MAN začíná zmenšovat své modely, TGE je dvojčetem Crafteru

ar6, 12. srpna 2016, 10:09 Google+ IAA Hannover 2016

Do segmentu lehkých užitkových vozů zavítá v příštím roce staronový hráč. Německý MAN představí na nadcházejícím hannoverské výstavě autobusů, užitkových a nákladních vozů řadu TGE, která je dvojčetem nedávno odhaleného Volkswagenu Crafter.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MAN TGE je dvojčetem Volkswagenu Crafter.

MAN TGE je dvojčetem Volkswagenu Crafter. | foto: MAN

Sdílejte článek

MAN v současné době vyrábí pouze nákladní automobily a autobusy, vždy tomu tak ale nebylo. Do segmentu lehkých užitkových vozidel poprvé nakoukl v šedesátých a sedmdesátých letech díky licencím francouzského Saviemu, podruhé pak v osmdesátých a devadesátých letech díky řadě G90, což byl licenční Volkswagen LT. A s „lidovým vozem“ spolupracuje MAN i na výrobě řady TGE. Ono se ostatně není co divit, když značka patří pod křídla německého koncernu. TGE je dvojčetem nedávno představené druhé generace Volkswagenu Crafter, s níž sdílí naprostou většinu dílů a designových řešení. Nejlépe tak oba vozy rozeznáte podle jiné masky chladiče a nového volantu. Částečně odlišná je ještě optika předních světel. Zbytek ale, včetně koeficientu odporu vzduchu cx = 0,33 nebo čtyř různých designů sedadel, odpovídá Volkswagenu.

Také nabídka karosářských variant nedoznala přílišných změn, těšit se tak můžeme na skříňovou dodávku, prosklené kombi, valník i podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Na výběr bude také mezi dvěma rozvory, délkami 5983 milimetrů, 6833 milimetrů nebo 7388 milimetrů a výškami 2340 milimetrů, 2575 milimetrů nebo 2800 milimetrů. Klasický skříňový vůz má maximální objem nákladového prostoru 18 m3, zároveň se pyšní jeho celkovým LED osvětlením. Nejvyšší povolená hmotnost se podle motoru a rozměrů pohybuje od 3 do 5,5 tuny, přívěs může mít maximálně dalších 3,5 tuny.

Pod kapotou bude řada dvoulitrových naftových čtyřválců o výkonu 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) s jedním turbodmychadlem, respektive o výkonu 130 kW (177 k) se dvěma turbodmychadly. Opět v závislosti na zvolených rozměrech a nosnosti nabídne TGE pohon předních, zadních nebo všech kol. Převodovky jsou šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická, a to pro všechny pohonné jednotky. Na segment užitkových vozů byla velká pozornost věnována bezpečnosti, TGE se tak může pochlubit standardním asistentem nouzové brzdění nebo multikolizní brzdou a příplatkovými prvky, mezi které patří detekce automobilů při vyjíždění z parkovacího místa, asistent pro jízdu s přívěsem nebo adaptivní tempomat. Produkce začne v novém závodě v polském Vřesně příští rok v dubnu, dva měsíce po jejím zahájení přijedou první vozy na trhy v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Holandsku. Ostatní evropské země se dočkají na podzim.

Google+ Vytisknout

Diskuze: MAN začíná zmenšovat své modely, TGE je dvojčetem Crafteru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

SM500

Prostějovský kombajn SM500 předběhl dobu o desítky let, jeho úspěch pohřbili komunisté

Suzuki X-90

Rarita jménem Suzuki X-90. Znáte zábavné SUV-cabrio pro mladé?

Fiat 500

Fait 500 míří do Muzea moderního umění, jeho design ocenili přední odborníci světa

GEV Adventure Truck

GEV Adventure Truck: Další divoká kreace pro snovou dovolenou na konci světa

Big Wind (Youtube/Samida Wendel)

Big Wind: Sovětský tank s motory ze stíhaček fungoval v podmínkách, kam žádný jiný stroj nemohl

Policie ČR má 5 nových mobilních termovizí, speciální vozidla využije především cizinecká policie

Cizinecká policie má nové stroje, mobilní termovize budou hlídat hranice v Česku i zahraničí

reklama
reklama

Doporučujeme

V Rusku se stala děsivá nehoda.

VIDEO: Při děsivé nehodě létali lidé vzduchem, jako zázrakem přežili

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  2. Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

  3. Škoda Kodiaq vs. Kia Sorento a Volkswagen Tiguan Allspace. Jaké 7-místné SUV je nejlepší?

  4. TEST: Peugeot Traveller 4x4 Dangel - Hodně povedené auto, jen ta cena

  5. Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

  6. Big Wind: Sovětský tank s motory ze stíhaček fungoval v podmínkách, kam žádný jiný stroj nemohl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud