Nissan otevírá další kapitolu v historii modelu Titan. Vůbec poprvé se totiž velký pickup dočká karosérie s jednoduchou kabinou a dlouhou korbou, kterou dostane jak standardní model, tak větší a užitečnější XD. Nejde navíc o poslední karosářskou variantu.
Titan i Titan XD se v loňské roce představily s karosérií Crew Cab, tedy čtveřicí dveří a korbou o délce 1676, respektive 1981 milimetrů. Nyní se do rodiny přidává více pracovní provedení Single Cab a stává se druhou ze tří karosářských variant. Do budoucna ještě Nissan počítá s modelem King Cab, což je vůz někde na půl cesty mezi současnými provedeními. Vzhledově nečekejte žádné překvapení, jednoduchá kabina má stejnou masku chladiče i interiér jako dvojkabina. Titan pak od Titanu XD rozeznáte jen prostřednictvím několika detailů (například tvar zrcátek), více nápověd však dává velikost.
Obě verze sice využívají žebřinového rámu, mají rozvor 3551 milimetrů a jejich ložná plocha měří 2438 milimetrů, XD však má na délku 5867 milimetrů, zatímco klasický model „jen“ 5794 milimetrů. Titan XD toho také více uveze – nosnost verze se zážehovým agregátem je 1320 kilogramů, s turbodieselem potom 1098 kilogramů. Titan pouze s benzínovým agregátem uveze 875 kilogramů. Maximální hmotnost přívěsu je u základního modelu 4414 kilogramů, u XD potom 5257, respektive 5733 kilogramů.
Částečně již byla nakousnuta nabídka motorů. Titan dostane výhradně zážehové motory, v první vlně půjde o osmiválec o objemu 5.6 litru s výkonem 291 kW (396 k) a točivým momentem 534 Nm. Do konce roku pak přijde řada také na menší šestiválec. Titan XD dostane buď stejný zážehový osmiválec, nebo pětilitrový naftový osmiválec Cummins o výkonu 231 kW (314 k) s točivým momentem 752 Nm. V obou případech je motor kombinován s automatem, pro turbodiesel šestistupňovým, pro benzín sedmistupňovým. K dispozici bude pohon 4x2 i 4x4, z výbavových stupňů nabídne Nissan dva základní – S a SV. Prodej se rozběhne do konce letošního roku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).