Malé dodávky zažívají boom, v Japonsku jdou však ještě dál

ar6, 19. června 2016, 10:47 Google+

Popularita městských dodávek s délkou pod čtyři metry v Evropě poslední dobou stoupá. V portfoliu má podobný stroj Citroën, Fiat, Ford, Peugeot nebo Renault. Stále se dá ale koupit i něco menšího. Jen pro takové auto budete muset do Japonska, kde se nebývalé oblibě těší auta třídy kei. A z jednoho z nich odvodilo Daihatsu model Hijet Caddie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daihatsu Hijet Caddie je japonskou interpretací pojmu městská dodávka.

Daihatsu Hijet Caddie je japonskou interpretací pojmu městská dodávka. | foto: Daihatsu

Sdílejte článek

Auta třídy kei nikde jinde na světě nepotkáte. Hlavní příčinou nejsou ani tak striktní vnější rozměry, ale motor s maximálním povoleným objemem 0.66 litru a výkonem 64 koní. Když už někdo podobné městské přibližovalo exportuje k nám, zasadí do útrob minimálně litrový tříválec. To však není případ nového Daihatsu Hijet Caddie, dodávky postavené na základech stylového kei MPV Wake. V porovnání s ním zůstala karosérie s délkou 3395 milimetrů, šířkou 1475 milimetrů a rozvorem 2455 milimetrů. Zvedla se pouze výška, a to o 15 milimetrů na konečných 1850 milimetrů. Vzhled obou vozů se v základních liniích shoduje, pryč jsou však barevné detaily, lakovaná zrcátka a nárazníky, litá kola, zatmavená světla nebo dvoubarevná střecha. Hijet dostal prvky typické pro svět dodávek, tedy nelakované části nárazníků a zrcátka nebo ocelová kola. Paleta barev pak zahrnuje jen šest odstínů.

Dodávka je nicméně především o využitelném prostoru, a toho je za předními sedadly překvapivě hodně. Na délku má nákladový prostor 1310 milimetrů, na šířku 1210 milimetrů a na výšku 1235 milimetrů. Přístup k nákladu je usnadněn nejen zadními výklopnými dveřmi, ale i dvojicí bočních posuvných dveří, které se otevírají v rozsahu 560 milimetrů. Páté dveře se otevírají do výšky 1485 milimetrů, nákladová hrana leží 595 milimetrů nad zemí. Samotný nákladový prostor skrývá další schránky na drobnosti pod podlahou, vybavit jej lze rovněž nosičem s nosností 15 kilogramů, sítí s nosností 8 kilogramů nebo kotevními oky. Jedinou větší překážkou je fakt, že náklad celkově nesmí mít více než 150 kilogramů. Převoz květin nebo pečiva však Hijet zvládne bez problémů.

Interiér je podobně jako exteriér velice strohý a jednoduchý, v základní výbavě je dokonce na středové konzoli velká „díra,“ využitelná jako odkládací prostor. Vyšší stupně tam mají integrované rádio nebo infotainment. Zaujmou uprostřed palubní desky umístěné přístroje, vyšší pozice sedadel usnadňující orientaci ve městě nebo mírně prodloužená zpětná zrcátka. Pod kapotou je zážehový tříválec o objemu 0.66 litru v atmosférické i přeplňované verzi. První jmenovaný má 52 koní a 60 Nm, druhý 64 koní a 92 Nm. U obou mohou být poháněná dvě nebo čtyři kola prostřednictvím automatu CVT, podvozek vpředu i vzadu disponuje vzpěrami MacPherson. Bezpečnost posádky hlídají kamera a sonar, poskytující data detekci chodců, nouzovému brzdění, varování při vybočení z jízdního pruhu nebo přednárazovému systému. V ceníku jsou čtyři výbavové stupně pro atmosférický motor s cenami od 1 188 000 do 1 447 200 jenů (cca 274 000 až 334 000 korun) a dva výbavové stupně pro přeplňovanou jednotku s cenami od 1 335 400 do 1 544 400 jenů (cca 308 000 až 356 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Malé dodávky zažívají boom, v Japonsku jdou však ještě dál

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Proton Perdana je po faceliftu poprvé dostupný také běžným zákazníkům.

Vrchol malajského autoprůmyslu? Honda Accord s logem Proton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

  2. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  3. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  4. Nový Volkswagen ID.3 na skicách

  5. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

  6. Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud