Fiat Fiorino je spolu se svými sourozenci od PSA jednou z nejmenších dodávek na trhu. V nabídce je navíc již od roku 2008, kdy byl segment takto malých užitkových automobilů v podstatě na začátku. S letošním rokem přichází ke slovu modernizace italského zástupce, která ho opticky sjednotila se zbytkem užitkových Fiatů.
Především Ducato připomíná nová přední část se stříbrně orámovanou maskou chladiče a přepracovaným nárazníkem. Paleta kol nově zahrnuje lité patnáctky v celkem zajímavém designu. Jinak ale Fiorano zůstalo stejné, to znamená nabídku osobní a užitkové verze, přičemž ve druhém případě má nákladový prostor objem 2,8 m3, převážet lze až 2,5 metru dlouhé předměty a nosnost vozu je až 660 kilogramů.
Uvnitř se Fiorano snaží přiblížit osobním modelům značky, máme tu tak nový multifunkční volant, upravené budíky s příjemnějším podsvícením a multimediální systém s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, MP3 přehrávačem, Bluetooth, USB a Aux-In portem a dokonce navigací. Před spolujezdcem je nová odkládací schránka, celkový dojem z kabiny vylepšují hodnotnější dekorační plochy.
Všechny motory plní emisní normu Euro 6, přičemž podle trhu budou k dispozici až čtyři jednotky. Zážehová čtrnáctistovka má 77 koní, naftová třináctistovka 80 nebo 95 koní a čtrnáctistovka s pohonem na CNG disponuje výkonem 70 koní. Naftové motory budou k dispozici také v úsporném provedení Ecojet, disponující systémem start & stop, inteligentním alternátorem a upravenou olejovou pompou. S robotizovanou převodovkou si tato verze řekne o 3,8 l/100 km, klasický pětistupňový manuál je o něco žíznivější.
Zajímavou alternativou bude Fiorino Adventure s plastovým obloženým karosérie, stříbrným segmentem v předním nárazníku, systémem Traction+, pneumatikami Mud & Snow a především zvýšenou světlou výškou. Vedle této vrcholné varianty budou dostupní i linie Basis a SX. Základní cena dodávky je 11 980 euro bez DPH (cca 324 000 korun bez DPH).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?