Fiat Fiorino je spolu se svými sourozenci od PSA jednou z nejmenších dodávek na trhu. V nabídce je navíc již od roku 2008, kdy byl segment takto malých užitkových automobilů v podstatě na začátku. S letošním rokem přichází ke slovu modernizace italského zástupce, která ho opticky sjednotila se zbytkem užitkových Fiatů.
Především Ducato připomíná nová přední část se stříbrně orámovanou maskou chladiče a přepracovaným nárazníkem. Paleta kol nově zahrnuje lité patnáctky v celkem zajímavém designu. Jinak ale Fiorano zůstalo stejné, to znamená nabídku osobní a užitkové verze, přičemž ve druhém případě má nákladový prostor objem 2,8 m3, převážet lze až 2,5 metru dlouhé předměty a nosnost vozu je až 660 kilogramů.
Uvnitř se Fiorano snaží přiblížit osobním modelům značky, máme tu tak nový multifunkční volant, upravené budíky s příjemnějším podsvícením a multimediální systém s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, MP3 přehrávačem, Bluetooth, USB a Aux-In portem a dokonce navigací. Před spolujezdcem je nová odkládací schránka, celkový dojem z kabiny vylepšují hodnotnější dekorační plochy.
Všechny motory plní emisní normu Euro 6, přičemž podle trhu budou k dispozici až čtyři jednotky. Zážehová čtrnáctistovka má 77 koní, naftová třináctistovka 80 nebo 95 koní a čtrnáctistovka s pohonem na CNG disponuje výkonem 70 koní. Naftové motory budou k dispozici také v úsporném provedení Ecojet, disponující systémem start & stop, inteligentním alternátorem a upravenou olejovou pompou. S robotizovanou převodovkou si tato verze řekne o 3,8 l/100 km, klasický pětistupňový manuál je o něco žíznivější.
Zajímavou alternativou bude Fiorino Adventure s plastovým obloženým karosérie, stříbrným segmentem v předním nárazníku, systémem Traction+, pneumatikami Mud & Snow a především zvýšenou světlou výškou. Vedle této vrcholné varianty budou dostupní i linie Basis a SX. Základní cena dodávky je 11 980 euro bez DPH (cca 324 000 korun bez DPH).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.