Nissan otevírá další kapitolu v historii modelu Titan. Vůbec poprvé se totiž velký pickup dočká karosérie s jednoduchou kabinou a dlouhou korbou, kterou dostane jak standardní model, tak větší a užitečnější XD. Nejde navíc o poslední karosářskou variantu.
Titan i Titan XD se v loňské roce představily s karosérií Crew Cab, tedy čtveřicí dveří a korbou o délce 1676, respektive 1981 milimetrů. Nyní se do rodiny přidává více pracovní provedení Single Cab a stává se druhou ze tří karosářských variant. Do budoucna ještě Nissan počítá s modelem King Cab, což je vůz někde na půl cesty mezi současnými provedeními. Vzhledově nečekejte žádné překvapení, jednoduchá kabina má stejnou masku chladiče i interiér jako dvojkabina. Titan pak od Titanu XD rozeznáte jen prostřednictvím několika detailů (například tvar zrcátek), více nápověd však dává velikost.
Obě verze sice využívají žebřinového rámu, mají rozvor 3551 milimetrů a jejich ložná plocha měří 2438 milimetrů, XD však má na délku 5867 milimetrů, zatímco klasický model „jen“ 5794 milimetrů. Titan XD toho také více uveze – nosnost verze se zážehovým agregátem je 1320 kilogramů, s turbodieselem potom 1098 kilogramů. Titan pouze s benzínovým agregátem uveze 875 kilogramů. Maximální hmotnost přívěsu je u základního modelu 4414 kilogramů, u XD potom 5257, respektive 5733 kilogramů.
Částečně již byla nakousnuta nabídka motorů. Titan dostane výhradně zážehové motory, v první vlně půjde o osmiválec o objemu 5.6 litru s výkonem 291 kW (396 k) a točivým momentem 534 Nm. Do konce roku pak přijde řada také na menší šestiválec. Titan XD dostane buď stejný zážehový osmiválec, nebo pětilitrový naftový osmiválec Cummins o výkonu 231 kW (314 k) s točivým momentem 752 Nm. V obou případech je motor kombinován s automatem, pro turbodiesel šestistupňovým, pro benzín sedmistupňovým. K dispozici bude pohon 4x2 i 4x4, z výbavových stupňů nabídne Nissan dva základní – S a SV. Prodej se rozběhne do konce letošního roku.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.