Do segmentu lehkých užitkových vozů zavítá v příštím roce staronový hráč. Německý MAN představí na nadcházejícím hannoverské výstavě autobusů, užitkových a nákladních vozů řadu TGE, která je dvojčetem nedávno odhaleného Volkswagenu Crafter.
MAN v současné době vyrábí pouze nákladní automobily a autobusy, vždy tomu tak ale nebylo. Do segmentu lehkých užitkových vozidel poprvé nakoukl v šedesátých a sedmdesátých letech díky licencím francouzského Saviemu, podruhé pak v osmdesátých a devadesátých letech díky řadě G90, což byl licenční Volkswagen LT. A s „lidovým vozem“ spolupracuje MAN i na výrobě řady TGE. Ono se ostatně není co divit, když značka patří pod křídla německého koncernu. TGE je dvojčetem nedávno představené druhé generace Volkswagenu Crafter, s níž sdílí naprostou většinu dílů a designových řešení. Nejlépe tak oba vozy rozeznáte podle jiné masky chladiče a nového volantu. Částečně odlišná je ještě optika předních světel. Zbytek ale, včetně koeficientu odporu vzduchu cx = 0,33 nebo čtyř různých designů sedadel, odpovídá Volkswagenu.
Také nabídka karosářských variant nedoznala přílišných změn, těšit se tak můžeme na skříňovou dodávku, prosklené kombi, valník i podvozek s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Na výběr bude také mezi dvěma rozvory, délkami 5983 milimetrů, 6833 milimetrů nebo 7388 milimetrů a výškami 2340 milimetrů, 2575 milimetrů nebo 2800 milimetrů. Klasický skříňový vůz má maximální objem nákladového prostoru 18 m3, zároveň se pyšní jeho celkovým LED osvětlením. Nejvyšší povolená hmotnost se podle motoru a rozměrů pohybuje od 3 do 5,5 tuny, přívěs může mít maximálně dalších 3,5 tuny.
Pod kapotou bude řada dvoulitrových naftových čtyřválců o výkonu 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 103 kW (140 k) s jedním turbodmychadlem, respektive o výkonu 130 kW (177 k) se dvěma turbodmychadly. Opět v závislosti na zvolených rozměrech a nosnosti nabídne TGE pohon předních, zadních nebo všech kol. Převodovky jsou šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická, a to pro všechny pohonné jednotky. Na segment užitkových vozů byla velká pozornost věnována bezpečnosti, TGE se tak může pochlubit standardním asistentem nouzové brzdění nebo multikolizní brzdou a příplatkovými prvky, mezi které patří detekce automobilů při vyjíždění z parkovacího místa, asistent pro jízdu s přívěsem nebo adaptivní tempomat. Produkce začne v novém závodě v polském Vřesně příští rok v dubnu, dva měsíce po jejím zahájení přijedou první vozy na trhy v Německu, Rakousku, Švýcarsku a Holandsku. Ostatní evropské země se dočkají na podzim.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.