Pickup F-150 se dlouhodobě řadí k nejprodávanějším modelům na severoamerickém trhu a modrému oválu také pomohl dosáhnout na pozici jedničky ve třídě „truck,“ v našem dělení segmentů jsou tomu nejblíže velké pickupy (avšak ne ty, co známe z tuzemských showroomů). Takových výsledků dosahuje Ford přirozeně i díky technickým inovacím, které zavádí. Jednou takovou se nedávno stal dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec EcoBoost o objemu 3.5 litru.
Nyní tato pohonná jednotka vstupuje do další fáze životního cyklu a pod kapotu F-150 se dostává její druhá generace. Ta se chlubí vylepšenými turbodmychadly, novým vstřikováním i odolnějšími sacími a výfukovými ventily. Tyto změny vedou mimo jiné k tomu, že oproti první generaci stejné jednotky poskočil výkon o 7,5 kW (10 k) na 280 kW (381 k), točivý moment potom narostl 68 Nm na celkových 637 Nm. Kroutící moment je údajně nejlepší v segmentu, když porazí všechny zážehové i vznětové soupeře, dokonce i s osmi válci a dvakrát větším objemem.
S motorem je spojena nová desetistupňová automatická převodovka, přičemž vůbec poprvé se díky F-150 dostává takováto skříň do masově produkovaného automobilu. Podle Fordu nový automat zlepšuje, v porovnání s předchůdcem se šesti stupni, akceleraci i rychlost pickupu, a to v nízkých i vysokých otáčkách. Ideálně se tak hodí pro tahání přívěsů. Bližší dynamické informace si ale zatím Ford nechává pro sebe. Vedle dvakrát přeplňovaného EcoBoostu nabízí modrý ovál také 2.7 EcoBoost s jedním dmychadlem a atmosférické jednotky Ti-VCT se šesti nebo osmi válci. Prodej F-150 modelového roku 2017 začne na podzim.