.
Jak název Sportline napovídá, pod kapotou nečekejme nic slabého. V nabídce jsou výhradně nejsilnější motory, tudíž jednotka 2,0 Bi-TDI s automatem DSG o sedmi rychlostích. Brzy se objeví i verze s výkonem 204 koní, kterou zastoupení nabídne dokonce i s manuálem! Volkswagen Užitkové vozy plánuje rozšířit řadu Sportline už v roce 2017, kdy do sportovního obleku pošle další verze modelu T6.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?