Označení Sportline je nám známé především k vozům značky Škoda. Málokdo však ví, že tuhle nálepku nově nese VW Multivan T6.
Ve Velké Británii se tamní zastoupení Volkswagenu rozhodlo, že připraví pro svoje zákazníky něco extra speciálního. Výsledkem je Multivan T32 TDI Sportline. Už na první pohled přitom tahle dodávka vypadá, že sežere každého, kdo se jí připlete do cesty.
V základu zde najdeme 18palcová dvoubarevná litá kola v černém lesklém laku. K tomu se přidává černý lak karoserie, snížené tlumiče a nové výraznější nárazníky vpředu a vzadu. Tohle všechno pak připomíná podobu Passatu R-Line, zejména proto, že celá příď jako by mu z okla vypadla.
Speciální edice Multivana dostala i pořádnou porci uhlíkových vláken. Vyrobeny jsou z něj kryty zpětných zrcátek a dekory v kabině. Interiér vypadá taktéž naprosto odlišně, než jsme zvyklí. Britové zde najdou sedadla v kombinaci červené a černé kůže s bílým kontrastním prošíváním.
Jak název Sportline napovídá, pod kapotou nečekejme nic slabého. V nabídce jsou výhradně nejsilnější motory, tudíž jednotka 2,0 Bi-TDI s automatem DSG o sedmi rychlostích. Brzy se objeví i verze s výkonem 204 koní, kterou zastoupení nabídne dokonce i s manuálem! Volkswagen Užitkové vozy plánuje rozšířit řadu Sportline už v roce 2017, kdy do sportovního obleku pošle další verze modelu T6.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.