Není to tak dávno, co byly vrcholem automatické převodovky se šesti stupni. Pak přišel trend sedmistupňových dvouspojek koncernu Volkswagen, respektive klasických automatů s osmi stupni. Takový Jeep Cherokee ale umí nabídnout až devítistupňovou skříň, což by mnoho lidí označilo za vrchol. Jenomže pak přijede Ford F-150 modelového roku 2017.
Pickup F-150 se dlouhodobě řadí k nejprodávanějším modelům na severoamerickém trhu a modrému oválu také pomohl dosáhnout na pozici jedničky ve třídě „truck,“ v našem dělení segmentů jsou tomu nejblíže velké pickupy (avšak ne ty, co známe z tuzemských showroomů). Takových výsledků dosahuje Ford přirozeně i díky technickým inovacím, které zavádí. Jednou takovou se nedávno stal dvakrát přeplňovaný benzínový šestiválec EcoBoost o objemu 3.5 litru.
Nyní tato pohonná jednotka vstupuje do další fáze životního cyklu a pod kapotu F-150 se dostává její druhá generace. Ta se chlubí vylepšenými turbodmychadly, novým vstřikováním i odolnějšími sacími a výfukovými ventily. Tyto změny vedou mimo jiné k tomu, že oproti první generaci stejné jednotky poskočil výkon o 7,5 kW (10 k) na 280 kW (381 k), točivý moment potom narostl 68 Nm na celkových 637 Nm. Kroutící moment je údajně nejlepší v segmentu, když porazí všechny zážehové i vznětové soupeře, dokonce i s osmi válci a dvakrát větším objemem.
S motorem je spojena nová desetistupňová automatická převodovka, přičemž vůbec poprvé se díky F-150 dostává takováto skříň do masově produkovaného automobilu. Podle Fordu nový automat zlepšuje, v porovnání s předchůdcem se šesti stupni, akceleraci i rychlost pickupu, a to v nízkých i vysokých otáčkách. Ideálně se tak hodí pro tahání přívěsů. Bližší dynamické informace si ale zatím Ford nechává pro sebe. Vedle dvakrát přeplňovaného EcoBoostu nabízí modrý ovál také 2.7 EcoBoost s jedním dmychadlem a atmosférické jednotky Ti-VCT se šesti nebo osmi válci. Prodej F-150 modelového roku 2017 začne na podzim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.