Ford F-150 dostal desetistupňový automat, převálcuje všechny konkurenty

Ford F-150 dostal pro nový modelový rok druhou generaci 3.5 EcoBoost.
Ford F-150 dostal pro nový modelový rok druhou generaci 3.5 EcoBoost., foto: Ford
ar6 19. července 2016 11:54
Sdílej:

Není to tak dávno, co byly vrcholem automatické převodovky se šesti stupni. Pak přišel trend sedmistupňových dvouspojek koncernu Volkswagen, respektive klasických automatů s osmi stupni. Takový Jeep Cherokee ale umí nabídnout až devítistupňovou skříň, což by mnoho lidí označilo za vrchol. Jenomže pak přijede Ford F-150 modelového roku 2017.

Pickup F-150 se dlouhodobě řadí k nejprodávanějším modelům na severoamerickém trhu a modrému oválu také pomohl dosáhnout na pozici jedničky ve třídě „truck,“ v našem dělení segmentů jsou tomu nejblíže velké pickupy (avšak ne ty, co známe z tuzemských showroomů). Takových výsledků dosahuje Ford přirozeně i díky technickým inovacím, které zavádí. Jednou takovou se nedávno stal dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec EcoBoost o objemu 3.5 litru.

Nyní tato pohonná jednotka vstupuje do další fáze životního cyklu a pod kapotu F-150 se dostává její druhá generace. Ta se chlubí vylepšenými turbodmychadly, novým vstřikováním i odolnějšími sacími a výfukovými ventily. Tyto změny vedou mimo jiné k tomu, že oproti první generaci stejné jednotky poskočil výkon o 7,5 kW (10 k) na 280 kW (381 k), točivý moment potom narostl 68 Nm na celkových 637 Nm. Kroutící moment je údajně nejlepší v segmentu, když porazí všechny zážehové i vznětové soupeře, dokonce i s osmi válci a dvakrát větším objemem.

S motorem je spojena nová desetistupňová automatická převodovka, přičemž vůbec poprvé se díky F-150 dostává takováto skříň do masově produkovaného automobilu. Podle Fordu nový automat zlepšuje, v porovnání s předchůdcem se šesti stupni, akceleraci i rychlost pickupu, a to v nízkých i vysokých otáčkách. Ideálně se tak hodí pro tahání přívěsů. Bližší dynamické informace si ale zatím Ford nechává pro sebe. Vedle dvakrát přeplňovaného EcoBoostu nabízí modrý ovál také 2.7 EcoBoost s jedním dmychadlem a atmosférické jednotky Ti-VCT se šesti nebo osmi válci. Prodej F-150 modelového roku 2017 začne na podzim.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.