Nissan otevírá další kapitolu v historii modelu Titan. Vůbec poprvé se totiž velký pickup dočká karosérie s jednoduchou kabinou a dlouhou korbou, kterou dostane jak standardní model, tak větší a užitečnější XD. Nejde navíc o poslední karosářskou variantu.
Titan i Titan XD se v loňské roce představily s karosérií Crew Cab, tedy čtveřicí dveří a korbou o délce 1676, respektive 1981 milimetrů. Nyní se do rodiny přidává více pracovní provedení Single Cab a stává se druhou ze tří karosářských variant. Do budoucna ještě Nissan počítá s modelem King Cab, což je vůz někde na půl cesty mezi současnými provedeními. Vzhledově nečekejte žádné překvapení, jednoduchá kabina má stejnou masku chladiče i interiér jako dvojkabina. Titan pak od Titanu XD rozeznáte jen prostřednictvím několika detailů (například tvar zrcátek), více nápověd však dává velikost.
Obě verze sice využívají žebřinového rámu, mají rozvor 3551 milimetrů a jejich ložná plocha měří 2438 milimetrů, XD však má na délku 5867 milimetrů, zatímco klasický model „jen“ 5794 milimetrů. Titan XD toho také více uveze – nosnost verze se zážehovým agregátem je 1320 kilogramů, s turbodieselem potom 1098 kilogramů. Titan pouze s benzínovým agregátem uveze 875 kilogramů. Maximální hmotnost přívěsu je u základního modelu 4414 kilogramů, u XD potom 5257, respektive 5733 kilogramů.
Částečně již byla nakousnuta nabídka motorů. Titan dostane výhradně zážehové motory, v první vlně půjde o osmiválec o objemu 5.6 litru s výkonem 291 kW (396 k) a točivým momentem 534 Nm. Do konce roku pak přijde řada také na menší šestiválec. Titan XD dostane buď stejný zážehový osmiválec, nebo pětilitrový naftový osmiválec Cummins o výkonu 231 kW (314 k) s točivým momentem 752 Nm. V obou případech je motor kombinován s automatem, pro turbodiesel šestistupňovým, pro benzín sedmistupňovým. K dispozici bude pohon 4x2 i 4x4, z výbavových stupňů nabídne Nissan dva základní – S a SV. Prodej se rozběhne do konce letošního roku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?