Od minulého roku obměnila divize Volkswagen Užitkové vozy téměř kompletní modelovou paletu. Caddy a řada T se dočkaly nových generací, Amarok prošel alespoň modernizací. Posledním nedotčeným byl Crafter, představený jako výsledek spolupráce s Mercedesem v roce 2006. I on se však brzy dočká generační výměny.
Historie velkých užitkových Volkswagenů pamatuje především dva modely. LT se ve dvou generacích vyráběl od poloviny sedmdesátých let až do půlky prvního desetiletí 21. století. Pak jej vystřídal Crafter, dvojče současného Mercedesu Sprinter. Chystaná druhá generace největšího Volkswagenu už s trojcípou hvězdou nebude mít nic společného, Hannover si ji vyvinul zcela sám, což by se mělo projevit ve všech oblastech, kde je nutný nějaký způsob kompromisu.
Například design z pera Alberta-Johanna Kirzingera nabízí prvky posledních modelů značky, včetně masky chladiče, která je propojená s hlavními světlomety. První skici dále odhalují litá kola, plastové obložení nárazníků a spodní části dveří nebo LED diodová zadní světla. Špičkový bude součinitel odporu vzduchu cx = 0,33, řadící nový Crafter na první místo ve třídě.
Pod kabátkem se objeví nová platforma, jenž nabídne ideální poměr mezi využitelným prostorem a vnějšími rozměry. Předností vozu má být také praktičnost a variabilita verzí. Vedle standardní dodávky se tak dá očekávat příchod plně osobního minibusu, kombinace osobní a užitkové varianty, valníku nebo podvozku pro nástavby. Pod kapotou se bude sázet na naftové agregáty TDI a vzhledem ke konkurenci lze počítat s přeplňováním jedním i dvěma turbodmychadly. Premiéra vozu proběhne na podzim, výroba bude probíhat v polském Vřesnu. A že novinka nebude mít dvojče není tak úplně pravda, jen bude z jednoho koncernu a ponese logo MAN.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.