Fiat Fiorino je spolu se svými sourozenci od PSA jednou z nejmenších dodávek na trhu. V nabídce je navíc již od roku 2008, kdy byl segment takto malých užitkových automobilů v podstatě na začátku. S letošním rokem přichází ke slovu modernizace italského zástupce, která ho opticky sjednotila se zbytkem užitkových Fiatů.
Především Ducato připomíná nová přední část se stříbrně orámovanou maskou chladiče a přepracovaným nárazníkem. Paleta kol nově zahrnuje lité patnáctky v celkem zajímavém designu. Jinak ale Fiorano zůstalo stejné, to znamená nabídku osobní a užitkové verze, přičemž ve druhém případě má nákladový prostor objem 2,8 m3, převážet lze až 2,5 metru dlouhé předměty a nosnost vozu je až 660 kilogramů.
Uvnitř se Fiorano snaží přiblížit osobním modelům značky, máme tu tak nový multifunkční volant, upravené budíky s příjemnějším podsvícením a multimediální systém s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, MP3 přehrávačem, Bluetooth, USB a Aux-In portem a dokonce navigací. Před spolujezdcem je nová odkládací schránka, celkový dojem z kabiny vylepšují hodnotnější dekorační plochy.
Všechny motory plní emisní normu Euro 6, přičemž podle trhu budou k dispozici až čtyři jednotky. Zážehová čtrnáctistovka má 77 koní, naftová třináctistovka 80 nebo 95 koní a čtrnáctistovka s pohonem na CNG disponuje výkonem 70 koní. Naftové motory budou k dispozici také v úsporném provedení Ecojet, disponující systémem start & stop, inteligentním alternátorem a upravenou olejovou pompou. S robotizovanou převodovkou si tato verze řekne o 3,8 l/100 km, klasický pětistupňový manuál je o něco žíznivější.
Zajímavou alternativou bude Fiorino Adventure s plastovým obloženým karosérie, stříbrným segmentem v předním nárazníku, systémem Traction+, pneumatikami Mud & Snow a především zvýšenou světlou výškou. Vedle této vrcholné varianty budou dostupní i linie Basis a SX. Základní cena dodávky je 11 980 euro bez DPH (cca 324 000 korun bez DPH).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.