MAN začíná zmenšovat své modely, TGE je dvojčetem Crafteru

ar6, 12. srpna 2016, 10:09 Google+ IAA Hannover 2016

Do segmentu lehkých užitkových vozů zavítá v příštím roce staronový hráč. Německý MAN představí na nadcházejícím hannoverské výstavě autobusů, užitkových a nákladních vozů řadu TGE, která je dvojčetem nedávno odhaleného Volkswagenu Crafter.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MAN TGE je dvojčetem Volkswagenu Crafter.

MAN TGE je dvojčetem Volkswagenu Crafter. | foto: MAN

Sdílejte článek

MAN v současné době vyrábí pouze nákladní automobily a autobusy, vždy tomu tak ale nebylo. Do segmentu lehkých užitkových vozidel poprvé nakoukl v šedesátých a sedmdesátých letech díky licencím francouzského Saviemu, podruhé pak v osmdesátých a devadesátých letech díky řadě G90, což byl licenční Volkswagen LT. A s „lidovým vozem“ spolupracuje MAN i na výrobě řady TGE. Ono se ostatně není co divit, když značka patří pod křídla německého koncernu. TGE je dvojčetem nedávno představené druhé generace Volkswagenu Crafter, s níž sdílí naprostou většinu dílů a designových řešení. Nejlépe tak oba vozy rozeznáte podle jiné masky chladiče a nového volantu. Částečně odlišná je ještě optika předních světel. Zbytek ale, včetně koeficientu odporu vzduchu cx = 0,33 nebo čtyř různých designů sedadel, odpovídá Volkswagenu.

Také nabídka karosářských variant nedoznala přílišných změn, těšit se tak můžeme na skříňovou dodávku, prosklené kombi, valník i podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Na výběr bude také mezi dvěma rozvory, délkami 5983 milimetrů, 6833 milimetrů nebo 7388 milimetrů a výškami 2340 milimetrů, 2575 milimetrů nebo 2800 milimetrů. Klasický skříňový vůz má maximální objem nákladového prostoru 18 m3, zároveň se pyšní jeho celkovým LED osvětlením. Nejvyšší povolená hmotnost se podle motoru a rozměrů pohybuje od 3 do 5,5 tuny, přívěs může mít maximálně dalších 3,5 tuny.

Pod kapotou bude řada dvoulitrových naftových čtyřválců o výkonu 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) s jedním turbodmychadlem, respektive o výkonu 130 kW (177 k) se dvěma turbodmychadly. Opět v závislosti na zvolených rozměrech a nosnosti nabídne TGE pohon předních, zadních nebo všech kol. Převodovky jsou šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická, a to pro všechny pohonné jednotky. Na segment užitkových vozů byla velká pozornost věnována bezpečnosti, TGE se tak může pochlubit standardním asistentem nouzové brzdění nebo multikolizní brzdou a příplatkovými prvky, mezi které patří detekce automobilů při vyjíždění z parkovacího místa, asistent pro jízdu s přívěsem nebo adaptivní tempomat. Produkce začne v novém závodě v polském Vřesně příští rok v dubnu, dva měsíce po jejím zahájení přijedou první vozy na trhy v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Holandsku. Ostatní evropské země se dočkají na podzim.

Vytisknout

Diskuze: MAN začíná zmenšovat své modely, TGE je dvojčetem Crafteru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

V Rusku se stala děsivá nehoda.

VIDEO: Při děsivé nehodě létali lidé vzduchem, jako zázrakem přežili

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud